Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä miesten kanssa hyvin toimeentulevissa naisissa ärsyttää?

Vierailija
05.12.2014 |

Miksi nainen ei saisi tulla paremmin toimeen miesten kanssa (esim. työpaikalla)? Miksi naisen olisi teeskenneltävä olevansa toooooosi kiinnostunut siitä, mitä mukahauskaa lissun lapset tänäänkin (niinkuin joka päivä) sanoivat tai tekivät, mitä piken mies on ajatellut mistäkin, pohtia päät yhdessä onkohan laskutuksen sinkku-leenalla mies kun on oikein kampaajalla käynyt jaadajaadajaada? Maailmassa on vaikka kuinka paljon oikeasti kiinnostavaa, niin asioita kuin ihmisiä, joista voisi keskustella, mutta ei, mikään ei voita lapsetmiesulkonäkö-aihetta. Jos haluaa jotakin muuta puheenaihetta, on pakko jutella miesten kanssa.

Ja kun ei sekään käy, että lukee vaikka jotakin lehteä tai on netissä omalla puhelimella kahvitauolla, siihenkin joku huutelee että vai mitä sä olet mieltä sopisko mulle paremmin vaalea vai tumma. Ööh, siis mikä kun en yhtään kuunnellut. Ja taas näytetään naamaa.

Työn tekemisen kannalta näillä tyhjänpäiväisillä länkytyksillä ei ole mitään tekemistä, joten miksi niitä taukojaan ei saa käyttää kuten haluaa vaan olisi pakko kuunnella ja lässyttää jotakin tyoerää, joka on vieläpä samaa typerää päivästä toiseen? Jos yrittää jotakin ajankohtaista aihetta tuoda keskusteluun, ei mene kuin hetki kun siitä on tehty aasinsilta mieheen, lapsiin tai johonkin muuhun minäminäminään ja taas jatkuu.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ihmiset täällä ymmärrä lukemaansa vai halua ymmärtää? Aloittajahan ei marise, että hänen seuraansa ei haluta (koska ymmärtääkseni häntä ei edes kiinnosta työpaikkansa naisten minä, meidän mies, lapset-jutut) vaan hänestä on outoa, että kun hän lukee itsekseen lehteä tai nettiä puhelimessa, tyhjänpuhujamammoja se ärsyttää, koska aloittaja ei kuuntele heidän huippuälykästä keskusteluaan ja osallistu siihen asiaankuuluvasti ihastelemalla, että ooh hienon auton se sun mies osti kun ei ole kuin 10 vuotta vanha rottelo, että wau ihanko osaa jo tokalla luokalla teidän pirjopetteri lukea melkein tavaamatta ja eikä että ihan itse mökille ompelit uudet verhot sä sitten osaat. Jos tähän ei lähde, on tyjhänpuhujien mielestä inhottava ihminen.

Mitä tulee tähän "Ei ole sosiaalisesti fiksua, eikä hienotunteista, ettei edes yritä kahvitauoilla mennä sinne omalle epämukavuusalueelleen ja puhua siitä mistä ryhmä nyt vaan haluaa puhua", onko niin että 100 kärpästä ei voi olla väärässä vaan p-ka on hyvää, jos ryhmä on se joka vain voi määrittää sen, mistä voi, saa ja kuuluu puhua? Eikö ryhmän tarvitse mennä epämukavuusalueelleen ja edes joskus keskustella jostakin muustakin kuin omasta tuikitavallisesta elämästään? Maailmassa tapahtuu kaiken aikaa kaikkea kiinnostavaa, eikö siitä voi puhua? Ja jos se ei kiinnosta, niin miksi? Miksi omat asiat olisivat kaikkia muita kiinnostavia enemmän kuin asiat, joilla on oikeasti kaikille yleistä merkitystä? Toki juuri sinulle juuri sinun miehesi ja lapsesi ovat maailman kiinnostavimpia asioita ja heidän jokainen tekemisensä on käsittämättömän ihmeellistä, mutta ei kai kukaan ole niin typerä että kuvittelee kaikkien muidenkin ajattelevan samoin? Kumpi on subjektiivisesti kiinnostavampaa, jonkun työkaverin lapsen tarhatekemiset vai maailmanuutiset? Vastaus kertoo paljon.

Vierailija
2/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ap:n jutuista päänsärky ja vitutus vaikka en ole viettänyt hetkeäkään hänen kanssaan samassa tilassa irl. Käy sääliksi työkavereita, joiden pitää kuunnella tuollaista oman navan ympärillä pyörivää moottoriturpaa. Jos yhtään nyt ymmärtävät omaa parastaan, antaisivat aloittajan tosiaan vaan selata nettiä ihan hipihiljaa ruokatunnit ja kahvitauot.

Vierailija
4/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:39"]

Kuulostat ap niin vittumaiselta ihmiseltä etten yhtään ihmettele miksi sinua katsotaan kieroon. En seuraa hömppää enkä juoruile mutta en silti missään nimessä haluaisi olla samassa työpaikassa kanssasi

[/quote]

Mä en missään tapauksessa haluaisi työkaveriksi yhtään sun kaltaistasi.

- ei ap

Vierailija
5/34 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:56"]

Mulla tulee ap:n jutuista päänsärky ja vitutus vaikka en ole viettänyt hetkeäkään hänen kanssaan samassa tilassa irl. Käy sääliksi työkavereita, joiden pitää kuunnella tuollaista oman navan ympärillä pyörivää moottoriturpaa. Jos yhtään nyt ymmärtävät omaa parastaan, antaisivat aloittajan tosiaan vaan selata nettiä ihan hipihiljaa ruokatunnit ja kahvitauot.

[/quote]

Oman navan ympärillä pyöriviä lienevät juurkin ne, jotka sönköttää omista asioistaan ja tekemisistään tauotta. Jos haluaa puhua vaikkapa päivän uutisaiheista tai muista ajankohtaisista asioista, se on kaukana oman navan ympärillä pyörimisestä.

Ilmeisesti siksi ap:n työpaikalla ja täällä suhtautuminen on sitä mitä on, koska jotenkin se loukkaa nimenomaan oman navan ympärillä pyöriviä, että juuri heidän tekemisensä, perheensä jne ei olekaan niin kiinnostava ja erikoinen kuin he itse kuvittelevat. Onhan toki aivan käsittämätöntä, että jonkun mielestä päivän uutisaiheet ovat kiinnostavampia kuin se, mitä veikkoinkeri aamulla sanoi ja mitä mies siihen vastasi. Paitsi ettei se ole käsittämätöntä - käsittämätöntä on se, kuinka joku olettaa ja edellyttää omien asioidensa kiinnostavan jokaista. Vielä oudompaa on se, että mikään muu puheenaihe ei ole kelvollinen, vain kotiasiat ovat niitä, joita jankataan päivästä, viikosta, vuodesta toiseen. Voihan tietenkin olla, että nämä ovat ihmisiä joille ei tapahdu mitään, ei käydä missään, ei tehdä mitään, ei harrasteta, ei matkusteta (joku laivareissu ei ole matkustamista), ei kai muuten tuikitavalliset asiat olisi niin ihmeellisiä että niistä riittää selitettävää jatkuvasti.

Vierailija
6/34 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä työskentelet ihmeellisessä paikassa, kun kaikki MUUT naiset vaikuttavat kanoilta. Monien naisten kanssa voi keskustella todella mielenkiintoisista asioista, samoin kuin joidenkin miesten.

Vierailija
7/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti siksi, että ei seurata mitään muuta kuin hömppää, juorulehtiä ja tanssia tätien kanssa, joten miten silloin voi edes olettaa että voisi osallistua mihinkään ajankohtaiseen saati järkevään keskusteluun kun ei edes tiedä mistä on kyse.

Kannattaa hakea kahvi omaan työhuoneeseen jos sellainen on tai ajoittaa taukonsa niin että useimmat on jo käyneet.

Vierailija
8/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Minua ei ärsytä miesten kanssa viihtyvät naiset, mutta ei meidän työpaikan naiset kyllä ole tuollaisia. Me ei kaveerata keskenään suhteista ja hömpästä jauhaen, vaan jutellaan työasioista, päivän uutisista (lähinnä kuntatason) ja ajankohtaisista ilmiöistä. Varmaan on piirinsä noille hömppänaisillekin, mutta ei voi olettaa, että kaikki olisivat samanlaisia.
N29

Vierailija
9/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman asenteesi takia: oletat, että naiset puhuvat vain hömppää ja pyörittelet silmiäsi, korostat jatkuvasti olevasi "miesten kaveri" eli omasta mielestäsi parempi ihminen. Olet siis ennakkoluuloinen eikä kanssasi voi puhua.

Onko ihme, ettei seuraasi yleensä kaivata?

Vierailija
10/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä sinä olet töissä, mutta oisko aika vaihtaa jonnekin, missä on fiksumpaa porukkaa?

En tunnista tuosta yhtään tuttuani.

Tulen minäkin toimeen miesten kanssa. Niin kyllä naistenkin. Ei se ärsytä että tulet miesten kanssa toimeen, vaan alentuva (ja ilmeisen perusteeton) asenne.

Vierailija
11/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap niin vittumaiselta ihmiseltä etten yhtään ihmettele miksi sinua katsotaan kieroon. En seuraa hömppää enkä juoruile mutta en silti missään nimessä haluaisi olla samassa työpaikassa kanssasi

Vierailija
12/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:32"]

Oman asenteesi takia: oletat, että naiset puhuvat vain hömppää ja pyörittelet silmiäsi, korostat jatkuvasti olevasi "miesten kaveri" eli omasta mielestäsi parempi ihminen. Olet siis ennakkoluuloinen eikä kanssasi voi puhua.

[/quote]

Lieneekö sinulla luetunymmärtämisessä vaikeuksia? Aloittajahan itse nimenomaan EI halua olla tekemisissä työpaikkansa tyhjänlänkyttäjien kanssa vaan lukee lehteä tai selaa nettiä puhelimella. Lue uudestaan, missään ei ruikutettu että voi kun ne hömpänpuhujat eivät halua minua seuraansa, vaan niinpäin että hömpänpuhujien seura ei miellytä.

Ja ei kyllä voi "puhua" minunkaan kanssani, jos puheenaiheet eivät koskaan ole muuta kuin minä, minun mies, meidän lapset, mekin eilen sitä, lapset tänään tätä. Voin vakuuttaa, että vaikka omat tekemiset olisivat omasa mielestä todella erikoisia, hienoja ja kiinnostavia, ne eivät ole sitä muiden mielestä, joten jos haluaa oikeasti olla kiinnostava ihminen ja puhekumppani, kannattaa laajentaa hieman maailmankuvaansa ja ymmärtää, että asioita tapahtuu muualla ja muillekin kuin mitä siellä omassa pienessä himaympyrässä.

Vastaus otsikkoon; todennäköisesti se ärsyttää, että ei itse pystytä keskustelemaan niiden miesten kanssa eikä miesten tavalla, koska tietotaito ei riitä. Jos käyttää termejä reaalinen tarkoittaessaan todenmukaista ja puhuu kodinhoidontuesta, päivänpolitiikkaa ei kannattane yrittää :D

Vierailija
13/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla työpaikkana naisvaltainen työpaikka, huonosti palkattu ala, koulutustaso useimmilla matala? Jos tällaisessa työpaikassa on itse "ylemmässä" asemassa ja korkeakoulutuksella, voi olla että keskusteluseura on aloituksen kaltaista. Ja joskus valtaosa työntekijöistä nyt vaan ei ole kovin fiksuja, jolloin enemmistö määrää ilmapiirin ja se voi yhtä hyvin olla asiallista kuin tuollaista typerää lässytystä.

Vierailija
14/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali nainen tulee oikein hyvin juttuun miesten kanssa, koska normaali ihminen ei tuijota sukupuolta vaan näkee ihmisen ihmisenä. Mitä ap tässä ei nyt näytä tajuavan. Minua aina huvittaa nämä aloitukset että joku kuvittelee olevansa jotenkin erikoinen nainen kun pystyy heittämään läppää miesten kanssa, kuvitellen että muut naisparat ei tajua miehistä mitään. Meillä useimmilla on pitkä parisuhde miehen kanssa, poikia, veljiä, miehiä kavereina, eikä siitä tehdä mitään numeroa. :)

Ei ole sosiaalisesti fiksua, eikä hienotunteista, ettei edes yritä kahvitauoilla mennä sinne omalle epämukavuusalueelleen ja puhua siitä mistä ryhmä nyt vaan haluaa puhua, vaan jurmottaa netin ääressä odottaen että tulisi joku jolle viitsisi jutella. Hyvän työilmapiirin luominen kuuluu siihen työhön, ja siinä on lähdettävä aina omasta itsestä; miten minä voisin käyttäytyä niin, että muiden on kiva tulla töihin joka päivä.

Vierailija
15/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:46"]

[/quote]

Lieneekö sinulla luetunymmärtämisessä vaikeuksia? Aloittajahan itse nimenomaan EI halua olla tekemisissä työpaikkansa tyhjänlänkyttäjien kanssa vaan lukee lehteä tai selaa nettiä puhelimella. Lue uudestaan, missään ei ruikutettu että voi kun ne hömpänpuhujat eivät halua minua seuraansa, vaan niinpäin että hömpänpuhujien seura ei miellytä.

Ja ei kyllä voi "puhua" minunkaan kanssani, jos puheenaiheet eivät koskaan ole muuta kuin minä, minun mies, meidän lapset, mekin eilen sitä, lapset tänään tätä. Voin vakuuttaa, että vaikka omat tekemiset olisivat omasa mielestä todella erikoisia, hienoja ja kiinnostavia, ne eivät ole sitä muiden mielestä, joten jos haluaa oikeasti olla kiinnostava ihminen ja puhekumppani, kannattaa laajentaa hieman maailmankuvaansa ja ymmärtää, että asioita tapahtuu muualla ja muillekin kuin mitä siellä omassa pienessä himaympyrässä.

Vastaus otsikkoon; todennäköisesti se ärsyttää, että ei itse pystytä keskustelemaan niiden miesten kanssa eikä miesten tavalla, koska tietotaito ei riitä. Jos käyttää termejä reaalinen tarkoittaessaan todenmukaista ja puhuu kodinhoidontuesta, päivänpolitiikkaa ei kannattane yrittää :D

[/quote]

Osoitat jokaisella vastauksellasi erinomaisesti sen, mikä SINUSSA ärsyttää muita. Siitähän tässä on kyse, ettei kukaan halua sinua seuraansa. Jostain syystä vain keksit päästäsi ryhmän "miesten kanssa hyvin toimeentulevat naiset" ja kuvittelet kuuluvasi tällaiseen kuvitteelliseen ryhmään, jonka kaikkia jäseniä jotenkin mystisesti yhteisestä sopimuksesta inhotaan. Kyse ei ole siitä, vaan omasta asenteestasi.

Kuulostat epämiellyttävältä seuralta. Näpräät puhelintasi seurassa, olet määrittänyt aiheita joista muut eivät saisi keskustella ja kuvittelet olevasi toisten arjen yläpuolella.

Vierailija
16/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aasinsiltaihmiset on käsittämättömiä. On aiheena mikä tahansa, aina he onnistuvat kääntämään keskustelun omiin asioihinsa. Todella itsekkäitä ja liikaluuloisia ihmisiä kuvitellessaan olevansa jotenkin niin erikoisia ja kiinnostavia, että koko maailmaa kiinnostaa. Kertoo lähinnä siitä, että pyöritään todella pienissä ympyröissä joka suhteessa.

Vierailija
17/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

No voi voi jos joku sattuu puhumaan kodinhoidontuesta, pari kirjainta sinne tai tänne voi lipsahtaa itse keltäkin eikä se ketään tyhmennä. Mutta oman sukupuolen väheksyminen on typerää, miehiksi ette myökään muutu vaikka kuinka tahtoisitte. (Ja eihän me tytsyt siis pyyystytä puhumaan Miesten Kanssa "kun tietoitaito ei riitä", kyllähän ne munat lisääkin tietoa parin tietosanakirjallisen verran heti? Oletko kuullut miten miehet käyttää esim. kys. termejä?)

Vierailija
18/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:56"]

Nuo aasinsiltaihmiset on käsittämättömiä. On aiheena mikä tahansa, aina he onnistuvat kääntämään keskustelun omiin asioihinsa. Todella itsekkäitä ja liikaluuloisia ihmisiä kuvitellessaan olevansa jotenkin niin erikoisia ja kiinnostavia, että koko maailmaa kiinnostaa. Kertoo lähinnä siitä, että pyöritään todella pienissä ympyröissä joka suhteessa.

[/quote]

Entä sitten? Ei ole millään tavalla multa pois. Jos joskus satun samaan aikaan kahville niin nyökkäilen kohteliaasti, yleensä olen muussa seurassa. Ihmisiä on erilaisia, toiset mukavia ja toisen ilkeitä, toiset valveutuneita ja toiset idiootteja. Kaikkien kanssa voi kuitenkin tulla toimeen, ja se lähtee ihan itsestä.

Vierailija
19/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle naureskelee niin miehet kuin naisetkin enkä yhtään ihmettele miksi

Vierailija
20/34 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pointti, että useimpien ihmisten mielestä on epäkohteliasta olla netissä, jos on seurassa. Nuorille tämä on ok, he ovat jo kasvaneet siihen, että tuntikausia möllötetään hipihiljaa kaikki omia kännyköitään räpläten, mut vähänkään vanhempien mielestä se on tylyä ja epäkohteliasta. Aivan samalla lailla kuin joku tulisi siihen kahvipöytään ja lukisi romaania tai alkaisi piirtämään kieli poskessa keskittyneesti kukkasia ja jättäisi reagoimatta muihin. Ihan varmasti jokainen ehtii olla riittävästi netissä myös vapaa-ajalla, ei kannata jättäytyä tahallaan niistä työpaikan jutuista syrjään sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä