Promootiohenkilöt/konsulentit yms, kertokaa työstänne
Täällä köyhä opiskelija kaipaisi kipeästi rahaa ja olen huomannut ajoittain haettavan työntekijöitä erilaisiin promoottorin, konsulenttien tai tapahtuma-avustajien tehtäviin.... millaisia nuo tehtävät voivat käytännössä olla, kannattaako hakea ja millainen palkkaus? Sekin vähän vaivaa, että olen vähän ujo enkä oikein ole esiintyjätyyppiä.... eli jos nuo työt vaativat erityisen paljon esilläoloa niin en oikein tiedä sopivatko. Paha vaan, että jos rahaa haluaa niin ei oikein voi nirsoilemaankaan alkaa tässä tilanteessa. Voiko tuollaisissa töissä pärjätä (ja tienata) tällaisena vähän ujompana henkilönä?
Kommentit (3)
Tuollaista vähän pelkäsinkin... toisaalta olen kuullut kyllä ihan positiivisiakin kokemuksia. Onko paikalla muita joilla kokemusta aiheesta?
Riippuu ihan siitä, teetkö pelkästään sitä promotyötä vai oletko suunnitellut myös itse kampanjan ja hankkinut siihen tarvittavan rekvisiitan, kenties valmistanut sitä ym. Itse teen noita töitä työhöni liittyvänä ja käytän myös opiskelijoita promohenkilöinä. Oma palkkani päälle 3000 e/kk, promohenkilöillä jotain tuota luokkaa kuin tuolla ylempänä mainittu. Minulla on markkinointialan koulutus.
Paska palkkaus noissa yleensä on. Tässä muutama esimerkki omista kokemuksistani:
-Erään isomman kuntosaliketjun promona sai töitä 5e/h, töitä 3h/vko ja piti kerjätä ihmisten numeroita minimissään 3 tunnissa. Työsuhde-etuna sai kuntosalikortin.
-Hain myös matkakonsultiksi, mikä olikin pyramidihuijausta.
-Olin myös salaatteja maistattamassa. Ihmisiä piti ahdistella kaupan edessä ja tyrkyttää salaatteja maisteltavaksi. Tästä sai 0,8e per ihminen. 16 ihmistä 4 tunnissa oli tosi paljon. Olen itse tosi sosiaalinen ja puhelias, mutta kyllä nuo tyrkyttämiset, promoomiset yms on ollu henkisesti rankkoja