Kumman taudin (tai oireen) ottaisit mielummin?-peukutusketju
Eli yläpeukku ensimmäiselle vaihtoehdolle ja alapeukku sitten toiselle.
Minäpä aloitan: akne vai ylipaino?
Kommentit (181)
Heteroseksuaalisuus vai siniset silmät
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]
Migreeni vai ärtyvän suolen oireyhtymä?
[/quote] Heh, täällä näemmä porukka ei oikein tajua millainen migreeni voi oikeasti olla. Nimittäin sen on pahimmillaan verrattavissa neliraajahalvaukseen ja tautiasteikossa siis samalla tasolla ja mm reumaa, ärtyvän suolen oireyhtymää, epilepsiaa ja lähes kaikkia muita tauteja paljon korkeammalla. Migreeni voi invalidisoida ihmisen täysin työkyvyttömäksi ja jopa täysin petipotilaaksi koska sitää voi pahimmillaan olla joka päivä ja yksi ja joninasteisena koko ajan.
[/quote]
Minulla on todennäköisesti ärtyneen suolen oireyhtymä ja se on ajoittain aivan kauheata (keskimäärin kerran tai kaksi kuukaudessa). Mahaa polttaa, viiltää ja tuntuu ihan että kuolee. Ettäs silleen. Eikä muuten auta särkylääkekään.
[/quote]
Älä viitsi kerjätä sympatiaa ja korostaa sairauttasi!
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:05"]
Heteroseksuaalisuus vai siniset silmät
[/quote]
Tässä pitäisi olla nappi: molemmat. Ehdottomasti siniset silmät ja heteroseksuaalisuus itselle
Kerjäysrefleksi vai oksennusrefleksi?
Aivovamma vai neliraajahalvaus?
Sydämen vajaatoiminta vai krooninen keuhkoembolia?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:08"]
Ärtyvän suolen oireyhtymä vai Hortonin neuralgia?
[/quote]
Mielenkiintoista, että ihmisistä IBS on pahempi kuin migreeni, mutta kuitenkin lievempi kuin Hortonin neuralgia. Olisi kiva kuulla perusteluja.
[/quote]
"Hortonin oireyhtymä eli Bing-Hortonin neuralgia eli sarjoittainen päänsärky on neurologinen sairaus, johon liittyy kovimpia tunnettuja kipuja, joita ihminen voi kokea."
"Tautia esiintyy noin 0,3 prosentilla väestöstä, miehillä noin 0,5 prosentilla ja naisilla 0,1 prosentilla."
"Monet kuvaavat kipua kovimmaksi mitä he ovat koskaan kokeneet. Naiset ovat kuvanneet kipua synnytyskipujakin pahemmaksi."
Mielestäni migreeni ei ole millään tavalla verrattavissa Hortonin oireyhtymään. Kyseessä ovat eri sairaudet. Tietysti molemmissa on pääkipua, mutta asia on eri.
-+-
Itse en vähättele mitään sairauksia, mutta en myöskään ymmärrä tietynlaista säälikalastelua ja oman sairauden tuskien puolustamista / nostamista jonkin toisen sairauden yläpuolelle. Tässä ketjussa on kyse ihmisten henkilökohtaisista mielipiteistä: kumman sairauden he itselleen ottaisivat. Ketjun tarkoitus ei ole arvottaa sitä, kuka kärsii eniten ja kenen pitäisi saada eniten sympatioita puolelleen. Toivottavasti jokainen ymmärtää tämän.
[/quote]
Onko se muka oman sairauden puolustamista tai säälinkalastelua, jos toteaa esim. ettei ole saanut ymmärrystä sairautensa takia tai jos kertoo, että on sairautensa suhteen väärinymmärretty? Eiköhän kaikille ole selvää (ainakin pitäisi olla!), että kaikki sairaudet ovat ikäviä.
Kalkkiliidun syömisen himo vai saippuan syömisen himo raskaana?
Invalidisoiva migreenikohtaus 5 pv /kk vai ärtynyt suoli, kivut päivittäiset, työkyvyttömyysaika 6 kk putkeen ennen oireiden saamista hallintaan
Tässäkin ketjussa on taas joku mielisairas alapeukuttaja...
Lymfaattinen leukemia vai myeloidinen leukemia?
Ärtyneen suolen oireyhtymä vai selkärankamurtuma?
Joisitko pullon liimaa vai söisitkö sanomalehden?
Mä en kyllä ymmärrä niitä, jotka loukkaantuvat, jos muut ottaisivat mieluummin oman sairauden kuin jonkun toisen ja päättelevät siitä, että heidän sairauttaan vähätellään. Itselläni ei ole migreeniä eikä ärtyvän suolen oireyhtymää ja vakuutan, että uskon että migreeni on varmasti kamala, invalidisoiva sairaus. Siitä huolimatta näin teoreettisesti valitsisin mieluummin sen kuin ärtyvän suolen. Sen verran olen itse potenut kummallisia, kiusallisia, invalidisoivia ja hämmentäviä vaivoja, joiden alkuperää jäljittäessäni olen aina lopulta päätynyt suolistoon, että olen alkanut uskoa, että jos ihmisen suolisto ei toimi, niin silloin mikään muukaan ei lopulta toimi. Niinpä omalta kohdaltani ajattelisin, että migreeni kaikessa kamaluudessaan on kuitenkin esim. oireeton kohtausten väliset ajat, mutta suoliston ollessa p*skana ihminen sairastaa ja voi huonosti 24/7 ilman mitään lepotaukoa.
Täytyypä hieman perehtyä ekaksi.
Genitaaliherpes vai kondylooma?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:46"]
Migreeni vai ärtyvän suolen oireyhtymä?
[/quote] Heh, täällä näemmä porukka ei oikein tajua millainen migreeni voi oikeasti olla. Nimittäin sen on pahimmillaan verrattavissa neliraajahalvaukseen ja tautiasteikossa siis samalla tasolla ja mm reumaa, ärtyvän suolen oireyhtymää, epilepsiaa ja lähes kaikkia muita tauteja paljon korkeammalla. Migreeni voi invalidisoida ihmisen täysin työkyvyttömäksi ja jopa täysin petipotilaaksi koska sitää voi pahimmillaan olla joka päivä ja yksi ja joninasteisena koko ajan.
[/quote]
Minulla on todennäköisesti ärtyneen suolen oireyhtymä ja se on ajoittain aivan kauheata (keskimäärin kerran tai kaksi kuukaudessa). Mahaa polttaa, viiltää ja tuntuu ihan että kuolee. Ettäs silleen. Eikä muuten auta särkylääkekään.