6 vuotias tykkää vain isästä
6 vuotias poika sanoi, että tykkää enemmän isästä, kuin äidistä. Erotteleeko muiden 6 vuotiaat lapset tykkäämiset ja sanooko ne vanhemmille? Meillä on ivan normaalia ja tasaista arkea, ihmettelen, mikä on tullut, että niin sanoo.
Kommentit (3)
Tuo on ihan normaali vaihe, oidipaalivaiheesta ja äidin ihannoinnista on päästy vaiheeseen, jossa poika alkaa samaistua isäänsä. Minusta tuo vaihe on ollut jopa helpottava sen intensiivisen äitiinrakastumisvaiheen jälkeen. :) Minusta on mahtavaa, että vaan isä kelpaa, ja isän kanssa pitäisi päästä kaikki illat luistelemaan ja pelaamaan, olen oikein mielelläni yksin kotona ne ajat.
Minä en ota näitä vaiheita niin vakavasti, kun poika sanoo että tykkää isästä enemmän, sanon että isä onkin ihana, ja sinä pieni poikani kaikista paras poika maailmassa.
Mun 6v poika on aina sanonut pitävänsä äidistä enemmän. Onneksi hänen pikkusiskonsa tykkää tällä hetkellä miehestäni enemmän, niin on tasapuolista :) Ei se ole niin vakavaa.
No sillä on sellainen vaihe menossa. Kohta on äiti-vaihe ja silloin tykkää vain äidistä.