Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli sanomaan että mun halloween koristeet pelottaa hänen lapsiaan!

Vierailija
10.10.2021 |

Enpä usko, lapsethan tykkää kauhujutuista :D Taitaa akka itse pelätä. Uhosi ottavansa yhteyttä isännöitsijään, sanoin että ihan vapaasti vain.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missääntapauksessa lapsena olisi halunnut nähdä" koristeitasi."

Minä olisin. Mitä kauheammat, sen paremmat. Harmitti kun kukaan ei täällä 90-luvulla edes tiennyt mikä on Halloween.

Missä ihmeen peräkylässä olet asunut, jos KUKAAN ei ole 90-luvulla tiennyt, mikä on Halloween? Älä jaksa!

Vierailija
22/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatte syrjäyttää pyhäinpäivän.

Ottakaa joku muu päivä juhlaanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy rehellisesti sanoa halloweenin häiritsevän itseäni... Olen nähnyt pienenä ja nuorena paljon väkivaltaa, johon on sisältynyt kaikki kauhut, veri mukaan lukien... Ja aina ahdistaa kun näen mitä tahansa verisiä koristeita tai luurankoja. Ottaen huomioon traumaattisen taustan niin ahdistun niistä aina. Ja en tod ole ainoa joka kokee niistä ahdistusta... 

Kun pelkäsin isäpuolta joka heilui aseen kanssa ja tappaa meidät, niin en ymmärrä äitejä jotka tahtoo maalata lapset verisiksi zombeiksi "juhlan kunniaksi", tosin tää on vain mun mielipide, enkä tarkoita tuomita vaan herättää keskustelua aiheesta.

Vierailija
24/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy rehellisesti sanoa halloweenin häiritsevän itseäni... Olen nähnyt pienenä ja nuorena paljon väkivaltaa, johon on sisältynyt kaikki kauhut, veri mukaan lukien... Ja aina ahdistaa kun näen mitä tahansa verisiä koristeita tai luurankoja. Ottaen huomioon traumaattisen taustan niin ahdistun niistä aina. Ja en tod ole ainoa joka kokee niistä ahdistusta... 

Kun pelkäsin isäpuolta joka heilui aseen kanssa ja tappaa meidät, niin en ymmärrä äitejä jotka tahtoo maalata lapset verisiksi zombeiksi "juhlan kunniaksi", tosin tää on vain mun mielipide, enkä tarkoita tuomita vaan herättää keskustelua aiheesta.

Totta, joillekin lapsille pelko on arkipäivää..

Mielestäni myös kristillisiä juhlapyhiä pitää kunnioittaa. Samoin kekri on hieno perinne. Halloween-horrori sopii siitä innostuneille aikuisille. Kauhuelokuvakoristeet voi pitää pois pienten lasten silmistä, kiitos.

Vierailija
25/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö

Vierailija
26/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme mikä lapsia ja nuoria vaivaa ,kun väkivaltaa suut ja silmät täynnä.

Vierailija
27/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ne toimii kuin on tarkoitettukin. Lisää samanlaista.

Vierailija
28/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen voi keksiä mitään sellaista ratkaisua, joka sopisi molemmille.

Vierailija
29/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatte siis kuolemankulttuuria.

Suomen omassa muinaisuskossa kuoleman ja elämän raja oli paljon kapoisampi, kuin mitä nykyään.

Kuolleita kestitettiin, "saunotettiin" kuolleiden väkeä kunnioitettiin ja niin edespäin.

Vierailija
30/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni myös kristillisiä juhlapyhiä pitää kunnioittaa. Samoin kekri on hieno perinne. Halloween-horrori sopii siitä innostuneille aikuisille. Kauhuelokuvakoristeet voi pitää pois pienten lasten silmistä, kiitos.

Entäs jos itse on toisinaan kuin elävä kauhuelokuvakoriste? 😉

Vierailija
31/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne kulttuurit muuttuu. Jenkkilästä tuokin hapatus omittu ja kohta ollaan mekin ikäänkuin se olisi aina ollut tapana täällä koristella kauhuaiheilla tms. Eipä noita juhlan aiheita liiemmälti ole, joten kyllä yksi hömpötys mukaan mahtuu.

Vierailija
32/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nämä raadot kuvaa?

Vierailija
33/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatte siis kuolemankulttuuria.

Suomen omassa muinaisuskossa kuoleman ja elämän raja oli paljon kapoisampi, kuin mitä nykyään.

Kuolleita kestitettiin, "saunotettiin" kuolleiden väkeä kunnioitettiin ja niin edespäin.

Eikä siis ruumiita kaivettu ylös- kuten jossakin päin maailmaa tehdään yhä, vaan heidän henkiään. Uhriksi jätettiin ruokaa ja juomaa omien läheisten hengille.

Vierailija
34/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluatte syrjäyttää pyhäinpäivän.

Ottakaa joku muu päivä juhlaanne.

Pyhäinpäivä vaihtelee lokakuun lopun ja marraskuun alun välillä ja Halloween on lokakuun 31. Päivä. Monesti niillä on viikko välissä ja hyvin kerkeää juhlimaan molempia. Halloweenia hurjilla naamiaisilla ja Pyhäinpäivää hartaasti kynttilöitä polttaen ja haudoilla käyden. Molemmat juhlat ovat itselleni tärkeitä.

Vierailija
35/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi riittää.

Vierailija
36/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi riittää.

taitaa olla 2

Vierailija
37/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelä provo.

Vierailija
38/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koristeet jo nyt? Halloween on vasta kuun viimeisenä päivänä.

Vierailija
39/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte, mä olen kuitenkin asunut joskus samassa talossa Michael Penttilän kanssa.

Vierailija
40/69 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin monella läheisiä menehtynyt ja ihan vielä keski-ikäisinäkin ja mokomat juhlat vain täällä Suomessa mauttoman irvokkaat ja mitä tuollakin lapsille sitten opetetaan suhtautumisessa vainajiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä