Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli sanomaan että mun halloween koristeet pelottaa hänen lapsiaan!

Vierailija
10.10.2021 |

Enpä usko, lapsethan tykkää kauhujutuista :D Taitaa akka itse pelätä. Uhosi ottavansa yhteyttä isännöitsijään, sanoin että ihan vapaasti vain.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt ja melkein alan itkemään, kun näen näitä "verellä" tahrittuja pehmoleluja ja vauva/lapsi-nukkeja. Vaikka itselläni ei ole lapsia, niin silti nuo tuovat väkisinkin mieleeni viime vuosien surulliset heitteillejätettyjen lapsien kohtalot, joista on paljon ollut mediassakin. Ja ylipäänsä koen tuommoiset koristukset symbolisena muistutuksena Suomen ja maailman huono-osaisista lapsista. Ehkä haluan vain sulkea silmät noilta muistutuksilta ja toisaalta tiedän, etten  voi noita kaikkia auttaa.

Vierailija
42/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojathan rakastaa luurankoja ja zombeja, naapurisi haluaa vain koittaa, kuinka pitkälle pystyy käyttämään "mulla on lapsi"-korttia vallankäyttövälineenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy rehellisesti sanoa halloweenin häiritsevän itseäni... Olen nähnyt pienenä ja nuorena paljon väkivaltaa, johon on sisältynyt kaikki kauhut, veri mukaan lukien... Ja aina ahdistaa kun näen mitä tahansa verisiä koristeita tai luurankoja. Ottaen huomioon traumaattisen taustan niin ahdistun niistä aina. Ja en tod ole ainoa joka kokee niistä ahdistusta... 

Kun pelkäsin isäpuolta joka heilui aseen kanssa ja tappaa meidät, niin en ymmärrä äitejä jotka tahtoo maalata lapset verisiksi zombeiksi "juhlan kunniaksi", tosin tää on vain mun mielipide, enkä tarkoita tuomita vaan herättää keskustelua aiheesta.

No, oli isäsi kuinka törkeä hyvänsä, niin ehkä sun olisi hyvä oppia käsittelemään näitä ahdistuksen tunteita, joita naapurien halloweenkoristeet aiheuttaa. Naapurisi ei tarvitse poistaa luurankojaan puista pelkotilojesi takia, mutta sinä itse voit vaikuttaa siihen, että tuleeko niitä pelkotiloja enää tulevina vuosina

Vierailija
44/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin naisen kampaus pelottaa meidän mirriä.

Sano se sille eukolle.

Vierailija
45/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ei tykkää kauhujutuista, varsinkin jos naapurin lapsi on vielä hyvin nuorikin se luuranko voi ihan oikeasti olla pelottava.

Sen sijaan että naureskelet naapurille palstalla voisit vaikak ehdottaa että lapsi pääsee tutustumaan siihen lähempää teille sisälle että huomaa ettei sitä tarvitse pelätä.

Vierailija
46/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannassa näköjään ajellaan ruohonleikkurillakin ruumiiden yli. 🙈

https://yle.fi/uutiset/3-12167710

Vierailija
47/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulussa töissä ja haluaisin kieltää kaikki tappamiseen viittaavan halloweentouhun.

Vierailija
48/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupojathan rakastaa luurankoja ja zombeja, naapurisi haluaa vain koittaa, kuinka pitkälle pystyy käyttämään "mulla on lapsi"-korttia vallankäyttövälineenä

Minun 6v poikani ei. Hän pelkää zombeja, luurankoja, kummituksia ja hirviöitä.

Lapset ovat yksilöitä.

Vierailija
49/69 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin monella läheisiä menehtynyt ja ihan vielä keski-ikäisinäkin ja mokomat juhlat vain täällä Suomessa mauttoman irvokkaat ja mitä tuollakin lapsille sitten opetetaan suhtautumisessa vainajiin?

Suomessakin on kautta aikojen juhlittu satokauden päättymistä, "pelottavat" puvut olivat alunperin sitä varten, että pahat henget pysyisivät poissa.

Myös jouluna on perinteenä ruokkia sieluja, jouluruoka jätettiin pöytään henkiä varten. Kauralyhde ei ole vain sen takia kun on kiva ruokkia pikkulintuja, sen uskottiin suojaavan tulevaa satoa ja ruokkivan edesmenneitä henkiä lintujen muodossa, esim Sylvian joululaulu.

Kuinka sun mielestä tulisi opettaa?

Vierailija
50/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lapsi altistaa kauhulle.muutenkin televisiosta tulee sotaa ja väkivaltaa.Halloweenin voisi vaihtaa johonkin vähemmän pelottavaan.Menkää aikuiset lapsen asemaan.ja miettikää.

Vierailija
51/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa mun naapurin hoitamaton piha, mutta hyvin ollaan selvitty ilman sen suurempia traumoja. Menkää joskus käymään Jenkeissä tai Kanadassa Halloweenin aikaan niin siellä pihakoristeet on vähän eri tasoa kuin Suomessa. Naapurin lapsihan voi katsoa ihan eri suuntaan ohikulkiessaan niin ongelma ratkaistu.

Vierailija
52/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on puutarhatonttu. Pelottaa...

Vierailija
53/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi laittaa kilttejä koristeita yleensä. Pitääkö jotkut lapsia pelottavat ja pahuutta edustavat olla. Ehkä näköeste olisi hyvä?

Vierailija
54/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne naapurin lapset olis kolmessa vuodessa kasvaneet.

Vierailija
55/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missääntapauksessa lapsena olisi halunnut nähdä" koristeitasi."

Minä olisin. Mitä kauheammat, sen paremmat. Harmitti kun kukaan ei täällä 90-luvulla edes tiennyt mikä on Halloween.

Kyllä Suomesta on aina halutessaan päässy pois - myös 90-luvulla.

Vierailija
56/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karseeta yleistystä pojista! Ja tytöt tykkää kimaltelevista pinkeistä jutuista, niinkö?

Vierailija
57/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatte siis kuolemankulttuuria.

Ei, se on kristittyjen hommaa. Palvovat jonkun tyypin ristiinnaulitsemista ja ajattelevat, että todellinen elämä ja autuus alkaa vasta kun kuolee.

Hämärää väkeä.

Vierailija
58/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluatte syrjäyttää pyhäinpäivän.

Ottakaa joku muu päivä juhlaanne.

Ei haluta, ne ovat kaksi eri asiaa. Kristityt harrastavat muiden juhlien kaappaamista, tutustu historiaan.

Vierailija
59/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä nämä raadot kuvaa?

Hassutellaan pelottavilla asioilla, jotta ymmärretään ettei niitä oikeastaan kannata pelätä.

Vierailija
60/69 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, keksi jo uusi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän