Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero

Vierailija
05.09.2006 |

Kävi kuin sievisen rouvalle, mies haki eroa eikä kertonut siitä mitään!! Yrittää nyt tinkaa minulta sitä eropaperien summaa puoliksi. Minun puolesta tunkekoot paperin sinne mihin aurinko ei paista! Päällisin puolin kaikki ok, juuri valmistunut talo, lapset pieniä ja minä palailemassa työelämään takaisin. Pinnan alla on _vissiin_ kuohunut kun tulos tämä. Elimme viikko takaperin vielä normaalia arkea ja nyt ero edessä.

Puhua emme pysty, mies ei avaudu ollenkaan, ei ole kuitenkaan masentunut. Pari/perheterapiaan ei suostu lähtemään vaan ehdoton siinä asiassa että erotaan. Muuta selitystä en keksi kuin toinen nainen. Ja se paska ei suostu sitäkään paljastamaan!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se valitettavasti vaan on.

Vierailija
2/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kummallista, että mies on noin ehdoton, eikä ole aiemmin mitään vihjannut.

Ehkä joku nainen painostaa/lahjoo häntä eroon.

Todella kurja tilanne, jos mies tosiaan on ehdoton, eikä puhu tai suostu terapiaan.

Ehkä sun kannattaa se nyt helposti päästää menemään ja katsoa kuinka routa porsaan kotiin ajaa (tietysti riippuen niistä oikeista lähdön syistä). Jos sen takaisin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vain meidän lapsia ja siitä miten tämä heihin vaikuttaa. MIes ei varmaan edes lapsia ajattele, mitä lie päässä miettiikään. Asuntolainaa on-isosti ja mies ollut töissä ison osan myös vapaa ajastakin, vai onko..? Seksielämä on ollut hyvää, ei heilahduksia ja itse voin sanoa olleeni onnellinen. Tästä nyt sitten unelmiemme talo myyntiin ja pienempää asuntoa etsimään :( en minä sitä porsasta ottaisi takaisin, miten tälläisestä voi ihmiselämässä edes toipua?? saati pelkää uudelleen että tapahtuu sama asia.

Ap

Vierailija
4/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö kommunikoimaan tai vaihtamaan ajatuksia vaikka meilien avulla? Luulisi nyt miehelkkin olevan helpompaa paljastaa miksi haluaa erota. Täytyyhän ne asiat joskus kuitenkin selvittää ?

Vierailija
5/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia satasella sinulle!

Vierailija
6/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyköhän työnantajalta pyytää paluuta hoitovapaalta aikaisemmin töihin? Taloudellisesti en pärjää jos olisin aiottuun aikaan asti pelkällä kotihoidontuella. Mulla on niin silmitön viha päällä, että en pysty itse kanavoimaan keskustelua mihinkään järkevälle asteelle. Ensimmäistä kertaa elämässä olen niin vihainen että voisin hyökätä toisen päälle!!

Yöunet ovat menneet, samoin ruokahalu. Pyrin pitämään kotia niinkuin ennenkin, eihän se arki tästä muuksi muutu. Miten tästä voi keskustella edes vanhemman lapsen kanssa, kun miehen kanssa kommunikointi ei edes onnistu. Kaipa tuo meidän ulos kantaa jollei suutansa sitä ennen auki saa.

Ap

Vierailija
7/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asioidaan lasten huoltajuus asioiden parissa? harkinta aikana vai jälkeen?

Ap sekaisi näistä kysymyksistä..

Vierailija
8/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elänyt asumuserossa kaksi vuotta, saa heti eron hakemuksella ilman puolen vuoden harkinta-aikaa.

Mies voi ottaa eron ap:stä ilman että ap panee nimeään yhtään mihinkään.

Lasten asioista sovitaan yleensä harkinta-aikana, neuvotteluapua saa lastenvalvojalta. Yleensä niistä tehdään sopimuspaperi, johon tarvitaan molempien allekirjoitukset.

Vierailija
9/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa elämää kummasti.

Vierailija
10/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten olisin jaksanut, jos olisi ollut vauvaikäinen tuo meidän pikkunen, kun mies ilmoitti eroavansa. Kesäloman jälkeen pamautti tasan 7 vuotta sitten pommin! Luulin, että vietimme yhden elämämme parhaista lomista ja mies tiesi koko sen ajan eroavansa. Kun raivo meni ohi, niin tuli kyllä niin hyväksikäytetty olo (veimme lastamme mummilaan yöksi, jotta saimme rauhassa kuherrella - tai niin luulin, mies varmaan ajatteli vielä ottavansa kaiken irti entisestä). Mitään ei syyksi sanonut, mutta uusi nainen sillä oli, se niistä ylitöistä perheen hyväksi. Takaisin oli tulossa ja melkein lapsen vuoksi otinkin, mutta onneksi järki voitti.

Vierailija
11/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki selviää aikanaan. Ole tiukkana omien etujesi kanssa äläkä tunne kuohuissa suostu mihinkään miehen vaatimuksiin. Soita lastenvalvojalle. Hän kertoo sinulle miten esim lapsen huoltajuus asioissa toimitaan. Yksinhuoltajuutta kannattaa yrittää ja mies saattaa siihen omissa tunnekuohuissaan suostuakin, mutta jos mies ei siihen suostu niin tuskin sitä kannattaa oikeusteitse lähteä hakemaan. Oikeusprosessit ovat raastavia myös lapsille ja niissä kaikki viha pääsee yleensä valloilleen eikä paluuta ole. Lasten valvojan luona voidaan sopia myös lapsen elatuksesta ja hakea sille oikeuden vahvitus jolloin elatuksusta tulee ulosottokelpoinen.

Viha ja katkeruus tulevat olemaan elämässäsi läsnä vielä pitkään mutta muista aina ajatella lastesi parasta ja myös sitä että vaikka sinusta mies on täys paska on hän lapsillesi rakas isä. Lapsille ei kannata isää mollata sillä se todennäköisesti kääntyy sinua itseäsi vastaan jossain vaiheessa.

Erosta selviää kyllä aikaa myöden ja exän kanssa on mahdollista päästä asiallisiin väleihin vuosien kuluessa vaikka se nyt varmasti täysin mahdottomalta tuntuukin. Elämä voittaa!

t. 5v sitten 2,5v kaksosten kanssa yksin jätetty nyt onnellinen 4 lapsen äiti

Vierailija
12/12 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni hieman sumussa. En saanut nukkuttua yöllä lainkaan. Tosiaan " normaalia " arkea vietellään ja kai se on itse aslettava purkamaan vyyhtiä ja etsiä vastauksia. Aika selvää jo ,että miehellä odottaa toinen jossain, mutta miski tälläinen kiire yhtäkkiä?? Kaikesta eniten toisvoisin , että oli asia mikä tahansa niin mies voisi puhua niistä kanssani. Muuten pohdin niitä loppuelämäni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme