Minulle ei maistu jouluruoka
En ole koskaan ymmärtänyt jouluruokien päälle. Enkä siten myöskään, miten jouluruuat lihottavat. Kertokaa minulle, kuinka paljon lanttulaatikkoa, rosollia ja kinkkua tarvii syödä, jotta saa kiloja?
Yleensä joulun kärsin nälästä.
Kommentit (32)
Mä taas rakastan jouluruokia, laatikoita, rosollia ja kaloja! Nam, en malta odottaa :)
Mauste- tai kuivahedelmäkakku ei maistu minulle, silti ne tuovat jouluntunnelman. On meillä tässä ongelma. Itse pidän juustolautasesta.
Minustakin suomalaiset jouluherkut ovat aika masentavia pöperöitä. Mutta tänä vuonna valmistaudun kunnon syöminkeihin, kun matkaa laatikoiden maahan on jouluna riittävän monta tuhatta kilometriä. Hummeria inkiväärikastikkeessa, vaikkapa...
8 ei ole ap.
Paremminkin aloituksessa oli tarkoitus miettiä sitä dilemmaa, että en pidä jouluruuasta, Mutta ilman perinteistä jouluruokaa joulu tuntuisi oudolta, jotenkin tyhjältä.
Viestissäsi oli kuitenkin monia hyviä ehdotuksia joulupöytään.
-Ap
Mä en ymmärrä miten te inhootte riisipuuroa ja laatikoita.Riisipuurohan on ihanaa,se n vika että aina kun sitä laitan,tuppaan syömään liikaa,vaikka kylmänä.Syön sitä muutenkin usein,en vain jouluna.Laatikot teen riisipuuroon,sekoitan porkkanasurvosta ja joskus teen maksalaatikkoa,siihen siis jauhettua maksaa puolikypsän riisipuuron sekaan ja mausteita,siirappia ym.Lanttulaatikkoa en itse ole tehnyt kuin lapsena kotona,meillä syötiin sitä muulloinkin kuin jouluna.Vävyni ja tyttäreni tekevät myös lanttulaatikkoa.Imelletyn perunalaatikon teen,tai laatikoita,ei yksi mihinkään riitä.Sitten on vielä yksi,herkullisin muisto lapsuudesta täytekakun lisäksi.Puuroon tehty jauhelihakasvislaatikko...hyväää ja kinkku kans.Lipeäkalaa en syö mutta osaan valmistaa.Isälle se oli paras joulun tuoja ja nyt avokille.
Kaupan laatikot ei ole yhtä hyviä kuin itse tehdyt,jatkan sen vielä tuohon edelliseen herkkulitaniaani.
Mä inhoan jouluruokia ja sen takia meillä ei niitä syödä jouluna. Syödään mieluummin aina sellaista mistä tykätään.
Lisään vielä senkin,että en voi syödä mitään helvetin sushia,raakaa kalaa ja merilevää,hyi saatana.En myöskään syö klumsahtelevia simpukoita enkä kummallisia kaloja,jotain hiton grotteja tms.Ne ovat muutenkin uhanalaisia,kuuluvat luontoon.Normaaleja kaloja syön ja vähän kuorittuja katkarapuja.Joku hummeri lautasella,voin pahoin jo näkemisestäkin.Samoin kaikki mädit,rapuvoit,yäääk.
En minäkään mutta onneksi meillä on paljon muutakin!
Mä rakastan jouluruokaa ja oon 12 :) Paitsi sienisalaattia ja jotain kaloja. Mutta kinkku, laatikot, rosolli yms on herkullista.
Sana täällä. Ehkä laitan itselleni jotain tulisesti maustettua perhe saa syödä perinteisiä mössöjä. Paistoin hiljattain itse lanttulaatikkoa, syömätä jäi, annoin loput kaverille. Rouskuttelen lantut mieluummin raakana.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:04"]
Ihan on lupa olla syömättä niitä tai jopa edes laittamatta niitä. Itse syön jouluna mitä tykkään, en mitä kuuluisi.
[/quote]
Meillä mies ehdottomasti haluaa perinteisen joulun ("lastenkin takia",sanoo), joten siksi joudun laittamaan niitä ruokia joista itse en edes pidä. On kuulemma niin tärkeää välittää seuraavalle sukupolvelle suomalaista jouluperinnettä ja sen sellaista. Jos itse saisin valita, laittaisin vain hyvän 3 ruokalajin juhla-aterian, jolla ei olisi mitään tekemistä perinteisten jouluruokien kanssa.