Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****TOUKOTAAPERTAJAT****

05.09.2006 |

Huomenta vain kaikille! Tässä ennen töihin menoa tulin kirjoittelemaan :) Mulla alkoi eilen vaivaamaan kova uupumus, se on siis tätä tuttua alkuraskauden väsymystä... Mahakin on erituntuinen, siis nipistelee ymv. Ja eilen piti siirtyä isompaan kokoon työhousuissa eikä farkut meinaa mahtua kiinni! En voi uskoa tätä, olen jo niin turvonnut :) Ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä kolmannesta. Pienempi pojista (2v) hoivailee innokkaasti omaa vauva nukkeaan, on varmaan iloinen kun saadaan oikea hoivailtava :D Hän kävi yks päivä halailemassa naapurin 4kk:n ikäistä vauvaa, joka köllötteli rattaissa ja sanoi oikein " aiiii" .

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi uusi odottaja liittyy mukaan!

Kolmas odotus on siis alussa ja melko oireetonta on täälläkin. Hiukan nännejä aristaa ja ajoittain on heikko olo, mutta muuten ihan ok.

Eka neuvola ja ultra (rv12) jo tilattu.

Eipä mulla kyllä aikaisemmissa raskauksissakaan ole juuri kuvotusta kummenpaa ollut, joten aika luottavaisin mielin tässä ollaan.

Tuohon pinoutumiseen sanoisin sen verran, että mun mielestä olis parempi, että joka päivälle tehtäis oma pino. Viikonlopun turinat vois olla kuitenkin samassa pinossa, kun silloin ei varmaan muutenkaan ole niin vilkasta keskustelua.

Kerkesin jo tuossa keväällä myymään kaikki vauvan vaatteet, mutta onneksi niitä uusia saa aina kaupasta. Vaunut kyllä olis, mutta en haluaisi niihin tätä kolmosta laittaa. Miehen kun vielä sais suostuteltua vaunukauppoihin.

Onneksi ei enään tuplia tarvita...tulee nykyiselle kuopukselle ja tälle uudelle tulokkaalle kumminkin jo yli neljä vuotta ikäeroa!

Äitiyspakkauksen otan, olen ottanut aiemminkin, mutta niistäkin osan jo pistänyt eteenpäin, joten uusia vaatteita on kiva saada.

Tässä nyt muutamia ajatuksiani, palailen viimeistään huomenna palstalle!

T: 2xx rv6+? (la 020507)

Vierailija
42/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastauksia joihinkin kysymyksiin:

Kummeista... Meillä on käytetty jo kaikki kummit ja saa nähdä mitä keksitään. Miehen suvussa olisi muutamia ihania ihmisiä, mutta kun eivät kuulu kirkkoon:(

Kannatan myös jokaiselle päivälle omaa pinoa ja viikonlopulle omaansa, etteivät tule liian pitkiksi. Aloittaisiko ensimmäinen kirjoittaja vaikka jo huomenna toukotaapertajien perjantaipinon! Tämä kun on jo viisi sivua pitkä.

Vauvan sukupuolesta... Toivoisin tyttöä, meillä siis entuudestaan tyttö -95, poika -97 ja poika -04. Tosin vaatteita ja leluja olisi tietysti enemmän valmiina pojalle. Olisi niin mukava vielä viimeisen kerran ostella prinsessamekkoja tms. Tytöille kun on niiiin paljon enemmän ja kivempia vaatteita kuin pojille. Mutta toki kumpikin käy. Haluamme myös tietää vauvan sukupuolen etukäteen, jos vain mahdollista. Ensimmäisestä emme halunneet tietää, mutta seuraavista halusimme ja se meille myös kysyessämme kerrottiin (kun sattui näkymään).

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Otin sen ensimmäisestä, mutta kahden ensimmäisen jälkeen myimme lähes kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet. Kolmosellekkaan en ottanut pakkausta, koska minulla kuitenkin oli perustarvikkeet jäljellä: kynsisakset, makuupussi, kylpylämpömittari, petivaatteita, huopa... ja ajattelin saavani rahalla kivempia vaatteita kuin mitä pakkauksessa on.

Normaalisti viikot rientävät ihan hirveätä vauhtia, joskus tuntuu, että liiankin nopeasti. Mutta nyt, kun soisi ajan menevän nopeasti eteenpäin (ainakin tuonne 13 viikolle asti), niin tuntuu, että tämä viikko on jo kestänyt ainakin kuukauden:)

Tervetuloa kaikille uusille touko-odottajille!

T: kolmeplusyks ja 6 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pahoinvointi löysi tänään minut, närästys eilen ja väsymys iski jo pari päivää sitten. Eli kovasti on raskautunut olo. Mitäs täällä olikaan puhetta..

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, ihan vain koska mä haluan sen. Vaatteita meillä on esikoiselta vaikka kuinka, mutta sehän ei vaikuta asiaan.

Tuplarattaita mietin minäkin. Meille tulee ikäeroksi noin 1v10kk. Ajokortti mulla on ja autokin on käytössä, mutta kävellenkin olisi kiva päästä liikkeelle. Ja jos tuota esikoista yhtää tunnen, niin sehän ei ala missään seisomalaudan päällä seisomaan tai kävelemään nätisiti vieressä. Eli tarvitaan paikka mihin saan tarpeen mukaan kyytiin ja kiinni :) Käytettyjä ajattelin katsella, mutta vasta sitten keväämmällä.

Alkuraskauden ultraan en varmaankaan ole menossa. Ja sitä mietin yhä, että kysytäänkö rakenneultrassa sukupuolta. Toisaalta tekisi mieli kysyä, mutta toisaalta haluaisin tietää vasta synnytyksessä. Musta oli tosi hienoa, kun esikoisen synnyttyä sain itse kurkata, että kumpi meille nyt tuli.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Puzzle

Vierailija
44/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään sit alkoi kuvottaa kunnolla. Ällö olo koko ajan. Olis vaan pitänyt iloita oireettomasta kaudesta :)

En oikein jaksa istua edes tietokoneen ääressä, tekis mieli vaan maata sängyn pohjalla. Mitenköhän jaksan huomenna mennä töihin?

Tekis mieli mennä ultraan kuten monen muunkin. En kyllä raatsi. Täytyy odotella vaan sinne viikolle 12-13...

Ollaan ajateltu, ettei tarvittais tuplarattaita. Ikäeroksi tulee kuitenkin jo tuo 2v6kk ja esikoinen on reipas kävelijä. Nyt tosin on tosi paha uhmaikä, mutta jospa se ehtisi helpottaa toukokuuhun mennessä. Meidän ajatus siis on, että pärjättäis tavallisilla yhdistelmävaunuilla + tarvittaessa seisomalaudalla ja kantoliinalla. Auto ja ajokorttikin on vaikka mieluummin kyllä käytän julkisia ja säästän luontoa ja bensaa. Jotkit shoppailureissut toki voi osoittautua haastaviksi, mutta katsotaan nyt. Kuulostaako tää meidän suunnitelma ihan typerältä niiden mielestä, joilla olis kokemusta 2.5 vuoden ikäerosta?

Vierailija
45/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikasesti tulin käväseen, paha olo jatkuu, eikä helpota vaikka kuinka söis, lepäis tai jois :(

Osaisko kukaan kertoa, kuinka äitiysraha määräytyy? Minä kun aion olla kotona vanhempainvapaalla sintin syntymään asti. Viimeksi olen ollut töissä 2005 heinäkuussa. Saanko vuoden 2004 palkkatulojen mukaan vai miten lasketaan? En jaksasi ruveta jonottaan Kelaan, joten jos teistä joku tietäisi?

Nyt huippaa sen verran että taidan mennä esikon kanssa päikyille...

onnipapunen

Vierailija
46/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei tänäänkään sen kummempaa kuulu. Raskausoireena on nyt tullut, että varpaat on ihan jäässä kokoajan ja iltasella iskee hirmunen vilu päälle. Kokoajan saa pitää villatakkia/sukkia päällä. Selkää myös juilii kokoajan enemmän ja enemmän. Huimausta esiintyy myös enevemissä määrin. Rintoja juilii iltasella jonkinverran, mutta muita oireita ei nyt olekkaan.

Paitsi eilen iski samanlainen kokolihan himo kun esikonkin odotusaikana. Tuli taas vedettyä grillikylkeä niin että napa paukku, ja eihän siitä seurannut muuta kuin kuvottava olo. Tässä raskaudessa ajattelin muutenkin pitää vähän enemmän kuria itselleni tuon syömisen kanssa, ettei ihan karkaa lapasesta niinkuin edellisessä odotuksessa:)

Alpukka: Aika hauska yhteen sattuma tosiaan:) En ole kirjotellut syysmasuissa 05 ollenkaan, seurannut olen juttuja silloin tällöin, mutten rohjennut keskenkaiken mitään kirjottelemaan, kun en alusta asti mukana ollut.

Tänään sain aikaiseksi varata 1 vuotis kuvauksenkin tytölle. Nyt pitäisi miettiä vaatteet vielä sinne ja käydä ostamassa lakerikengät...meinasin kirjoittaa lakritsikengät..näin se pää alkaa taas tökkimään, vaikka raskaus on vasta näin alussa :p Muistan vaan lukeneeni esikon odotuksen aikaan jostain, että raskaana olessaan naiset tyhmenevät:):) Siitä en tiedä, mutta muisti tuntuu kyllä temppuilevan enemmän:)

Eipä mulla tällä kertaa tämän kummempaa, taidan lähteä ruuan laittoon!

Terv. Vuokko

Vierailija
47/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti myös minulta töiden lomasta :) Öisen ajan huono-olo on häipynyt (onneksi), mutta iltaisin on todella turvonnut olo, tuntuu, että koko vatsa on täynnä ilmaa. Väsymystä on myös, mutta sitä nyt on muutenkin aina silloin tällöin ;) Olin ensin sitä mieltä, että haluan mennä alkuraskauden ultraan, mutta nyt luulen, että koitan jaksaa odottaa siihen asti, että se tulee normaalien neuvolakäyntien mukana. Vaikka vannomatta paras.....

Mukavaa loppu viikkoa kaikille!

Vierailija
48/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kasassa rv6+ jotain,

pahoinvointi iski ja aamusta puoleen päivään asti on todella huono olo.

Tyttöni 2v9kk nukkuu onneksi hyvin mutta vaatii aamuisin paljon huomiota. Rinnat on kipeet, oksettaa ja särkee pääätä.

Tekisi mieli mennä ultraan jo ajoissa mutta saa nyt nähdä.

Keskiviikkona 13.9 on neuvola ja ajattelin yrittää päästä ultraan koska alavatsassa tuntuu ajoittain pistävää ja voimaksasta kipua.

Onko muilla tällaisia olotiloja?

Vierailija
49/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiakin mukavast tullut, tervetuloa vaan joukkoon kirjavaan:)))

Tänään oli minulla se neuvola.....eipä sieltä oikeen viisaammaksi tullut vielä tässä vaiheessa. Neuvolantäti sanoi, että mennään nyt kuitenkin tän rv5+3 mukaan siihen ultraan asti, neuvolan kautta ultra on vasta joskus rv11. Mutta oli puhetta, kun suvussani on kaksoisraskauksia, niin toisaalta mun olisi hyvä mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle, joten tilasin senkin nyt sitten viikon päähän. Tyyristähän se on.....mut toisaalta saa sit varmuuden kaikenlaiseen pähkäilyyn, vaikka eihän ne pähkäilyt siihen lopu;) Meillä päin järjestää kunta tuon np ultran ja sit on vielä joka tapauksessa se rakenneultrakin, eli jos kaikki hyvin menee, niin yksityiselle ei sit muuten tarvi ultraan mennäkkään. Neuvolantätsy oli tosi mukava, siis kakkein paras tähän mennessä:))) Seuraavasta ajasta soittaa tätsy sit huomenna, kun varaa samalle kertaa ajan lääkärineuvolaan.

Äitiyspakkauksesta on ollut täällä puhetta: Itse en ole asiaa vielä paljoa ajatellut.....toisaalta olen ottanut sen kaikille kolmelle, niin miksen ottaisi sit nelosellekin.....sit taas toisaalta kun sitä vaatetta on jo muutenkin tosi paljon, niin sillä rahalla voisi sit ostaa mitä tarvii. Mutta onneksi tätäkin on aikaa vielä tarkemmin funtsia.

Tuplarattaista on ollut myös puhetta: Meillä on kakkosella ja kolmosella ikäeroa 1v11kk ja meillä oli silloin vaan se seisomateline. Sen voin sanoa tässä asiassa viisastuneena, että kannattaa ehdottomasti hommata ne tuplarattaat, jos paljon joutuu rattailla liikkumaan. Tietty tuolla seisomatelineelläkin pärjää, mut meille sattui vielä silloin pahin loska aika, kun kolmonen syntyi.

Johonkin muuhunkin piti vielä komentoida....näyttääpä tässäkin jo taas tätä pituutta olla, joten seuraavaan kertaan sit taas.

Nyt valmistautumaan esikon vanhempainiltaan.

Lalla ja purnukka rv5+3

Vierailija
50/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää torstaita

mä meinaan ainakin ehdottomasti ottaa sen äitiyspakkauksen, sillä varsinkin esikoiselle siinä on kaikkea tarpeellista ja jos niitä lähtisi itse rahalla ostamaan, rahaa menisi paljon enemmän. Äitiyspakkaus on siis arvokkaampi kuin se rahana, sillä tietenkin ne saa isoja määriä tilattua halvemmalla. Summia en juuri nyt muista. Toki jokainen toki tekee niinkuin tykkää mutta itse odotan innolla äitiyspakkauksen penkomista :) Ja kaverini teki pienen pedin laatikosta olohuoneeseen ettei aina tarvinnut viedä vauvaa ylös nukkumaan kun itse touhusi alakerrassa. Voi siis käyttää myös sänkynä:) vaikka oli se aika huvittava näky, pieni vauva pahvilaatikossa, mutta mukavalta se peti näytti ja hyvin tyytyväiseltä tuhisijalta näytti.

Vointi hyvä. vatsaa ei ole enää juuri nippaillut, toiv ei huono juttu. Huonovointisuus on pysynyt poissa. Hieman joskus tulee sellainen lyhyt pahoinvoinnin aalto. Rinnat ovat arat, varsinkin iltaisin kun ottaa liivit pois. Mietin edelleen sitä ultraa ja jaksanko odottaa siihen kunnalliseen. Voi olla että sorrun menemään aikaisemmin jotta saisin varmuuden että pulssi on ja oikea paikka.

Millä viikoilla olette ajatelleet mennä ultraan? Onko kokemusta? Onko 7-8 viikko hyvä? Nyt viikko 5+2 (luultavasti)

Vierailija
51/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on edelleen ollut hyvä, välillä jopa unohtaa olevansa raskaana. Oireita on hyvin vähän, iltaisin viluttaa ja välillä rintoja pakottaa. Jostain syystä en kuitenkaan osaa olla huolissani oireiden vähyydestä. Esikoisesta ei myöskään ollut kauheasti oireita mutta kyllä enemmän kuin nyt. No, kaksi viikkoa kun jaksaa vielä odottaa niin pääsee ultraan kurkkaamaan onko pikkuinen kyydissä.

Joku täällä kyselikin milloin ultraan kannattaa mennä jos sellaiseen haluaa ja ainakin omassa hoitopaikassani suosittelevat odottamaan niin kauan, että 7 viikkoa on täynnä. Silloin pitäisi ultrassa näkyä sydämensyke ja hieman päälle sentin pituinen pikkuinen.

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, koska toinen tulossa ja esikoisen pakkauksen vaatteet ovat hyvässä kunnossa. Vaatteita ei pahemmin ihan vastasyntyneen kokoisiakaan tarvitse ostaa, koska tämä tulokas on kesävauva samoin kuin esikoinen joten pieniä kesävaatteita on jo olemassa. Tyttöä odottaessa tuli ostettua sen värisiä vastasyntyneen kokoisia vaatteita, että sopivat kummallekin sukupuolelle. Vähän isommat vaatteet ovatkin sitten melko vaaleanpunaisvoittoisia (hurahdin ihan kokonaan vaaleanpunaisiin hempeisiin vaatteisiin), joten jos tulokas onkin poika niin luultavasti jotain vaatetta joutuu ostamaan. Esikoista odottavien kuitenkin suosittelen ottamaan äitiyspakkauksen. Rahalla, jonka äitiyspakkauksen tilalle saa, ei tosiaan osta sitä määrää tavaraa ja vaatetta mitä siinä pakkauksessa on.

Meille on tulossa lasten ikäeroksi 1v 11kk ja olen ajatellut kyllä tuplarattaat hankkia. Mies ei oikein olluy vakuuttunut niiden tarpeellisuudesta mutta ilmoitin vain hänelle, että minä se lasten kanssa liikun sillä välin kun hän on töissä ja olen sitä mieltä, että parivuotias ei vielä pitkiä matkoja kävele. Joten ne tuplalarattaat siis meille hankitaan :)

Eipä muuta tule tällä erää mieleen.

Niki 4+4

Vierailija
52/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä myös oksentaminen on vienyt mut täysin toimettomaksi...Mikään ruoka ei pysy puoltatuntia sisällä!! Sit oli vielä kahden päivän migreeni, joka on onneksi nyt rauhottunu. Vaatii vaan hiukan tsemppaamista että jaksaa vielä hoitaa noita ipanoita ku on ihan veto pois...

Äitiyspakkausta ei aateltu nyt ottaa ku molemmista otettiin ja on aika paljon noita pieniä vaatteita. Tuplarattaat on kyllä melkein pakollinen hankinta ja siihen sitten vielä seisomalauta esikolle! Uudet tekis mieli hankkia, mutta on kyllä aika huimissa hinnoissa...

Alkuraskauden ultra olis ensi viikon perjantaina, vähän kyllä jännittää että onko siellä kaikki hyvin!

Mammuliini79 rv 6+2

Vierailija
53/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä jo ihan mukavasti jutustelua. Koko ajan tulee lisää väkeä joten pidot sen kun paranee. :-)

ÄITIYSPAKKAUS: en meinaa ottaa. Otin esikolle, mutta en edes toiselle enää. Olen kai myös vähän kranttu, mutta en tosiaan erityisesti niistä vaatteista pidä ja tarvittavia on jo ennestään kotona. Käytän rahan uusiin vaunuihin. Vanhat on myyty jo ajat sitten.

OIREET: Eipä mitään ihmeellistä. Nännit on edelleen kipeät ja välillä paleltaa, mutta oksennusoloa ei ole ilmaantunut ollenkaan. Onneks.

SUKUPUOLEN SELVITTÄMINEN: Meillä tämä olisi helppoa, koska edessä om istukkatutkimus. Olen kuitenkin ajatellut, että ehkä haluaisin tämän viimeisen pitää salaisuutena. Saa nähdä pystynkö. Edelliset ollaan selvitetty.

TUPLAT: Esikolla ja kakkosella ikäeroa vähän reilu vuosi, joten tuplat löytyy. Tosin niille on jo ostaja valmiina eli myyntiin menevät lähiaikoina. Enää kun en niitä tarvitse. Kakkoselle ja kolmoselle tulisi nyt ikäeroa noin 4,5 vuotta.

OMA MASSU: Tänään sitten pääsin sairaalaan ultraan, kun aamulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta tippa ja päivän mittaa punervaa vuotoa. Ainakin siellä joku kasvoi oikeassa paikassa eli kohdunulkopuolinen on poissuljettu. Alkioo ei vielä näkynyt kuten ei näillä viikoilla kai pitäisikään. Pussi oli jo kuitenkin kivasti kiinnittyneenä oikeaan paikkaa kohdun seinämässä. Ensi viikolla pääsen uudelleen kurkkimaan. Kovasti toivon, että raskaus jatkuisi onnellisesti, mutta jos toisin käy niin eipä näihin asioihin paljon voi vaikuttaa. Niin kauan iloitsen täysillä ja suunnittelen tulevaa kun vaan voin.

Niin ja verestä otettiin se hcgarvo josta soitan tuloksen aamulla.

babyunelma ja masuasukki 4+5

Vierailija
54/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Tänään tein testin ja plussaa näytti. Muutamana päivänä ollut vähän huono olo mutta ei pahasti. Väsymystäkin on havaittavissa ja iltaisin välillä paleltaa.

Toista siis odotellaan ja esikoinen täyttää keväällä 3v.

Äitiyspakkausta en meinaa ottaa. Esikoisen pakkauksesta on tavarat tallessa ja vaatteitakin löytyy.

pikahvi rv 4+3

Vierailija
55/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan:)

Laskettuaika olis 6.5.2007 :)

Oireita ei ole muita kuin menkkamaiset kivut,

päänsärky,väsymys ja rintojen arkuus:)

Vierailija
56/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin mukamas kuumeisen oloisena ettei tosikaan.Lämmöt on selvästi noussu ja viluttaa ja jotenki on siis kuumeinen olo. Miehelle ku sanoin että sitä se tilliäinen teettää niin nauro että mä olen hullu,ettei tässä vaihees voi olla viel mitään...Niinpä niin, kokeilisi ite vaan tätä.

Rintoja pakottaa jatkuvasti,siis koko rinta lihasta,aika kamalan tuntuista,onneks ei sentään ole pahaolo vielä.

ÄP PAKKAUS: Me saatiin pari vuotta sitten kaksosista kaks pakkausta ja olen aina aatellu että kolmoselle en ota kun vaatteita on ihan tosi kamalasti,mutta nyt sitten kuitenkin luulen että otan,kun onhan se vaan niin kiva saada jotain uuttakin ettei raukka aina joudu olemaan sisarrusten vanhois vaatteis:) no,taitaa äiti enemmän ite sitä haluta:)

ULTRA: Mä olen miettinyt sitä ultraa...Ihan vaan sen vuoks että tiietäänkö montako elämää siellä on. Mutta toisaalta pelottaa mennä jos siellä ei elämää olekkaan...Ottakaa tästä nyt selvää:)

TÖISSÄ KERTOMINEN: en tiiä ootteko puhunu tästä aikaisemmin,mut mua askarruttaa tää asia tosi paljon. oon ollu firmassa vasta tammikuusta ja nyt parin viikon sisällä on vakkarin papereiden kirjoitus...Oon kyllä ihan avoimesti kertonu että halutaan lisää lapsia ja näin mutta nyt kuitenkin vähän pelottaa että jos sitten meneekin kaikki mullin mallin ja jää vakkaripaikka saamatta. Toisaalta,pomoni on mieheni hyvän ystävän vaimo,joten tuntuu väärältä olla kertomattakaan ennen sopimusten tekoa...huh,mitähän sitä tekis oikein!

ONKO KUKAAN FYYSISESTI RASKAASSA DUUNISSA? meinaan vaan että mitenhän pitkään sitä voi tehdä duunia jossa joutuu nostelemaan monesti päivässä raskaita kuormia ja muutenkin juosta paikasta toiseen koko päivän ajan...

TUPLARATTAISTA! Meillä oli kaksosilla X-adventure twinco rattaat ja oikeesti parempia saa hakea. Tosin siinä on se että työntösuuntaa ei voi vaihtaa mutta meillä ainakin oli se selkämenosuuntaaan vaihe tosi lyhyt ja sitten vaihdenttiin näihin rattaisiin..Että suosittelen jos joku sellaisia miettii:)

MAHAN KASVU: MUsta tuntuu että mun maha on kasvanut jo tosi paljon:) taidan olla vaan seko,mut tuntuu et housut kiristää ja mä olen kuitenkin laihduttanu melkein 5 kiloo ennen raskautta ja ovat olleet suht löysät. Mulla oli edellises raskaudes ihan samaa,silloin vaan tuli kaks kerral..toivottavasti tämä ei merkitse samaa.....

martina ja tilliäinen 5+3 ja 2x 2v3kk

Vierailija
57/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menkkamaiset kivut jatkuu ja alaselkää särkee, mutta sehän taitaa olla ihan normaalia. Välillä ei edes muista olevansa raskaana, kunnes yhtäkkiä se muistuu mieleen ja itsekseni sitten hymyilen ;) (yritän välttää tätä ihmisten ilmoilla..)

Kuulostaa aika kallista olevan tuo alkuraskauden ultra joillain paikkakunnilla. Oulussa (meri-oulun neuvola) pelkkä ultra maksaa 30€ ja yksittäinen käynti 45€ (sis. ultra, verenpaineen, hemoglobiinin yms. mittaukset jne.) eli ei mun mielestä älyttömän kallista. Itse haluan varmistua että masussa on oikeasti joku ja oikeassa paikassa, vaikka voihan se keskenmeno tulla vasta ultran jälkeenkin... Minä sain ajan siihen ultraan niin, että viikkoja olis silloin 6+4! Eli melko vähän, nyt mietinkin pitäiskö siirtää myöhemmäksi koska eihän niitä sydänääniä kai varmuudella vielä silloin voi kuulla (vaikka terv.hoitaja kyllä meinasi niiden silloin jo kuuluvan.)

Hyviä vointeja kaikille!

Maamelo 4+5 (laskureiden mukaan)

Vierailija
58/60 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin plussa-uutista varovaisesti sulatellaan. Maanantaina jo tuli testattua, mutta vieläkään ei oikein ole mennyt perille tämä " uutinen" .

Edellisestä raskaudesta kun on jo viitisen vuotta aikaa, niin millään en pysty muistamaan mikä on asiaan kuuluvaa. Oireita on ihan omiksi tarpeiksi kyllä ilmaantunut niin että ei ole pelkoakaan että unohtamaan pääsisi raskauden. Alavatsaa juilii välillä ilkeästikkin, rintoja pakottaa ja orastavaa ällötystäkin on havaittavissa. Väsymystä ja vilutusta unohtamatta. Mutta kaikesta huolimatta jokainen oire on tervetullut ja tavallaan turvallinen, kun pari km on taustalla kummittelemassa.

FYYSINENTYÖ: Joku mietiskeli että mitä sitä pomolleen sanoisi työsopimuksen kirjoitusvaiheessa? Minä en kyllä vielä kertoisi mitään jos ennen 12vko kuitenkin on tuo sop. kirjoitus.

Ja siihen jaksamiseen fyysisessätyössä: Samaa olen pohtinut minäkin kun vasta pari viikkoa sitten aloitin uudessa työssä ja se on nimenomaan hyvin pitkälle nostelua, kantamista ja edestakas pöyrimistä. Nosteltavat laatikot ei kuitenkaan paina yli 15kg, mutta niitä kun 8h päivässä nostelee, niin kyllä se varmasti jossain vaiheessa rupeaa tuntumaan. Oma tavoite on kuitenkin selvitä tuonne ensi vuoden puolelle, jos vaan paikat kestää ja olo sallii.

ALKURASKAUDEN ULTRA: Kovasti tekisi mieli mennä, kun näitä oireita tuntuu olevan ihan kiitettävästi ja suvussa on kaksosuutta. Edellisistä raskauksista on tosiaan jo sen verran aikaa että en enää muista missä vaiheessa oireet on olleet mitenkä vahvat.

-Rimpe-

Vierailija
59/60 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sitten tulekkaan touko vauvaa.

Soitin neuvolaan ja ne sano et selvä peli, ku tulee nii paljon verta.

6 plus 3...heippa

Vierailija
60/60 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danielle2 pahoittelut :(

Tiedän miltä se tuntuu 2x km... :(

Koita jaksaa!!

Hirvee flunssa iskeny ja korvatulehdus kummassakin korvassa:/

Kivuliaita " menkkamaisia" kipuja... meinasin illalla kuolla,

väsyttää ja paleltaa...

Yskiminen repii nivusia inhasti, mutta kyl tästä selvitään:)

Kulta tulee tänään kotiin reissusta mua helliin, jippii! :)

Näkee taas kuinka akkansa on pyöristyny:DDD

heheh onnellista odotusta kaikille!

ÄP PAKKAUS: Otetaan pakkaus :)

ULTRA: Yhdessä mennään :)

TÖISSÄ KERTOMINEN: en ole töissä, mutta raskaudestani tietää mun mamma ja anoppi, ukko ja paras kaveri (myöskin raskaana:)

ONKO KUKAAN FYYSISESTI RASKAASSA DUUNISSA?

En ole töissä, mutta uskoakseni täytyy hiukan ottaa rennommin tuon urheilun kanssa.

TUPLARATTAISTA!Ei varmaan tulla tarvimaan :)

MAHAN KASVU: Masu pömppää ja näkyy selvästi,

ainaki mä näen :D hullua ku ennen olin hirvee painon ja peilin tarkkailija, ni vähä meinaa pelottaaxD