Kauhein vuodenaika menossa
Väsyttää 24/7, mikään ei kiinnosta, ei jaksa liikkua eikä syödä terveellistä ruokaa, herkut kyllä maistuu. Ei tässä ole mitään järkeä, vähintään seuraavat 2 kk tätä tarpomista.
Kommentit (76)
Asennekysymys. Mahtavaa, kun on eri vuodenaikoja!
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa ahdistaa, kun on kylmää, märkää ja pimeää ku peikon perseessä. Ihan alkaa rinnasta puristaa, jos joutuu olemaan ulkona ja on niin pimeää. Sitten vähän helpottaa, kun tulee talvi ja lunta ja jouluvalot. Onneksi helmikuussa alkaa olemaan taas jo valoisampaa. Marraskuu on mulle joka vuosi ku pieni kuolema. Tykkään ruskasta ja puiden väriloistosta, mutta kohta on puutkin taas alastomia ja vaivun synkkyyteen.
Voit laittaa koristevalot sisälle ja ulos milloin vaan. Miksi odottaa jouluun kun nyt on se aika, jolloin niitä tarvitaan eniten? Naapurini laittoi valot jo elokuussa ja pari muuta naapuria syyskuussa. Minä laitoin lokkuussa ensimmäisen sumuisen ja tihkuisen pimeän päivän jälkeen. Ei ole mitään syytä odotella valojen laittamista, mikäli saa niistä iloa. Otsalamppua tai vastaa voi käyttää ulkoillessa. Mikäli on pilvetön tä, niin kannattaa tälläytyä bongailemaan tähtiä. Silloin saattaa vahingossa nähdä myös tähdenlennon. Tänä syksynä olen jo yhden nähnyt. Ei ole sääntöjä mitä saa tehdä ja mitä ei. Onhan ihmisillä pyörissä ja vaikka missä värivaloja, joten siitä vaan miettimään mikä pirisistäisi. Olisiko hauskassa hatussa jotain?
Viides vuodenaika, sadekausi, ei oikein nappaa. Tarkoitan aikaa, kun lehdet ovat tippuneet puista, ulkona on pimeää, mutta lunta ei vielä ole. Kestää marrauusta tammikuun loppuun.
Nyt eletään marraskuun puoltaväliä ja ihan hyvin itse voin. Harvinaisen syksyistä ja lämmintä on tähän aikaa vuodesta. Ei tämä marraskuu ole yhtään ottanut voimille.
Olen onnekas ja saan tehdä töitä ulkona. Saan marraskuussakin nauttia tästä vähäisestä päivänvalosta. Vaihtelevat säät ovat pukeutumiskysymys.
En ole syksyllä väsynyt, koska liikun ulkona useita tunteja päivässä, ja syön hyvin. Neuvoni onkin, että menkää vapaapäivinä ulos, useiksi tunneiksi! Liikkukaa! Ja värikästä tuoretta ruokaa lautaselle.
T. Puutarhuri
Ei kun nyt on justiinsa se paras aika. En kaipaa yhtään kesän helteitä.
Mun mielestä marras-joulukuu ei nykyään ole enää niin paha. Olen alkanut laittamaan kotia tunnelmallisen näköiseksi, joulukuusen jne. Paljon kivemman näköistä ja yleistunnelma on tähän vuodenaikaan aika juhlava. Pimeys on kyllä kamalaa.
Melkeen pahempaa on tammi-helmikuu, vaikka valostuukin niin se on niin arkista ja loputtoman tuntuista aikaa, yleensä tosi kylmäkin.
Mieluummin tämä kuin järkyttävä määrä lunta ja -20. Nyt on etelässä ollut ihmeen hyvät säät. Aika lämmintä ja paljon aurinkoisia päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä marras-joulukuu ei nykyään ole enää niin paha. Olen alkanut laittamaan kotia tunnelmallisen näköiseksi, joulukuusen jne. Paljon kivemman näköistä ja yleistunnelma on tähän vuodenaikaan aika juhlava. Pimeys on kyllä kamalaa.
Melkeen pahempaa on tammi-helmikuu, vaikka valostuukin niin se on niin arkista ja loputtoman tuntuista aikaa, yleensä tosi kylmäkin.
Totta. Kivoja juhlia Halloweenista Kiitospäivään, jouluun ja uuteen vuoteen. Hieman ankea itsenäisyyspäivä verottaa, mutta se on nopeasti ohi. Alkuvuosi tosiaan on arkinen ilman mitään ihmeellisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnekas ja saan tehdä töitä ulkona. Saan marraskuussakin nauttia tästä vähäisestä päivänvalosta. Vaihtelevat säät ovat pukeutumiskysymys.
En ole syksyllä väsynyt, koska liikun ulkona useita tunteja päivässä, ja syön hyvin. Neuvoni onkin, että menkää vapaapäivinä ulos, useiksi tunneiksi! Liikkukaa! Ja värikästä tuoretta ruokaa lautaselle.
T. Puutarhuri
Ankeeksihan nämä vuodenajat muuttuu, jos jumittaa vain sisällä. Luonnostahan se hyvinvointikin kohentuu.
Aina tätä nurinaa 🥱🥱🥱 AINA! Juuri tänään ajelin tuolla ja ihastelin kuinka kauniit maisemat olivat. Peltoja ja kaunis auringonpaiste, harmi ettei ajaessa voi enempää ihastella. Helmikuu on t a p p o k u u k a u s i, silloin on maailman kylmintä ikinä ja k u o l e n. Mutta sitä kestää onneksi vain 28 päivää ja sitten kevät tulla jolkottelee. Maaliskuu on ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä nurinaa 🥱🥱🥱 AINA! Juuri tänään ajelin tuolla ja ihastelin kuinka kauniit maisemat olivat. Peltoja ja kaunis auringonpaiste, harmi ettei ajaessa voi enempää ihastella. Helmikuu on t a p p o k u u k a u s i, silloin on maailman kylmintä ikinä ja k u o l e n. Mutta sitä kestää onneksi vain 28 päivää ja sitten kevät tulla jolkottelee. Maaliskuu on ihanaa aikaa.
Mulla on synttärit maaliskuussa, mutta inhoon sitä kuukautta täysin. Syy on loskaisuus, rapa roiskuu, sateet ja silloinkaan ei vielä ole kovinkaan lämmintä. Jumittavaa aikaa.
Jep. Minusta ihan pahin on tammikuu. Helmikuussa alkaa vähän helpottamaan.
Eilen paistoi niin, että aurinkolasit olivat tarpeen! 😎
Vierailija kirjoitti:
Jep. Minusta ihan pahin on tammikuu. Helmikuussa alkaa vähän helpottamaan.
Helmikuussa on yleensä lunta, ja ai että se ensimmäinen kevättalven päivä, kun lähtee töistä ja on vielä valoisaa!! Se on helmikuussa.
Nyt on hyvät säät ulkona ja aurinko paistaa.
Menkää hyvät ihmiset happihyppelylle :)
Luontoon liikkumaan ja luonnon kauneutta ihannoimaan. Syksyn kauneus on luonnossa.