Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asuvat Suomen ystävällisemmät ja missä epäystävällisimmät ihmiset?

Vierailija
05.12.2014 |

Asuimme ennen etu-Töölössä ja paikallisessa alakoulussa oli koulukiusaamista ja lasten vanhemmat oikeasti kamalia. Samoin naapurusto. Siihen vain jotenkin tottui. Nyt muutimme Espooseen lähelle p-Tapiolaa ja täysin erilainen ympäristö! Ihmiset ovat fiksuja, ystävällisiä ja jalat maassa! En enää ikinä muuta ns munmoalueelle!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ystäväni vanhemmat asuvat etu-Töölössä ja heillä oikeasti ihan järkyttäviä tapauksia naapureina. Siis näitä vanhempia rouvia lähinnä. Mt-ongelmaisia "yläluokkaisia" oikeasti ilkeitä ihmisiä. Yksikin kieltäytyi osallistumasta mihinkään yhteisten asioiden hoitoon ja talkoisiin. Sanoi maksavansa oman osuutensa sitte mn rahana. Kun tyttäreni myi hänelle partiolaisten kalenteria, tämä huusi ovelta älkää häiritkö minua, rahat kuuluu mun lapsille!

Vierailija
2/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomasin samam kun asuttiin munkassa ja Töölössä. Kauniita taloja mutta ihan kamalia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään keskisuomalaisista ihmisistä. Ystävällisiä ja auttavaisia. Pohjois-pohjanmaalla ikävimmät ihmiset, puhuvat pahaa selän takana ja muualta sinne muuttanutta kiusataan kaikin mahdollisin keinoin eikä hänen kanssaan haluta jutella yms.

Vierailija
4/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäystävällisiä Närpiössä ja Ahvenanmaalla. Ystävällisiä Kuopiossa.

Vierailija
5/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuliaimmat ja vilpittömimmät ainakin Lapissa, ollaan oltu kahdesti auton kanssa vaikeuksissa pohjosen teillä ja ihmiset todellakin pysähtyy kysymään tarviiko apua ja tekevät kaikkensa auttaakseen. Vastakohdat ehkä sitten täällä Helsingissä, en osaa nimetä jotain tiettyä aluetta mutta yleisesti sellainen ketä kiinnostaa-asenne.

Vierailija
6/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:07"]Avuliaimmat ja vilpittömimmät ainakin Lapissa, ollaan oltu kahdesti auton kanssa vaikeuksissa pohjosen teillä ja ihmiset todellakin pysähtyy kysymään tarviiko apua ja tekevät kaikkensa auttaakseen. Vastakohdat ehkä sitten täällä Helsingissä, en osaa nimetä jotain tiettyä aluetta mutta yleisesti sellainen ketä kiinnostaa-asenne.
[/quote]Siellä on ollut henki kyseessä jos jää korpeen taipaleelle. Ihmiset tottuneet tähän. Ovat myös suorempia ja reilumpia, jopa vittuillessaan. Virkistävää etelän selän takana paskanpuhumiseen tottuneelle. Nm. Pohjosesta kotosin

Vierailija
7/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäsuomalaiset ovat välitöntä eikä turhan ylpeetä sakkia. Siellä ei epäonnistumisia ja epätäydellisyyttä pidetä pahana vaan ihmiset kelpaavat kun parhaansa yrittävät. Saa olla väsynytkin joskus. Tärkeämpää on että pärjää omalla tasollaan kuin että pärjää kyynärpäillä tai sosiaalituilla. Moni itäsuomalainen duunari on fiksumpi kuin korkekoulutettu kun ei ole menestymisen pakkoa ainoastaan pärjäämisen pakko.

Vierailija
8/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisimpiä ovat yleensä ne, jotka ovat muuttaneet pois kotoa. Epäystävällisimpiä ne jotka pyörivät yhä samoissa ympyröissä kuin lapsina, teineinä, opiskelijoina... ensimmäisenä viikkona yksin vieraassa kaupungissa oppii enemmän nöyryyttä ja toisten huomioonottamista kuin koko elämän aikana jos ei ikinä muuta omilleen.

Vierailija
9/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodulla on siis omat ominaisuudet 

Vierailija
10/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu sillä itsekin olen sitä mieltä että epäystävällisimmät ihmiset asuvat Töölössä ja kyseessä juurikin nämä vanhemmat naiset siellä. Epätöykeitä Töölöläisiä mummoja.

Vierailija
11/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisimmät pk-seudun kehäkunnat. Epäystävällisimmät Etelä-Pohjanmaa ja Pohjois-Savo.

Vierailija
12/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa hirveesti wt-ihmisiä. He ovat kamalia ainankin käytökseltään tuntemattomille. Mä muutan lappiin asap!!!

