Kuvailepas omalla murteellasi, miksi murteesi on paras!
Mie tykkään miun murteesta, jotenkin kissamaisen oloinen ja pehmeä. ;-)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 02:30"]
Kyä Tampereen murre vaan on kaikista paras, ei tartte muuta kun pistää pipan päähän ja puhua oikeesti, ei kekään tu sanoon mitään!
[/quote]
Kylä määki oon niin sitä miältä, että meiräm Murre on maailman paras! Se ei hauku nyssee eikä likkoja, ja istuu nätisti ritsillä, repsikalla ja rotvallin reunalla ;)
Soon moro!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 07:39"]Moon oikias, soot vääräs ja son'aivammettäs.
-eteläpohojalaane
[/quote]
Moomma muutenkin komeeta ja parahimpia.
Toinen eteläpohojalaane
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 07:39"]Moon oikias, soot vääräs ja son'aivammettäs.
-eteläpohojalaane
[/quote]
Moomma muutenkin komeeta ja parahimpia.
Toinen eteläpohojalaane
[/quote]
Tosi o.
Johan ma mun murthehela veistelisin, mut ei oo meita muita, kuuvenmaitten poikasia. Kirkonkalpaan kaatuineina, vieran vallan vainottuja. Vesietelan untamoisiks loput valui, kilvan kirmasivat herroille kumartelemaan pyllistellen kotiaan kohti.
Kiroittaakaan en oikein voi kun roviakaan ei kaikkia ole mista tehtha, ᚦ vaikka, sanothaan vaan ei kiriaan merkita.
Ja karia-alasta ja sen pallautuksista aina vaan jauhetaan mut maanselan toispuoleisista ei kuiskita eika hiiskuta. Mutta yks on viel joka muistaa, mut kait vain yks.
No en miä tiiä miks tää min murre ois muka paras. Aika hirveelt tää kuullostaa ja näyttää ainaki kirjotettuun. Miä oon Kuusaalt. Tai Kouvostoliittohan tää nykyää on.
Mix pitäs? Mä oon niin laiska että en viitti.