Kumman taudin (tai oireen) ottaisit mielummin?-peukutusketju
Eli yläpeukku ensimmäiselle vaihtoehdolle ja alapeukku sitten toiselle.
Minäpä aloitan: akne vai ylipaino?
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:02"]
Mä en kyllä ymmärrä niitä, jotka loukkaantuvat, jos muut ottaisivat mieluummin oman sairauden kuin jonkun toisen ja päättelevät siitä, että heidän sairauttaan vähätellään. Itselläni ei ole migreeniä eikä ärtyvän suolen oireyhtymää ja vakuutan, että uskon että migreeni on varmasti kamala, invalidisoiva sairaus. Siitä huolimatta näin teoreettisesti valitsisin mieluummin sen kuin ärtyvän suolen. Sen verran olen itse potenut kummallisia, kiusallisia, invalidisoivia ja hämmentäviä vaivoja, joiden alkuperää jäljittäessäni olen aina lopulta päätynyt suolistoon, että olen alkanut uskoa, että jos ihmisen suolisto ei toimi, niin silloin mikään muukaan ei lopulta toimi. Niinpä omalta kohdaltani ajattelisin, että migreeni kaikessa kamaluudessaan on kuitenkin esim. oireeton kohtausten väliset ajat, mutta suoliston ollessa p*skana ihminen sairastaa ja voi huonosti 24/7 ilman mitään lepotaukoa.
[/quote]
Tuskinpa ihmiset (ainakaan suurin osa) tästä loukkaantuvat, vaan pikemminkin siitä, että heidän sairauttaan vähätellään ja mitätöidään oikeasti palstalla tai sen ulkopuolella.
Haimasyöpä vai Huntingtonintauti?
Pohdin vain tässä, mikä tämän ketjun funktio oikein on.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Sama kuin yleisemmin av:n. Ajanviete. Itsellä ainakin vakava sairaus jota täällä ei kylläkään ole mainittu, mutta mielenkiinnolla seuraan, mitä ihmiset mieluummin sairastavat. Näyttää nopeasti tappavat menevän joissain tilanteissa pidempään podettavien kroonisten vaivojen edelle ainakin, jos krooninen vaiva liittyy ymmärrykseen.
Keliakia vai Ärtynyt paksusuoli?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Sama kuin yleisemmin av:n. Ajanviete. Itsellä ainakin vakava sairaus jota täällä ei kylläkään ole mainittu, mutta mielenkiinnolla seuraan, mitä ihmiset mieluummin sairastavat. Näyttää nopeasti tappavat menevän joissain tilanteissa pidempään podettavien kroonisten vaivojen edelle ainakin, jos krooninen vaiva liittyy ymmärrykseen.
[/quote]
Juu, ajanvietekin toki. Mietin vain, mistä nämä vastaukset itsestään kertovat.
Ärtynyt paksusuoli vai Hirschsprungin tauti?
Ärtynyt paksusuoli vai synnynnäinen kloridiripuli?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:54"]
Juu, ajanvietekin toki. Mietin vain, mistä nämä vastaukset itsestään kertovat.
[/quote]
Tarviiko niiden kertoa yhtään mistään? Jos syöpiä esimerkiksi ajattelee, mikä tahansa niistä voi olla hyvin hoidettavissa, jos ajoissa havaitaan. Omat valintani menee sen mukaan, mitä luulen havaittavan paremmin aikaisessa vaiheessa.
Lymfaattinen leukemia vai Hodkinin tauti?
Parantumaton aivosyöpä vai Als?
Akuutti leukemia vai haimasyöpä?