Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin tyttäreni huoneesta im-kirjeen. :(

Vierailija
09.10.2021 |

Siivosin tänään 16-vuotiaan tyttäreni huonetta, ja järkytyksekseni löysin hänen kirjoittaman im-kirjeen. Tytär oli tuohon aikaan kaverillaan, mutta tällä hetkellä kotona huoneessaan. En ole asiasta hänen kanssaan vielä keskustellut... miten tuollaisen asian voi edes ottaa puheeksi?? Olen itse aivan poissa tolaltaani. Mun pieni rakas tyttöni, en halua menettää sitä... :( Miten tällaisessa tilanteessa kuuluisi toimia..?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisten asioiden kanssa ei kannata jahkailla. Ottakaa asia puheeksi ja ihan rauhassa käytte läpi asioita jotka tuommoisen kirjeen kirjoittamisen on aiheuttaneet. Lääkärikäynti tai ainakin puhelu mielenterveyshoitajalla heti maanantaina. Teinillä ei ole aikuisen älykkyyttä eikä elämänkokemusta vielä. Tsemppiä teille.

Vierailija
42/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan sellaisesta asiasta kuin ihmisen henki. Itsemurhakirje voi olla merkki siitä, että tekoa on oikeasti harkittu. Monet antavat täällä vinkkejä, ettei saa ottaa puheeksi kirjeen löytämistä, mutta oikeasti, onko OK ottaa riski, että tyttö tekee itselleen jotain? Kuinka vanhempi sitten elää itsensä kanssa.

Kärsin itse psyykkisistä ongelmista, ja hirvittää, kuinka itsetuhoisuus ja paha olo täälläkin kuitataan vaan teiniangstiksi. Kiusaaminen jo itsessään on vakava ja traumatisoiva tapahtuma, joka voi oikeasti johtaa itsetuhoisiin tekoihin. Itse sairastuin kiusaamisen seurauksena.

Minusta tässä ei ole kuin yksi vaihtoehto: suoruus. Jos sillä pelastetaan ihmishenki, on toisarvoista, loukkaantuko tai häpeääkö lapsi. Hän tarvitsee selkeästi apua - mitä nopeammin, sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on tehnyt sen helpottaakseen ahdistusta/muuta tunnetta. Itse kirjoitin kirjeen,soitin pienolla laulun hautajaisiini ja laadin eläinten hoito-ohjeet paperille. Ei ollut im ajatuksia,mutta burnoutin jälkeen vahva tunne siitä että "minä kuolen pian" saan sydärin,aivohalvauksen tai vastaavaa. Mikään muu ei auttanut kuin valmistautuminen.

Taisit yrittää kirjoittaa siitä soittimesta, jonka nimi on piano.

Vierailija
44/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pidä paikkaansa, tiedän kokemuksesta. Mullakin on tapana puhua useampia tunteja puheluita kavereiden kanssa. Olen silti masentunut. Toki kaverit ovat positiivinen asia elämässäni.

Mulla on yksi im-yritys takana, vaikka läheisiä ystäviä löytyy useampikin.

T. 17v tyttö

saanko udella miten koitit im? 

Lääkkeiden yliannos.

Vierailija
45/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisoisin, että ihmiset käyttäisivät ihan oikeita sanoja tänne kirjoittaessaan eikä mitään itsekeksittyjä lyhenteitä tyyliin im.

Vierailija
46/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että on kaverilla.

Vierailija
47/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kännissä vai muuten torvelo? 

Puuttuuko sinulta täysin empatiakyky vai millainen ihminen kirjoittaa tällaisen vastauksen?

Vierailija
48/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti keskustellen vaan. Kerrot, että siivosit ja löysit jotain huolestuttavaa, josta haluat jutella. Muista myös kertoa miten tärkeä ja rakas hän on ja kerro, että olet tukena aina tuli mitä tuli. Tarjoa myös mahdollisuutta keskusteluapuun. Hän selkeästi tarvitsisi sellaista. Tärkeää on myös, että oikeasti kuuntelet häntä ja mitä hänellä on sydämellään.

Kaukana rehelisyydestä penkoi ja tonki tyttären huonetta,kun tytär oli pois. Ei mitän oikeutta. Jos tytär on 16v. Osaa itse siivota huoneensa. Mikä äiti olet kun sitä vastuuta et hänelle opettanut?

Sinä olet varmaan täydellinen. Kyllä elämä vielä opettaa.

Vierailija
49/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän voi tppaa itsensä NYT siellä huoneessaan... soita vaikka 112 niin tyttö pääsisi osastolle, jossa on turvassa ja saa apua. Varmista että tyttö ei ole yksin (pidä silmällä) ja ei kannatta kertoa että soitat 112, koska voi lähteä karkuun ja tehdä ulkona jotain itselleen.

En oikein usko... Tällä hetkellä puhuu kavereidensa kanssa puhelua, kuulen tänne asti. Pelkään, että menetän keskusteluyhteyden lapseeni, jos häneltä kysymättä teen tuollaisen päätöksen. Ap

Menetät hänen luottamuksensa todellakin toimimalla noin. Menetät myös hänen luottamuksensa ottamalla asian puheeksi.

Nyt sinun on toimittava äärimmäisen hienovaraisesti.

Älä ryntää heti kertomaan, että tiedät. Teinistä on äärimmäisen nöyryyttävää, että oma vanhempi tietää noin intiimin asian, etenkin mikäli tämä teiniangsissa tehty kirje ei ole ihan loppuun asti mietitty tai kovin tosissaan tehty. Sen tiedon paljastaminen voi jäädä ikuisiksi ajoiksi hiertämään välejänne, ja mahdollisesti turhaan.

Oliko kirjeessä mainittu syy moiseen päätökseen? Se vähän avaisi sitä, miten asiaa kandee lähestyä.

Hohhoijaa

Vierailija
50/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paljastat löytäneesi, tyttäresi alkaa vihata sinua koska menit tunkeutumaan hänen tavaroihinsa ja yksityisyyteensä. Luottamus menee samantien

Vierailija
51/55 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen oma nuoruuteni. Olin todella yksinäinen ja kiusattiin. Kirjoitin itsekin kaikenlaisia surullisiakin juttuja usein ylös. Biisien sanoja tai keksimiäni runoja. Äitini sitten joskus salaa niitä luki. Kerran hän luki erään biisin sanoja ja sanoi minulle, että mitä kirjoitat sellaista. Yritin selittää, että ne ovat vaan eräästä biisistä ei sen kummenpaa. Sanoi, että jos en lopeta kirjoittelemasta sellaista niin kertoo isälle. No, en sitä halunnut, koska isäni omanlaisensa tapaus ja suuttuu helposti. Näin jatkossa piilotin vaan ne kirjoitukseni tarkemmin, ettei niitä enää löydetty. Ei se olo silti parantunut yhtään ja eikä se kiinnostanut ketään. Mieleen tulee myös monet hetket, kun katsoin youtubessa kaikenlaisia itsemurhan tehneiden muisto videoita. Oli kyllä mieleenjääviä hetkiä ja itkin niin paljon silloin. Sori ohis, mutta toivon, että jos tämä totta niin otat asian puheeksi niin, ettei käy kuin minulle eli tyttö peittää vaan sen kaiken tarkemmin ja välttää toisten suuttumisen.

Vierailija
52/55 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kirje sellaisessa paikassa, mistä tyttö voi arvata että löydät sen?

Oletan, että olet ennenkin siivonnut hänen huonettaan?

Tuli mieleen jos hän halusikin sinun löytävän kirjeen ja lukevan sen eli hätähuuto häneltä?

Jos näin on, niin sitten ottaisin puheeksi ja kertoisin miten rakas hän on ja kysyisin, että tarvitseeko hän apua.

Löytyi yhden kouluvihon välistä, eli en usko että hän toivoi minun löytävän sitä. Ap

Vierailija
53/55 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
54/55 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kännissä vai muuten torvelo?