Mies loukkaantui syntymäpäivälahjastani
Annoin sen hänelle eilen, kyseessä oli tunnetun merkin miesten tuoksu. Todella arvokas ja hänkin taisi tunnistaa sen. Mutta hän ei vaikuttanut yhtään ilahtuneelta ja kysyin että eikö hän pidä siitä niin sanoi suoraan että ei. Häntä loukkaa että "johonkin niin turhaan laitetaan niin paljon rahaa". Lähdin siitä sitten kotiin ja emme ole keskustelleet sen jälkeen. Mitä tässä pitää tai edes voi tehdä?
Kommentit (129)
En todellakaan ostaisi hajuvesiä. Itse olen tosi tarkka mitä hajuvesiä käytän.
Pieleen mennyt lahja harmittaa.
Joskus enemmän kuin harmittaa.
Ap:n kertomassa ei käynyt ilmi kuinka pitkästä suhteesta on kyse, mutta jos pitemmässä suhteessa saa lahjoja joista ei pidä, se kertoo minusta siitä, että lahjan antaja ei ole aidosti ajatellut toista, ei ehkä ole vaivautunut miettimään lahjan saaja lainkaan, ja sitten syyllistää harmistunutta osapuolta kiittämättömyydestä.
Mäkin olen saanut mieheltäni tosi typeriä lahjoja, just tyyliin kattila ja kerran kenkiin laitettavat liukuesteet. Ja pahin taisi olla vitsikirja. Itku tuli.
Nyt kerron hyvin tarkkaan mitä haluan lahjaksi. Joskus ostan oman joulu- tai syntymäpäivälahjani itse.
Mä saan mieheltä aina saman reaktion lahjaan, oli onnistunut valinta tai ei. Ja se reaktio on, ettei tule mitään reaktiota :D On vaan cooleista ”kiitos”. Huomaan vasta ajan kanssa, osuiko oikeaan. Kerran hieno rahapussi ei osunut, se jäi kaappiin. Deodorantti meni käyttöön, eli tulkitsin, että nyt osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan mieheltä aina saman reaktion lahjaan, oli onnistunut valinta tai ei. Ja se reaktio on, ettei tule mitään reaktiota :D On vaan cooleista ”kiitos”. Huomaan vasta ajan kanssa, osuiko oikeaan. Kerran hieno rahapussi ei osunut, se jäi kaappiin. Deodorantti meni käyttöön, eli tulkitsin, että nyt osui ja upposi.
Oliko se hieno rahapussi mahdollisesti tyhjä? Sehän on vähän sama kuin antaisi vain lahjapakkauksen, jonka voi sitten itse täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Naisille hyviä lähjoja ovat vaikka uusi pölynimuri tai paistinpannu niin tulevat käyttöön eikä aiheuta mitään turhia luuloja. Kerran kun annat hajuveden, odotukset vaan nousee, että seuraavaksi timanttisormus. Miehen on syytä pysyä jämäkkänä. Rennyt ja muut pilipalihurmurit kaatokeikoilla on eri asia.
Jos saisin lahjaksi mieheltäni paistinpannun tai muun keittiötarvikkeet, taitaisin kumauttaa sillä häntä nuppiin.
No kaikilla ei ole käytöstapoja, kuten nyt esim. tällä miesystävälläsi.
Omalleni ostin syntymäpäivälahjaksi metsästysvaatteiden alle käyvän fleece-takin. Hän halusi vaihtaa lahjan samassa kaupassa kenkiin. Hinta niille oli huomattavasti korkeampi kuin tuolle takille. Totesi vain, että "viitsitkö hei käydä vaihtamassa tän?"
Olin niin ymmälläni hänen suhtautumisesta lahjaani, että menin ja vaihdoin ja maksoin välistä. Myöhemmin kuitenkin erosimme....
limoni kirjoitti:
Voiko seurustelevalle miehelle ostaa parranhoitotuotteita lahjaksi vai onko liian intiimiä? en tunne tyttöystäväänsä ..
Sama koskee kalsareita, en ostaisi seurusteluaikana.
En ymmärrä miksi lahjasta pitää valittaa.
Itse ostin joskus aikoinaan ex miehelle hopeisen sormuksen (mies siis käytti koruaja), mutta sen sijaan että olisi kiittänyt, niin alkoi vaan valittamaan että hopea tummuu niin nopeasti. Silloin ärsytti, koska näin paljon vaivaa lahjan eteen.
Ei hätää. Itse olen saanut poikaystävältä joululahjaksi koirankakka pussi-paketin. Se kyllä veti sanattomaksi, mutta jotenkin selvisin sanomaan että kiitoksia, nämähän tulevat tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Omalleni ostin syntymäpäivälahjaksi metsästysvaatteiden alle käyvän fleece-takin. Hän halusi vaihtaa lahjan samassa kaupassa kenkiin. Hinta niille oli huomattavasti korkeampi kuin tuolle takille. Totesi vain, että "viitsitkö hei käydä vaihtamassa tän?"
Olin niin ymmälläni hänen suhtautumisesta lahjaani, että menin ja vaihdoin ja maksoin välistä. Myöhemmin kuitenkin erosimme....
Mistä näitä törppöjä riittää.
[/quote]
Jos saisin lahjaksi mieheltäni paistinpannun tai muun keittiötarvikkeet, taitaisin kumauttaa sillä häntä nuppiin.[/quote]
Jos saisin Le Creuset pannuja, uuniastioita olisin kyllä aivan haltioissani :)
Vierailija kirjoitti:
Ex mieheni osti minulle joululahjaksi kattilan ja keittokirjan, en tykännyt.
Olin kyllä puhunut kattilasta, mutta joululahjaksi ?????????????— ei hyvä ajatus !
Mun eksä osti lahjaksi henkilövaa'an kun synnytyksestä oli kulunut pari kuukautta.
Sovinisti muutenkin.
En kehtaisi kiukutella lahjasta, vaikka olenkin nainen.
Lahja on lahja eikä lahjahevosen suuhun katsota.
Ostan lahjan vain yhdelle ystävälleni synttäri ja joulu. Muutoin voin lähettää kortteja.
Jospa sille on joku exä ostanut samaa hajua joskus, niin kiehahti, kun näki saman pullon, että onko tämäkin eukko samaa sarjaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille hyviä lähjoja ovat vaikka uusi pölynimuri tai paistinpannu niin tulevat käyttöön eikä aiheuta mitään turhia luuloja. Kerran kun annat hajuveden, odotukset vaan nousee, että seuraavaksi timanttisormus. Miehen on syytä pysyä jämäkkänä. Rennyt ja muut pilipalihurmurit kaatokeikoilla on eri asia.
Jos saisin lahjaksi mieheltäni paistinpannun tai muun keittiötarvikkeet, taitaisin kumauttaa sillä häntä nuppiin.
Tykkään kokata päivittäin ja olisi kyllä mieleinen lahja.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies ostaisi mulle hajuveden ja mä alkaisin siitä kiukuttelemaan, niin mies loukkaantuisi sydänjuuriaan myöten, eikä ostaisi mulle varmaan koskaan enää mitään.
😁
Meillä kävi juurikin niin, että miehen lähtiessä risteilylle muistutin: "Älä sitten ainakaan mitään hajuvettä osta, osta vaikka joku huivi."
No, mies muisti lauseesta sanan "hajuvesi" ja toi sitä! 😂 -Silloin ei kyllä naurattanut, vaan ärsytti.
Miksihän mulle tuli tästä aloituksen miehestä mieleen Mr. Bean :D
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä hyväksikäyttäjä. Varmasti tiesi hintaerosta. Tuossa olisi ehkä ollut mahdollisuus vaihtaa fleece saman arvoiseen lahjakorttiin. Olisi mies sitten itse maksanut erotuksen, kun ei fleece kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä hajuvesi on hyvä lahja. Minun mies käyttää hajuvesiä ja ilahtuisi kyllä semmoisesta lahjasta. Jos on rahat tosi tiukilla teidän taloudessa niin sitten ehkä ymmärtää sen reaktion, mutta muuten en kyllä ymmärrä. Haisteliko se sitä? Tykkäskö tuoksusta? Minäkin oon monesti saanu jonkun semmosen lahjan mistä en tykkää yhtään, mutta oon silti kiitollinen sen antajalle siitä, että halusi antaa mulle lahjan.
Mun tuttavapiirissä on monta miestä (oma mukaanlukien), jotka kyllä vähän taantuu lapsiksi kun on lahjasta kyse - siis sen pitäisi olla jotain "tosi kivaa ja yllättävää ja ajateltua ja just mulle sopivaa ja mieluista" - vaikka aika on auttamatta ajanut StarWars legojen ohi niin se (joidenkin) miesten mieli ei... ja sitten se mies murjottaa, tai siis "ei ilahdu" kun paketista löytyy joku vaate tai muu hänen mielestään vain hyödyllinen tylsimys juttu. (Ja ei, hänelle ei käy mitkään "maailman paras panomies"-mukit tai muut mauttomat "hauskat" aikuisten härpäkkeet -hän inhoaa kategorisesti kaikkea turhaa (eli ei-mieluista) kiinapaskaa.
Silti apn mies oli törppö. Lahjasta kuuluu kiittää ja ilahtua siitä ajatuksesta ja huomioimisesta - toki sitten jossain vaiheessa voi kertoa, että 'kun en pysty käyttämään hajusteita' tai mikä se syy nyt sitte olikaan.
Ai niin, me ollaan ratkaistu toistemme lahjominen sillä, että käytämme lahjarahat johonkin yhteiseen matkaan ja käydään juhlapäivänä ulkona syömässä ja tarjotaan illalla ehkäpä joku kiva rauhallinen hieronta (siis ihan oikea hieronta, mutta mahdollisesti mukana kuviossa jossain vaiheessamyös seksi ).
Silloinkin kannattaa katsoa tarkkaan, millaisia boksereita mies käyttää. Jotkut ovat tarkkoja mallista ja väristä (esimerkiksi meidän pojat).