Rovaniemen bussiyhteydet?
Olen tulossa Rovaniemelle viikon päästä ja yritän hämmentyneenä etsiä bussireittejä paikallisesta reittioppaasta. Etsin yhteyksiä lentoasema-keskusta ja keskusta-Ounasvaara mutta en löydä niitä. Voisiko joku paikallinen auttaa, onko joku tietty hakusana jota pitää käyttää tms.
Kommentit (12)
Joku bussi menee ainakin Ounasvaaran ohi. Olikos se ruokasenkatu- ounasrinne?
Lentokentältä voi mennä Pohjanhovin eteen joku.
Kutilan linjat? Pohjolan liikenne?
Linkkari Rovaniemi. Roissa on vähän paikallisbussiliikennettä.
Juuri kerroin, että olin näillä sivuilla (paikallinen reittiopas käsittääkseni) eikä löytynyt mitään. Tarkistan kaukoyhteydet. Kiitos!
Ymmärrän, mutta kai lentokentältä sentään pääsee julkisilla...
Oletko menossa siis sairaalan suuntaan? Sinne menee ainakin busseja ja eikö ne sporttipaikat ole siinä vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko menossa siis sairaalan suuntaan? Sinne menee ainakin busseja ja eikö ne sporttipaikat ole siinä vieressä?
Riippuu, onko AP menossa Santasportin vai hiihtokeskuksen suuntaan. Ovat kuitenkin eri puolilla tunturia. Santasport on samalla puolen kuin sairaala.
Et ehkä osaa käyttää oikeita hakusanoja. Aivan Matkahuollon aikatauluista löytyvät ne kaukoliikenteen bussit, jotka käyvät lentokentällä, eli Sodankylän ja Kemijärven suuntaan kulkevat. Osa tosin vain tarvittaessa eli tulomatkalla silloin, kun on joku matkustaja menossa lentokentälle.
Ounasvaaran liikenteestä en osaa sanoa, mutta Keskussairaala on sillä suunnalla ja kannattaa katsoa, sopiiko sinne menevien autojen reitti sinulle.
Rovaniemen paikallisliikenteen aikataulut on suunnitellut joku taksiyrittäjä... Jos tulee Rovaniemelle jostakin maakunnasta, kannattaa päätepysäkillä kysyä kuljettajalta, mihin päin on menossa. Ehkä pääsee kyydissä varikolle asti, jos se sattuu olemaan siinä suunnassa, johon on menossa.
Niin mihin päin Ounasvaaraa olet menossa?
Oli siis tarkoitus mennä sinne, mistä vaellusreitit alkavat. En tunne aluetta eikä "sairaalan suunta" kerro minulle oikeastaan mitään. Kiitos kun olette yrittäneet auttaa.
Goole Maps / reittiohjeet / joukkoliikenne.
Itse menin ainakin kerran lentokentälle kaukoliikenteen bussilla. Jatkoi siis jonnekin kauemmaksi pohjoiseen, mutta kävi myös lentokentällä. Katsopa matkahuollon sivuilta.