~VILTTIKETJUN vko 36~
Moi Vilttisläiset! Aika hiljaista ollut viime päivinä, vai kävikö niin etten vain löytänyt uutta ketjua?
Haavemaa, mikä on tilanne? Toivottavasti tätiä ei oo vielä näkynyt.
Ajattelin kirjotella kun ollaan taas kierron loppusuoralla. Ihan vaan varalta, että jos oliskin ihme tapahtunut ja oisin raskaana, niin olisin ainakin jännännyt sitä hitusen teidän kanssanne... :D No mitään syytä ei todellakaan ole joka sais luulemaan että olen raskaana. Oireista en edes sano mitään. Kp on 24/25 eli keskiviikkona pitäs menkat alkaa ja uskon että alkaakin... Huomenna tulee entinen kämppis käymään neljäksi päiväksi. Toivottavasti ehdin vähän sitten kirjoittelemaan tännekin.
Vaan nyt on teidän muiden vuoro. Taitaa monet olla vasta oviksesta päässy just.
Kukaan ei vissiin lupautunut päivittämään ketjua Senniinan puolesta? Oisko halukkaita?
Kommentit (17)
[size=3][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=5]♥ [color=CD2990] Vilttiketju [size=5][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=3]♥
[size=3][color=FF3030]Pino siis meille pitkään lasta yrittäneille, [color=DC143C] jotka odotamme vilttiketjussa omaa vuoroamme päästä " peliin" . [size=3][color=CD5B45]Jaetaan yhdessä tunteita lapsen saamisen toivosta, tuskasta ja pettymyksistä. Sekä kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä.
[color=lime]♥ [color=green]♥ [color=00FF7F]♥ [color=4EEE94]♥ [color=00FFFF]♥ [color=00CDCD]♥
[size=2][color=0000EE]Anna-liisa[color=green]
Ikä:toukokuussa 30v., Miehen ikä:Ensi kuussa 38v
Lapsia entuudestaan:2 poikaa,kesällä vanhempi täyttää 9v. ja nuorempi ensi kuussa 4v.
Kauanko ollut yritystä:Nyt kolmatta yritetty kohta 2 vuotta.
[color=0000EE]Haavemaa[color=green]
Ikää mulla 28, miehellä 33.
Ensimmäistä toivottu 10/02 alkaen.
Eteläisessä Suomessa asustellaan koirun kanssa maaseudulla.
[color=0000EE]Katri72[color=00CD66]
Ikä: vm -72, Miehen ikä: vm -72
Lapsia: ei lapsia ennestään
Yritystä takana: Yritys aloitettu 02/03, toistaiseksi saldona kaksi km (07/05 ja 12/05).
[color=0000EE]ki-ra[color=00CDCD]
Ikä: 22v, mies 25v.
Lapsia: ekaa kuumeillaan
Yritys aloitettu 03/05.
[color=0000EE]Käärö[color=green]
Ikää 23, miehellä muutama vuos enemmän. Yritys aloitettu 04/06. 06/05 endo epäily, 01/06 todettu ovuloimattomuus ja endo epäily vahvistettu. Clomit oottaa kaapissa.
[color=0000EE]Majita[color=00CD66]
Ikä: 25 Miehen ikä: 32
Ei lapsia.
Yritystä takana 4 v 6kk. 1 kemiallinen raskaus -03.
Diagnoosi: lievä endometrioosi. Laparoskopia tehty 04/06. Odottelemme luomuihmettä omien opiskelujeni lomassa.
[color=0000EE]Naksu[color=lime]
Oma ikä 26 v.ja miehen ikä 25 v.
Lapsia: Ensimmäisestä haaveilemme
Yritys alkanut syyskuussa 05, nyt 05/06 toinen tero-kierto menossa.
[color=0000EE]-ninnuli1-[color=00CD66]
Ollaan miehen kanssa molemmat 27v ja asustellaan kaakkoissuomessa. Yritys aloitettu 04/05 ja ensimmäistä toivotaan tulevaksi.
[color=0000EE]Pömppö79[color=green]
Ikä: vm -79, Miehen ikä: vm -79
Lapsia: Tytär 01/03
Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!
[color=0000EE]Ria73[color=lime]
Ikä : 33, Miehen ikä: 29
Lapsia ennestään: 1 Poika 4,5vuotias. Km 4/06, kohdunulkoinen.
Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.
[color=0000EE]Senniina[color=4EEE94]
Ikä: 37, Miehen ikä: 32
Lapsia entuudestaan: clomipoika 12/99 ex-liitosta, nyk.miehellä ennestään kaksi lasta. Ehkäisyä ei käytössä -93 jälkeen. " Kunnolla" yritystä 09/05, clomit 01/06-05/06. Tutkimuksiin 08/06.
[color=0000EE]siili-sipinen[color=green]
Ikä: 23, mies 25. Ensimmäistä yritetään. Yritys aloitettu 9/04.
[color=0000EE]Shannon75[color=00CD66]
mun ikä 30 sekä miehen ikä 30.
Lapsia: ent.liitoista: pojat 9 ja 7 v., miehellä 7 v. tytär, yhteinen poika 2v. Yritys aloitettu 7/05. Km 04/06, kohdunulk. 08/06
[color=0000EE]Stiipiliina[color=green]
ikää 36 ja miehellä 38
Lapsia: mulla yksi (11-vuotias), miehellä ei yhtään
yritystä 2/05 alkaen.
[color=0000EE]Sätky[color=4EE94]
Ikä: itse olen vm -75, mies on -74
Lapsia entuudestaan: tyttö 12/03 (Clomeja käytin silloinkin)
Yritys aloitettu: 06/05. Tällä hetkellä käytössä Clomit ja Luget. Metut tulee vielä kesäkuussa mukaan.
[color=0000EE]Taina[color=00FF7F]
Ikä: 28, Miehen ikä: 30
Lapsia entuudestaan:-
Kauanko ollut yritystä: suurinpiirtein 5kk
[color=0000EE]Tyytikki[color=4EE94]
Vuosirenkaita kertynyt itselle 31, miehelle 35.
Pääkaupunkiseudulla asustetaan.
Ensimmäistä toivottu 07/2005 lähtien.
[color=0000EE]viivi82[color=4EEE94]
Ikä: -vm82, Miehen ikä:-vm77
Ei lapsia aiemmin.
Yritystä takana n.10kk.
[color=0000EE]-viltsu-[color=00CD66]
Ikä: 35, Miehen ikä: 30
Lapsia entuudestaan: pojat 08/01 ja 06/04
Yritystä 11/04 alkaen.
[color=0000EE]BB76[color=4EEE94]
lasta yritetty 03/05 lähtien, ei entuudestaan lapsia.
Olemme molemmat 29 vuotta.
[color=0000EE]Kääryle[color=4EEE94]
Vuosi takana pikkukakkosen yritystä. Minä 34v. mies 32v ja tyttö 3v. Menkat kesti kesäkuussa kaksi viikkoa (kyseessä ei ollut km). Tuon pitkittyneen vuodon johdosta kävin lääkärillä ja nyt kai tutkitaan muutekin tarkemmin olisiko joku oikeasti vialla.
[color=FF3030][size=5]♥ [color=DC143C][size=4]Onnellisesti plussanneet Vilttiketjulaiset!! [color=FF3030][size=5]♥
[color=CD5B45][size=2]Silvain [color=CD2990]plussaa 20.3.06, LA 27.11.06, yrityistä 03/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]suuma [color=CD2990]plussaa 10.4.06, LA 16.12.06, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Selmiina [color=CD2990]plussaa 30.4.06, LA 9.1.07, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Beijaflor [color=CD2990]plussaa 1.5.06, LA 8.1.07, yrityistä reilu 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Bien [color=CD2990]plussaa 2.5.06, LA 7.1.07, yritystä: tytär 06/03, sen jälkeen ei ehkäisyä [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Isabelluska [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 21.1.07, yritystä 2.5v.[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Limonadi [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 4.2.07, yrityistä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]KJ25 [color=CD2990]plussaa 29.5.06, LA 8.2.07, yrityistä 01/05 alk. [color=deeppink]♥
[/quote]
[color=CD5B45]anzq79 [color=CD2990]plussaa 2.7.06, LA 7.3.07, yritystä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[color=CD5B45]kantri80 [color=CD2990]plussaa 13.7.06, LA 19.3.07, yritystä 06/04 alk. [color=deeppink]♥
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hiljaista on täällä Vilttiketjussa, mut sinnikkäät koukussa olijat, kuten minä, jaksaa roikkua mukana.
Juu, ei mitään uutta, menkat oli ja meni. Siis vanhaan tuttuun tapaan monen päivän tuhrut eka ja sit parin päivän ' oikeet menkat' ja se siitä toiveesta taas.
Kroppa mulla on kyllä muuttunut kummaksi. Nyt oli jo tuhrun aikana kovaa kipua vasemmalla nivusessa ja alavatsalla, kävely sattui joka askelella, enkä pystyny kävelemään suorassa. Ja kun kunnon menkat alkoi, valvoin sen yön kipujen kourissa. Vuoto oli kuitenkin tosi niukkaa, oisin pärjänny melkein pikkuhousun suojalla koko ajan. Ja nyt on maha ollu omituisen vilkkaasti toimiva ja edelleen nivusissa ja alavatsalla on vihlomisia ja jomottelua ajoittain. Maha on turvoksissa ja (yök) ilmavaivoja tavallista enemmän. Etova olokin iskee välillä,mut johtunee siitä, että syksyn homeet ja itiöt tekee allergiaoireita ja nostaa limaa kurkkuun. Ja päätä särkee helposti. Joku hormonihäiriö mulla taitaa olla.
Jos ei tää turvotus viikonloppuun mennessä laske mahasta, niin taidan tehdä testin, josko on jotain testattavaa. En kyllä usko, että vois olla masuasukista kyse, mut sitten ois varmaa sekin asia. Katsotaan nyt, kuinka paljon housut loppuviikosta puristaa.
Pelkään vaan, että olen varovaisuudesta huolimatta saanut salmonellan.. Olen ollut työni puolesta salmonellaan sairastuneiden kanssa tekemisissä. Toivottavasti en!
Viikonloppuna oli ihana nähdä lähisuvun pienet lapset ja hoivailla taasen vauvaa. Ja viime viikolla kävin ystävän vauvaa kanssa katsomassa ekan kerran. On ne aina yhtä hellyttäviä! Lapsen mummo vihjaillen kysyi, että ' eikös tuollainen olisikin mukava' . Vastasin taas tylysti että olisi. Hiukan se kirpaisi, vaikka alan pikkuhiljaa ollakin tottunut ajatukseen, että muut saa lapsia, mutten minä.
Ihan hyvillä mielin täällä ollaan kuitenkin, miehenkin kanssa menee mukavammin, kun päästiin vähän viikonlopun aikana arjen pyörityksestä irti ja rentoutumaan.
Majita, toivotaan, että tätsykkä eksyy matkalla ja tulee vasta vajaan vuoden kuluttua luoksesi seuraavan kerran!
Mutta nyt työn pariin! Kirpeää syysviikkoa kamut!
-Haavis-
Onhan täällä ainakin Majita ja Haavemaa!Katselinkin jo, et minne asti se Vilttisten ketju mahtaa olla tippunut. Juu, täällä ovisaika just ohi ja nyt taas sitä kuuluisaa odottelemista ja oireidenkin kyttäämistä kohta tiedossa (menee vanhasta muistista ;)
Mulla olikin ovis jo taas tosi aikasin, joko kp 8 tai kp9 eli pe tai lauantai oli
limoista päätellen H-hetki käsillä. Kyllähän sitä taas yritettiin miehen kanssa hyödyntää, joten saas nähä.Vaikka eipä tuo tähänkään asti oo onnistunut-huoh!Saamari, että tosiaan meinaa välillä masentaa, kun ei tosiaan tärppää, vaikka hampaat irvessä tässä ei kyllä enää yritetäkään.
Kuukaudet vaan kuluu... ja vuodetkin kohta. Enää vajaa puol vuotta, niin meillä tulee jo 2 vuotta tätä " yritystä" täyteen.
Välillä sitä tietysti yrittää itselleen selittää ja todistella,että: " onhan se mukavaa, kun ei tartte enää niitä yöheräämisiä, korvatulehduksia tms. kokea" mutta kohta taas kun näkee jonkun sulosen vaavin naaman vaikkapa lehdessä, niin kyllähän se sydän sulaa taas täysin.Aika ristiriitaiset fiilikset siis taas täällä!
Mites muilla hurisee? Nyt Vilttisläiset joukolla kirjottelee, ettei pino tipu liian kauas :)
töissä, ja kiireisenä mukamas. Illat on taas menneet hääjuttuja miettiessä ja suunnitelmia olen taas väännellyt ja käännellyt niin, että alkaa tulla jo uniinkin.
Majitalle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin :o) toivottavasti tuot plussauutisia pinoon d b
Haavemaalle myös voimatoivotus, kummallisia kipuja ja oireita sun muita vaivoja sulla on. Oletko käynyt gynelle jutskaamassa noista? Ettei olis vaikka endoa?
Stiipiliinalle myös tsemppiä piinapäiviin d b
Omanapa: Minä olen haikein mielin päättänyt luopua vauvakuumeesta, mutten vilttiketjusta, koitan ehtiä aina välillä tänne pinoutumaan. Tämä on niin ihana henkireikä tähän kurjuuteen. Meillä tulee marraskuussa 2 vuotta täyteen ja alkaa olla toivo mennyttä, odottelen vaan kiltisti sitä lapaa enkä uskallakaan toivoa, että meitä onnistaisi... Toisaalta on ihan helpottunut olo nyt kun olen antanut periksi, onhan mulla jo nuo kaksi ihanaista poikasta. Silti olisi ollut niin suloista saada vielä edes yksi...
Ihanaa alkanutta syksyä kaikille!
Olen kyllä sitä endoa arvellut jo pidemmän aika,mutta jostain syystä pelkää mennä lekurille. Osin kai se on sitä, etten suostu hyväksymään, että minussa on joku ' vika' ja maailman luonnollisin asia ei tule onnistumaan meillä ilman toisten apua : (
Kai se ois pakko rohkasta mielensä ja varata aika. Taitaa olla ' pakko' mennä työterveyshuollon kautta. Rahatilanne ei oikein salli tällä hetkellä noita yksityisen hintoja. Ja omalääkärin kautta en halua mennä, kun teen työni puolesta liki päivittäin lekureiden kanssa yhteistyötä.
Taisin olla 12-vuotias, kun jouduin käymään lääkärissä kovien vatsakipujen vuoksi, saman tyyppisiä kuin nyt ovat olleet. Silloin lääkäri vain totesi vatsan päältä tutkittuaan että kuukautiset on alkamassa. No,alkoihan ne, mutta vasta 14-vuotiaana. Joten se jäi selvittämättä se kivun syy. Ja tulee aina silloin tällöin mieleen, ettei vaan olis jo silloin ollut jotain pielessä. Kukaan ei ole asiaa kommentoinut, vaikka siitä olen joskus maininnutkin ja kysynyt.
Ehkäpä rohkaisen mieleni ja syksyn mittaan varailen lekuriaikaa jotta saa edes jotain selvyyttä asioihin. Ehkä.
On sitä tullut aräskin ilta ja yökin näitä asioita mietittyä ja jossiteltua joka suuntaan.
Ystäväni sairastaa endoa eikä voi koskaan saada biologista lasta ilman lääketieteen apua ja silloinkin on epävarmaa. Kai mua pelottaa, että saan saman tuomion ja hormoonihoidot kaupan päälle.
Mistä endo saa alkunsa? Tunnetaanko sen syntyä ja etenemistä kuinka hyvin? Ihmettele kaikenlaisia asioita. Tietääkseni meillä ei ainakaan lähisuvussa ole kellään mitään gynepuolen sairauksia. Miksi sitten mulle on tullut kaikki mahdolliset ongelmat? On tää niin epäreilua toisinaan!
Täytyypä käydä taas lukasemassa endometrioosiyhdistyksen sivuja.
Huolimatta kaikesta elämän epäreiluudesta reipasta loppuviikkoa!
löysin kerran tällaisen jutun endosta: http://www.antioxidant.fi/artikkelit_tulostus/endometrioosi.htm
Siellä mainittiin rohdosvalmiste Polbax, jota olen koittanut nyt metsästää laihoin tuloksin...mutta tuon artikkelin mukaan siitä on ollut apua joillekin.
Mullehan gyne sanoi tästä mun endosta ja siitä, että olen onnistunut plussiakin testeihin saamaan ja sitten vuoto alkaa kuitenkin, että endo häiritsee jotenkin toiminnallaan kiinnittymistä, vähän niinkuin myrkyttää kiinnittymässä olevan munasolun eli välttämättä edes hoidoilla ei raskaus onnistuisi tuon kiinnittymisongelman vuoksi...
Mutta saattaahan noita ihmeitäkin sattua :o)
Toivottavasti vaivoihisi löytyy joku syy ja apu/hoito, kenenkään ei pitäisi joutua kamalista epämääräisistä kivuista...
Kannanpa oman korteni kekoon ja pinoudun tässä töiden lomassa. Tuus Majita kertomaan uutisia, ja mielellään positiivisia :) Olisihan se jo aika seuraavan plussan, sillä kohta onkin kulunut jo kaksi kuukautta edellisestä vilttiketjulaisen plussasta.
Haavemaalle lohturutistus ja tsemppiä uuteen yritykseen. Ja viltsun tavoin suosittelisin juttelemaan lääkärin kanssa noista vaivoista, sillä ei ne kuulosta ihan tavalliselta, kuten itsekin totesit. Ja salaa on tietty peukut selän takana pystyssä, että syy vaivoihin olisikin se toivottu ;)
Stiipiliinalle mukavaa piinailua ja oman navan tuijottelua. Ja viltsun ajatukset kun kiertelee tylli- ja täytekakkuosasatolla, niin toivottavasti ihan huomaamatta sullekin iskettäisiin lippu plussajunaan käteen.
(.) Ryhdistäytyin viime viikolla ja varasin siis ajan syyskuun lopulle gynelle. Ihan vaan nimikkeellä " rutiinikäynti" , mutta tarkoituksenani on kyllä myös jutella tästä tuloksettomaksi jääneestä yrityksestä. Haavemaan tavoin mäkin vaan pelkään kuulevani lopullisen tuomion... siihen asti on sentään toivoa.
Kaivoin tänään kalenterin esille ja laskin, että kp on 29 (kylläpä aika on taas liitänyt). Mulla kun nuo kierrot tuppaa venymään reilusti yli 30 päivän, niin h-hetki on käsillä vasta noin viikon kuluttua. Olisi ihanaa kokea ja kertoa pienistä havainnoista, mutta vaikka kuinka pistäisin kaiken mielikuvitukseni likoon, niin ei ole oireita ei. Tämä oireettomuuskaan ei lupaa hyvää, sillä Täti Punainenkin ilmoittaa tulostaan aina vain vuorokauden varoitusajalla. Onkohan mun kropassani juuri minkäänlaista hormoonitoimintaa?!
Mutta nyt töiden kimppuun -pirtsakkaa syyspäivän jatkoa kaikille!
Eli en edes ehtiny jännittääkään ku menkat alko päivän etuajassa (jota ei oo muuten tapahtunu pitkään aikaan!). Eli mitään pettymystäkään ei ehtiny tulla. Mittailin lämpöjä tässä kierrossa joten kun ne olikin ti-aamuna laskenut 0,7 astetta edellisaamusta, osasin jo aavistaa et ne alkaa ja varautua siihen. Siinäpä mulle hyvä keino tietää millon ei oo toivoa raskaudesta, kun mun tuplakohdulla ne valemenkat on mahdolliset. Lämmöt tuskin laskee noin rajusti sit joskus ku raskaaksi tuun.
Tässä kierrossa ajattelin jatkaa lämpöjen mittailua joka vois antaa vähän varmuutta oviksen suhteen. Jos siinä on selvä klassinen lämmönnousukuvio niin eiköhän sillon voi luottaa siihen et ovuloin... saa nähdä, saatan ehkä tikutellakin. Tän kierron jälkeen tuskin jaksan lämpöjä mittailla ihan joka aamu mut tuossa menkkoja ennen vois kyllä mittailla niin osaa odottaa niiden alkamista.
Mut kyllä välillä tuntuu siltä et hei herää unestas nainen! 4v 4kk oot ootellu raskauden alkamista, vieläkö toivot luomuplussaa?? Mut kyllä mä sitä vielä toivon. En oo valmis hoitoihin. Omalla kohdalla vaan tuntuu jotenki irvokkaalta saada lapsi koeputkien avulla, vaikka ymmärrän täysin niitä jotka päätyy siihen ratkaisuun. Mieluummin ehkä adoptoisin, mut sitä mies ei ole vielä valmis ajattelemaan kun uskoo että me vielä saadaan oma lapsi. Ja niin uskon minäkin, useimmiten.
Ihan positiivisissa fiiliksissä täällä kuitenki ollaan, vaikka meinaakin surumieli tulla kun näkee niitä raskausmahoja yms.
Haavemaa, pahoittelut sulle et se täti sit tuli. Ois kyl kiva jos joku plussais ens kierrosta!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
olipas päässyt putoomaan pinkkamme.
Majita: voi harmi :o( olisipa kyllä ollut kiva kuulla toisenlaisia uutisia, mutta seuraavassa kierrossa sitten ;o) Lämmöistä sen verran, että kun kakkosta yriteltiin gynen mieliksi mittasin lämmöt 3 kuukauden ajan. Mulla meni käppyrät miten sattuu, mutta kyllä niissä taisi ovis silti näkyä. Mulla tuo endo tuppaa vaikuttamaan vissiin lämpöihinkin eli oviksen jälkeen lämmöt nousee reilusti yli 37 astetta. Ja joskus laskee ennen menkkoja joskus ei. Ja siinä kierrossa kun kakkonen ilmoitti vihdoin tulostaan mulla oli loppukierron lämmöt alle 37, taisin jopa luulla ettei mulla ole ollut ovistakaan..
Tyytikki: kiitos kannustuksista, tsemppiä sinullekin loppukiertoon.
Omanapa: tänään laskin ekaa kertaa kiertopäivät. Luulin, että olis vasta puoli väli, mutta onkin jopa jo kp21/28-35..Ja nyt olen sitten taas ihan varma, että nyt on tärpännyt nimittäin alaselkää ei jomota, jomotus alkaa yleensä kp18-19 ja vielä ei tunnu mitään. Ainoat vaivat on kipeät nännit, kukkiva naama ja alavatsalla tuntuvat repivät kivut esim. yskiessä (tosin nämä samat vaivathan mulla on ollut melkein joka kierrossa)...Ja nyt kun on kp:tkin laskettu voikin sitten tuttuun tapaan viikon piinailla ja pettyä sitten ensi perjantaina - mitäpä sitä tavoistaan luopumaan.
Mukavaa torstain jatkoa kaikille!
Voi Majita, pahoittelut :( Ehkä vähän lattealta kuulostaa, mutta eikun uutta matoa koukkuun. Noita mahoja tuntuu kyllä tupsahtelevan eteen kaikkialla. Tai todennäköisesti niihin vaan kiinnittää nyt huomiota.
Viltsu, tuo on/off-kuumeilu on niin sopiva termi! Mulla sitä tapahtuu jopa samanaikaisesti, mikä on kyllä tosi rasittavaa: samaanaikaan kun piehtaroin itsesäälissä ja olen satavarma, ettei vieläkään tärpännyt, menen ja tilaan raskaustestejä netistä. Mutta viltsu, sullahan on tosiaan piinaavat ajat edessä -eiköhän napata se plussa nyt tähänkin pinoon.
Selailin lapsettomuuspalstaa ja huomasin, että sielläkin pinoutuu vähän vastaavassa tilanteessa olevia vauvaa toivovia. Muutama vilttiketjulainenkin on tainnut jo ehtiä esittäytymään. Väki tuntui sielläkin aika omalle vertaisryhmälle, mutta jos vaan saadaan Vilttiketju pysymään hengissä, niin pysyttelisin mieluummin tällä kuumeilupuolella, kun karsastan vähän liikaa tuota " lapsettomuus" termiä.
Mulla on tänään vapaapäivä ja aika on kulunut taas pihalla touhutessa. Viimeiset syysistutukset on nyt tehty ja kukkasipulitkin isketty maahan -sain mieheltä porttikiellon puutarhamyymälöihin, nyt kuulemma riittää tälle syksylle. Illalla mennään tsadiin miehen kanssa syömään ja sitten keikalle kuulemaan yhtä bändiä -kiva tehdä taas jotain yhdessä kodin seinien ulkopuolellakin.
Palaillaan!
Täälläkin Tyytikin tapaan pihahommissa myllersin juuri äsken.Piha olikin päässyt ruokottomaan kuntoon kesän aikana, joten reilulla kädellä karsin puskia, perennoja sun muita. Hikeä meinasi ihan pukata, sillä lämmin sää onneksi vielä jatkuu.
Majitalle tosiaan virtuaalilohdutukset ja olen Viltsun kanssa myös samoilla " linjoilla" eli tää vauvan toivominen on todellista ON/OFF säätämistä :)
Välillä tosiaan ihan oikeasti on sitä mieltä, et nyt riittää, mitä sitä itseään piinamaan ja sit tosiaan heti oviksen jälkeen sormet syyhyää tilaamaan raskaustestejä. Alussa teinkin muutamia testejä turhaan, mut nyt oon pidättäytynyt tilaamasta niitä varastoon, sillä en kuitenkaan osais pitää niistä näppejäni erossa.
Kp: t taitaa täällä omanapaisesti ajatellen olla...*laskee* ..14 ja tänään jo nippaisi ihmeellisesti, joten taitaa kierrosta tulla tooosi lyhyt-ovishan mulla oli mitä ilmeisimmin heti menkkojen jälkeen .
Mulla noi lämmöt on oviksen jälkeen n. 36,8 ja nousee sit menkkojen lähellä 37. Kun menkat alkaa niin ne laskee samana päivänä yleensä 36,4-36,6. Ovisaikaan joskus mittailin myös ja kyllä ne alimmillaan (ovispäivänä?) kävi 36,2.
Mukavaa toivoa täynnä olevaa torstaita kaikille!
Niinhän siinä taas kävi, ettei tarvinnut tässä(kään) kierrossa edes aloittaa jänskäämistä, kun tuhruttelu alkoi eilen. Nyt ketuttaa, sillä vaikkei mitään raskauteen viittaavia oireita ollut, niin mielestäni hyödynsimme mahdollisen ja/tai oletetun oviksen. Nytpä olenkin entistäkin varmempi, että joko en ovuloi lainkaan (vrt. pitkät kierrot) tai sitten jotain muuta on vialla; ehkä jotain selvyyttä tulee muutaman viikon kuluttua, kun on se gyntsä.
Tämä päivä kului sitten kuten aina ennenkin tätiä venaillessa eli überaktiivisen raatamisen parissa: imuroin, kuurasin, pesin pyykkiä, pyyhin pölyt, touhusin pihalla jne. Siihen päälle kun laitetaan vielä sauna ja lasi punaviiniä, niin tämä tyttö on valmis siirtymään petiin. Sorge tämä erittäin omanapainen vuodatus, mutta uskon että ymmärrätte.
Vetäydyn viikonlopuksi landelle nuolemaan haavojani, joten pailaillaan kuvioihin taas ensi viikolla. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
Minut voi poistaa listalta. hoidot on aloitettu ja Pco-diagnoosin olen saanut, joten olen siirtynyt tuonne lapsettomuuspuolelle ja ei ehdi moneen pinoon kirjoittaa. =)
[size=3][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=5]♥ [color=CD2990] Vilttiketju [size=5][color=FF69B4]♥ [size=4]♥ [size=3]♥
[size=3][color=FF3030]Pino siis meille pitkään lasta yrittäneille, [color=DC143C] jotka odotamme vilttiketjussa omaa vuoroamme päästä " peliin" . [size=3][color=CD5B45]Jaetaan yhdessä tunteita lapsen saamisen toivosta, tuskasta ja pettymyksistä. Sekä kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä.
[color=lime]♥ [color=green]♥ [color=00FF7F]♥ [color=4EEE94]♥ [color=00FFFF]♥ [color=00CDCD]♥
Lapsia entuudestaan:2 poikaa,kesällä vanhempi täyttää 9v. ja nuorempi ensi kuussa 4v.
Yritystä takana: Yritys aloitettu 02/03, toistaiseksi saldona kaksi km (07/05 ja 12/05).
Ikää 23, miehellä muutama vuos enemmän. Yritys aloitettu 04/06. 06/05 endo epäily, 01/06 todettu ovuloimattomuus ja endo epäily vahvistettu. Clomit oottaa kaapissa.
Ei lapsia. Yritystä takana 4 v 6kk. 1 kemiallinen raskaus -03.
Diagnoosi: lievä endometrioosi. Laparoskopia tehty 04/06. Odottelemme luomuihmettä omien opiskelujeni lomassa.
[color=0000EE]-ninnuli1-[color=00CD66]
Ollaan miehen kanssa molemmat 27v ja asustellaan kaakkoissuomessa. Yritys aloitettu 04/05 ja ensimmäistä toivotaan tulevaksi.
Yritystä takana: Yritys aloitettu 04/04, tähän mennessä saldona kaksi km (tuulimuna + alkuraskauden km), nyt taas clomit käyttöön!
Yritys aloitettu: En oikeesti muista miten kauan, mutta jos nyt lasken tosta kohdunulkoisen jälkeen yrityksestä ni vuoden.
Lapsia entuudestaan: clomipoika 12/99 ex-liitosta, nyk.miehellä ennestään kaksi lasta. Ehkäisyä ei käytössä -93 jälkeen. " Kunnolla" yritystä 09/05, clomit 01/06-05/06. Tutkimuksiin 08/06.
Lapsia: ent.liitoista: pojat 9 ja 7 v., miehellä 7 v. tytär, yhteinen poika 2v. Yritys aloitettu 7/05. Km 04/06, kohdunulk. 08/06
ikää 36 ja miehellä 38
yritystä 2/05 alkaen.
Yritys aloitettu: 06/05. Tällä hetkellä käytössä Clomit ja Luget. Metut tulee vielä kesäkuussa mukaan.
[color=0000EE]Tyytikki[color=4EE94]
Vuosirenkaita kertynyt itselle 31, miehelle 35.
Pääkaupunkiseudulla asustetaan.
Ensimmäistä toivottu 07/2005 lähtien.
Ei lapsia aiemmin.
Yritystä takana n.10kk.
Yritystä 11/04 alkaen.
Vuosi takana pikkukakkosen yritystä. Minä 34v. mies 32v ja tyttö 3v. Menkat kesti kesäkuussa kaksi viikkoa (kyseessä ei ollut km). Tuon pitkittyneen vuodon johdosta kävin lääkärillä ja nyt kai tutkitaan muutekin tarkemmin olisiko joku oikeasti vialla.
[color=FF3030][size=5]♥ [color=DC143C][size=4]Onnellisesti plussanneet Vilttiketjulaiset!! [color=FF3030][size=5]♥
[color=CD5B45][size=2]Silvain [color=CD2990]plussaa 20.3.06, LA 27.11.06, yrityistä 03/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]suuma [color=CD2990]plussaa 10.4.06, LA 16.12.06, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Selmiina [color=CD2990]plussaa 30.4.06, LA 9.1.07, yrityistä 05/05 alk. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Beijaflor [color=CD2990]plussaa 1.5.06, LA 8.1.07, yrityistä reilu 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Bien [color=CD2990]plussaa 2.5.06, LA 7.1.07, yritystä: tytär 06/03, sen jälkeen ei ehkäisyä [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Isabelluska [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 21.1.07, yritystä 2.5v.[color=deeppink]♥
[color=CD5B45]Limonadi [color=CD2990]plussaa .5.06, LA 4.2.07, yrityistä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[color=CD5B45]KJ25 [color=CD2990]plussaa 29.5.06, LA 8.2.07, yrityistä 01/05 alk. [color=deeppink]♥
[/quote]
[color=CD5B45]anzq79 [color=CD2990]plussaa 2.7.06, LA 7.3.07, yritystä vajaa 1v. [color=deeppink]♥
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[color=CD5B45]kantri80 [color=CD2990]plussaa 13.7.06, LA 19.3.07, yritystä 06/04 alk. [color=deeppink]♥
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti landella kuitenkin sielu lepää.
Täällä ei mitään uutta. Menkat alkaa olla ohitse ja iloitsin siitä et ne oli oikein mallikkaasti normaalit menkat. Kipujakin vähemmän eli normaalimmin... ja kiitos teille lohdutuksista, vaikken näistä menkoista tällä kertaa niin musertunutkaan.
Pidetään ketju elossa. Näköjään lapsettomuus-puolen " kevyesti lapsettomien" ketju on vaikuttanut hiukan tämän ketjun aktiivisuuteen. Ihan mielenkiintoisia juttuja siellä on. Mutta nimi " kevyesti" lapseton kalskahtaa korvaani kovasti. Mulla ei taida olla siihen ketjuun asiaa kun olen ihan oikeasti lapseton, en vain kevyesti...
Mukavata sunnuntaita kaikille. :)
Tosiaan tulkaahan kaikki Vilttisläiset kirjoittelemaan taas, ettei ihan kuivu kokoon ketju :) Ei kai sitä mitään erityistä tarvii olla sydämellä kirjoittaakseen, arkeahan tässä kaikkien on kuitenkin elettävä " vauvakuumeesta" huolimatta, joten minun mielestä muutkin jutustelut kelpaa kuin vain vauvat, oireet ja piinailut, vaikka nehän tietysti päällimmäisenä mielessä kaikilla varmaan pyöriikin.
Onko kukaan aloittanut mitään uutta harrastusta nyt syksyllä tai onko aikeissa? Itse jatkan joogassa käymistä ja yritän lisätä vähän lenkkeilyä.
En kylläkään juokse vaan ihan kävelen. Käytättekö mitään vitamiineja
ja oletteko huomanneet niillä mitään vaikutusta kiertoihin? Itse nappailen
multi-tabseja( niitä zylitolilla maustettuja pureskeltavia) ja ainakin mulla ennen menkkoja esiintyvä kaamea väsymys on helpottanut niillä.Luulen, et PMS-oireisiinkin on niillä ollut positiivinen vaikutus.V-käyrä ei enää pompahtele niin helposti ylös ...
[color=0000EE]ki-ra[color=00CDCD]
Ikä: 22v, mies 25v.
Lapsia: ekaa kuumeillaan
Yritys aloitettu 03/05.
Ei lapsia.
Yritystä takana 4 v 6kk. 1 kemiallinen raskaus -03.
ikää 36 ja miehellä 38
yritystä 2/05 alkaen.
Ei lapsia aiemmin.
Yritystä takana n.10kk.
Yritystä 11/04 alkaen.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]