Missä maassa naisen elämä on parasta?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:28"]
Pohjoismaissa ehdottomasti - vaikka ei meilläkään kaikki täydellistä vielä ole. Oon feministi ja mua huolettaa mm. vanhemmuuden kustannusten kasaantuminen naisen työnantajalle (tän seurauksena oon itsekin saanut kokea, ettei nuori nainen ole kovin haluttava työntekijä), poikien ja nuorten miesten syrjäytyminen ja transihmisten pakkosterilisaatio, mutta näistä asioista huolimatta Suomi on tosi hyvä paikka naisille (ja miehille). Kunhan ei vain pysähdytä ja aleta taantua - ja muistetaan huomioida paremmin myös muihin kuin naisiin kohdistuvat tasa-arvo-ongelmat. Kenenkään ei pitäisi tulla kohdelluksi epäreilusti sukupuolensa takia.
[/quote]
Lopeta feminismi ja maailman parantaminen ja ryhdy itse ottamaan vastuuta omasta elämästäsi. Vahemmuuden kustannuksiin pitää varautua omilla varoillaan, ei yhteiskunnan eikä työnantajan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:28"]Pohjoismaissa ehdottomasti - vaikka ei meilläkään kaikki täydellistä vielä ole. Oon feministi ja mua huolettaa mm. vanhemmuuden kustannusten kasaantuminen naisen työnantajalle (tän seurauksena oon itsekin saanut kokea, ettei nuori nainen ole kovin haluttava työntekijä), poikien ja nuorten miesten syrjäytyminen ja transihmisten pakkosterilisaatio, mutta näistä asioista huolimatta Suomi on tosi hyvä paikka naisille (ja miehille). Kunhan ei vain pysähdytä ja aleta taantua - ja muistetaan huomioida paremmin myös muihin kuin naisiin kohdistuvat tasa-arvo-ongelmat. Kenenkään ei pitäisi tulla kohdelluksi epäreilusti sukupuolensa takia. [/quote] Järki käteen. Jos nyt kuvitellaan et sulla on firma ja haluat pätevän henkilön. Rekryprosessiin ja koulutukseen menee vaivaa ja RAHAA todella paljon. Ja sit hetken päästä tää uusi palkattu nainen jää kotiin istumaan, mistä firma kärsii. Se on rahasta kyse, ei tasa-arvosta.
[/quote]
Äly hoi, toisten valinnat eivät saa estää kaikkien naisten rekrytointia. Esim. jokainen nainen huolimatta siitä aikooko hankkia lapsen vai ei joutuu kärsimään systemaattisesta syrjinnästä työmarkkinoilla työnhaussa. Ja se on väärin.
[/quote]
Syrjintä voi olla väärin, mutta kannattaa miettiä, mistä se johtuu, ja purkaa sellainen järjestelmä, joka tuottaa syrjintää. Vanhempainkustannuksia ei pidä maksattaa työnantajalla.
[/quote]
Eikä yhteiskunnalla. Voi varautua omilla säästöillä ja sijoituksilla.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:28"]Pohjoismaissa ehdottomasti - vaikka ei meilläkään kaikki täydellistä vielä ole. Oon feministi ja mua huolettaa mm. vanhemmuuden kustannusten kasaantuminen naisen työnantajalle (tän seurauksena oon itsekin saanut kokea, ettei nuori nainen ole kovin haluttava työntekijä), poikien ja nuorten miesten syrjäytyminen ja transihmisten pakkosterilisaatio, mutta näistä asioista huolimatta Suomi on tosi hyvä paikka naisille (ja miehille). Kunhan ei vain pysähdytä ja aleta taantua - ja muistetaan huomioida paremmin myös muihin kuin naisiin kohdistuvat tasa-arvo-ongelmat. Kenenkään ei pitäisi tulla kohdelluksi epäreilusti sukupuolensa takia. [/quote] Järki käteen. Jos nyt kuvitellaan et sulla on firma ja haluat pätevän henkilön. Rekryprosessiin ja koulutukseen menee vaivaa ja RAHAA todella paljon. Ja sit hetken päästä tää uusi palkattu nainen jää kotiin istumaan, mistä firma kärsii. Se on rahasta kyse, ei tasa-arvosta.
[/quote]
Äly hoi, toisten valinnat eivät saa estää kaikkien naisten rekrytointia. Esim. jokainen nainen huolimatta siitä aikooko hankkia lapsen vai ei joutuu kärsimään systemaattisesta syrjinnästä työmarkkinoilla työnhaussa. Ja se on väärin.
[/quote]
Syrjintä voi olla väärin, mutta kannattaa miettiä, mistä se johtuu, ja purkaa sellainen järjestelmä, joka tuottaa syrjintää. Vanhempainkustannuksia ei pidä maksattaa työnantajalla.
[/quote]
Tai sitten kustannukset ja vapaat tulee jakaa tasaisemmin isien ja äitien työpaikkojen kesken. Suomessa on muutenkin aika alhainen syntyvyys ja synnyttäjien keski-ikä melko korkea, mitä se olisikaan, jos perheitä ei tuettaisi? Varmasti työnantajille tää on hankalaa, mutta entä jos se olisikin sitä tasaisesti sekä äidin että isän työnantajalle?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:28"]
Pohjoismaissa ehdottomasti - vaikka ei meilläkään kaikki täydellistä vielä ole. Oon feministi ja mua huolettaa mm. vanhemmuuden kustannusten kasaantuminen naisen työnantajalle (tän seurauksena oon itsekin saanut kokea, ettei nuori nainen ole kovin haluttava työntekijä), poikien ja nuorten miesten syrjäytyminen ja transihmisten pakkosterilisaatio, mutta näistä asioista huolimatta Suomi on tosi hyvä paikka naisille (ja miehille). Kunhan ei vain pysähdytä ja aleta taantua - ja muistetaan huomioida paremmin myös muihin kuin naisiin kohdistuvat tasa-arvo-ongelmat. Kenenkään ei pitäisi tulla kohdelluksi epäreilusti sukupuolensa takia.
[/quote]
Lopeta feminismi ja maailman parantaminen ja ryhdy itse ottamaan vastuuta omasta elämästäsi. Vahemmuuden kustannuksiin pitää varautua omilla varoillaan, ei yhteiskunnan eikä työnantajan.
[/quote]
Jos nyt ihan henkilökohtaisuuksiin mennään, niin mulla ei tosiaan ole lapsia eikä välttämättä tulekaan, mutta sen sijaan entinen työpaikka kieltäytyi vakinaistamasta ja koska pomo usein kyseli mun ja poikaystäväni elämäntilanteesta ja suunnitelmista, ymmärsin mistä se johtui... Maksan kyllä mielelläni ihan veroja, jotta Suomessa jatkossakin tuettaisiin mm. lapsiperheitä, vaikka en itse sellaista välttämättä koskaan tahdo.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:34"]
Sotia voi muuten pitää yhtenä räikeimmistä esimerkeistä siihen miten miehet suhtautuvat asioihin tunneperäisesti.
[/quote]
Mitä sieniä sä vedät????? Taitaa olla aika hyviä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:34"]
Sotia voi muuten pitää yhtenä räikeimmistä esimerkeistä siihen miten miehet suhtautuvat asioihin tunneperäisesti.
[/quote]
Mitä sieniä sä vedät????? Taitaa olla aika hyviä.
[/quote]
Niin? Naisia aina syytetään järjettömiksi tunneperäisiksi suhtautujiksi, mutta kuinka usein naiset ottavat rynkyt messiin ja lähtevät naapurivaltioon katkomaan päitä uskonnollisia iskulauseita huudellen tai pudottavat pommeja kaupunkeihin? Kerro toki, jos tiedät tapauksia. Kommenttisi osoittaa, että uskot kaikki sovinistiset myytit, joita sinulle kerrotaan, esim. sen, että naiset eivät kykene suhtautumaan asioihin järjellä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:31"]
Suomessa naisia pidetään työjuhtina, joita ei tarvitse kohdella kauniisti. Tämä ei todellakaan ole hyvä maa kuin korkeintaan kanatukkaisille vääpelin lailla huutaville ponttooneille.
Monissa Euroopan maissa turvataan kotiäitinä olleiden toimeentulo eron jälkeen paljon reilummin, täällä ei arvosteta kotiäidin työtä samalla tavalla. Britanniassa ei tulisi kuuloonkaan, että nainen joutuisi jättämään yhteisen kodin miehelle vain siksi, että mies on käynyt palkkatyössä. Ulkomailla miehet myös kohtelevat naisia huomaavaisemmin. Siellä ei naisen tarvitse yksin raahata painavia kalusteita räntäsateessa itku silmässä niinkuin Suomessa. Täällä äijät on myös "huonomuistisia" merkkipäivien suhteen, koska olisi niin nolottavaa onnitella.
[/quote]
"Ulkomailla miehet myös kohtelevat naisia huomaavaisemmin"
Myös Irakissa?
[/quote]
En ole ollut Irakissa, mutta ainakin irakilaiset miehet täällä Suomessa ovat olleet hyvin kohteliaita. Minulle on avattu ovet, lähestytty kohteliaasti, kysytty mitä perheelleni kuuluu, ovatko isäni ja äitini terveinä, autettu kantamusten kanssa jne. Toinen mies oli kiinnostunut minusta ja toinen oli sisareni perheen ystävä.
Minusta suhtautuminen muslimimaihin on täällä vähän hysteeristä. On totta, että naisilla ei ole paljon sijaa julkisessa elämässä, mutta sen sijaan heillä on kaikki valta kotona ja vahva asema suvun piirissä. Naiset ovat tärkeitä ja suku suojelee heitä.
Suomi nyt ei missään tapauksessa ole naiselle mikään erityisen ihana maa. Olen asunut muuallakin joten on vähän perspektiiviä tähänkin.
[/quote]
Muslimimaiden feministit ei ehkä ole sun kanssa ihan samaa mieltä siitä väitteestä, että muslimimaissa kotona naisilla on kaikki valta. Idiootti.
[/quote] Olen asunut muslimimaassa ja kylla vaan naiset pyorittavat perheen elamaa ihan niinkuin tahtovat. Minulle anoppi ohjeisti etta mita mies ei tieda ei hanta millaan tavalla rasita. Turha nimitella idiootiksi ihmista jolla on kaytannon kokemusta asiasta kun itsella vain oletuksia ja huhupuheita.
[/quote]
Eli täysin rehellisesti olet sitä mieltä, että siellä naisella on oikeus ottaa huntunsa pois, lähteä yksin juhlimaan tai jättää miehensä ihan tuosta vain? Taidat katsella maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi
[/quote] En tunne ketaan joka olisi kayttanyt huntua tai burkhaa, harvinaista myos katukuvassa. Maalla naiset kayttivat burkhaa ja sellaisista oloistahan mamut tulee Suomeen.
Kalyni on eronnut kaksi kertaa. Ja katso vaikka tata listaa niin huomaat etta muslimimaat ovat olleet paljon edella suomalaisia naisten valitsemisessa tarkeisiin tehtaviin. Sinun pitaisi hankkia uudet lasit kun et noilla vanhoilla enaa oikein nae mitaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_elected_or_appointed_female_heads_of_government
[/quote]
Helppo huudella sieltä muslimiyhteisön länsimaistuneesta keski- tai yläluokasta. Ei naisten asemaa voida määritellä vain niiden parempiosaiset perusteella.
Ei tähän kysymykseen voi vastata kuin niitä osin mitä on omakohtaista kokemusta. Silläkin on eroa onko ne kokemukset toisesta maasta jonain expat ihmisenä vaan onko maa vaihtunut ihan pysyvästi.
Olen asunut Suomessa ja Usassa. Suomessa on hienoa että monella naisella on tekijän/osaajan asenne ja ns. perinteisten sukupuoliroolien kyseinalaistaminen on hyvin yleistä. Uskon että naiset ossa siinä miehetkin ja tämä on jotain mitä otin mukaani kun muutin toiselle puolelle maailmaa.
Usassa näkee vielä paljon perinteisiä sukupuolirooleja (asun etelässä). Esim. mies töissä ja vaimo kotiäiti ja sitten kuskaa lapsia harrastuksiin ja kouluun ja käy jossain PTO kokouksissa. Lisäksi yliopistossa naiset valitsivat perinteisiä pääaineita esim. hoitaja tai opettaja. Mutta naisille joilla on sellainen feministi-osaajan asenne kuin esim. minulla niin kyllä tämä yhteiskunta on hyvin palkitseva. Henkilökohtaisesti usa on paras paikka minulle, toki en kuvittele että on hyvä paikka kaikille naisille - varsinkin niille jotka ovat kovin riippuvaisia siitä miehestä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:28"]
Naisena asun paljon mielummin Saksassa kuin Suomessa. Vaikka periaatteessa tasa-arvon pitäisi Suomessa olla pitkällä, monet suomalaiset miehet suhtautuvat naisiin kuitenkin halveksien.
[/quote]
Kyllä esim. Saksa on hyvä maa naisille, koska siellä voi oikeasti nainen valita käykä töissä vai ei, koska perheverotus. Ja sikäläisellä koulutetun ostovoimalla se on vain valintakysymys.
Suomessa naisia pidetään työjuhtina, joita ei tarvitse kohdella kauniisti. Tämä ei todellakaan ole hyvä maa kuin korkeintaan kanatukkaisille vääpelin lailla huutaville ponttooneille.
Monissa Euroopan maissa turvataan kotiäitinä olleiden toimeentulo eron jälkeen paljon reilummin, täällä ei arvosteta kotiäidin työtä samalla tavalla. Britanniassa ei tulisi kuuloonkaan, että nainen joutuisi jättämään yhteisen kodin miehelle vain siksi, että mies on käynyt palkkatyössä. Ulkomailla miehet myös kohtelevat naisia huomaavaisemmin. Siellä ei naisen tarvitse yksin raahata painavia kalusteita räntäsateessa itku silmässä niinkuin Suomessa. Täällä äijät on myös "huonomuistisia" merkkipäivien suhteen, koska olisi niin nolottavaa onnitella.
[/quote]
Myös Irakissa?
[/quote]
En ole ollut Irakissa, mutta ainakin irakilaiset miehet täällä Suomessa ovat olleet hyvin kohteliaita. Minulle on avattu ovet, lähestytty kohteliaasti, kysytty mitä perheelleni kuuluu, ovatko isäni ja äitini terveinä, autettu kantamusten kanssa jne. Toinen mies oli kiinnostunut minusta ja toinen oli sisareni perheen ystävä.
Minusta suhtautuminen muslimimaihin on täällä vähän hysteeristä. On totta, että naisilla ei ole paljon sijaa julkisessa elämässä, mutta sen sijaan heillä on kaikki valta kotona ja vahva asema suvun piirissä. Naiset ovat tärkeitä ja suku suojelee heitä.
Suomi nyt ei missään tapauksessa ole naiselle mikään erityisen ihana maa. Olen asunut muuallakin joten on vähän perspektiiviä tähänkin.
[/quote]
Muslimimaiden feministit ei ehkä ole sun kanssa ihan samaa mieltä siitä väitteestä, että muslimimaissa kotona naisilla on kaikki valta. Idiootti.
[/quote] Olen asunut muslimimaassa ja kylla vaan naiset pyorittavat perheen elamaa ihan niinkuin tahtovat. Minulle anoppi ohjeisti etta mita mies ei tieda ei hanta millaan tavalla rasita. Turha nimitella idiootiksi ihmista jolla on kaytannon kokemusta asiasta kun itsella vain oletuksia ja huhupuheita.
[/quote]
Myös Irakissa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli täysin rehellisesti olet sitä mieltä, että siellä naisella on oikeus ottaa huntunsa pois, lähteä yksin juhlimaan tai jättää miehensä ihan tuosta vain? Taidat katsella maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:47"]
[/quote]
Myös Irakissa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] En tunne ketaan joka olisi kayttanyt huntua tai burkhaa, harvinaista myos katukuvassa. Maalla naiset kayttivat burkhaa ja sellaisista oloistahan mamut tulee Suomeen.
Kalyni on eronnut kaksi kertaa. Ja katso vaikka tata listaa niin huomaat etta muslimimaat ovat olleet paljon edella suomalaisia naisten valitsemisessa tarkeisiin tehtaviin. Sinun pitaisi hankkia uudet lasit kun et noilla vanhoilla enaa oikein nae mitaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_elected_or_appointed_female_heads_of_government
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:31"]Suomessa naisia pidetään työjuhtina, joita ei tarvitse kohdella kauniisti. Tämä ei todellakaan ole hyvä maa kuin korkeintaan kanatukkaisille vääpelin lailla huutaville ponttooneille. Monissa Euroopan maissa turvataan kotiäitinä olleiden toimeentulo eron jälkeen paljon reilummin, täällä ei arvosteta kotiäidin työtä samalla tavalla. Britanniassa ei tulisi kuuloonkaan, että nainen joutuisi jättämään yhteisen kodin miehelle vain siksi, että mies on käynyt palkkatyössä. Ulkomailla miehet myös kohtelevat naisia huomaavaisemmin. Siellä ei naisen tarvitse yksin raahata painavia kalusteita räntäsateessa itku silmässä niinkuin Suomessa. Täällä äijät on myös "huonomuistisia" merkkipäivien suhteen, koska olisi niin nolottavaa onnitella. [/quote] Höpöhöpö. Missään päin maailmaa ei tueta kotiäitiyttä rahallisesti ja pitkien äitiys-/vanhempainvapaiden kautta niin paljon kuin Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Suosittelen tutustumaan tilastoihin ja tutkimuksiin siitä, millainen tilanne Briteissä on yh-äideillä ja näiden lapsilla sen sijaan, että heittelet väitteitä ilman mitään faktapohjaa. Ja harvassa ovat kyllä ne kerrat, jolloin olisin joutunut yksin Suomessa mitään painavia asioita kantamaan. Kyllä suomalainen mies, jos vain sattuu sellainen olemaan lähietäisyydellä, yleensä rientää apuun :)
[/quote]
Höpöhöpö itsellesi. En ole tuo aiempi kommentoija, joka ilmoitti suomalaisten naisten olevan kuormajuhtia ja olen samaa mieltä hänen kanssaan. Lisäksi, että meillä miehissä ei ole vähääkään herrasmiesmäisyyttä naisia kohtaan meillä on paljon miehiä, jotka suhtautuvat naisiin alentavasti. Suomessa tasa-arvo on mennyt niin pitkälle, etteivät naiset ja miehet ole enää naisia ja miehiä. Eikä sosialismi äitiystukina ym. tee asiaa yhtään paremmaksi. Eikä perhetukia vaativat naiset itsekään paranna tilannettaan eikä meidän muidenkaan tilannetta yhtään. Kyllä naiset saavat arvostusta vasta sitten, kun itse vastaavat omasta elämästään ja perhevapaistaan yhdessä lasten isän kanssa. Mm. Britanniassa, Sveitsissä, USA:ssa ym. on varsin tavallista, että nainen jää kotiin lasten synnyttyä vaikkei perhevapaita olekaan eikä niistä makseta. Elävät miehen tuloilla sekä sijoitusten tuotoilla. Suomalaisten pitäisi oppia tuo sama. Kaikki tuet nostavat verotusta, heikentävät ostovoimaa ja kansainvälistä hintakilpailukykyä. Kotimaiset sijoitukset sen sijaan lisäävät ostovoimaa, verotuloja ja pääomia sekä työpaikkoja yksityisessä elinkeinoelämässä.