Sairaanhoitajat ja opettajat molemmat ammattiryhmät ovat sitä mieeltä että nyt vaihdetaan työpaikkaa. Mitä ajatuksia tämä herätäää?
Kommentit (40)
Tulisikohan hoitsuista ja opettajista onnellisia, jos vaihtaisvat ammatteja päittäin?
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt opettajan ottaisi töihin, kun ei osaa muuta kuin toisia neuvoa.
Sairaanhoitajat yleensä ahkeria ja monitaitoisia.
Olipa taas typerää. Ensinnäkin peruskoulun opettajat ovat monnipuolisesti lahjakkaita. Koulutukseen valitaa semmoisia. Heillä on myös sosiaaliset taidot, jotka ovat erinomainen asia monissakin ammateissa.
Jos taas ovat aineenopettajia, niin kuulepa epäakateeminen, heistä on ihan kaikkiin muihinkin ammateihin joissa tarvitaan heidän alansa korkeakoulututkintoa. Kyllä, maantiedonopettaja voisi pyrkiä vaikka kaupunkisuunnitteluun jne.
Ei ainakaan yhtään heikompaa väkeä kuin heikompilahjaiset hoitsut.
Jos ei pärjännyt koulussa tai lapsi on torvi, niin se ei ole opetajan vika eikä johdu siitä, että opettaja ei olisi aivoiltaan ja osaamiseltaan erinomainen.
Hehkuttelevat alanvaihdolla. Niin mihin? Koulunpenkin kautta toki, mutta muuten on aika reipasta downshiftingiä kaupan kassalle tai muihin hanttihommiin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Hehkuttelevat alanvaihdolla. Niin mihin? Koulunpenkin kautta toki, mutta muuten on aika reipasta downshiftingiä kaupan kassalle tai muihin hanttihommiin tarjolla.
Aivan sama, kunhan ei tarvitse tehdä hoitajanhommia kuin satunnaisesti. Downshiftaan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh. Eihän niillä naikkosilla ole mitään vaihtoehtoista alaa, jonne voisivat mennä :DDDDDDDD
Vai tuleeko hoitsuista opeja ja päinvastoin?
Vielä saattaa naurattaa. Ehkä me heittäydytään saikulle ja sieltä eläkkeelle. Pään, kun pitää näillä aloilla toimia. Ainahan voi saada pienet raivarit ja pääsee lepolomalle.
Et sä mihinkään lähde. Päivität vaan osaamista ja sressinsietokykyä tasolle, jonka open duuni tänä päivänä vaatii.
Jännä ettei miesopettajat vingu hankalista nuorista?
Sitä mieltä, että yhteiskunnassa on todellakin jotain mätää, kun sairaanhoitajat ja lähihoitajat kituuttavat kusisella palkalla, ja krääsää mainostavat tai takapuoliaan kuvaavat bloggaajat ja instatähdet tienaavat ala-arvoisella työllään useita tuhansia euroja. Sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama, kunhan ei tarvitse tehdä hoitajanhommia kuin satunnaisesti. Downshiftaan mielelläni.
Onnea matkaan. Tulee kelan kupongit tutuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh. Eihän niillä naikkosilla ole mitään vaihtoehtoista alaa, jonne voisivat mennä :DDDDDDDD
Vai tuleeko hoitsuista opeja ja päinvastoin?
Vielä saattaa naurattaa. Ehkä me heittäydytään saikulle ja sieltä eläkkeelle. Pään, kun pitää näillä aloilla toimia. Ainahan voi saada pienet raivarit ja pääsee lepolomalle.
Älä viitsi kirjoitella tuommoisia. Noista kirjoituksita jokainen näkee, että persoonallisuuden kehitys on jäänyt heikoksi. Jotenkin säälittävän lapsellista, kehittymätöntä.
Yritä pysyä asiassa.
Eipä osaa hoitsut mitään muuta kuin sen hoitsualan. Aineenopettajilla sen sijaan on ihan yliopistotason koulutus siitä omasta alastaan ja pätevyys hyvin moneen muuhunkin ammattiin kuin opettamiseen. Ja koska kyse on korkekoulutetuista ihmisistä, niin työpaikka olisi varmasti siellä johtavalla puolellla.
Itse olen yläkoulun ope, enkä kyllä ihan hevin vaihtaisi. Työssä on ihan hyvässä balanssissa työmäärä, palkka ja vapaa-aika.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä pitää täällä joka päivä jauhaa?
Juuri oli uutinen, etteivät hoitajat ole juuri alaa vaihtaneet.
Kuitenkin se ihan hyvä keskipalkkaisuus on pop. Ja mihin ne muka vaihtais? Mille keskipalkatulle ykskään ope kävelee ilman koulutusta? Ei millekään. Peruskoululaisten paimennus ei avaa ovia millekään muulle alalle kuin ns. paskaduuneihin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä osaa hoitsut mitään muuta kuin sen hoitsualan. Aineenopettajilla sen sijaan on ihan yliopistotason koulutus siitä omasta alastaan ja pätevyys hyvin moneen muuhunkin ammattiin kuin opettamiseen. Ja koska kyse on korkekoulutetuista ihmisistä, niin työpaikka olisi varmasti siellä johtavalla puolellla.
Itse olen yläkoulun ope, enkä kyllä ihan hevin vaihtaisi. Työssä on ihan hyvässä balanssissa työmäärä, palkka ja vapaa-aika.
Luetteleppa ne monet muut ammatit johon peruskoulun open "yliopstotutkinto" avaa ovet tosta vaan?
Siivooja ja kaupan kassa?
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh.
Mihin kersoja opettanut muka siirtyy johtaviin tehtäviin?
Ei mihinkään.
Aria kirjoitti:
Osan hoitajista ei olisi koskaan edes pitänyt hoitoalalle hakeutua, kyky kohdata potilas ja käytös sitä tasoa. Joten alanvaihdos ihan suotavaa.
Aika monen muun ammattiryhmän edustajalla on sama vika. Mutta suuntausta on se, että kohta kaikki hoitajat on muualta, on se hyvä, että ne aasialaistaustaiset hoitajat hymyilee nätisti, se on teidän mielestä sitä hyvää hoitoa. Muuta ette sitten tule saamaan . Kokemusta on muualta tulleista. Aina ei tiennyt, että tuleeko edes töihin tai tekeekö hommat, jos valitti, niin sai r distin leiman. Sitä saa mitä tilaa! Suomalaiset ei enää lähde alalle, vaihtaa muihin hommiin tai lähtee ulkomaille- minne olemme erittäin tervetulleita, päinvastoin kuin tänne. Täällä vasn vttuillasn ja haukutaan- joka paikassa.
Taas muistin, miksi mieluummin teen muun alan hommia paljon pienemmällä palkalla. Koronapska ja tämä pska oli viimeinen tikki.
Alanvaihto toteutetaan opiskelemalla uutta alaa tietysti. Itse vaihdoin lakimieheksi. Palkka kaksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Älä siinä hoitsuttele. Mulla on yliopistotutkinto sh-tutkinnon lisäksi, sekä kokemusta muutamasta ammatista. Todella monella on muunkin alan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan. Tulee kelan kupongit tutuiksi.
Ei tule, on varallisuutta ja aina voi heittää muutaman keikan. Harmittaako:)?
Kokeellisen rokotteen rokotepakko terveydenhuoltoalan henkilöstölle ja erityisesti sillä lasten pakkorokottaminen vanhemmilta salaa ovat sellaisia tekoja että ihminen jolla on tervettä järkeä ja omaatuntoa ei voi jatkaa ammatissa.
Ihanaa olla näin arvostetussa ammatissa. Kyllä taas jaksaa aamulla lähteä kansakunnan toivojen tulevaisuutta rakentamaan kun tietää, kuinka tärkeänä työnä sitä kodeissa pidetään. Mahtavaa. Kiitos palautteesta tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetteleppa ne monet muut ammatit johon peruskoulun open "yliopstotutkinto" avaa ovet tosta vaan?
Siivooja ja kaupan kassa?
Katos kun se yliopisto ei oo mikään ammattikoulu. Ei sieltä valmistuta ammatteihin. Opettajat menisivät omalle alalle asiantuntija- tai johtotehtäviin. Esim. biologian ope jonnekin biologian alalle. Olisiko se joku tutkija, jonkin laitoksen johtotehtäviin, tiiminvetäjäksi johonkin tutkimusryhmään...
Matikanopet voisivat löytää itsensä vakuutusalalta tai vaikka finanssipuolelta. Kieltenopeille on aina käännöstöitä tai sellaisia tarjoavien firmojen vetovastuuta. Jne..
Huuhaapuheita, missä ammatissa esim. alakoulun opettaja pärjäisi?. OAJ: n paskapuhetta. En ainakaan ottaisi töihin.