Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviytymistarinoita pikavippikierteestä?

Vierailija
07.12.2014 |

Minulla on melkoinen velkataakka niskassa, enkä voi kertoa siitä kenellekään. Kaikki rahat menee velkojen maksuun. Olen aivan lopussa. Mistä te muut olette saaneet apua? Voiko velkakierteestä selvitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkakierteestä pääsee eroon kun ottaa yhden ison lainan jolla maksaa silppulainat pois kerralla. Jää yksi kuukausierä jota lyhentää, korot pysyy kurissa ja maksuerä yleensä pienentyy. Itse olen veloista kuivilla 6v kuluttua.

Vierailija
2/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja omaehtoinen luottokielto sen ison lainan hankinnan jälkeen jottei tule kiusausta ottaa lisää vippejä sekoittamaan pakkaa uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:01"]

Kaikki rahat menee velkojen maksuun.

[/quote]

Maksat siis velkojasi pois kokoajan. Mikä on ongelma?

Vierailija
4/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa niin paljon kuin pystyt. 3 vuotta kierrettä, enää 40 e jäljellä. Seuraavista rahoista lähtee nekin.

Vierailija
5/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuli mieleen, että muista katsoa uusimpien lainojen korko. Jos olet ottanut ne lakimuutoksen jälkeen ei korko voi lainmukaan olla vuositasolla yli 50%+viitekorko. Moni firma huijaa edelleen asiakkaitaan ja toimivat lainvastaisesti perien yli 100% vuosikorkoa. Ainakin jos on nettisivuja uskominen.

Vierailija
6/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä velkaneuvojan pakeille. Ne osaa auttaa, kun ovat nähneet miljoona kaltaistasi. Itse voisin heittää, että katkaise kierre "pankilta" otetulla vekselillä jolla maksat velat pois. Korkokulut tippuu riistosta jonnekin siedettävälle tasolle. Jos oot törsänny rahasi johonkin jolla on vielä arvoa, niin myy pois ja laita rahat velkojen maksuun. Todennäköisesti et tähän pysty vaan törsäät ton vekselinkin esim viinaan ja taas on potti tuplattu. Hanki apua ja lopeta rahan käyttö. Rahan köyttösi olisi hyvä mennä välikäden kautta, ettet itse pääsisi edes omiin rahoihisis kiinni. Ruokaa tarvit tottakai, mutta uusia iPhoneja, tabletteja you name it et tarvi.

Vierailija
7/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:01"]

Kaikki rahat menee velkojen maksuun.

[/quote]

Maksat siis velkojasi pois kokoajan. Mikä on ongelma?
[/quote]
Kurja kituuttaa kahden ison lapsen kanssa kun elämiseen jää 300-400€ kk rahaa noiden lyhennysten takia. Hitto että olen tyhmä. 5 vuoden päästä loppuu toinen laina, 12 vuoden päästä toinen... Nuo summat voisi mennä säästöön jos olisin aikanaan tajunnut olla ottamatta niitä vippejä ja sittemmin isompaa lainaa netistä...
ap

Vierailija
8/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:01"] Kaikki rahat menee velkojen maksuun. [/quote] Maksat siis velkojasi pois kokoajan. Mikä on ongelma? [/quote] Kurja kituuttaa kahden ison lapsen kanssa kun elämiseen jää 300-400€ kk rahaa noiden lyhennysten takia. Hitto että olen tyhmä. 5 vuoden päästä loppuu toinen laina, 12 vuoden päästä toinen... Nuo summat voisi mennä säästöön jos olisin aikanaan tajunnut olla ottamatta niitä vippejä ja sittemmin isompaa lainaa netistä... ap

[/quote]

Elämiseen riittää 300-400 euroa hyvin. Työttömät ja opiskelijat tekee sitä jatkuvasti. Mikä helvetti siis on ongelma?

Vierailija
9/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi selvitä. Käännä kassavirta negatiivisesta positiiviseksi. MUTTA Hanki apua, jos kerran täältäkin kysyt neuvoa. On sellaisia jotain velkaneuvojia.

Jos sinulla on esim jotain kiinteitä kk maksuja kuten jumppa/kuntosali, peru ne. Muuta halvempaan asuntoon. Jos sulla on auto, niin myy pois. Alle 2 vuotta vanhasta tietotekniikasta saa vielä jotain, myy. Älä osta vaatteita. Vielä 3 vuotta vanhatkin rytkyt ajaa vaatteiden aseman.

MEE velkaneuvojalle. Googlaa ja laita kaupunkisi nimi perään niin pääset heti maanantaina.

Vierailija
10/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo velkaneuvoja käytännössä tekee? Onko kellään omaa kokemusta?
ap

Vierailija
11/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit persettäkin myydä...

Vierailija
12/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:07"]Maksa niin paljon kuin pystyt. 3 vuotta kierrettä, enää 40 e jäljellä. Seuraavista rahoista lähtee nekin.
[/quote]
Onnittelut

Vierailija
13/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:01"] Kaikki rahat menee velkojen maksuun. [/quote] Maksat siis velkojasi pois kokoajan. Mikä on ongelma? [/quote] Kurja kituuttaa kahden ison lapsen kanssa kun elämiseen jää 300-400€ kk rahaa noiden lyhennysten takia. Hitto että olen tyhmä. 5 vuoden päästä loppuu toinen laina, 12 vuoden päästä toinen... Nuo summat voisi mennä säästöön jos olisin aikanaan tajunnut olla ottamatta niitä vippejä ja sittemmin isompaa lainaa netistä... ap

[/quote]

Eli siis sulla ei ole enää "vippilainaa"? Jotain kulutusluottojako?

"2 isoa lasta" viittaa siihen että puhut paskaa. Ei kellään ole "isoja" lapsia - ei tuollaista ilmaisua käytetä asiasta, ellet sitten tarkoita että sulla on 40 kg 3 vuotias ja 95 kiloinen 5 vuotias. Veikkaan että trolli.

Asia on kuitenkin tärkeä ja asian kanssa painivan kannattaa hakea apua velkaneuvonnasta. Karsi turhat pois, esim jos satut tekemään töitä, älä mee syömää sitä lounasta vaan ota omat eväät. Käy hakemassa ruoka-apua. Älä osta leipää kaupasta vaan jauhoja. Saat leipäsi 20-30 % siitä hinnasta mitä maksaa kaupassa. Älä käytä K-kauppaa, varsinkaan yhtä Kta. Tuolla jo saat 200 - 400 euroa lisää kuussa käyttöösi.

Vierailija
14/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä lainat. Nyt maksat käsittelykulut kahdesta eri lainasta. Siis jotain pari kymppiä kuussa ja parin sadan luokkaa jo vuodessa. Kilpailuta lainasi eri pankeilla. Jos et voi myydä, niin laita lainasi vakuudeksi omaisuutta, esim auto. Vakuudellinen laina pankille riskittömämpi ja saat pienemmän koron. Ennen kuin kukaan jatkaa täällä niin, AP, listaisitko jotain juttuja tänne mitä voisit tehdä vähentääksesi kulutusta. Mihin rahasi menee? Minkälaiset lainat sulla tarkalleen ottaen on. Entä mikä on asumismuoto ja paljonko menee kuussa siihen, asutko hyvällä alueella vai olisiko mahdollista muuttaa halvempaa kämppään? Pistä tietoja, muuten vahvistat että olet trolli.

Vierailija
15/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:14"]

[/quote]

Eli siis sulla ei ole enää "vippilainaa"? Jotain kulutusluottojako?

"2 isoa lasta" viittaa siihen että puhut paskaa. Ei kellään ole "isoja" lapsia - ei tuollaista ilmaisua käytetä asiasta, ellet sitten tarkoita että sulla on 40 kg 3 vuotias ja 95 kiloinen 5 vuotias. Veikkaan että trolli.

Asia on kuitenkin tärkeä ja asian kanssa painivan kannattaa hakea apua velkaneuvonnasta. Karsi turhat pois, esim jos satut tekemään töitä, älä mee syömää sitä lounasta vaan ota omat eväät. Käy hakemassa ruoka-apua. Älä osta leipää kaupasta vaan jauhoja. Saat leipäsi 20-30 % siitä hinnasta mitä maksaa kaupassa. Älä käytä K-kauppaa, varsinkaan yhtä Kta. Tuolla jo saat 200 - 400 euroa lisää kuussa käyttöösi.
[/quote]

Lainaamosta 15000 12v laina riistokorolla sekä asuntolainaa asoasuntoon kymppitonni. Lapset sen verta isoja että toinen pääsee kohta peruskoulusta... Lukiohankinnat maksaa... Voin kertoa että mitään osamaksujuttuja, vaatteita, kalliita vekottimia ei meillä ostella. Velkahelvetti alkoi kun maksoin lasten harrastuksia... Pelkään että jotain sattuu eikä säästöjä ole... Täytyy kyllä hakeutua tuolle velkaneuvojalle ettei tartte öitä valvoa näitten ajatusten kanssa.

Vierailija
16/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada se riistokorkoinen lainaamon laina omaan pankkiin. Jos olet maksanut asuntolainaa tunnollisesti ilman viivästyksiä saattaisi se jopa onnistua. 25000 ei ole mikään mahdoton summa työssä käyvälle. Harrastukset voi lukioikäinen kustantaa mun mielestä jo itse, myös yläasteikäinen voi tehdä muutaman illan viikossa töitä. Tai sitten ei harrasteta. Tolleen se meni mun lapsuudessa kun mutsi oli totaali yh ja maksoi isoa asuntolainaa yksin pois. Mutsia kohtaan koen kunnioituksen tunteita kun opetti ettei raha kasva puussa. Oppi kummasti arvostamaan työntekoa ja sitä mitä sillä tuli hankittua.

Vierailija
17/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan, että kun on näitä ongelmaisia niin paljon, niin miksei kunnon mies kelpaa puolisoksi? Ne oli niitä kartettavia kavereita yläasteella, jotka ei näyttäny keskari opettajille vaan teki läksynsä. Olivat vähän semmoisia lällyköitäkin, ei koviksia ollenkaan. Itellä ei ole ollu noita hameasuisa jonoksi asti vonkaamassa ja toisaalta oli hyvä niin, että sain rauhassa itse valita itselleni sopivan kumpanin :) En kuitenkaan sano, etteikö se yhteiselo sujuisi jonkun pikavippi ongelmaisenkin kanssa, varsinkin kun mun kanssa sellaista ongelmaa ei olisi. Rahaa on. Lisäksi teen kotona ruokaa, pyykkään, vaihdan autoon renkaat ja muutenkin huolehdin niistä, leikin lasten kanssa. Oon perhe mies kaikin tavoin. En ole täydellinen, mutta melko rauhassa on saanu toi nykyinen siippa olla vaikka onkin pätkätyökierteessä ollu viimeiset 10 vuotta. Silti löytyy omistusasuntoa jne. No elämässä maksaa kovan hinnan virheistään jos ei missään vaiheessa mitää mieti.

Vierailija
18/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:40"]Yritä saada se riistokorkoinen lainaamon laina omaan pankkiin. Jos olet maksanut asuntolainaa tunnollisesti ilman viivästyksiä saattaisi se jopa onnistua. 25000 ei ole mikään mahdoton summa työssä käyvälle. Harrastukset voi lukioikäinen kustantaa mun mielestä jo itse, myös yläasteikäinen voi tehdä muutaman illan viikossa töitä. Tai sitten ei harrasteta. Tolleen se meni mun lapsuudessa kun mutsi oli totaali yh ja maksoi isoa asuntolainaa yksin pois. Mutsia kohtaan koen kunnioituksen tunteita kun opetti ettei raha kasva puussa. Oppi kummasti arvostamaan työntekoa ja sitä mitä sillä tuli hankittua.
[/quote]

Juu ja tuleva lukiolainen tuskin ehtiikään niin paljoa harrastamaan kun keskittyy opiskeluun... Ehkä jossain vaiheessa pankki suostuu tuohon. Tai ehkä joku muu pankki... Nolottaa kysyä kun näkevät miten tyhmästi olen ottanut sen lainaamon lainan. Vakituinen työpaikka on, sikäli asiat hyvin... Mutta antaako ne yksinäiselle 25000 lainaa missään...? Minulla ei ole ketään takaajia eikä esim. autoa tms. omaisuutta.ap

Vierailija
19/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:34"]

Lainaamosta 15000 12v laina riistokorolla sekä asuntolainaa asoasuntoon kymppitonni. Lapset sen verta isoja että toinen pääsee kohta peruskoulusta... Lukiohankinnat maksaa... Voin kertoa että mitään osamaksujuttuja, vaatteita, kalliita vekottimia ei meillä ostella. Velkahelvetti alkoi kun maksoin lasten harrastuksia... Pelkään että jotain sattuu eikä säästöjä ole... Täytyy kyllä hakeutua tuolle velkaneuvojalle ettei tartte öitä valvoa näitten ajatusten kanssa.

[/quote]

OK, anteeksi että epäilin trolliksi. 

Aso asuminen on itse asiassa aika kustannuksekas asumismuoto. Myy osake pois, saat kuitattua Aso lainasi ja ylijäävällä summalla kuittaat tosta 15 000 niin paljon kuin pystyt. Ason pääomaan saat ehkä jonkinlaisen korkotuotonkin, riippuen siitä kauanko olet asunut siinä. Etsi 200 - 300 euroa halvempi vuokrakämppä. Oot vuokralla sitten sen 3-5 vuotta että saat kuitattua loput tuosta 15 000 eurosta (jos vuokra tippuu 200 saat lyhennettyä "ilmaiseksi" 2400 euroa vuodessa tuota lainaa ja kokonaisuudessakin siis son maksettu pois tuolla vuokrasäästöllä 6 vuodessa). 300 euron tiputuksella säästö nousee 3600 euroon vuodessa, en tiedä onko mahdollista mutta 200 luulis olevan ihan mahdollinen.

Ja sitten nuo keinot mitä tässä on lueteltukin. Säästät kaikessa mahdollisessa, työlounaassa, kuntosaleissa, auto, ehkä pitää jopa miettiä niitä jälkikasvun harrastuksiakin :(, kaikki kulut paparille vaan ja pohtimaan. Mene nyt kuitenkin sinne kunnan velkaneuvojalla.

Vierailija
20/23 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:43"]Ihmetyttää vaan, että kun on näitä ongelmaisia niin paljon, niin miksei kunnon mies kelpaa puolisoksi? Ne oli niitä kartettavia kavereita yläasteella, jotka ei näyttäny keskari opettajille vaan teki läksynsä. Olivat vähän semmoisia lällyköitäkin, ei koviksia ollenkaan. Itellä ei ole ollu noita hameasuisa jonoksi asti vonkaamassa ja toisaalta oli hyvä niin, että sain rauhassa itse valita itselleni sopivan kumpanin :) En kuitenkaan sano, etteikö se yhteiselo sujuisi jonkun pikavippi ongelmaisenkin kanssa, varsinkin kun mun kanssa sellaista ongelmaa ei olisi. Rahaa on. Lisäksi teen kotona ruokaa, pyykkään, vaihdan autoon renkaat ja muutenkin huolehdin niistä, leikin lasten kanssa. Oon perhe mies kaikin tavoin. En ole täydellinen, mutta melko rauhassa on saanu toi nykyinen siippa olla vaikka onkin pätkätyökierteessä ollu viimeiset 10 vuotta. Silti löytyy omistusasuntoa jne. No elämässä maksaa kovan hinnan virheistään jos ei missään vaiheessa mitää mieti.
[/quote]

Tässähän minä mietin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme