Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Italia ottaa Euroopan kovimmat koronatoimet käyttöön ensi viikolla – Nyt samaa halutaan Suomeen

Vierailija
11.10.2021 |

Pakollisen koronapassin taustalla on ennen muuta Italian taloustilanne. Maalla ei yksinkertaisesti ole varaa uuteen täyssulkuun. Tällä viikolla myös Suomessa on nostettu samantyyppiset toimet esiin.

Koronapassi muuttuu ensi perjantaina pakolliseksi Italian työpaikoilla. Passittomia uhkaavat kovat sanktiot.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/italia-ottaa-euroopan-kovimmat-koronat…

Kommentit (371)

Vierailija
241/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huolissani ihmiskunnan geneettisestä tyhmenemistä, kun sosiaaliturva pitää huolen siitä että kuka tahansa voi lisääntyä. Huoleni on ollut turha, tyhmempi aines hoitelee itsensä pois päiviltä joka tapauksessa jollain tavalla, joko he jäävät junan alle ottaessaan selfieitä, tai sitten he jättävät rokotukset ottamatta.

Vierailija
242/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä on passista, jos rokotettu voi kantaa ja levittää virusta ja se tarttuu myös rokotetuihin? Rokotetuilla ovat oireet vähäisempiä, eli he levittävät tautia huomattavasti enemmän kuin rokottamattomat, jotka pysyvät flunssassa kotona.

Mikä oli siis passin hyöty?

Niin ja onko muutkin ihmetelleet moneen kertaan jo sitä että MIKSI ihmeessä ei rokotetta tehty sen entisen toimivan mallin mukaan. Yksi rokotus ja sillä selvä. Olisi jo pelkästään kansantaloudellisesti tähän valittuun Mrna rokotteeseen verrattuna mieletön. Ei lockdowneja ei irtisanomisia eikä lomautuksia. Lisäksi sairaalat olisivat päässeet helpolla ei mitään hysteriaa. Ei panikointia ei järjetöntä summaa rahaa mikä näihin rokotteisiin uppoaa.

Jokainen voi tahollaan miettiä sitä että miksi?? Miksi hitossa tällainen vaihtoehto on valittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koronapassia palkattomalle pakkolomalle. Joko nähdään tämä pian, mahd. pian?!

Vierailija
244/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä koronaa voi lopettaa mitenkään. Passi on sitä varten että yhteiskunta pystyy toimimaan normaalisti koronasta huolimatta.

Sama Suomeen, kiitos. Ihan turha kuormittaa terveydenhuoltoa rokotepelkureiden vuoksi. Mieluummin rokottamattomien pakkoeristys kuin yhteiskunnan sulkeminen kaikilta kerta toisensa jälkeen. Itse ovat rokottamattomat osansa valinneet.

Minä rokottamattomana en ole tätä valinnut. Jos minun valintojani olisi kuunneltu, olisi Suomen rajat pistetty kiinni silloin, kun meillä ensimmäinen tautitapausta ilmeni. Myös omilta kansalaisilta. Nyt pakkoeristystä vaaditte te samat urpot joiden oli pakko saada tuoda virus tänne ja äkkiä ottaa rokote, jotta päästäisiin taas elämään kuin meillä muilla ei olisi väliä.

Vierailija
245/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja passiko lopettaa koronan?

Ja jos passi ei lopeta koronaa kantaako joku vastuun?

Oudoin asia koronapassissa, jota kukaan ei tuo esiin:

- Jos rokote toimii --> passia ei tarvita

- Jos rokote ei toimi --> passia ei tarvita

Talouteen tällä ei tule olemaan sitä vaikutusta mitä he kuvittelevat. Minä esim. olen rokotettu, mutten tule astumaan yhteenkään paikkaan jossa tätä passia vaaditaan, koska rokottamaton terve ystäväni ei pääse samaan paikkaan ilman 200e testiä. Emme sitten tule ollenkaan. Säästyypähän rahaa.

Nämä yritykset tarvitsevat meitä, me emme tarvitse heitä. Muistakaa se ennen kuin vaaditte terveitä ihmisiä todistamaan terveytensä. Ettäkö mäkkäriin mennessä pitäisi todistaa olevansa terve! Absurdia!

Mulla on pieni epäilys siitä, että on vain päätetty ottaa tämä nyt käyttöön kahdesta syystä

- olisi noloa olla ottamatta, koska ollaan myöhässä eikä passista ole enää edes hyötyä, joten valokeila suunnataan sivuun. Otettiin käyttöön! Ei voida jälkikäteen sanoa, ettei otettu

- halutaan pakottaa rokotuksia, lisätä paineita siihen, että väki ottaa rokotuksia

- halutaan nuoret juopot ottamaan rokotuksia

Olen ottanut ekan piikin, mutta nämä passit ja päivittäinen, jatkuva, epäeettinen painostus joka ei ole tiedottamista nähnytkään vaan on jotain ihan muuta - saa minut jarruttamaan. En ota kakkospiikkiä nyt ja saa nähdä otanko koskaan.

Vierailija
246/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun rokote vähentää sairastumisia, sairaalahoidon tarvetta ja kuolemia.

Vierailija
247/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa on koronapassilla, jos rokotteiden teho hiipuu kuukausissa?

Jos olet yhtään seurannut uutisia niin se Koronapassi rauhoittaa ympärillä olevia ihmisiä ja antaa lisäsuojaa koronaa vastaan.

Ai antaa vai? Britanniassa järjestettiin festivaali, johon pääsyyn vaadittiin koronapassi. Tuloksena ainakin 5000 tartuntaa:

https://www.theguardian.com/uk-news/2021/aug/23/almost-5000-covid-cases…

https://www.nme.com/news/music/almost-5000-coronavirus-cases-linked-boa…

No ensinnäkin

'' The system detected over 450 people who would otherwise have been at risk of passing on the virus and as a result did not attend our Watergate Bay site or left the festival early. We are grateful to them and everyone else who took the extra steps this year. ''

Eli festivaalilla oli kaikesta huolimatta ihmisiä, jotka mahdollisesti tartuttivat jengiä?

Toiseksi, 5000 tartuntaa, mutta kuinka moni niistä sai vakavemman tartunnan, on sairaalassa, hengityskoneissa tai koullut? Tartuntamäärä kertoo vielä vähän tilanteesta.

Kuinka monta kuoli isoilla fesrareilla kesällä? Veikkaan ettei kovin moni. Flunssan kyllä ehkä saivat mutta ei sen kummempaa. Ei iso juttu.

Vierailija
248/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudoin asia koronapassissa, jota kukaan ei tuo esiin:

- Jos rokote toimii --> passia ei tarvita

- Jos rokote ei toimi --> passia ei tarvita

Talouteen tällä ei tule olemaan sitä vaikutusta mitä he kuvittelevat. Minä esim. olen rokotettu, mutten tule astumaan yhteenkään paikkaan jossa tätä passia vaaditaan, koska rokottamaton terve ystäväni ei pääse samaan paikkaan ilman 200e testiä. Emme sitten tule ollenkaan. Säästyypähän rahaa.

Nämä yritykset tarvitsevat meitä, me emme tarvitse heitä. Muistakaa se ennen kuin vaaditte terveitä ihmisiä todistamaan terveytensä. Ettäkö mäkkäriin mennessä pitäisi todistaa olevansa terve! Absurdia!

Mulla on pieni epäilys siitä, että on vain päätetty ottaa tämä nyt käyttöön kahdesta syystä

- olisi noloa olla ottamatta, koska ollaan myöhässä eikä passista ole enää edes hyötyä, joten valokeila suunnataan sivuun. Otettiin käyttöön! Ei voida jälkikäteen sanoa, ettei otettu

- halutaan pakottaa rokotuksia, lisätä paineita siihen, että väki ottaa rokotuksia

- halutaan nuoret juopot ottamaan rokotuksia

Olen ottanut ekan piikin, mutta nämä passit ja päivittäinen, jatkuva, epäeettinen painostus joka ei ole tiedottamista nähnytkään vaan on jotain ihan muuta - saa minut jarruttamaan. En ota kakkospiikkiä nyt ja saa nähdä otanko koskaan.

Minä ottanut kaksi ja todella epätodennäköistä että otan kolmatta. Ainakaan omasta tahdostani:(

Vierailija
249/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tanskassa koronapassin avulla saatiin koronapassin avulla tartunnat hallintaan ja vähenemään.

Nyt passi ei ole enää käytössä, kun jo 2. rokotekattavuus on 97%. Eikä maskeja ole tarvittu pitkiin aikoihin.

Toisin kuin täällä väitetään, Tanskassa rokotetut eivät ole vallanneet sairaala- ja tehopaikkoja, vaikka samoja rokotteita käytetään, kuin Suomessa.

Juuri näin. Passille on käyttöä, kunnes rokotekattavuus on riittävä. Loppuu vapaamatkustelu.

Ei se rokotekattavuus tule olemaan koskaan riittävä kun aina tulee uusi muunnos jonka takia taas paikat säppiin. Milloin tajuat?? Miten ajattelet tämän homman että kunhan saadaan tämä kolmosrokote kaikille annettua niin sitten on taas kaikki kuin ennen. Koska heräät?? Kop kop.

Vierailija
250/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tanskassa koronapassin avulla saatiin koronapassin avulla tartunnat hallintaan ja vähenemään.

Nyt passi ei ole enää käytössä, kun jo 2. rokotekattavuus on 97%. Eikä maskeja ole tarvittu pitkiin aikoihin.

Toisin kuin täällä väitetään, Tanskassa rokotetut eivät ole vallanneet sairaala- ja tehopaikkoja, vaikka samoja rokotteita käytetään, kuin Suomessa.

Juuri näin. Passille on käyttöä, kunnes rokotekattavuus on riittävä. Loppuu vapaamatkustelu.

Ei se rokotekattavuus tule olemaan koskaan riittävä kun aina tulee uusi muunnos jonka takia taas paikat säppiin. Milloin tajuat?? Miten ajattelet tämän homman että kunhan saadaan tämä kolmosrokote kaikille annettua niin sitten on taas kaikki kuin ennen. Koska heräät?? Kop kop.

Mihin tietoon tuo maininta perustuu?

Vierailija
251/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

darvini kirjoitti:

Olen ollut huolissani ihmiskunnan geneettisestä tyhmenemistä, kun sosiaaliturva pitää huolen siitä että kuka tahansa voi lisääntyä. Huoleni on ollut turha, tyhmempi aines hoitelee itsensä pois päiviltä joka tapauksessa jollain tavalla, joko he jäävät junan alle ottaessaan selfieitä, tai sitten he jättävät rokotukset ottamatta.

Jep, laittamattomasti sanottu🤣😂

Nämä rokotevastaisuussekoilijoiden keskustelut on aivan uskomattoman hyvää viihdettä! Toki ihan pikkasen hirvittää kuinka superidiootteja sitä Suomikin sisällään pitää. Voipi olla silti että suurin osa näistä on hädin tuskin peruskoulun rämpinyt läpi.

Elämämkolua sen sijaan kymmeniä luokkia!😆😅

Vierailija
252/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasta on tulossa ennemmin tai myöhemmin sotatanner. Korona ja sen jälkivaikutukset mm. kansanterveyteen ja -talouteen ei ainakaan lupaa hyvää.

Vierailija
253/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu:n koronatodistus löytyy jo kaikilta rokotetuilta. Tuli pyytämättä ja yllättäin. Mihin joku erillinen passi tarvitaan. Kurkatkaa kanta.fi.

Vierailija
254/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät lukeneet Orwellia kuin tee-se-itse -opasta.

Vierailija
255/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

darvini kirjoitti:

Tällä sopivasti todistit oman "geneettisen tyhmenemisesi". Kuka tahansa pystyy tarkistamaan nopeasti, että eniten lisäännytään maissa, joissa ei ole sosiaaliturvaa.

Vierailija
256/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä koronaa voi lopettaa mitenkään. Passi on sitä varten että yhteiskunta pystyy toimimaan normaalisti koronasta huolimatta.

Sama Suomeen, kiitos. Ihan turha kuormittaa terveydenhuoltoa rokotepelkureiden vuoksi. Mieluummin rokottamattomien pakkoeristys kuin yhteiskunnan sulkeminen kaikilta kerta toisensa jälkeen. Itse ovat rokottamattomat osansa valinneet.

Minä rokottamattomana en ole tätä valinnut. Jos minun valintojani olisi kuunneltu, olisi Suomen rajat pistetty kiinni silloin, kun meillä ensimmäinen tautitapausta ilmeni. Myös omilta kansalaisilta. Nyt pakkoeristystä vaaditte te samat urpot joiden oli pakko saada tuoda virus tänne ja äkkiä ottaa rokote, jotta päästäisiin taas elämään kuin meillä muilla ei olisi väliä.

Mitä mitä? Pieni f a s i s t i k o  se sinunkin sisälläsi asuu? Rajat kiinni omilta kansalaisilta, eikös tuossa nyt vahvasti poljeta perustuslaillisia oikeuksia?

Vierailija
257/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

darvini kirjoitti:

Jep, laittamattomasti sanottu🤣😂

Nämä rokotevastaisuussekoilijoiden keskustelut on aivan uskomattoman hyvää viihdettä! Toki ihan pikkasen hirvittää kuinka superidiootteja sitä Suomikin sisällään pitää. Voipi olla silti että suurin osa näistä on hädin tuskin peruskoulun rämpinyt läpi.

Elämämkolua sen sijaan kymmeniä luokkia!😆😅

Tää on aika peruskommentti teidänlaisilta. ” ne on elämämkoululausia tai niillä on jäänyt peruskoulut käymättä”. Maisteleppas noita ja mieti kuka on kiusaaja. Olet sen tyyppinen ihminen jonka kuvittelen myrkyttävän iljeydellään ja suoppeakatseisuudellaan tämän yhteiskunnan. Olette varmaan samoja jotka takertuvat toisten kirjoitusvirheisiin? Mitä väliä oikeasti minkään kannalta jos ihminen vahingossa kirjoittaa kirjoitusvirheen? Mitä väliä sillä on tämän elämän kannalta? Ei mitään. Täällä paljon oleellisempia asioita on jotkin muut asiat. Jos toisen kirjoitusvirhe triggeröi, sitten kannattaa kurkistaa itsensä sisälle.

Vierailija
258/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmasta on tulossa ennemmin tai myöhemmin sotatanner. Korona ja sen jälkivaikutukset mm. kansanterveyteen ja -talouteen ei ainakaan lupaa hyvää.

Näin on. Koronan aiheuttamat taloudelliset vahingot ja ihmiskunnan liika itsekeskeisyys ajaa meidät isompaan sotaan ennemmin tai myöhemmin. Veikkaan että maksimissaan 5 vuotta ja jossain alkaa paukkua.

Vierailija
259/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt. Ihmisoikeudet ja vapaus on mennyttä, koronapassin myötä Suomesta tuli totalitaria. Tuntuu voimattomalta, kuin olisi yksin tuulimyllyjä vastaan taistelemassa. Tämä keskustelu antaa voimaa. En ole yksin enkä ole hullu. Yhteiskunta alkaa hylkiä meitä rokottamattomia ja meille tulee ankeat ajat. Suomi, rakas kaunis kotimaa, onneksi sain elää vapaasti lähes 26 vuotiaaksi asti. Nyt 27-vuotiaana olisin halunnut perheen, en ole saanut ja liekö tarkoitettu niin, ei tähän hulluuteen kannata uutta elämää luoda.

Samoin, olen järkyttynyt ja ahdistunut. Minulla taas on lapsi, terve teini joka on koronan sairastanut. Nyt valtio pakottaa hänet ottamaan rokotteet, joista voi tulla sydänoireita tai muita haittavaikutuksia. Muuten ei enää pääse kavereidensa kanssa kuntosalille, uimahalliin ym. En pysty käsittämään miksi lapseni terveys pitää asettaa vaaraan.

Miksi koronan mahdolliset sydänoireet ei pelota? Siitäkin niitä osa saa.

Vierailija
260/371 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kaikki te, joilla on inhimilliset ihmistä kunnioittavat arvot ette kannata rokotepassia

T. Rokotettu passiton

Eduskunta äänesti läpi jo, sallituiksi paikoiksi jää ruokakaupat ja apteekit. kaikki muu on suljettu ilman passikontrollia.

Tulee vielä elektrooninen raha niinei voi edes ostaa ilman valtion myöntämiä ostooikeuksia, joilloin voi enää varastaa. Taitaa ainakin varasteutut enäjänkielen oppikirjat tulla kovaan arvoon (ostaminen kielletty), ja sitten voi paeta venäjälle asumaan. 

Itse asiassa vain hyvin harva paikka on rajoitettu koronapassittomilta. Työpaikoilla sitä ei voi vaatia. Samoin ei missään kaupoissa missä myydään ihmisten elämässään tarvitsemia perustarpeita kuten vaatteita, ruokaa, elektroniikkaa yms. Lähinnä ravintolat, liikuntasalit ja kulttuuri- ja viihdepalvelut on ne joita rajoitetaan.

Nyt jotain perusteluja sille miksi työnantaja ei voisi vaatia alaisiltaan rokotepassia ja irtisanoa rokottamattomia.

Eiköhän nyt lähdetä liikkeelle ihan siitä perusasiasta, että terveystietosi eivät kuulu työnantajallesi millään tavalla.

Seuraavaksi ennen joulua tulee pikkujoulupassi. Sitä ilman ei asiaa juhliin. Arvatkaa mitkä taudit on este juhliin pääsyyn?