Onko kirkasvalolampusta oikeasti apua?
Harkitsen sellaisen hankkimista. Onko siitä apua pimeän vuodenajan väsymykseen? Ovat aika arvokkaita, joten en haluaisi turhaan hankkia.
Kommentit (9)
Joo kai siitä on. Oon lokakuusta asti pitänyt sitä päällä aamusta iltaan!
On. Hankin tänä syksynä ja vuosien kaamosmasennus on jäänyt tulematta tänä talvena :)
No on niistä se hyöty ettei tarvi istua pimeässä, mutta en kyllä mielialan piristymistä ole huomannut (n. 2 vuotta ollut joku Philipsin lamppu)
Kyllä minä herään ainakin aamulla paremmin sen valon kanssa :) syön aamupalaa kirkasvalolampun vieressä.
Ei ole hyötyä. Valo on ärsyttävän ylikirkas ja siitä tulee pää kipeäksi.
Puoli tuntia aamuisin auttaa itseäni huomattavasti sekä mielialaa kohottaen että piristäen.
Vinkki: jos sinulla on migreenitaipumusta niin älä hanki kyseistä lamppua.
Ei sitä kirkasvalolamppua kannata hankkia jos ne kuvitelmat sen vaikutuksista on luokkaa "piristää takuuvarmasti", "olen koko ajan positiivinen", "jaksan mitä vaan".
Mulla kaamosmasennus oli itsetuhoisia ajatuksia, järkyttävää itkuisuutta, unettomuutta, epätoivoisuutta, suuria mielialanvaihteluita. Ja kappas, kirkasvalolamppu on saanut mun oloni samaksi mitä se on suunnilleen huhtikuussa, eli about aika jees tehokkuus sellaisella pienellä kirkkalla lampulla :D
Minuaki kiinnostaa. Onko joku tietty merkki, malli tms. hyvä?