Mihin kaikki opetus- ja sosiaalialan alanvaihtajat ovat ajatelleet työllistyä?
Kommentit (82)
Teollisuuteen moni kollega on vaihtanut
Varmaan hakeutuvat siivoojiksi ja ruokapalvelutyöntekijöiksi, joiden töitä ovat halveksineet tätä ennen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Itse olen musiikkialalla luokanopettajan koulutuksella.
Koko musiikkiala on kortistossa.
Vierailija kirjoitti:
Teollisuuteen moni kollega on vaihtanut
Tyhjiä tehdashalleja siivoamaan?
Vaikka ja mihin. Jos on pärjännyt open tai hoitajan opinnoissa ja hommissa niin todennäköisesti on kyvykäs kouluttautumaan ja työllistymään muuallekkin.
Usko nyt. Ei ne naiset niissä “kutsumusammateissa” enää pysy paskalla palkalla vaikka sä kuinka kiukuttelisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollakin puolella. Minulla menee ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hakeutuvat siivoojiksi ja ruokapalvelutyöntekijöiksi, joiden töitä ovat halveksineet tätä ennen. 😂
Eivät varmasti ole halveksineet, vaan kiittäneet 😊
Monella on myös itsellään kokemusta mm. hoito-, siivous- ja palvelutyöstä. Turhaa asetella vastakkain.
Vierailija kirjoitti:
Kuka halveksii? Yksi lähihoitaja vaihtoi lastenhoitajan hommista laitoshuoltajaksi. On ollut tosi tyytyväinen. Palkka laski mutta niin laski vastuukin. Ja voi vaikka kuunnella musiikkia koko työpäivän, ei tartte olla “läsnä” kellekkään, vastailla, kuunnella, kysellä, komentaa, kuunnella järjetöntä menoa jne.
Jos me hoitajat jotain halveksutaan niin niitä jotka päättää meidän työoloista ja palkoista.
Olen opiskellut luonnontieteitä yliopistossa. Ihan sen saman paketin, kuin alalla työskentelevät. Voin myös milloin tahansa lisätä yritykseni toimintaa ja alkaa elää päätoimisena yrittäjänä. Minulla on sellaista osaamista, jota ei muilta löydy.
Teen vain keikkaa mahdollisimman vähän vaativissa paikoissa laskien tarkoin paljonko kannattaa tehdä. Vastuunkannosta ei kiitetä eikä makseta, joten ei kiitos. Jää aikaa itselle ja saatanpa kokeilla uusia alojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ja mihin. Jos on pärjännyt open tai hoitajan opinnoissa ja hommissa niin todennäköisesti on kyvykäs kouluttautumaan ja työllistymään muuallekkin.
Usko nyt. Ei ne naiset niissä “kutsumusammateissa” enää pysy paskalla palkalla vaikka sä kuinka kiukuttelisit.
"vaikka ja mihin"
Joka alalla on jo oma ammattiväkensä, joten hanttihommia on tarjolla, jos ei haastavaksi muuttunut lehtorinleikki enää kiinnosta.
Itse työllistyin maatalousalalle. Kollega lähti tehdastyöhön.
Minä tein jokin aika sitten pitkäksi venyneen kysymyksen hoitajien pakovyöryn päämäärästä. Ihmettelin nimenomaan sitä, mille muille aloille sairaanhoitajan koulutuksella voi siirtyä, mutta pääosin keskustelua käytiin siitä, kuinka hoitajat kouluttautuvat uusille aloille.
Äskettäin uutisoitiin siitä, että sairaanhoitajien ja opettajien alanvaihto on ilmiö lähinnä ajatuksen ja puheen tasolla, koska vain muutama prosentti lähtee opiskelemaan uutta tai menee suoraan muille aloille töihin. Joidenkin mielestä kyseessä on ammattijärjestöjen kampanjointi.
Jos lopettaisin luokanopettajan työni niin menisin media-alalle. Minulla on siihen koulutusta ja kokemusta kun olen ennen sillä alalla ollut. Olen myös ollut museoalalla ja voisin pienen lisäkouluttautumisen jälkeen mennä sinne (jos siellä olisi töitä). Periaatteessa olen avoin opiskelemaan melkein mitä tahansa alaa, jonne rahkeet riittää. Kykyni eivät rajoitu vain opetusalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmasti ole halveksineet, vaan kiittäneet 😊
Monella on myös itsellään kokemusta mm. hoito-, siivous- ja palvelutyöstä. Turhaa asetella vastakkain.
Paskapalkalla kun hetken ämpyröi, niin alkaa taas opettaminenkin kiehtoa.
Usko pois.
Niinpä. Näillä hienohelmoilla ei ole mitään hajua oikeasti huonoista palkoista ja raskaista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollakin puolella. Minulla menee ihan kivasti.
Paskapuhetta ja varmasti. Musiikkialalla on rautaisia ammattilaisia pilvin pimein työttömänä, niin ex-opeko nappaa hyvän jobin niiden nenän edestä?
Kitaroita sä nälkäpalkalla virittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ei itketä eikä kiukuta. Kunhan mietin, mistä niitä parempipalkkaisia hommia valittajille löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos lopettaisin luokanopettajan työni niin menisin media-alalle. Minulla on siihen koulutusta ja kokemusta kun olen ennen sillä alalla ollut. Olen myös ollut museoalalla ja voisin pienen lisäkouluttautumisen jälkeen mennä sinne (jos siellä olisi töitä). Periaatteessa olen avoin opiskelemaan melkein mitä tahansa alaa, jonne rahkeet riittää. Kykyni eivät rajoitu vain opetusalalle.
Tulet havahtumaan noiden alojen valonnopeuskehitykseen. Sut nauretaan "ennen alalla olleena" jo ennen haastatteluja ulos.
Herää nyt ope-kulta tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"vaikka ja mihin"
Joka alalla on jo oma ammattiväkensä, joten hanttihommia on tarjolla, jos ei haastavaksi muuttunut lehtorinleikki enää kiinnosta.
Ei sen tarvitse välttämättä olla mikään korkeasti arvostettu tai palkattu ala.
En kyllä tajua miksi edes vaivaat asialla päätäsi. Jokaisella on oikeus vaihtaa alaa jos haluaa, myös opettajalla ja hoitajalla. Eiköhän he ihan itse parhaiten tiedä sitten mihin kannattaa omassa tilanteessa hakeutua.