Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****TOUKOTAAPERTAJAT****

05.09.2006 |

Huomenta vain kaikille! Tässä ennen töihin menoa tulin kirjoittelemaan :) Mulla alkoi eilen vaivaamaan kova uupumus, se on siis tätä tuttua alkuraskauden väsymystä... Mahakin on erituntuinen, siis nipistelee ymv. Ja eilen piti siirtyä isompaan kokoon työhousuissa eikä farkut meinaa mahtua kiinni! En voi uskoa tätä, olen jo niin turvonnut :) Ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä kolmannesta. Pienempi pojista (2v) hoivailee innokkaasti omaa vauva nukkeaan, on varmaan iloinen kun saadaan oikea hoivailtava :D Hän kävi yks päivä halailemassa naapurin 4kk:n ikäistä vauvaa, joka köllötteli rattaissa ja sanoi oikein " aiiii" .

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeempiä... Olen ihmeissäni lukenut parin päivän ajalta viestejänne, kun yhä useampi valittaa tuosta oireettomuudesta. Itsekin tosin edelleen kuulun siihen sakkiin, mutta silti jäin ihmettelemään miksi niin moni kokee samalla tavalla. Yritin kovasti miettiä milloin ekassa raskaudessani alkoi kunnon oireet, mutta en oikein muista. Sen muistan vain, että minulla oli vahva tunne koko ajan raskaudestani, mitä nyt ei ole. Tosin huomaan tiettyjä raskausoireita välillä (janottaa, pissattaa, vatsa on turvonnut ja välillä on heikko olo jos on kauan ollut syömättä), mutta ne eivät ole niin vahvoja tuodakseen varmuuden raskaudesta.

Itselläni vähän pää lyö tyhjää... ei oikein tiedä mitä kirjoittaisi, kun jotenkin vielä ei täysin elä tätä raskautta. Toivon vain, että me kaikki " oireettomat" saataisiin pian niitä oireita vahvistaaksemme raskautta ja sen myötä helpottuisi varmaan murehtiminenkin, onko kaikki hyvin. Mukavaa keskiviikko päivää teille!

Vierailija
22/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti pomppaavan tuo maanantain pino tän edelle! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soittelin taas neuvolaan ja saan ajan sairaalaan polille ultraan kun on ihan pikkaisen tuota veristä vuotoa. Eipä siellä vielä ihmeitä tule näkymään, mutta josko sen verran kuitenkin, että jotain olisi ja oikeassa paikassa. Se sydämensyke ja muut jää sitten vielä jännitettäväksi tämän jälkeen. Tästä on kuitenkin hyvä aloittaa. En tosin vielä tiedä, koska se aika on, huomenna vai alkuviikosta, mutta pian kuitenkin.

Mieluummin käyn nyt tarkistuttamassa, että on oikeassa paikassa ettei sitten ala paikat repeilemään jos onkin muualla. Tuota veristä vuotoa kun siis kuitenkin on.

Onko muilla veristä vuotoa?

Ihastelin eilen h&m:n kuvaston äippähousuja. Olisin niin kovin halunnut tilata ne vaaleat vakosamettihousut, mutta ei sitä vielä uskalla vaikka maha onkin aikas paljon turvoksissa jo nyt. Jos tätä mallia jatkuu niin pian kyllä saisi jo äippähousuihin vaihtaa, kun vanhat kiristää niin kamalasti. Edellisten raskauksien äitiyshousut olen hävittänyt ajat sitten, kun vannoin etten niitä enää ikinä jalkaani laittaisi vaikka uudelleen raskaaksi tulisinkin. (Olin pitänyt niitä noin 2v putkeen, kun olin kerran aikas peräkkäin kaksi kertaa raskaana)

Aika sekavissa tunnelmissa edetää. Onnellinen, mutta huolissaan.

babyunelma 4+4

Vierailija
24/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 5+1, siis omien laskujen mukaan. :) Viikon päästä ois tuo alkuraskauden ultra Tays:ssa, vähän jännittää, mutta yritän ajatella positiivisesti. Valtava väsymys, kuvotus, huimaus, nälkä, alaselkä- ja vatsavihlonta sekä tissikipu kyllä auttavat uskomaan, että siellä masussa meidän vaava kasvaa. Vaan toivottavasti kaikki menee nyt sitten hyvin. Mä oon melkoisen turvonnut jo, onkohan se ihan normaalia?

Vierailija
25/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan kuoleman väsynyt... Mikä tähän auttaa??

Babyunelmalle; toivotaan, että kaikki hyvin ja kaveri pysyy kyydissä! Tuossa jonkin matkan päässä oli keskustelua veren vuodosta ja siinä todettiin, että taitaa olla suht yleistäkin tuo vuotaminen. Toivottavasti ultrasta saa jo jotain selkoa tilanteeseesi. Pidetään peukkuja ja toivotaan oikein kovasti tarrasukkia matkaan!! :)

Tänne ei tosiaan mitään uutta, väsy on vaan kamala. Mitään ei jaksais tehdä. Käytiin esikon kanssa keinumassakin ( ei tykkää vielä hikkalaatikolla räveltää ) ja siellä olis saanu olla hanskat! Sukkikset laitoin ohkasten vakosamettihousujen alle, enkä usko että ne oli yhtään liikaa. Niin se syksy sieltä tulee...

Mä olen miettinyt mammavaatteita siinämäärin, että mihinkä takkiin meinaan mahtua koko talveksi?? Nythän niitä olis tarjolla, keskellä talvea ruvetaankin kauppoihin änkeen niitä kevät vaatteita...

Joku kyseli eilen kummiudesta, mä olen kanssa ( pöhkökö olen?? :)) miettinyt alustavasti vauvelille kummeja. Tosin heidät pyydetään tehtävään kun raskaus on lähtenyt kunnolla käyntiin, mutta raskausaikana kuitenkin.

Te joilla vauvan syntymänaikaan esikko alle 2 vuotta, ( no mikesei muutkin) meinaatteko hankkia tuplat jotta matkanteko onnistuu parhaiten? Mulla ei ole korttia, joten liikkumisen onnistumisen kannalta meidän tarvitsee sellaset hommata...

Eipä kummempia, kun tervetuloa kaikki uudet ja vanhat! Meillä on tosiaan mukava porukka jolle purkaa sydäntä ja joilta voi kysyä ihan mitä mieleen tulee. Kiitos siitä teille! :)

Yks idea olis näihin pinoihin... Olisko parempi jo olis aina sama pino koko viikoks ( siihen tulee kyllä tosi paljon asiaa.. ) vai joka päivälle oma??

onnipapunen kera pojan 09/05 ja masuasukki onnin 5+1( kai??)

Vierailija
26/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä sitä taas töissä hetki laiskotellaan ja luetaan mitä muille kuuluu? Mulle kuuluu hyvää. On se jännä miten välillä ajatukset yhtäkkiä harhautuu siihen, että on raskaana ja ajoittain se tuntuu vielä katoavan. Ei sitä taida vielä itse täysin uskoa, mutta ihanaa se on. Väsyttää aika lailla ja jos on kova nälkä niin heikottaa, mutta niin se taitaa muutenkin olla.

Varhaisraskauden ultrasta en vielä tiedä menenkö vai en. Jos menen niin varmaan vasta viikolla 7-8. Nyt viikko 5+1 jos olen laskenut oikein.

sitten kun sukupuolen voi ultrasta nähdä, haluan tietää sen vaikken siihen 100% usko. Kaverini vauvasta sanottiin että varma poika niin että papereihinkin oli kirjoitettu sukupuoleksi male, mutta tyttö tuli. Sama oli äidin mukaan kun itse synnyin. Olin varma poika mutta tyttö ehdottomasti olen. Kyllä ne yleensä on oikeassa, mutta tosiaan virheitä sattuu, joten ei kannata sisustaa kaikkea vaaleanpunaiseksi tai siniseksi. Nyt jatkan töitä ennenkuin jään kiinni vauvasivuilla surffaamisesta

Vierailija
27/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Uusi toukokuun odottaja ilmoittautuu :)

" Ihana" lukea että muitakin kovin huolestuttaa oireiden puuttuminen sekä pelko vauvan pysymisestä kyydissä. Itse olen testaillut jo neljään kertaan plussan kun en kertakaikkiaan meinaa uskoa todeksi että todella olen raskaana! Ensimmäisellä yrittämällä tärppäsi ja siitä olemme molemmat todella onnellisia.

Varasin ensi viikolle alkuraskauden ultran, pakko saada varmuus asiaan.

Ja esikoista täällä odotellaan :)

t.Mammeli rv 6+0, la 2.5.07

Vierailija
28/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo flunssa on löytänyt tiensä tännekkin, luulin tosiaan että se menee pikaseen ohi, mutta nokka tukossa ollaan vielä yötä päivää.

Monella on myös samoja pohdintoja kuin minulla tuon oireettomuuden ja oireiden suhteen......Toissapäivänä ei ollut oireen oiretta, joka sai taas epäilemään onko kaikki kunnossa, mut sit taas eilen pahoinvointi yllätti minut kaupassa takavasemmalta. Tänään on vuoroin hyvä olo ja paha olo , joten eiköhän siellä varmaan joku kasva.

Näpyt naamassa kasvaa kasvamistaan:o0 Muutenkin olen mennyt aika riutuneen näköiseksi, vaikka meikillä kuinka yrittää ehostaa, tuntuu kuin iho hylkisi puuteriakin.

Huomenna tosiaan on jo eka neuvola ja varmaan samalla sovitaan siitä ekasta ultrasta....mulla kun noi menkat ovat heitelleet, niin voipi olla, että la:kin olisi sit toinen. Mut toi oli neuvolatätin epäilystä, itse elän tän lyhyemmän mukaan, ultran jälkeen ollaan sit viisaampia.

Sorry tuo valituksen kuuloinen teksti, mut silti nautin joka oireesta, joka muistuttaa että raskaana ollaan:)

Riutunut, mutta onnellinen Lalla ja purnukka rv5+6

Vierailija
29/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhetta tuosta haluaako sukupuolen tietää siellä rv20 ultran tienoilla....Ollaan kolmesta aiemmin kysytty ja aina on meilläpäin sanottu, ettei näy. Mut on ne sit kuiteskin jotenkin vihjaillut esim:tytöstä, että ompas pitkät sääret ja kuopuksesta poika: tämä on vilkas herra ........tai neiti. Joku on joskus sanonut, että rv 13 saattaisi jo näkyä, mut näkyiskö??

Niin ja kummiasia minuakin mietityttää, meillä kun alkaa olla kaikki mahdolliset jo käytetty. Mut ehtiihän silläkin asialla vielä päätänsä vaivata;)

Korjaus vielä äskeiseen tarkoitin rv5+2, vaikka tosin varmaan muuttuu vielä joka tapauksessa.

Hauskaa illan jatkoa kaikille!

Vierailija
30/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULTRAsta.. Me käytiin toisen raskauden alussa yksityisellä ultrassa, maksoi noin 50e.

KUMMEISTA.. Meillä on tiedossa kummit, hyvä ystävä pariskuntamme. Ajattelin ihan lähiaikoina tässä kysäistä kunniksi alkamista :)

Meillä on kummallakin aikaisemmalla lapsella ystävä pariskunnat kummeina.

OIREISTA.. Mulla on jonkin verran pahoinvointia, ei mitään kovin voimakasta. Väsymys muistuttaa kyllä tehokkaasti raskaudesta.. Ai niin ja onhan ne nuo tissit kasvanut ja turvottaa..

Minä löysin hyvät äitiyshousut kirpparilta kesällä, ennen kuin olin edes raskaana.. kaapissa onnea tuottamassa.. heh.. Liivinsuojiaki olen ostanut, niitä pestäviä.. ne on hyviä..

Meinaatteko muuten ottaa ÄITIYPAKKAUKSEN? Mietin jo sitä :) Me otetaan. Ensimmäiseltä otettiin ja toiselta ei. Nyt sitten ajattelin taas ottaa. Siinä on kuitenki niin hyviä vaatteita ymv.

K. viikkoista en tiedä.. 5+? tai 6?

Vierailija
31/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Minulla LA 1.5, joten 6 plus 1 menossa.

On tää niin ihmeellistä, vaikka mulla ennestään eka luokkalainen, nii nyt tuntuu kaikki taas uudelta ja kummalliselta.Erilaiselta ku viimex.

Välillä särkee rintoja tosi paljon ja mahaan sattuu, ja nyt ei tunnu missään,ja oon tosi huolissaan..

Mulla muuten näytti eka testi negaa ja sit ku tein toisen 10 päivän päästä, nii se oli sit plussaa. Mistäköhän johtuu?Koko ajan oli raskaana olevainen olo..Eka testin tein ku oli menkat 2 päivää myöhässä.

Vierailija
32/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään menkat viikon myöhässä ja eilen tein tosi hailakan haamun apteekin omaan testiin ja tänäänhän se oli sitten varmistettava ja vahvempi viivahan siihen ilmestyi. Että saa nyt toivottavasti meidän tyttö ja poika,molemmat siis vm 2004, niin seuraa:)

Aloitettiin toukokuus yrittäminen ku mentiin naimisiin ja aluks näytti että tulee helmikuulle vauva,mut oikeestaan heti positiivisen tuloksen saatuani alkoi vuoto..testasin 3 pv ennen menkkojen alkua....sitten näytti että tulee huhtikuulle,mutta 3 pv testin jälkeen alkoi vuoto,silloin testasin päiväää ennen menkkojen alkua.

Mutta nyt on mennyt viikko siitä ku menkkojen olis pitäny alkaa ja toivo on korkeella..Mitäs sitä murehtimaan suotta mitään etukäteen:)

Mulla ei ole mitään oireita,ei sitten mitään...Valkovuoto on kyllä tosi hurjaa,mutta muuten on ihan normaali olo. Niin oli kaksostenkin kanssa kunnes viikolla 6+ aloin oksentamaan ja sitä kestikin sinne vk 19 asti. Mutta jospa ei nyt mahassa oliskaan kahta vaan yksi(niinku olen tilannut:)) niin jos ei sitten oksettais niin kovasti.

mutta sellaista,palailen sitten taas asialle, iltaisin sitä lähinnä pystyy kun on päivät duunis:)

martina ja rv 5+2 ja 2x2v3kk

Vierailija
33/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen muutamaan kysymykseen:

KUMMEISTA: Meillä suurinpirtein kummit tiedossa, mutta meillä on tapana pyytää kummeja vasta kun vauva on maailmaan onnellisesti saatettu. Näin siis toimitaan tälläkin kertaa.

UUDEN PINON ALOITTAMISESTA: Mun mielestä on parempi et melkein joka päivä alotettais uusi pino.. Tai pari päivää(esim. viikonlopun) voi olla sama mut sit vois tehdä jo uuden. Alkaa muuten kasvamaan ihan liian pitkäksi eikä sit enää muista mihin sivulle on jäänyt kun viimeksi on lukenut.. Näin siis mun mielestä...

Jotain oli vielä..ai niin ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Otettiin esikoisesta enkä aio nyt ottaa.. Mä en oikein pidä niistä vaatteista (joo tiedän oon kranttu!) joten mielummin otan rahana ja ostan mistä tykkään! Esikoista odottaville se on kyl ehdoton kun siellähän on kaikki lämpömittarit, kynsisakset harjat ym!

Esikoinen tekee tuhojaan, pitää mennä! =)

Vierailija
34/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi onnellinen toukotaapertaja:) Plussa testin tein eilen kun oli kp33/31 ja vielä ei juuri oireita ole. Ainoastaan silloin tällöin rintoja juilii, ja selkää särkee, aivan kuten esikoisestakin.

KUMMIASIASTA: Me ei ruveta vielä stressaamaan kummeja, olkoon se loppuraskauden riesana taas, kun pohditaan ketä pyydetään ja ketä ei:)

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Ei oteta tällä kertaa äp, kun esikolta on vielä kaikki tarpeellinen jäljellä.Ajattelin sillä rahalla käydä vaikka 3/4d ultrassa, jotta sukupuolen ehkä saisi selville. Esikoinen tuli ihan yllätyksenä, mutta tästä halutaan tietää :p

Neuvolaan ajattelin varata ajan samalla kun käyn ensiviikolla tyttöni kanssa 1 vuotis neuvolassa.Eipä tässä tänään tämän kummempia, paitsi joo, se päivittäinen pinoutuminen olisi hyvä juttu!:)

Vierailija
35/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapuselle piti vielä, että tuplarattaat on kai hankittava. Meillä tyttö myös 9/05 ja minulla ei korttia ole, miehellä ainoastaan. Kävelemään tyttö on liian pieni vielä silloin, ainakin pidemmät matkat. En vain raaskisi heti luopua noista yhdistelmistäni mitkä tytölle ostettiin vähän yli vuosi sitten. Olen myös miettinyt jos ostaisi vaunuajaksi tytölle seisomatelineen tai istuimen, mutta taitaa olla hankalia nuo tuollaiset? Onneksi tässä on aikaa vielä miettiä noita ratas vaihtoehtoja:)

Vierailija
36/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin varovaisesti tänne kirjoittelen, viime kierrossa oli keskenmeno juuri näillä paikkein (4+4). Tänään testasin vahvan plussan ja oireetkin on vahvemmat kuin viimeksi (nännit tosi arat, vatsaa nippailee ja menkkamaisia kipuja jne.).

Eli esikoista odotellaan ja oon kyllä täysin pyörällä päästäni, mutta toisaalta en uskalla vielä täysin tästä iloita ennen kuin viikkoja tulee lisää... Hysteerisenä tilasin jo ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan..

Mistä muuten johtuu tuo älytön vatsan turvotus varsinkin iltaisin? näkyi muillakin olevan samanlaista oiretta ja ihmetyttää kun yleensä mun vatsa ei juurikaan turpoile ja nyt iltaisin on sen kokoinen että vois luulla raskauden olevan jo pitkälläkin ;)

Mukava lueskella teidän kuulumisia ja tunnelmia, toivottavasti itsekin jaksan tänne kommentoida, kun oon aika laiska yleensä kirjottelemaan.

Maamelo 4+4

Vierailija
37/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUPLISTA: Kyllä mäkin olen ajatellut ostaa. Käytettynä ehkä... Mutta pääsee sitten kävelylle, ettei tarvi neljän seinän sisällä kökkiä!

Vuokko84: Meillä on myös 09/05 syntynyt tyttö ja myös minä olen -84 syntynyt(oletan ainakin että nuo numerot sun nikissä tarkoittaa vuosilukua=) Hauska sattuma! Sä et tainnut sillon Syysmassuissa -05 kirjoitella? En ainakaan muista sua sieltä!

Meissä toukokuisissa on muuten yllättävän moni kenellä tulee ikäeroksi alle 2v! =)

Nyt en enää tule lueskelemaan.. huomenna sitten! Siihen asti Moi!=)

Vierailija
38/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläki plussaa r.testissä!!! tekis mieli huutaa koko maailmalle et meille on tulossa vauva, niin onnellinen olen. edellisiä synnytyksiä 4 (josta kolmas s. rv 23+4 ja jaksoi elää vain 18 min.) raskaudet on kyllä ollut aika vaikeita mutta luottavaisin mielin yritetään eteen päin. LA on meillä 11.5.07

Vierailija
39/60 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee n.kuukautta vajaat 2 v. ikä eroa : )

Vierailija
40/60 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkukakkosta ollaa odoteltu ja aamulla tein testin joka näytti plussaa:) esikoinen 1v. 5kk (parin pv päästä), joten meille sit ikäeroa noin 2v 1kk tulee. Laskettuaika olis kans 11.5 niinku jollain muulaki täällä.

En muista yhtään et miten noi viikot nyt laskettiinkaa et milloin on esi. 4+2 jne, voisko joku valaista???? ja olisko kellään muulla sellasta voimakasta alavatsakipua " ekan" kk aikana. Mulla ehkä oviksen jälkeen sellanen 2 tuntia kestävä aika voimakas kipu, kävin silloin sivuilla ja joku oli tuntenu samaa ja povaimlimmekin sitä joksikin munasolun kiinnityskivuksi:) onko muilla kokemuksia tällaisesta???

terv. tintti ja neiti ja pikkuinen 4+ jotain