Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö pikkuvauvan (1kk) kakkatöräykset vaihtaa yöllä?

Vierailija
06.12.2014 |

Vauva töräyttelee pikkuisia kakkapieruja ympäri vuorokauden, tähän asti olen vaihtanut vaipan yölläkin, mutta herää siihen joka kerta ja sitten pitää taas syöttää uudestaan uneen. Tää on tosi rasittavaa koska heräilee muutenkin 2h välein ja olne jo aika poikki. Ennen syttöä en voi vaihtaa kuten esikoisella, koska herää nälkäisenä ja alkaa huutaa jos alan vaippaa vaihtamaan ja sitten herää esikoinenkin. Synnäriltä ei neuvottu suuntaan eikä toiseen. Kakat ei näytä häiritsevän vauvaa mitenkään, nukahtaa syöttöön tyytyväisenä. Pissavaipat olen vaihtanyt aamuyöstä kun vaippa on aika täynnä jo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kakkaa tulee paljon niin itse vaihdoin, mutta ei se välttämätöntä ole jos vain vähän tulee. Vaihda vaikka heti ennen seuraavan syötön alkua vaippa puhtaaseen.

Vierailija
2/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi anteeksi, en huomannut tuota ennen syöttöä juttua. Mutta kokeile syöttää vähän ja vaihdat vaipan "puolessa välissä" sitten jatkat syöttöä? -2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii. Jos herää muutenkin noin tiheään...

Vierailija
4/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vauvan ihosta :) jotkut on herkempiä niin silloin ehdottomasti vaihtoon vaippa. Jos nukkuu hätkähtämättä ja iho ei osoita merkkejä ärtymisestä niin en näe estettä vaihtaa vaippaa vasta kun herää.

Vierailija
5/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vähän kakkaa pierun mukana eikä vauva siitä häiriinny (tai iho kärsi) niin olen antanut olla. Eihän siihen itsekään välttämättä aina herää kun vauva vähän pieraisee joten onhan se kakka sillonkin siellä vaipassa.

Vierailija
6/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vauvaa itseään häiritse, ja pylly kestää, niin ei tarvitse.

Vierailija
7/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla olla vaihtamatta. Jos se ei vauvaa häiritse nukkua kakkavaipalla eikä iho ala punoittaa niin kukas sen määrää, että pitäisi. Jos taas iho ärtyy niin on tietysti sanomattakin selvää, että pakkohan kakat on putsata pois.

Vierailija
8/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda samalla silloin kun on muutenki hereillä. Ensin vaipan vaihto ja sit syöttö. Kauan ei kannata kakan olla kuitenkaa vaipas (siis tunti tolkulla), koska kakka herkästi hautoo vauvan pepun rikki.

Vierailija
9/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaihtamatta vaikka aamuun asti, jos itse kestät sen paskan katkun.

Vierailija
10/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit jättää töräykset vaihtamatta jos olet todella väsynyt. Äidin jaksamisella on iso merkitys molempien lasten hyvinvoinnille.

Itse en ole vaihtanut kakkavaippaa nukkuvalta vauvalta, vaan vaihtanut vaipan kun vauva herää syömään.

Vierailija
11/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisitkö itse nukkua paskat housussa?

Vierailija
12/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina vaihdoin. En tykkää ajatuksesta, että joku nukkuisi kakat housussa. Mutta jos vauva heräisi siihen vaihtamiseen ja se vasta häiritsisi yötä, olisin valmis jättämään väliin. Ja jos kaikki ovat tyytyväisiä ilman vaihtamista, ei kannata muuttaa mitään.

Vierailija
13/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten lystää kotonas, mutta sitä en hyväksy että itse kaikessa rauhassa napostella arnoldsissa donitseja ryystetään kahvia, kun vieressä on paskapersevauva, joka löyhkää useiden metrien päähän. Vaikka ei äitiä haittaisi katku, toisia asiakkaita voi inhottaa.

Vierailija
14/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että vaippan on tullut vain ns.märkä pieru, niin anna olla. Mutta muuten se on kyllä vaihdettava. Ulostetta menee helposti virtsaelimiin ja jos ne siellä muhii, niin tulehdushan siitä seuraa.

Vierailija
15/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reaktio oli, että totta kai pitää vaihtaa. Mutta joo, niinhän sitä tuli itsekin jätettyä vaihtamatta, jos vauva nukkui. Ensinnäkään nukkuvaa vauvaa ei ollut kiva ruveta kääntelemään tsekatakseen oliko kurina ja lemu pieru vai soosi. Toisekseen väsymyksessä kävi useamman kerran niin, että jäi kuuntelemaan tuleeko vielä lisää kakkaa ja nukahtikin itse. Siinä siis saattoi nukkua äiti ja vauva onnellisena useamman tunnin vauva kakat vaipoissa. Huono omatunto oli, mutta onneksi piltti heräsi hyväntuulisena ja koskaan kakat ei polttaneet ihoa.

Vierailija
16/22 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokakka ei polta ihoa. Jos vauvaa ei vaivaa, niin ei kannata vaihtaa. Näin vauva oppii nopeasti siihen, että yöllä vain syödään nopeasti ja jatketaan unia.

Vierailija
17/22 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Sehän se onkin kun etukäteen ei tiedä onko pikku pöräys vai isompi kakka ja siksi olen tähän asti vaihtanut, sillä seuraksella että vauva herää ja sitten tulee uusi syöttörundi siihen päälle. Ja joo, olen kyllä jo aika väsynyt valvoskelusta. Tähän asti kakat on kyllä olleet tosi pieniä, että aion yrittää ensi yönä olla vaihtamatta. Pepun iho on tosi hyvässä kunnossa (naama sen sijaan kukkii). Ennen syöttöä en tosiaan voi vaihtaa kun en halua että meidän esikoinen herää vauvan itkuun. Mitä kakan hajuun tulee, pikkuvauvan kakka ei musta kyllä ole millään muotoa pahanhajuinen, siis jos saa vaan rintamaitoa.

Vierailija
18/22 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttö, vaipanvaihto, nukkumaan ilman uutta syöttöä. Miksei näin?

Vierailija
19/22 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa vauvan pylly rasvakerroksella. Eiköhän se kestä silloin pienet töräykset. Kokeile. Vauva ei kuole vaikka sen pylly vähän punottaisi. Jos alkaa punoittaa, niin sitten vaihdat useammin. 

Vierailija
20/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei