Helppo älykännykkä keski-ikäiselle kääkälle
Nokian Lumia taitaa olla poissuljettu ja hintarajana n 250€, enempää en halua sijoittaa puhelimeen. En tarvitse järkyttävää määrää kaikkea ylimääräistä toimintaa ja sovellusta.
Itse mietin Samsung Galaxy S4 miniä mutta kokemuksia ja suosituksia otan vastaan mielelläni
Kommentit (22)
Mun keski-ikäisillä kääkkäkavereilleni (itekkin olen sellainen) on just noita Samsungeja ja tykkäävät kyllä. Mulla on iPhone, mutta se ei sun budjettiin passaa, se on vaan niin helppo, että jopa minäkin opin sitä käyttämään. Yhdellä kaverilla on HTC, en sen hintoja tiedä, mutta se on koko ajan helteessä puhelimensa kanssa (tai sitten vaihdevuodet vaivaa) kun ei toimi eikä pelitä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:06"]
Kaikki ne Androidit on peruskäytössä samanlaisia.
[/quote]
Voi kiitos mutta tästä ei ollut minulle mitään apua =)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:07"]
Mun keski-ikäisillä kääkkäkavereilleni (itekkin olen sellainen) on just noita Samsungeja ja tykkäävät kyllä. Mulla on iPhone, mutta se ei sun budjettiin passaa, se on vaan niin helppo, että jopa minäkin opin sitä käyttämään. Yhdellä kaverilla on HTC, en sen hintoja tiedä, mutta se on koko ajan helteessä puhelimensa kanssa (tai sitten vaihdevuodet vaivaa) kun ei toimi eikä pelitä.
[/quote]
Joo, iphone on aivan liian kallis. Todennäköisesti kuitenkin rikkoisen sen.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:06"]
[/quote]
Voi kiitos mutta tästä ei ollut minulle mitään apua =)
ap
[/quote]
Voi siitä olla sinullekin se apu, että jos Androidia mietit peruskäyttöön niin melkeinpä sama minkä valitsee, katsoo vain hinnan kohdalleen.
Jos ei oikeasti tarvitse ylimääräisiä toimintoja ja sovelluksia niin turha laittaa 250 puhelimeen. Alle satasella saa ihan OK peruskännyjä jotka ajavat ihan saman asian. Esim. Samsung Galaxy Trend.
Tuntemani viisikymppiset liputtavat juuri tuon Lumian nimeen, koska sen käyttö helppoa.Tällä kääkällä ei ole edes älypuhelinta, koska ei tarvetta, kun en ole some-riippuvainen:)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:26"]
Tuntemani viisikymppiset liputtavat juuri tuon Lumian nimeen, koska sen käyttö helppoa.Tällä kääkällä ei ole edes älypuhelinta, koska ei tarvetta, kun en ole some-riippuvainen:)
[/quote]
Minäkin olen hyvin pärjännyt ihan peruskapulalla ja pärjäisin varmaan vieläkin. En myöskään ole some-riippuvainen. Joskus vaan olisi tosi kätevää käyttää nettiä puhelimella siksi ajattelin kokeilla älykännykkää.
Mihin tarvit puhelimen älyominaisuuksia?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:20"]
Jos ei oikeasti tarvitse ylimääräisiä toimintoja ja sovelluksia niin turha laittaa 250 puhelimeen. Alle satasella saa ihan OK peruskännyjä jotka ajavat ihan saman asian. Esim. Samsung Galaxy Trend.
[/quote]
Täytyy varmaan käydä jossain liikkeessä lääppimässä eri vaihtoehtoja =) Tarkoitus olisi soittaa, lähettää tekstiviestejä ja päästä nettiin(joskus)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:35"]
Mihin tarvit puhelimen älyominaisuuksia?
[/quote]
Kun mulla oma ei riitä
Miksi Lumia on poissuljettu vaihtoehto? Helpoin se on tuon hintaluokan puhelimista. Seitsemänkymppinen äitinikin on sen käyttämisen oppinut, niin mikset sinäkin?
Esimerkiksi Samsung Core Plus on pojallamme ja ihan pätevä laite alle 200 euron hinnalla. Itselläni on Samsung S4 ja on helppokäyttöinen ja todella hyvä verrattuna aiempiin Nokian puhelimiin, joissa aina joku vika. Mutta en ottaisi mini-koossa, sillä arvostan myös näyttöä, joka on verrattavissa tablettiin eli tuosta isommasta on kiva jo lukea iltapäivälehdet yms. Google toimii tosi näppärästi.
Eli panosta joko Samsung S4:seen tai S3:seen tai tuohon Coreen.
Iphonesta en ymmärrä mitään, mutta en ottaisi niin pientä näyttöä. Työkaverit käyttävät ja vaikuttaa olevan huonompi kuin Samsungin isommat mallit.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:37"]
Miksi Lumia on poissuljettu vaihtoehto? Helpoin se on tuon hintaluokan puhelimista. Seitsemänkymppinen äitinikin on sen käyttämisen oppinut, niin mikset sinäkin?
[/quote]
Olen kuullut Lumiasta niin paljon huonoa. Oppisin varmaan sen käytön, siitä ei ole kyse.
Lisään vielä, että sukulaisilla on noita Nokian Lumioita ja on ollut todella paljon vikoja. Itselläni ja muilla perheenjäsenillä ei koskaan ole ollut Samsungin puhelimien kanssa mitään ongelmia eli tässä merkissä pysytään! On helppo käyttää ja huomattavasti helpompi kuin Lumia.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:41"]Lisään vielä, että sukulaisilla on noita Nokian Lumioita ja on ollut todella paljon vikoja. Itselläni ja muilla perheenjäsenillä ei koskaan ole ollut Samsungin puhelimien kanssa mitään ongelmia eli tässä merkissä pysytään! On helppo käyttää ja huomattavasti helpompi kuin Lumia.
[/quote]
Itse olen käyttänyt vuoden sisään päivittäisessä käytössä iOS, WP8 ja 8.1 sekä Android 4.4 laitteita. Ei niistä mikään ole "ainoa oikea", jokaisessa vahvuuksia ja heikkouksia. Peruskäytössä laittaisin WP:n kärkeen, iOS kakkoseksi ja Android kolmoseksi, mutta erot mitättömiä ja osin tunteeseen perustuvia.
Samsung 3S ja 4S ovat aika samanlaiset, mutta Samsung 4S:n kamera on paljon parempi. Sillä ottaa ihan kivasti lomakuvia, mutta hämärällä kuvaaminen vaatii kyllä paremman kameran. Hyvä ja helppo myös videotallennus!
Mulla on Samsungin joku älykännykkä eikä se ole erityisen helppo eikä mukava. En tykkää kosketusnäytöstä ja toiminnot on sekavia ja vaikeasti opeteltavia.
terveisin vanha kääkkä
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:46"]
Mulla on Samsungin joku älykännykkä eikä se ole erityisen helppo eikä mukava. En tykkää kosketusnäytöstä ja toiminnot on sekavia ja vaikeasti opeteltavia.
terveisin vanha kääkkä
[/quote]0
Kysy jostain päiväkodista apua ja pyydä laittamaan siihen helppokäyttötoiminnot. 80v. mummoni ainakin osaa ja tykkää sitä käytää.
No eihän tuosta tarvitse montaa nappia osata eli peruutuspainikkeella pääsee edelliseen näkymään ja keskipainikkeella perusnäkymään. Kyllä se on ihan helpoimmasta päästä etenkin puhelut, yhteystiedot, netti ja tekstiviestit.