Tuleva synnytys (4.) hirvittää!
Kammottaa, ehdimmekö mieheni kanssa sairaalaan ja ainakin edellisen synnytyksen rajuuden takia olen alkanut hieman jo jännittämään muutenkin. Edellinen synnytys kesti kaksi tuntia ensimmäisestä supistuksesta lapsen syntymään. Supistukset olivat alusta saakka aivan järkyttäviä, tulivat säännöllisesti kahden minuutin välein ja olin varma, että kuolen kipuun! Kaksi aiempaa synnytystäni olivat olleet paljon rauhallisempia ja selvisin hyvin ilman kivunlievitystä. Viimeisin oli kyllä kaikkea muuta :(
Onko jotain vinkkejä, joilla tulevaa synnytystä voisi 'hidastaa'? Auttaisiko homeopatia tai voisiko esim. magnesium hillitä liian rajuja supistuksia?
Kommentit (16)
Täällä on taas katkerien kusipäiden kokoontumisajot tänään, näemmä...
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:47"]
Jos noin pelottaa, olisit jättänyt viimeisen lapsen tekemättä. Ei olisi tarvinnut hermoilla.
[/quote]
No voi hyvänen aika. Eihän sitä nyt pelon vuoksi kannata jättää asioita tekemättä! Pieni pelko kuuluu elämään toisinaan. Se kertoo, että kyseessä on tärkeä juttu ja sitä on hyvä miettiä etukäteen.
[/quote]
Minua pelottaa opinnäytetyön esittely, silti se on pakko hoitaa jos meinaa valmistua. Pelottaa mennä työhaastatteluun, sekin on vain tehtävä. Jos antaisin pelolle periksi, en saavuttaisi elämässä mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:26"]
Silti piti vielä elätettävä vääntää, eikö kolme riittäny!!??
[/quote]
Kuinka kattavan vastauksen haluat kysymykseesi?
Ootas, no, öö, joo ei riittäny kolme lasta. Idiootti. :D
No niin oot, toivottavasti oot käyny töissä, ettei tarvii verorahoja sossun elätteihin tuhlata. Luuseri.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:21"]
Kammottaa, ehdimmekö mieheni kanssa sairaalaan ja ainakin edellisen synnytyksen rajuuden takia olen alkanut hieman jo jännittämään muutenkin. Edellinen synnytys kesti kaksi tuntia ensimmäisestä supistuksesta lapsen syntymään. Supistukset olivat alusta saakka aivan järkyttäviä, tulivat säännöllisesti kahden minuutin välein ja olin varma, että kuolen kipuun! Kaksi aiempaa synnytystäni olivat olleet paljon rauhallisempia ja selvisin hyvin ilman kivunlievitystä. Viimeisin oli kyllä kaikkea muuta :(
Onko jotain vinkkejä, joilla tulevaa synnytystä voisi 'hidastaa'? Auttaisiko homeopatia tai voisiko esim. magnesium hillitä liian rajuja supistuksia?
[/quote]
Ehkä se oli merkki siitä, että se 2 lasta oli tarpeeksi. Naisen elimistöä ei ole tehty miksikään synnytyskoneeksi. Omalla vastuulla.
Jos noin pelottaa, olisit jättänyt viimeisen lapsen tekemättä. Ei olisi tarvinnut hermoilla.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]
Ehkä se oli merkki siitä, että se 2 lasta oli tarpeeksi. Naisen elimistöä ei ole tehty miksikään synnytyskoneeksi. Omalla vastuulla.
[/quote]
Ei niin, vaan MIEHEN elimistö on. Uoh, mikä ajatusten valtameri!
Uusi mies, jolle piti myös saada rakkauden hedelmä?
Mulla kolmas synnytys kesti ekasta vihlaisusta synnytykseen 2h50 min, itse synnytys kyllä oli helpoin. Neljännestä pelkäsin myös etten ehdi lainkaan sairaalaan. Neljäs kesti kuitenkin pari tuntia kauemmin, mutta oli kyllä kivuiltaan pahin heti esikoisen jälkeen.
Hei! Minulla jostain syystä viimeinen synnytys oli rauhallisin ja hitain, vaikka edelliset olivat syösysynnytyksiä. Tietysti lähdin heti ensimerkeistä sairaalaan, varmuudenvuoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]
No niin oot, toivottavasti oot käyny töissä, ettei tarvii verorahoja sossun elätteihin tuhlata. Luuseri.
[/quote]
Noo jos meidät kaksi laitettais rinnakkain, voi olla, että se luuseri joka kantilta arvosteltuna olisitkin SINÄ! ;)
Ap
Mitä ihmeen katkeraa sakkia täällä on tänään? Ihme vastauksia olet saanut, ap.
Ollaan samassa tilanteessa. Minulla kans tulossa neljäs ja synnytys pelottaa. Aiemmat tulleet ~ 1h 30 min säännöllisistä supistuksista laskien. Ponnistus viimeisimmässä 4 min. Että kyllä pelottaa, että vauva syntyy matkalla sairaalaan. Varsinkin kun ruuhkassa ajo saattaa kestää tunnin. Jos hidastusvinkkejä olisi niin niitä kaipaisin itsekkin.
Silti piti vielä elätettävä vääntää, eikö kolme riittäny!!??
Toinen synnytys oli hirveä. Lopulta en olis millään jaksanu enää ponnistaa. En yhtään muista kuinka kauan siinä meni, mutta kauan. Kolmannen kohalla otin asenteen, että vauva ulos mahdollisimman nopeesti että kivutkin loppuu ja saan lapsen syliin. 5min ja tyttö oli ulkona.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:31"]Toinen synnytys oli hirveä. Lopulta en olis millään jaksanu enää ponnistaa. En yhtään muista kuinka kauan siinä meni, mutta kauan. Kolmannen kohalla otin asenteen, että vauva ulos mahdollisimman nopeesti että kivutkin loppuu ja saan lapsen syliin. 5min ja tyttö oli ulkona.
[/quote]
Ai sä halusitkin vinkkejä hidastamiseen, sori :D
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:47"]
[/quote]
No voi hyvänen aika. Eihän sitä nyt pelon vuoksi kannata jättää asioita tekemättä! Pieni pelko kuuluu elämään toisinaan. Se kertoo, että kyseessä on tärkeä juttu ja sitä on hyvä miettiä etukäteen.