Vierailija
13/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä rotuoppia koko homma. Kaikki suomalalaiset on yhtä ystävällisiä ympäri koko suomea myös suomen somalit. 

Vierailija
14/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa oli todella epäkohteliasta porukkaa kun sinne menin. Ehdin vain esittelemään itseni ja vastaamaan kysymykseen mistä olen kotoisin kun alkoi marmatus siitä kuinka 'siellä etelässä' on sellaisia ja tällaisia ihmisiä, kuinka helsinkiläiset on niin ylpeitä ja inhottavia ja sais pysyä siellä mistä tuleekin, että täällä lapissa on sentään sitä ja tota ja voi kuinka kivaa täällä on, itse käynyt joskus kirkkonummella ja voi kuinka oli ikävää ja harmaata, ei ollut edes lunta talvella.

Vastasin että eikös ole mukavaa kun kaikki saa itse valita asuinpaikkansa oman viihtyvyyden mukaan. Itse tykkään asua helsingissä, tykkään niistä stockan turkkimummoista jotka syö vain fazerin croisantteja aamupalaksi, prätkääijistä jotka auttaa ihan aina tienpäällä ja naapurin vietnamilaisesta perheestä, joka tekee mielettömän hyvää ruokaa.

Luulen, että vieraalle paikkakunnalle meno avartaa, mutta voi kylmittää ihmisen. Kyllä helsingissä koko ikänsä asunut pysähtyy kun näkee jonkun kaatuneen ja loukanneen jalkansa, juuri muuttaneet sen sijaan on kopeaa sakkia. Ehkä se on se muutos mikä ahdistaa.

Vierailija
15/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölössä! Mua oksettaa ne talotkin ja se haju. Koulukiusaamista ja maan epäystävällisimmät mummelit!

Vierailija
16/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tosta Helsingin vanhojen kerrostalojen rappukäytävän hajusta! Kuka tietää mistä se tulee?! Siis näissä arvotaloissa kuten Merikadun kerrostalot noin vuosikymmeniltä 1920 ja 1930.

Vierailija
17/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:56"]

Täyttä rotuoppia koko homma. Kaikki suomalalaiset on yhtä ystävällisiä ympäri koko suomea myös suomen somalit. 

[/quote]

Kyse ei ole roduista, vaan eri paikkakuntien ilmapiireistä.

Vierailija
18/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:15"]

Lapissa oli todella epäkohteliasta porukkaa kun sinne menin. Ehdin vain esittelemään itseni ja vastaamaan kysymykseen mistä olen kotoisin kun alkoi marmatus siitä kuinka 'siellä etelässä' on sellaisia ja tällaisia ihmisiä, kuinka helsinkiläiset on niin ylpeitä ja inhottavia ja sais pysyä siellä mistä tuleekin, että täällä lapissa on sentään sitä ja tota ja voi kuinka kivaa täällä on, itse käynyt joskus kirkkonummella ja voi kuinka oli ikävää ja harmaata, ei ollut edes lunta talvella. Vastasin että eikös ole mukavaa kun kaikki saa itse valita asuinpaikkansa oman viihtyvyyden mukaan. Itse tykkään asua helsingissä, tykkään niistä stockan turkkimummoista jotka syö vain fazerin croisantteja aamupalaksi, prätkääijistä jotka auttaa ihan aina tienpäällä ja naapurin vietnamilaisesta perheestä, joka tekee mielettömän hyvää ruokaa. Luulen, että vieraalle paikkakunnalle meno avartaa, mutta voi kylmittää ihmisen. Kyllä helsingissä koko ikänsä asunut pysähtyy kun näkee jonkun kaatuneen ja loukanneen jalkansa, juuri muuttaneet sen sijaan on kopeaa sakkia. Ehkä se on se muutos mikä ahdistaa.

[/quote]

On kyllä aika erikoista jos sinulle heti itsesi esittelyn jälkeen sanotaan että Helsinkiläiset ovat inhottavia jne. Itse en ole kohdannut ko.käytöstä missään päin Suomea, en Pohjoisessa enkä Idässä, Pohjanmaalla tai ylipäänsä missään vaikka kuinka sanoisin olevani Helsinkiläinen. Useimmiten tuollaisissa tapauksissa on vikaa molemmissa päissä, halusit sitä myöntää tai et ;)

Vierailija
19/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomessa projektihommia tehneenä sanoisin, että ystävällisimmät ihmiset on Karjalassa ja vieraanvaraisuus vähenee pohjoisesta etelään tullessa. Näiden summa näkyy siinä, että Turun suunnalla asuvat töykeimmät ja vähiten vieraanvaraiset ihmiset. 

Vierailija
20/52 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:56"]

[/quote]

Kyse ei ole roduista, vaan eri paikkakuntien ilmapiireistä.

[/quote] 

Rasismia suoraan. Ei ihmisiä voida yleistää sen mukaan missä asuvat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi