Onko kellään kokemusta JAPANILAISISTA? Millaisia?
Ei tarvitse olla mitään seurustelun tai avioliiton tapaisia kokemuksia, vaan ihan kaikki kiinnostaa.
Kommentit (58)
Mulla on opettajana kokemusta japanilaisista vaihto-opiskelijoista. He ovan järjestäen olleet äärettömän ahkeria, auktoriteettia kunnioittavia (enkä todellakaan ole mikään tyranni-ope!), kohteliaita ja hieman arkoja. Eivät avaa tunnilla suutaan, mutta saattavat tunnin jälkeen tulla kahden kesken kyselemään, jos joku asia jäi epäselväksi. Kumartelevat ja kiittelevät vuolaasti apua saatuaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:22"]
Minulla on japanilaisista ihan liikaa kokemusta, että voisin sanoa mitään heistä kaikista.
[/quote]
Ei tarvitsekaan kertoa kaikista, vaan voit kertoa vaikka vain yhdestä.
Japanilainen ystäväni vihaa rasismia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:15"]
On kokemusta. Vuosikymmenten takaa tuttu japsi käy Suomessa parin vuoden välein. Kiertää läpi kaikki ne ihmiset, jotka hän tunsi silloin, kun opiskeli Suomessa. Erittäin hieno, kohtelias ja arvokkaasti käyttäytyvä vanhempi herrasmies.
[/quote]
Toyohiro?
Ainakin päällisin puolin mukavia ja ystävällisiä, sillai söpöjä. Mutta tuntuu että on tosi vaikeeta sanoa millaisia oikeasti ovat. Minusta kulttuuriero on aika huima, vaikka samantyylisiä ovatkin kuin suomalaiset.
Muodollisesti kohteliaat japanilaiset ovat sisäänpäinkääntyneitä ja vaikeasti lähetyttäviä ainakin ulkomaalaisille. Asuin puoli vuotta Japanissa enkä kertaakaan päässyt esim. kenenkään luokse kyläilemään.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:52"]
Muodollisesti kohteliaat japanilaiset ovat sisäänpäinkääntyneitä ja vaikeasti lähetyttäviä ainakin ulkomaalaisille. Asuin puoli vuotta Japanissa enkä kertaakaan päässyt esim. kenenkään luokse kyläilemään.
[/quote]
Kuinka vanhoja tuttusi olivat? Monet asuvat vanhemmillaan avioliittoon asti ja harvoin tuovat kotiin japanilaisiakaan kavereita. Itse olen ollut ainakin 10 japanilaisen kotona mutta olenkin jo lähes 40
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:19"]
Ainakin vanhempi sukupolvi on avoimen rasistisia tummaihoisia kohtaan. Nuoremmat ovat onneksi hieman avarakatseisempia.
[/quote]
Miten eroaa Suomesta? Minua jotenkin huvittaa, kun amerikkalaiset varsinkin jaksaa aina painottaa japanilaisten epäluuloisuutta ulkomaalaisia kohtaan ja sitten suomalaiset toistelee näitä huomiota tajuamatta, että suomalaiset on ihan samanlaisia.
Japanilaiset naiset tottelevat miestä, myös sängyssä. Suomalaisilla on paljon opittavaa noista kaunokaisista!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:58"]
Ainakin vanhempi sukupolvi on avoimen rasistisia tummaihoisia kohtaan. Nuoremmat ovat onneksi hieman avarakatseisempia.
[/quote]
Miten eroaa Suomesta? Minua jotenkin huvittaa, kun amerikkalaiset varsinkin jaksaa aina painottaa japanilaisten epäluuloisuutta ulkomaalaisia kohtaan ja sitten suomalaiset toistelee näitä huomiota tajuamatta, että suomalaiset on ihan samanlaisia.
[/quote]
Suomessa kukaan ei ole esim. sylkenyt päin tai kieltäytynyt palvelemasta tummaihoista miestäni, toisin kuin Japanissa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:15"]
On kokemusta. Vuosikymmenten takaa tuttu japsi käy Suomessa parin vuoden välein. Kiertää läpi kaikki ne ihmiset, jotka hän tunsi silloin, kun opiskeli Suomessa. Erittäin hieno, kohtelias ja arvokkaasti käyttäytyvä vanhempi herrasmies.
[/quote]
Toyohiro?
[/quote]
Etunimeltään Masaaki, kutsutaan Akiksi.
[/quote]
[/quote]
Lisäksi tässä on jokseenkin huvittavaa se, että Japanin maine rasistisena maana perustuu melko pitkälti siihen, että se on jotakuinkin ainoa paikka maailmassa, missä länkkäri voi joutua kokemaan samanlaista väheksyvää rasismia, mikä on muunvärisille arkipäivää missä tahansa ulkomaassa ja monesti heidän etnisessä kodissaankin. Vain valkoisten kokemuksilla on väliä!
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:42"]
[/quote]
[/quote]
Lisäksi tässä on jokseenkin huvittavaa se, että Japanin maine rasistisena maana perustuu melko pitkälti siihen, että se on jotakuinkin ainoa paikka maailmassa, missä länkkäri voi joutua kokemaan samanlaista väheksyvää rasismia, mikä on muunvärisille arkipäivää missä tahansa ulkomaassa ja monesti heidän etnisessä kodissaankin. Vain valkoisten kokemuksilla on väliä!
[/quote]
Jos minä ja minun sukuni olisimme asuneet vuosisatoja saarella, jota naapurin kiinalaiset vihaavat, ja joiden kiinalaisten kanssa joutuu koko ajan sotimaan, niin kai minäkin olisin tullut vihamieliseksi muun maalaisia kohtaan ja olisin muuttunut rasistiksi. Siis vähän niin kuin ahvenanmaalaiset vihaavat suomalaisia ja ovat rasisteja.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:14"]
Paljon matkustaneena tuntuu siltä että kaikkialla muualla ollaan kohteliaita ja ystävällisiä mutta ei Suomessa.
[/quote]
Ainakin tuntemani japanilaiset sanovat, että suomalaiset on tosi ystävällisiä . keski ja etelä euroopassa on paljon kiinalainen huutelua ja painu vittuun huutelua
Riippuu mistä päin saaria on! Oma kokemukseni on, että juovat todella paljon ja tekevät liikaakin töitä, mitään ei jätetä ns kesken myöskään. Mentaliteetti on todella valtiovaltaa kunniottava.,,
Honda ja Toyota ihan ok, Mitsubishistä ja Nissanista ei kokemuksia.