Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviytymistarinoita pikavippikierteestä?

Vierailija
07.12.2014 |

Minulla on melkoinen velkataakka niskassa, enkä voi kertoa siitä kenellekään. Kaikki rahat menee velkojen maksuun. Olen aivan lopussa. Mistä te muut olette saaneet apua? Voiko velkakierteestä selvitä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:43"]

Ihmetyttää vaan, että kun on näitä ongelmaisia niin paljon, niin miksei kunnon mies kelpaa puolisoksi? Ne oli niitä kartettavia kavereita yläasteella, jotka ei näyttäny keskari opettajille vaan teki läksynsä. Olivat vähän semmoisia lällyköitäkin, ei koviksia ollenkaan. Itellä ei ole ollu noita hameasuisa jonoksi asti vonkaamassa ja toisaalta oli hyvä niin, että sain rauhassa itse valita itselleni sopivan kumpanin :) En kuitenkaan sano, etteikö se yhteiselo sujuisi jonkun pikavippi ongelmaisenkin kanssa, varsinkin kun mun kanssa sellaista ongelmaa ei olisi. Rahaa on. Lisäksi teen kotona ruokaa, pyykkään, vaihdan autoon renkaat ja muutenkin huolehdin niistä, leikin lasten kanssa. Oon perhe mies kaikin tavoin. En ole täydellinen, mutta melko rauhassa on saanu toi nykyinen siippa olla vaikka onkin pätkätyökierteessä ollu viimeiset 10 vuotta. Silti löytyy omistusasuntoa jne. No elämässä maksaa kovan hinnan virheistään jos ei missään vaiheessa mitää mieti.

[/quote]

Kuinkas seksielämä?

Vierailija
22/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:34"]

Lainaamosta 15000 12v laina riistokorolla sekä asuntolainaa asoasuntoon kymppitonni. Lapset sen verta isoja että toinen pääsee kohta peruskoulusta... Lukiohankinnat maksaa... Voin kertoa että mitään osamaksujuttuja, vaatteita, kalliita vekottimia ei meillä ostella. Velkahelvetti alkoi kun maksoin lasten harrastuksia... Pelkään että jotain sattuu eikä säästöjä ole... Täytyy kyllä hakeutua tuolle velkaneuvojalle ettei tartte öitä valvoa näitten ajatusten kanssa.

[/quote]

OK, anteeksi että epäilin trolliksi. 

Aso asuminen on itse asiassa aika kustannuksekas asumismuoto. Myy osake pois, saat kuitattua Aso lainasi ja ylijäävällä summalla kuittaat tosta 15 000 niin paljon kuin pystyt. Ason pääomaan saat ehkä jonkinlaisen korkotuotonkin, riippuen siitä kauanko olet asunut siinä. Etsi 200 - 300 euroa halvempi vuokrakämppä. Oot vuokralla sitten sen 3-5 vuotta että saat kuitattua loput tuosta 15 000 eurosta (jos vuokra tippuu 200 saat lyhennettyä "ilmaiseksi" 2400 euroa vuodessa tuota lainaa ja kokonaisuudessakin siis son maksettu pois tuolla vuokrasäästöllä 6 vuodessa). 300 euron tiputuksella säästö nousee 3600 euroon vuodessa, en tiedä onko mahdollista mutta 200 luulis olevan ihan mahdollinen.

Ja sitten nuo keinot mitä tässä on lueteltukin. Säästät kaikessa mahdollisessa, työlounaassa, kuntosaleissa, auto, ehkä pitää jopa miettiä niitä jälkikasvun harrastuksiakin :(, kaikki kulut paparille vaan ja pohtimaan. Mene nyt kuitenkin sinne kunnan velkaneuvojalla.
[/quote]

Kiitos
Muuttoa olen itsekin suunnitellut. Hirvittää etten saa tätä myydyksi, naapureille on käynyt niin. Sitten pitäisi 3kk maksaa tätä ja uuden asunnon vuokraa. Lasten harrastukset ovat se mistä viimeisenä haluaisin säästää. Onneksi vanhempi tienaa jo vähän itsekin...Noh, onneksi on luottotiedot vielä tallella ja ollaan terveitä. Päivä kerrallaan, menot minimissä. Välillä meinaa usko loppua, mutta kai tästä selvitään. Kunpa saisin opetettua noille muksuille säästämistä ja talousasioita edes vähän etteivät elä yli varojen niinkuin äitinsä.
Hyvää yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Sulla on siis ilmeisesti vakituiset tulot? Neuvoisin ottamaan yhteyttä oman paikkakuntasi velkaneuvontaan, he osaavat varmasti auttaa sinua. Oletko tutustunut takuu-säätiön takaamaan lainamahdollisuuteen? Sillä saa yhdistettyä omat korkeakorkoiset lainat, tästäkin mahdollisuudesta velkaneuvojat kertovat kyllä.
Itselläni on sellainen tilanne, että velkaa on pikavipeistä ja kulutusluotoista reilu 10 000, suurin osa jo perintätoimistojen listoilla. Jäin kesällä työttömäksi, ja siitä asti ainoa tuloni on ollut opintotuki. Luojan kiitos sain uuden työpaikan jossa aloittaa tammikuussa. Ehkä tästä vielä selvitään puhtain luottotiedoin! Tsemppiä sinulle ap, ota rohkeasti yhteyttä velkaneuvontaan, tai pankkiin! Pankistakin on hyvinkin mahdollista saada laina, kun kerrot rehellisesti tilanteestasi, olettaen, että luottotiedot ovat kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän