Nainen. Oletko joskus tunnustanut ihastuksesi ja saanut pakit?
Miten tilanne eteni ja millaiseen sävyyn pakit annettiin?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:17"] [quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:06"] Aikuisiällä en ole saanut pakkeja koska en ole ajautunut sellaiseen tilanteeseen. Olen aina pelannut varman päälle koska teininä saadut pakit ovat opettaneet minut toimimaan niin. [/quote] Jos mies toimii näin, hänet haukutaan täysin tossuksi. Jotenkin kummasti se aloitteen tekeminen, pakkien saaminen vaan on tässä yhteiskunnassa miehelle normielämää, joka pitää kestää. [/quote] Niin ja osa teistä miehistä pitää aloitteellista naista liian aggressiivisena ja epäilyttävänä, koska miesten "täytyy antaa saalistaa nainen, eikä toisinpäin". Yritä naisena siinä sitten, ainakin miehille pelisäännöt on todellakin paljon selkeämmät tässä asiassa. [/quote] Ylivoimaisesti suurin osa miehistä on todella otettuja, jos nainen tekee aloitteen. Antoi sitten pakit tai ei. Nämä "metsästäjät" sitten erikseen, ovat pieni vähemmistö.
[/quote]
Omat kokemukseni ovat osoittaneet päinvastaista.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:29"]Ylivoimaisesti suurin osa miehistä on todella otettuja, jos nainen tekee aloitteen. Antoi sitten pakit tai ei. Nämä "metsästäjät" sitten erikseen, ovat pieni vähemmistö.
[/quote]
Ei tähän liity se, että onko mies otettu vai ei. Ongelmanahan on se, että jos nainen tekee aloitteen voi mies mennä pelkästä hyödyn tavoittelusta (seksi) mukaan ja katsoa, että kiinnostaako nainen vai ei.
Kaikista parhaiten onnistuneissa ihmissuhteissani mies on ollut aloitteellinen ja saanut mut kiinnostumaan siitä, eikä toisinpäin. Vaikka suoranaisia pakkeja en olekaan saanut en kuitenkaan aio itse olla enää aloitteellinen, sillä silloin ei vaan voi olla varma, että onko mies aidosti kiinnostunut naisesta vai ei.
En enää jaksa kuunnella näitä miehiä aliarvioivia: viehättävä nainen ei voi saada pakkeja kommentteja täällä tai muuallakaan.
Olen tavallinen keskiluokkainen hetero. Ei aina synkkaa oli ulkonäkö mikä vain. Toki kaunis nainen kiinnostaa mutta jos ei tunnu oikealta niin ei tunnu. Selkärankainen ihminen kuuntelee sisäistä ääntää ja ei riko itseään vastaan vaan sen takia ettei tarvitse olla yksin. Ei minullakaan säätöjä tai merkityksellisiä suhteita ole juuri ollut mutta ainakaan en valehtele itselleni tai muille.
Fokus pois navasta ja sen alta niin alkaa sujumaan ja elämästä löytyy mielekkyyttä.
No kyllä. En oikeestaan odottanut vastakaikua koska halusin vaan kiven pois rinnalta. Seksiä minäkin säälistä sain. Ja kiva kiva kommentin ja paikan kertakäyttö fiiliksen. Hetki voi mennä että ikinä kokeilen uudestaan mutta ylpeä olin että mussa oli munaa kertoa asia päin naamaa vanhalle kaverille, ei kaikki uskalla ja eipä tarvi enää haikailla :). Ne tunteet hiipukin sitten aika nopeasti kun sai kirjaimellisesti kylmää kyytiä. En minä, eikä ilmeisesti meidän kaveruuskaan merkannut mitään. Silti hyvä näin. Miehet lähestyköön jatkossa minua mieluummin ;)
Olen. Se tuntui pahalta koska hän syytteli minua että tiesin ettei hänestä ole minulle mieheksi.
Itse olen antanut pakit aina kauniisti, vaikka kuinka pakkeja voi koskaan antaa kauniisti... Muutaman kerran olen vain jättänyt vastaamatta miehelle, koska hän ei uskonut eitä ja laitteli viestejä vaikka annoin ymmärtää ettei ne ole toivottuja.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:13"]
Joo, muutaman kerran. Tilanteet ovat olleet sellaisia, että on ollut seksiä mutta mies on ilmoittanut ettei mikään "vakava" kiinnosta.
[/quote]
Turha valittaa kun kerran olet seksiä ilman suhdetta tarjoillut, ei voi tulla ainakaan sydänsuruja tuosta. Kylmä peli vaan, seuraavaa sisään.
[/quote]
Keskiajalta soitettiin, sanoivat että joku mustavalkoinen tunneköyhä ukko on eksynyt vauvafoorumille ja tarvitsisivat häntä takaisin, kun kylän änkyröintikiintiö on pudonnut huolestuttavasti.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:29"]Ylivoimaisesti suurin osa miehistä on todella otettuja, jos nainen tekee aloitteen. Antoi sitten pakit tai ei. Nämä "metsästäjät" sitten erikseen, ovat pieni vähemmistö.
[/quote]
Ei tähän liity se, että onko mies otettu vai ei. Ongelmanahan on se, että jos nainen tekee aloitteen voi mies mennä pelkästä hyödyn tavoittelusta (seksi) mukaan ja katsoa, että kiinnostaako nainen vai ei.
Kaikista parhaiten onnistuneissa ihmissuhteissani mies on ollut aloitteellinen ja saanut mut kiinnostumaan siitä, eikä toisinpäin. Vaikka suoranaisia pakkeja en olekaan saanut en kuitenkaan aio itse olla enää aloitteellinen, sillä silloin ei vaan voi olla varma, että onko mies aidosti kiinnostunut naisesta vai ei.
[/quote]
Jaa, no, meitä on moneksi. Itse en yleensä lähtökohtaisesti ole kiinnostunut miehestä, joka tekee minulle aloitteen, ja minun on vaikea kiinnostua jatkossakaan vaikka annan kuitenkin mahdollisuuden (olen usein antanut, eli treffeille voi toki kerran tai pari). Valitsen mieluummin itse mieheni ja teen aloitteen, joskin usein taustalla on jonkinlaista molemminpuolista sähköä. Kaikki vakavat suhteeni ovat lähteneet minun aloitteestani, myös nykyinen. Pakkeja ja nöyryyttäviä kokemuksia ja on tullut myös, mutta sellaista se on.
Mä olen aina muilla tavoin testannut miehen kiinnostusta siten että mun ei ole suoraan tarvinnut kysyä. Jos kaksi ihmistä on viehättyneitä toisistaan, he ajautuu yhteen hienovaraisemminkin...
Kerran lukiossa (kuulin välikäsien kautta, että hän ei ollut kiinnostunut kuin kaveripohjalta) ja kerran sen jälkeen noin 19-vuotiaana. Tämä toinen tapaus oli ihan iloinen kun kerroin, mutta ei ollut myöskään kiinnostunut muuten kuin kaverina. Ja kerran suunnilleen saman ikäisenä pyysin yhtä poikaa leffaan, mutta hän ei lähtenyt. Ja yhdelle yritin alkaa kirjoitella messengerissä, mutta hän nauroi ja häipyi.
Nykyään olen ollut ihan onnellisesti suhteessa viisi vuotta :)
Jos tuota ei ole tullut koettua, ei ole elänyt elämäänsä riittävän intohimoisesti.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:54"]
Mä olen aina muilla tavoin testannut miehen kiinnostusta siten että mun ei ole suoraan tarvinnut kysyä. Jos kaksi ihmistä on viehättyneitä toisistaan, he ajautuu yhteen hienovaraisemminkin...
[/quote]
Niinpä. Kumpikin tekee siinä pieniä siirtoja, jotta ajautuminen tapahtuu. Se, joka ensimmäisenä vaikka kapsahtaa suutelemaan, voi olla kumpi vain, kun se on joka tapauksessa vääjäämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:59"]
[/quote]
Niinpä. Kumpikin tekee siinä pieniä siirtoja, jotta ajautuminen tapahtuu. Se, joka ensimmäisenä vaikka kapsahtaa suutelemaan, voi olla kumpi vain, kun se on joka tapauksessa vääjäämätöntä.
[/quote]
ja näin kumpikin voi antaa kevyet pakit, vain jättämällä siirron tekemättä, jolloin kukaan ei "menetä kasvojaan". Pelin pitää antaa kuitenkin jatkua riittävän kauan, jotta voi varmistua onko kysessä ystävyys vai ihastus. Osa merkeistä on samoja...
Saatte maistaa omaa lääkettä mammat
Sain pakit 17 vuotta vanhemmalta mieheltä. 3 kk (kesä 2003). Meillä oli koko yön kestäviä seksi &keskustelusessioita. Syyskuussa kysyin että seurustellaanko me niin mies ei ollut valmis. Mä olin rakastunut ja valmis hänen vuokseen mihin tahansa. Lopetin tapailumme siihen. Vielä kuukausia myöhemmin sain häneltä viestejä jossa hän haaveili vartalostani itseään vasten, keskustelukumppania aamupalapöytään jne. Mutta edelleenkään ei halunnut seurustella. Kimmo <3
Olen saanut pakkeja, olen antanut pakkeja, mitä sitten! Ei kannata ottaa itseään aina niin pirun vakavasti.
[/quote]
[/quote]
Idiootit. Kyllähän se täytyy jommankumman tehdä joku aloite: aloite keskustelemiseen, aloite yhteyseen aktiviteettiin, jne. Noi kaikki ON aloitteita ja joko nainen tai mies (heterosuhteissa) noita joutuu tekemään. Ei ole vielä keksitty sitä sähköä ja kemiaa, joka parin ilman kommunikointia ja fyysistä siirtymistä yhteen ajaisi.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:10"]
[/quote]
[/quote]
ja näin kumpikin voi antaa kevyet pakit, vain jättämällä siirron tekemättä, jolloin kukaan ei "menetä kasvojaan". Pelin pitää antaa kuitenkin jatkua riittävän kauan, jotta voi varmistua onko kysessä ystävyys vai ihastus. Osa merkeistä on samoja...
[/quote]
Anteeksi nyt vaan mutta tollainen pelleily on aivan saatanasta. Siinä sitä miettii sitten, että johtuuko se ettei se toinen koskaan lähde kahville siitä, että sillä on oikeasti kiire vai siitä ettei se halua. Arvaa miten vitun noloa on joko painostaa se toinen ihminen tekemään päätöksen tai huomata olleensa aivan sokea ja sinnikäs idiootti. E, jos luet tämän, niin haista vittu!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:21"]
[/quote]
[/quote]
Idiootit. Kyllähän se täytyy jommankumman tehdä joku aloite: aloite keskustelemiseen, aloite yhteyseen aktiviteettiin, jne. Noi kaikki ON aloitteita ja joko nainen tai mies (heterosuhteissa) noita joutuu tekemään. Ei ole vielä keksitty sitä sähköä ja kemiaa, joka parin ilman kommunikointia ja fyysistä siirtymistä yhteen ajaisi.
[/quote]
Keskustelu voi avautua muista motiiveista kuin kiinnostuksen vuoksi. Yhdessä saatetaan viettää aikaa esim. työn, kaveripiirin, harrastuksen, järjestötominnan parissa, you name it. Ihastuminen ja kiinnostuminen useein asioita, jotka tapahtuvat ei-tahdonalaisesti. Se sähkö ja kemia on mm. feromoneja, kohdanneita katseita, suopeaa sutautumista toiseen. Jos vaikka jäänkin hieman pidemmäksi hetkeksi pakkaamaan tavaroitani harrastuksen jälkeen, jotta voisin jäädä kahden ihastukseni kanssa, kyse on tietenkin siirrosta, mutta ei se ole vielä mikään suora aloite vaan pelkkää tunnustelua. Eikä ole niin, että molemminpuolinen kiinnostus tapahtuisi vain toisen siirroista, ennen pitkää niitä alkaa tehdä kumpikin. Kommunikonti on paljon muutakin kuin aloitteen tekemistä!
Lukioikäisenä meitä oli kolme tyttöä, parhaat ystävykset, ja me olimme kaikki kolme pakkimagneetteja. Yhtä meistä nöyryytettiin ihan toden teolla, toinen sai todella ystävälliset pakit ja ystävystyi ex-ihastuksensa kanssa, ja minä... no, minun ihastukseni yksinkertaisesti teeskenteli, etten ollut edes tehnyt aloitetta. Kaipa se oli ihan ok, kun nyt ajattelee, vaikka kauan mietin että ymmärsiköhän se edes mistä oli kyse. Outoa (?) kyllä, nuo mukavimmat pakit antoi hyvin suosittu poika, ja julmimmat, nöyryyttävimmät pakit antoi nörttipoika, joka ei todellakaan ollut suosittu tyttöjen keskuudessa. Ilmeisesti ei halunnut hyväksyä, että minun ystäväni oli hänen "tasoisensa", ja raivostui vastaukseksi.
Aikuisiällä onkin sitten minun omituisin kokemukseni. Luulin yhden miehen olevan ihastunut minuun - tai siis kaikki muut ainakin olivat sitä mieltä, ja sitä jatkui pitkän aikaa. Tuijottamista, häkeltymistä minun seurassani, minun perässäni kulkemista, sen sellaista. Ja kuten sanoin, muut huomasivat sen kauan ennen minua, joten en kuvitellut tätä kaikkea. Kesti kauan ennen kuin itse kiinnostuin, ja sitten yritinkin reippaasti tehdä lähempää tuttavuutta. Ensin keskustellessamme hän oli hyvin ystävällinen ja hurmaava, ja sitten yhtäkkiä kesken keskustelun muuttui tympeäksi. En ajatellut tuosta vielä mitään, joten myöhemmin pyysin kahville, ja vastaukseksi tuli "joo mulla on kuule muuta menoa" ja mies riensi pois paikalta. Ajattelin että se siitä... kunnes mies jatkoi tuijottamista ja seuraamista vieläkin enemmän kuin aiemmin. Kaverini sanoivat, että mies on varmasti vain ujo, lähesty sitä vielä. No, tottelin sitten kavereita ja lähetin siis miehelle rehellistä sähköpostia, että olen tainnut ihastua häneen, ja että en haluaisi myöhemmin katua, etten edes uskaltanut kysyä kahville. Ei tullut ikinä vastausta (osoite oli oikea, ja noloa kyllä lähetin vielä toisenkin viestin). Loppuajan kun oltiin samassa paikassa, mies lähti karkuun aina minut nähdessään.
Ei hitto, nolottaa vieläkin. En kyllä tajua yhtään, mistä tuossa oli kyse. Mutta sen tiedän, etten kavereita usko enää koskaan...
Olen saanut pakkeja, olen antanut pakkeja. Pakkien antaminen ja saaminen tuntuvat kumpikin pahalta. Tunnen empatiaa ihmisiä kohtaan, joille olen antanut pakit. Usein se johtuu siitä, että näen toisen olen ihastunut ihastumiseen..tunnetta hän vain peilaa minusta.
Olen huomannut, että tämä käsittämätön ja syvä ihastuminen tuntemattomaan ihmiseen ei johda hyvään suhteeseen. Toinen huomaa pettyvänsä "minuun" vaikka pettyy omiin odotuksiinsa, jotka eivät täyttyneet kuin tutustui oikeaan ihmiseen. Toki olen itsekin ollut monesti se joka "fanittaa" ihastuksen kohdetta ja näistä jutuista ei ole koskaan tullut mitään. Mutta ne jutut ovat niitä joissa pakit tuntuvat pahimmilta.