Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mielipiteenne miehen käytöksestä! tänään tapahtunut

Vierailija
05.12.2014 |

Eilen aloitti mykkäkoulun,syytä en tiedä. Tosta noin vain muuttuu ihan oudoksi,eikä enää puhu mitään. Huomaan selkeän eron aina kun tätä tapahtuu.

Tänään aamulla oli taas tiuskiva kun tulin kotiin,kuittailee joka asiasta ja tuli keskustelu raskauteen liittyvästä asiasta (raskausaikana mitataan verenpainetta siis) johon sanoin oman mielipiteen ja hän omansa, tästä alkoi kauhea väittely ja tuumasin vain lopuksi että ehkä se neuvola täti on sitten kahden lapsen aikana aina mitannut väärin ja vielä kaksi eri neuvolatätiä ja sinun kantasi taas on oikea että ihan sama. Piti lähteä kaupoille viettämään päivää tämän jälkeen ja hän huusi että helvetti lähde minun kanssani mihinkään. No minä lähdin yksin.Tulin kahden tunnin päästä kotiin ja sama jatkui.

Mies huusi,huusi ja huusi. Haukkuu mut ihan lyttyyn,pakkas kamansa jätesäkkiin ja uhoo kaksi tuntia että lähtee. En noteeranut mitenkään vaan sanoin että siinäpä lähdet jos haluat koska en voi estää. kaikki vaatteet ynmt oli jätesäkeissä ja lopuksi huutaa että mitä nyt tehdään? Lähdenkö vai? Sanoin että sun päätös kun itse oot halunnut lähteä,mä en ole käskenyt. Jätesäkit oli jo hänen autossa ja silloinkin hän tuli vielä huutamaan ja uhkaamaan että kaksi vaihtoehtoa jos mä jään ni purat heti kaikki jätesäkit tai sit mä lähden jos et pura. En enää purkanut,pari kertaa olen purkanut mutta nyt riitti. Alkaa olemaan ihan loppu tuohon mieheen,ahdistaa ja raivostuttaa. 

Riidan aikana puristi kurkusta, lämäytti päähän,istuin pöydän ääressä läppärillä ja potkaisi mun edessä pöytää todella kovaa ja sattui helvetisti,tuntui kuin ilmat olisi tullut pihalle..haukkui mun kaksi lasta,uhoo aina että jos lapseni eivät muutu kilteiksi eli mä en saa heitä muutettu niin hän lähtee menemään tai toinen joutuu muuttamaan pois, haukkuu muutenkin mut aina joka asiassa, on kotona päivät ja ei silti tee mitään kotityötä eikä myöskään maksa mitään enemmän vaikka saa tuplaten enemmän rahaa kuin minä, koska mulla on kaksi pientä lasta niin joudun tästä lähin maksamaan enemmän vesilaskustakin. Hän alkaa ostamaan omat ruoat ja pesee omat pyykit. Ikinä ei ole pyykkiä pessyt eikä koskaan siivonnut mitään lasteni jälkiä mutta en ole edes pyytänyt.

Jos ja kun eroamme niin en ikinä ota enää miestä jolla ei ole lasta itsellään. Minusta olisi reilua jos katan pyödän niin kuin joka päivä monta kertaa teen niin mies voisi edes yhden kerran siivota koko pöydän eikä vain oman lautasen vie pois,aina kaikki jää mulle. Nyt hän makaa makkarissa ja uhosi kun tänne jäi että hänelle ei saa mitään puhua eikä lapsetkaan. Aika rankkaa ja masentaa. Tekis mieli vain lähteä lasten kanssa mutta meillä ei ole mitään paikkaa. Huomaan kuinka hän inhoaa lapsiani koska on aina niin tyly heille eikä koskaan puhu mitään, ainoa mitä heille välillä kiljaisee on kielto tai rangaistus. 

Olen alkanut inhoamaan elämääni,en jaksa oikein mitään. Masentaa miehen ainainen outo käytös. menis vaikka kaverilleen mutta haluaa AINA olla kotona..

Anteeksi jos on kirjoitusvirheitä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyötyä ei sais lyödä ,mut nyt on pakko kysyä, että oletko ap hullu vai tyhmä? Lastensuojeluilmoitus sun lapsistas pitäisi tehdä, koska et halua tarjota heille turvallista lapsuutta.

Vierailija
22/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä väkivaltainen mies! Hän käyttää henkistä ja fyysistä väkivaltaa sinua kohtaan ja kohtelee lapsiasikin todella ikävästi. 

En ymmärrä, miksi et sanonut miehelle, että lähtisi, kun kerran oli jo pakannut tavarat jätesäkkiin. Olisit päässyt hänestä kohtuullisen nätisti eroon, kun olisit hieman antanut miehelle vauhtia sanomalla, että lähde vaan. 

Tee miehestä rikosilmoitus pahoinpitelyjen vuoksi. Myös turvakoti voisi olla ihan hyvä asia tässä kohdassa. Hän on väkivaltaisella käytöksellään jo osoittanut, ettei kunnioita toisten ihmisten ruumiillista koskemattomuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois, jos antaisit lapsilles hyvän joulun ja lähtisitte pois. Kysyt vaikka kaupungilta jotakin asuntoa tai yksityiseltä.

Vierailija
24/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:02"]

"Masentaa miehen ainainen outo käytös. "

ja kuitenkin lapsia pukkaa??

[/quote]

Lapset eivät ole nykyisen mieheni.

Ap

Vierailija
25/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:09"]

Kenen nimissä asunto on? Ettekö voi käydä asiallisesti keskustelua siitä, kannattaako yhdessä enää jatkaa? Siis itse en missään tapauksessa jatkaisi väkivaltaisen miehen kanssa. Mutta miksi siis miehesi haluaa jatkaa, mitä hänkään tuollaisesta suhteesta saa, jos se tekee hänet noin vihaiseksi? Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisitteko muuttaa edes tilapäisesti jonnekin muualle, jotta tilanne rauhoittuisi? Ovatko esim. vanhempasi elossa? Turvakoti on myös yksi vaihtoehto. Aika turvattomaltahan tuo teidän kotinne vaikuttaa. Miten itsenäinen olet taloudellisesti, missä lasten isä on? Voisiko hän ottaa lapset vähäksi aikaa? Mielestäni sinun tulee asettaa lapsesi etusijalle ja miettiä, mikä on heidän hyvinvointinsa kannalta paras ratkaisu. Tuskin ainakaan asuminen noin aggressiivisen ja hermoheikon miehen kanssa.

[/quote]

Asunto molempien nimissä. Lapset alle kouluikäisiä,ei kuitenkaan vaippaikäisiä. Emme riitele lasten kuullen,tänäänkin he olivat pvkodissa. Nyt kun lapset kotona emme ole puhuneet sanaakaan, sanoin vain lapsille ettei makkariin saa mennä kun mies huilaa. eivät kyselleet enempää.

Valitettavasti miehen kanssa ei voi keskustella mistään,ei rauhallisestikkaan koska hän huutaa tai sanoo hoh hoijaa jos puhun suhteestamme,jos jatkan keskustelua esim. Kannattaako meidän jatkaa tai voisimmeko kokeilla terapiaa niin sama vastaus tai mitä sä nyt tollasta kysyt. Hän on aina ollut hiljainen eikä puhu paljoa. Jos jatkan kyselyä ja toistan tuon parisuhteeseen liittyvän kysymyksen niin mies suuttuu todella paljon ja sanoo mikä jankuttaja minä olen ja käskee olemaan hiljaa jolloin minä suutun kun emme koskaan selvitä mitään asioita kun mies suuttuu kaikesta. Mies tällä viikolla aiemmin ihme kyllä totesi että hän voisi lääkäriltä kysyä saisiko hermostuneisuuteen mitään lääkkeitä.. Ensimmäisen kerran tajusi että on todella hermoheikko ja äkkipikainen.

Lapset eivät riitelyämme kuuntele koska riitelemme kun he ovat muualla tai kärsi huutamisista. Miehen ja lasten välillä ei juuri mitään kontaktia ole. Hän on ostanut lapsille yhdet lahjat ja aikoo nekin kuulemma palauttaa. Ei se minua haittaa koska olen yksin maksanut kaikki muut lahjat kuitenkin lapsilleni. 

Kyllä vanhempani ovat elossa,asuvat kaukana ja molemmilla alkoholiongelmaa joten heidän luokse en voi mennä.

Ap

Vierailija
26/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluat että me sanotaan? Että hyvä hyvä, jää vain miehen kanssa yhteen. Kyllä hän oikeasti rakastaa ja varmasti muuttuu ihanaksi puolisoksi ja isäpuoleksi ihan kohta!

Jollain kerralla kuristaminen ei lopukaan ajoissa. Mihin lapsesi joutuvat silloin?

Vierailija
27/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:12"]

Kaada ne kulissit, ihan itsesi ja lastesi takia. Eikö noita pahoinpitelyjä ja perhesurmia ole jo ihan riittävästi? Tuollainen mies ei koskaan muutu miksikään, lupasipa vaikka kuun taivaalta. Miehet osaavat näytellä katuvaa, itkevät anteeksiantoa polvillaan ja lupaavat, ettei enää koskaan toistu. Se koskaan on vain hirveän lyhyt aika. Ja taas ollaan lähtöruudussa. Miksi monet naiset ovat niin hyväuskoisia? Älä ajattele, mitä muut sanovat, jos lähdet, vaan ajattele, että pelastat ehkä henkesi ja lasten hengen, kun lähdet tuhoisasta suhteesta. Ei se seksi suhdetta pelasta.

[/quote]

Hän ei koskaan haluaisi pyytää anteeksi,ei ole tänäänkään pyytänyt. Ei pahoittele koskaan mitään,ihan kun hän olisi tunnekylmä ihminen. Mikään ei oikein liikuta. Hän ei ole koskaan luvannut ettei toistu,eikä osoita mitään katumuksen merkkejä. En ymmärrä mikä minussa on vikana kun täytyy näin kohdella. En vain tajua. Kaikki mitä sanon on väärin,mies kutsuu päivittäin minua palikaksi vaikka pidän omaa koulutusta hänen koulutusta parempana ja osaan keskustella sujuvasti tilanteesta riippumatta ja monista eri aiheista. Tuntuu että miestä ärsyttää jos sanon oman mielipiteen johonkin asiaan koska tiedän sen varmasti oikeaksi väitän silloin vastaan kun tarkistan asian oikeellisuuden ja silloin mies vastaa hymähtää vittuillakseen ja murjottaa, tuollaisissa tilanteissa sitä toivoisi että toinen myöntäisi tappionsa ja sanoisi että okei sä olit oikeassa sori.. Mutta ei tämä mies.

Enkä todellakaan ole seksin takia miehen kanssa,mitä ihmettä sen perään niin paljon huudellaan. Vaikka seksi onkin kivaa niin en sen takia suhteessa ole että seksiä saan paljon ja eron sattuessa en ole hommaamassa mitään vakipanojakaan....

Sanoin miehelle tänään (huom. viestillä kun olin kaupassa,kun puhua ei voida) että hän on todella vaikea ihminen ja hänen kanssaan on vaikea elää koska ahdistaa että koska tämä taas alkaa. Ei reagoinut mitään tuohonkaan. Kiinnostukseni on alkanut todella paljon lopahtamaan miestä kohtaan. Ennen joulua en mitään radikaalia tee,siihen on liian lyhyt aika.

Ap

Vierailija
28/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:43"]

Mitä sinä haluat että me sanotaan? Että hyvä hyvä, jää vain miehen kanssa yhteen. Kyllä hän oikeasti rakastaa ja varmasti muuttuu ihanaksi puolisoksi ja isäpuoleksi ihan kohta!

Jollain kerralla kuristaminen ei lopukaan ajoissa. Mihin lapsesi joutuvat silloin?

[/quote]

Halusin vain kuulla mielipiteitä. Joulun jälkeen isot muutokset vasta. Isälle lapset menisivät jos noin kävisi,töiden vuoksi hän ei pysty lapsia pitämään nyt usein.

Ap

Vierailija
29/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vapaaehtoisesti kestät tota? Onko pakko?

Vierailija
30/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan nainen tuollaisen kohtelun jälkeen istuisi rauhassa kirjoittelemassa AV:lle, vaan pakkaisi kiireen vilkkaa tavaroitaan ja järjestäisi asioitaan, kuten omaa asuntoa pois muuttoa varten. Toivottavasti tämä ei ole totta, eihän? Mieshän kuulostaa ihan mielipuoliselta.

Vierailija
31/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:09"]

Kenen nimissä asunto on? Ettekö voi käydä asiallisesti keskustelua siitä, kannattaako yhdessä enää jatkaa? Siis itse en missään tapauksessa jatkaisi väkivaltaisen miehen kanssa. Mutta miksi siis miehesi haluaa jatkaa, mitä hänkään tuollaisesta suhteesta saa, jos se tekee hänet noin vihaiseksi? Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisitteko muuttaa edes tilapäisesti jonnekin muualle, jotta tilanne rauhoittuisi? Ovatko esim. vanhempasi elossa? Turvakoti on myös yksi vaihtoehto. Aika turvattomaltahan tuo teidän kotinne vaikuttaa. Miten itsenäinen olet taloudellisesti, missä lasten isä on? Voisiko hän ottaa lapset vähäksi aikaa? Mielestäni sinun tulee asettaa lapsesi etusijalle ja miettiä, mikä on heidän hyvinvointinsa kannalta paras ratkaisu. Tuskin ainakaan asuminen noin aggressiivisen ja hermoheikon miehen kanssa.

[/quote]

Asunto molempien nimissä. Lapset alle kouluikäisiä,ei kuitenkaan vaippaikäisiä. Emme riitele lasten kuullen,tänäänkin he olivat pvkodissa. Nyt kun lapset kotona emme ole puhuneet sanaakaan, sanoin vain lapsille ettei makkariin saa mennä kun mies huilaa. eivät kyselleet enempää.

Valitettavasti miehen kanssa ei voi keskustella mistään,ei rauhallisestikkaan koska hän huutaa tai sanoo hoh hoijaa jos puhun suhteestamme,jos jatkan keskustelua esim. Kannattaako meidän jatkaa tai voisimmeko kokeilla terapiaa niin sama vastaus tai mitä sä nyt tollasta kysyt. Hän on aina ollut hiljainen eikä puhu paljoa. Jos jatkan kyselyä ja toistan tuon parisuhteeseen liittyvän kysymyksen niin mies suuttuu todella paljon ja sanoo mikä jankuttaja minä olen ja käskee olemaan hiljaa jolloin minä suutun kun emme koskaan selvitä mitään asioita kun mies suuttuu kaikesta. Mies tällä viikolla aiemmin ihme kyllä totesi että hän voisi lääkäriltä kysyä saisiko hermostuneisuuteen mitään lääkkeitä.. Ensimmäisen kerran tajusi että on todella hermoheikko ja äkkipikainen.

Lapset eivät riitelyämme kuuntele koska riitelemme kun he ovat muualla tai kärsi huutamisista. Miehen ja lasten välillä ei juuri mitään kontaktia ole. Hän on ostanut lapsille yhdet lahjat ja aikoo nekin kuulemma palauttaa. Ei se minua haittaa koska olen yksin maksanut kaikki muut lahjat kuitenkin lapsilleni. 

Kyllä vanhempani ovat elossa,asuvat kaukana ja molemmilla alkoholiongelmaa joten heidän luokse en voi mennä.

Ap

[/quote]

Tajuatko että olet oikeasti huono äiti? Olet mennyt nopsasti yhteen lapsille täysin oudon miehen kanssa joka ei lapsiasi hyväksy. Et siis rakasta ja arvosta lapsiasi. En voi kuvitella mitään rationaalista syytä tekemisiisi.

Vierailija
32/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tuollaista miestä tarvitsee? Päästä se vapaaksi elämään elämäänsä kun ei teidän kanssa viihdy.

Vierailija
34/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
35/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroin jo, että mies on kelvoton ihminen. Kommentin numeroa en nyt muista, mutta siinä viestini sisältö tiivistettynä. Olet saanut kommentoijilta aikamoisen ryöpytyksen siitä, että olet jäänyt jumiin huonoon suhteeseen.

Ihmettelet itsekin, mitä olet tehnyt ansaitaksesi moisen kohtelun. - Et ole tehnyt mitään, et yhtään mitään. Kukaan ei ansaitse joutua huutoryöpyn ja lyöntien kohteeksi. Moni nainen lähtisi tuollaisesta suhteesta välittömästi, mutta sinä olet päättänyt jäädä ainakin joulun yli, mikä herättää ihmetystä. Ei yleensä tehdä noin silloin, kun terveyttä ja hyvinvointia on uhattu noinkin selkeästi. Silloin lähdetään pois taakseen vilkaisematta ja viedään lapset turvaan. Sinä päätit kuitenkin lähteä kaupoille, kun kerran sellaisesta oli sovittu. 

Näin kun tiivistän yhteen kommenttiin tämänpäiväisiä tapahtumia, myös sinun käytöksesi tuntuu epätavalliselta. Mietin pitkään, mistä moinen voisi johtua. Sitten kerroit, että vanhempasi ovat alkoholisoituneet eikä teillä ole ilmeisesti erityisemmin hyvät välit (näin oletin, koska et halua mennä sinne lasten kanssa). Olisiko tuossa se syy, miksi et saa lähdettyä? Sinun itsetuntosi on todennäköisesti poljettu jo lapsuudessa ja nyt sitä poljetaan taas (tai yhä?). 

Jos haluat ymmärtää omaa käytöstäsi, kannattaa googlailla alkoholisimista ja alkoholistin omaisena olemisesta, miten se traumatisoi ja mahdollistaa jonkinlaisen pahankierteen ylläpitämisen. Tuon kierteen voi kuitenkin katkaista. Sinulle voisi olla hyötyä terapiasta. Kävisit ammatti-ihmiselle puhumassa tilanteestasi ja saisit oikeat mittasuhteet elämääsi. 

Kerroit, etteivät lapset kuule eivätkä näe riitojanne. He kuitenkin vaistoavat kireän ilmapiirin. Lapset ovat fiksuja, paljon fiksumpia kuin moni arvaakaan. Kireässä ilmapiirissäkin kasvaminen on lapsille vahingollista, tiedän kokemuksesta. Tosin jouduin myös todistamaan väkivaltaa ja jouduin myös väkivallan kohteeksi. Olin otollinen tapaus valitsemaan itselleni puolisoksi määräilevän ja kontrolloivan miehen. Kodin ulkopuolella hänet tunnetaan iloisena seuramiehenä, mutta kotona hän oli toisinaan hyvinkin julma. Sittemmin erosin hänestä enkä yhtään liian aikaisin. Luulenkin ymmärtäväni, miksi lähtösi on niin vaikeaa. Kun itsetunto on nitistetty perinpohjaisesti sairaassa ympäristössä, on vaikeaa uskoa, että elämä voisi olla myös onnellista. 

Vaikutat kuitenkin päättäväiseltä, kun kerrot, että muutoksia on tulossa joulun jälkeen. Hyvä niin. Ota kuitenkin talteen turvakodin yhteystiedot. Tallenna ne kännykkääsi siltä varalta, että mies taas pimahtaa. Varaudu siihen, että joudut lähtemään lasten kanssa pakosalle. Tilastollisesti tarkasteltuna joulu on yksi pahimmista juhlista perheväkivallan suhteen. Silloin pitäisi juhlia rauhaa ja rakkautta ja viettää onnellista perhe-elämää. Se ei kuitenkaan onnistu perheissä, joissa eletään valmiiksi kriisiaikaa. 

https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=8

Kannattaa katsoa myös Turvasuunnitelmat-välisivun tiedot. 

Vierailija
36/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:02"]

Seksiä meillä on usein,välillä neljä päivää putkeen ja välillä päivän kaksi tauko. Monta kertaa viikossa kuitenkin.

Olemme n. 30 vuotiaita.

Ketään ei uskoisi suhteestamme tälläistä,hyvät on kulissit. Kukaan ei tiedä millainen mies on oikeasti. 

Ap

[/quote]

Mulla oli hieman eri tilanne, muutama yhdistavä tärkeä piirre löytyy. Mä lähdin, enkä ole katunut, ikinä. Nyt näen tilanteeni selkeämmin ja tunnen suurta itseinhoa ja -häpeää, etten lähtenyt jo aiemmin.

Vierailija
38/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:14"]

Ap, kerroin jo, että mies on kelvoton ihminen. Kommentin numeroa en nyt muista, mutta siinä viestini sisältö tiivistettynä. Olet saanut kommentoijilta aikamoisen ryöpytyksen siitä, että olet jäänyt jumiin huonoon suhteeseen.

Ihmettelet itsekin, mitä olet tehnyt ansaitaksesi moisen kohtelun. - Et ole tehnyt mitään, et yhtään mitään. Kukaan ei ansaitse joutua huutoryöpyn ja lyöntien kohteeksi. Moni nainen lähtisi tuollaisesta suhteesta välittömästi, mutta sinä olet päättänyt jäädä ainakin joulun yli, mikä herättää ihmetystä. Ei yleensä tehdä noin silloin, kun terveyttä ja hyvinvointia on uhattu noinkin selkeästi. Silloin lähdetään pois taakseen vilkaisematta ja viedään lapset turvaan. Sinä päätit kuitenkin lähteä kaupoille, kun kerran sellaisesta oli sovittu. 

Näin kun tiivistän yhteen kommenttiin tämänpäiväisiä tapahtumia, myös sinun käytöksesi tuntuu epätavalliselta. Mietin pitkään, mistä moinen voisi johtua. Sitten kerroit, että vanhempasi ovat alkoholisoituneet eikä teillä ole ilmeisesti erityisemmin hyvät välit (näin oletin, koska et halua mennä sinne lasten kanssa). Olisiko tuossa se syy, miksi et saa lähdettyä? Sinun itsetuntosi on todennäköisesti poljettu jo lapsuudessa ja nyt sitä poljetaan taas (tai yhä?). 

Jos haluat ymmärtää omaa käytöstäsi, kannattaa googlailla alkoholisimista ja alkoholistin omaisena olemisesta, miten se traumatisoi ja mahdollistaa jonkinlaisen pahankierteen ylläpitämisen. Tuon kierteen voi kuitenkin katkaista. Sinulle voisi olla hyötyä terapiasta. Kävisit ammatti-ihmiselle puhumassa tilanteestasi ja saisit oikeat mittasuhteet elämääsi. 

Kerroit, etteivät lapset kuule eivätkä näe riitojanne. He kuitenkin vaistoavat kireän ilmapiirin. Lapset ovat fiksuja, paljon fiksumpia kuin moni arvaakaan. Kireässä ilmapiirissäkin kasvaminen on lapsille vahingollista, tiedän kokemuksesta. Tosin jouduin myös todistamaan väkivaltaa ja jouduin myös väkivallan kohteeksi. Olin otollinen tapaus valitsemaan itselleni puolisoksi määräilevän ja kontrolloivan miehen. Kodin ulkopuolella hänet tunnetaan iloisena seuramiehenä, mutta kotona hän oli toisinaan hyvinkin julma. Sittemmin erosin hänestä enkä yhtään liian aikaisin. Luulenkin ymmärtäväni, miksi lähtösi on niin vaikeaa. Kun itsetunto on nitistetty perinpohjaisesti sairaassa ympäristössä, on vaikeaa uskoa, että elämä voisi olla myös onnellista. 

Vaikutat kuitenkin päättäväiseltä, kun kerrot, että muutoksia on tulossa joulun jälkeen. Hyvä niin. Ota kuitenkin talteen turvakodin yhteystiedot. Tallenna ne kännykkääsi siltä varalta, että mies taas pimahtaa. Varaudu siihen, että joudut lähtemään lasten kanssa pakosalle. Tilastollisesti tarkasteltuna joulu on yksi pahimmista juhlista perheväkivallan suhteen. Silloin pitäisi juhlia rauhaa ja rakkautta ja viettää onnellista perhe-elämää. Se ei kuitenkaan onnistu perheissä, joissa eletään valmiiksi kriisiaikaa. 

https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=8

Kannattaa katsoa myös Turvasuunnitelmat-välisivun tiedot. 

[/quote]

Siinä olet oikeassa, että AP:n ei ole syytä etsiä syytä itsestään ja ihmetellä, mikä hänessä on vikana. Sen sijaan AP:n käytös ei ole lainkaan epätyypillistä. Ihminen, joka ei ole elänyt väkivaltaisessa suhteessa, ei käsitä uhrin toimintaa. On vaikea käsittää, miksi hän jää tilanteeseen, mutta se on hyvin yleistä. Väkivalta pahenee hiljalleen, usein fyysistä väkivaltaa edeltävä henkinen väkivalta nakertaa itsetunnon  ja mekaniikka nujertaa hiljalleen uhan kasvaessa uhrin niin, että hän näkee tilanteen toisin. Ei silloin tehdä päätöksiä samaan tapaan kuin turvallisessa suhteessa elävä tekisi, kun tulee yhtäkkinen ensimmäinen lyönti.

AP, selaa nämä sivut: https://www.naistenlinja.fi/ Siellä on paljon tietoa ja mm. puhelinpalvelun numero (0800 02400) . Siellä koulutetut vapaa-ehtoiset kuuntelevat ja auttavat juuri tuollaisissa tilanteissa.

Vierailija
40/54 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah..luulen tuntevani tämän miestyypin (jos vähän yleistetään sry).

Tuollaisen miehen kanssa tuossa tilanteessa ei mistään voi puhua tai sopia vilpittömästi sovussa. Väkivalta vain pahenee ajan myötä. Mies on luonnevikainen..oli syy taustalla korkea verenpaine, nikkikset, stresdi tai lapsuuden trauma. Se ja sama hän ei itseään hallitse eikä kunnioita sinua eikä lapsiasi pätkän vertaa. Lähde. Kerran se vain kirpaisee ja asiat järjestyvät kyllä. Lähde.