Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kehtaa tinkiä 225000 maksavasta asunnosta

Vierailija
07.12.2014 |

Asunto on vasta hiljattain tullut myyntiin ja haluaisimme tehdä tarjouksen. Mietityttää kuitenkin kuinka paljon alakanttiin kehtaa ekan tarjouksen laittaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keskustelimme välittäjän kanssa jo myyntisopimidta tehdessämme, minkä summan alittavia tarkouksia ei oteta edes vastaan. Summa oli välittäjänkin mielestä oikea. Eli voithan kokeilla kepillä jäätä, mutta välittäjä voi heti todeta, että älä viitsi.
Miksi sitten tämä ap:n havittelema ssunto maksaa yli alueen keskihintason... Kerroit, että se on viimeisen päälle remontoitu. Syynä siis se, että kunto on yli alueen keskitason. Eivät kaikkien hinnat voi olla KESKItasoa.

Vierailija
22/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäjän pitäisi ottaa kaikki tarjoukset vastaan. Nyt on huono aika ja kaikki tarjoukset pitää huomioida 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:43"]

Välttäjän pitäisi ottaa kaikki tarjoukset vastaan. Nyt on huono aika ja kaikki tarjoukset pitää huomioida 

[/quote]

On huono aika, mutta toisaalta ei voi ikinä tietää, onko myyjien edes pakko myydä asuntoaan. Jos he vain kokeilevat onneaan.

Vierailija
24/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kokeilla tinkiä, mutta tinkimisvaraa ei välttämättä ole lainkaan. Kannattaa muistaa, että tuolla hintatietosivulla ei ole kuin tiettyjen kiinteistönvälittäjien kautta tehdyt kaupat, eikä esimerkiksi ollenkaan itse tehtyjä kauppoja. Esimerkiksi meidän edellisessä asunnonvaihdossamme me myimme asuntomme itse ja ostimme seuraavan asunnon suoraan edelliseltä omistajalta.

Kun me myimme edellistä asuntoamme, tiesimme tarkkaan, millä hinnalla asunto menee kaupaksi. Kyseessä oli HITAS-asunto talossa, jossa kaikki edelliset kaupat oli tehty suurimmalla sallitulla hinnalla. Pyysimme noin 225000 euroa, meille tehtiin alle 195000 euron tarjous. Tarjouksen tekijä oli hieman hämmentynyt, kun hylkäsimme tarjouksen, emmekä tehneetkään vastatarjousta. Seuraavana päivänä saimme hintapyyntömme mukaisen tarjouksen, jonka hyväksyimme heti. Asunto ehti olla myynnissä vain pari päivää.

Siitä asunnosta, jonka halusimme ostaa, tarjosimme aluksi 5% alle hintapyynnön. Ei kelvannut, mutta saimme vastatarjouksen, jossa hintaa oli alennettu 1.5%. Hyväksyimme sen, koska halusimme asunnon. Vastaavia ei alueelle kovin monta ollut ja olimme seuranneet tilannetta jo pari vuotta, joten tilaisuuteen piti tarttua. Naapurista myytiin myöhemmin vastaava, mutta huonommassa kunnossa ollut asunto 10% halvemmalla, joten todennäköisesti maksoimme hieman liikaa, mutta säästämme sijainnin takia vuosittain useita tuhansia euroja, kun vältymme yhden auton kuluilta.

Vierailija
25/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä tinkisin 10 %. Itse aikoinaan myin rivariani ja pohdin välittäjäni kanssa hintapyyntöä, ja hän sanoi, että laita 10 % + välityspalkkio enemmän kuin se, mitä haluan saada, koska se 10 % on tavallisesti tinkivaraa.

Vierailija
26/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia rahojasihan siinä säästät, mikset tinkisi reilusti. Siinä et mitään häviä, vaikka tarjoaisit 185t. Välittäjille maksetaan prosenttipalkkio, joten ne tietysti yrittää tehdä hinta-arvion yläkanttiin. Ostajan myyntikiireestä on kiinni, kuinka halvalla asunnon saat.

Vierailija
27/29 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia rahojasihan siinä säästät, mikset tinkisi reilusti. Siinä et mitään häviä, vaikka tarjoaisit 185t. Välittäjille maksetaan prosenttipalkkio, joten ne tietysti yrittää tehdä hinta-arvion yläkanttiin. Ostajan myyntikiireestä on kiinni, kuinka halvalla asunnon saat.

Vierailija
28/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piireissäni hyvin paljon kiinteistövälittäjiä. He ovat kertoneet, että kannattaa lähteä sillä että tinkii 20% talon hinnasta pois. Lopullisen hinnan kannattaa pitää jo mielessään. ''Kuinka paljon olen valmis maksamaan tästä?''

Esim., jos talon hinta on 225 000 euroa. 20% pois niin talon hinnaksi jää 180 000 euroa. Välittäjä ei tietenkään aluksi hyväksy tarjousta. Hän tekee vastatarjouksen 215 000 euroa. Nostatte tarjouksenne pikku hiljaa, vaikka 190 000 euroon. Hän tekee jälleen kerran vastatarjouksen: 205 000 euroa. Sitten nostatte 195 000 euroa, mikä voisi olla vaikka teidän lopullinen tarjous (tämän sanotte myös välittäjälle.) Hän tekee teidän kanssanne kompromissin, jolloin talon hinnaksi tulee olemaan 200 000 euron kiepeillä. Näin kiinteistövälittäjäkaverit ovat neuvonneet minua tekemään. Tässä huomaa, miten voisi säästää noin 25 000 euroa, jos vain jaksaisi odottaa.

Kukaan tyhmä ei tingi 3000 euroa 230 000 euron talosta. He myyvät sen heti viivyttelemättä. 10% talon hinnasta myyvät luultavasti viikon tai kahen eli ''viivyttelemisenajan'' jälkeen. Tällä hetkellä asuntoja on erittäin vaikea myydä, joten ei pidä kiirehtiä isoissa asioissa. Monet ihmiset säästävät 10-15% talon hinnasta, jos jaksaisivat vain malttaa.

Vierailija
29/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:47"]

Minulla on piireissäni hyvin paljon kiinteistövälittäjiä. He ovat kertoneet, että kannattaa lähteä sillä että tinkii 20% talon hinnasta pois. Lopullisen hinnan kannattaa pitää jo mielessään. ''Kuinka paljon olen valmis maksamaan tästä?''

Esim., jos talon hinta on 225 000 euroa. 20% pois niin talon hinnaksi jää 180 000 euroa. Välittäjä ei tietenkään aluksi hyväksy tarjousta. Hän tekee vastatarjouksen 215 000 euroa. Nostatte tarjouksenne pikku hiljaa, vaikka 190 000 euroon. Hän tekee jälleen kerran vastatarjouksen: 205 000 euroa. Sitten nostatte 195 000 euroa, mikä voisi olla vaikka teidän lopullinen tarjous (tämän sanotte myös välittäjälle.) Hän tekee teidän kanssanne kompromissin, jolloin talon hinnaksi tulee olemaan 200 000 euron kiepeillä. Näin kiinteistövälittäjäkaverit ovat neuvonneet minua tekemään. Tässä huomaa, miten voisi säästää noin 25 000 euroa, jos vain jaksaisi odottaa.

Kukaan tyhmä ei tingi 3000 euroa 230 000 euron talosta. He myyvät sen heti viivyttelemättä. 10% talon hinnasta myyvät luultavasti viikon tai kahen eli ''viivyttelemisenajan'' jälkeen. Tällä hetkellä asuntoja on erittäin vaikea myydä, joten ei pidä kiirehtiä isoissa asioissa. Monet ihmiset säästävät 10-15% talon hinnasta, jos jaksaisivat vain malttaa.

[/quote]

Talon ja talon. Oli puhe asunnosta.

Eikä välittäjä mitään vastatarjouksia tee. Ne tekee myyjä. Välittäja välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi