Keksi edullinen ruoka, mistä riittää useaksi päiväksi!
Ei keittoruokia eikä makaronilaatikkoa. Nyt on rahat tiukilla ja pitäisi viikko pärjätä niin, että ruoat saisi mahdollisimman halvalla.
Kommentit (24)
chili con carne + riisi.
jauhelihakiusaus= Joko teet itse perunasta suikaleita tai ostat peruna-sipulipusseja, sekaan hyvin maustettua jauhelihaa, ruokakermaa. Heitä joukkoon myös jämät juustonkannikat jääkaapista tai maustetun tuorejuuston loput.
Jauheliha-perunaviipale/-muusilaatikko, tonnikala-perunamuusilaatikko.
Keitto. Jos on rahat tiukilla niin hankit lisää rahaa tai et valita keitoista!
Meillä on 3 keittopäivää viikossa vaikkei ole rahat tiukalla. Mitä AP syö normaalisti? Sisäfilettä?
Peruna-sipulisekoitusta, kinkkusuikaleita (tai kababsuikale, tms mikä tarjouksessa/alelapulla), herne-maissi-paprika tms ja kermaa.
Tarjousjauhelihasta iso kattilallinen kastiketta, jonka kanssa tarjoot vuoropäivin perunaa, spagettia tai riisiä.
Perunalaatikkoa ja sen kans nakkeja, lihapullia tai jotain edullista kalaa.
Pottumuussi myös halpaa ja siihen voi yhdistää vaikka mitä.
Uunilenkkiä ja uunijuureksia.
Kasvistajine (3 paivaa yhdesta pytyllisesta kahdelle hengelle). kinkkukiusaus (2 pv), linssikeitto (3 pv), pestopasta (2 pv), tonnikala-anjovis-kesakurpitsapasta (3 pv), ihan mika tahansa bulkkiruoka jonka saat kasaan yhdessa pannussa! Mita enemman kasviksia, sen parempi - ruokaa on helppo jatkaa lisaamalla volyymia.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:33"]
Meillä on 3 keittopäivää viikossa vaikkei ole rahat tiukalla. Mitä AP syö normaalisti? Sisäfilettä?
[/quote]
Se, että en pidä keittoruoista ei tarkoita sitä, että söisin sisäfilettä normaalisti. Mielestäni keittoruoat eivät myöskään pidä nälkää niin, että pärjään sillä annoksella 6-8 tunnin työpäivät fyysisessä työssä syömättä. Keittoruoat miellän hieman kevyemmäksi syötäväksi.
Ja kun nyt kysyit niin äsken söin muusia ja kalapuikkoja, viimeiset kolme päivää olen syönyt lihapullia ja muusia. Että se siitä sisäfileestä..
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:33"]
[/quote]
Se, että en pidä keittoruoista ei tarkoita sitä, että söisin sisäfilettä normaalisti. Mielestäni keittoruoat eivät myöskään pidä nälkää niin, että pärjään sillä annoksella 6-8 tunnin työpäivät fyysisessä työssä syömättä. Keittoruoat miellän hieman kevyemmäksi syötäväksi.
Ja kun nyt kysyit niin äsken söin muusia ja kalapuikkoja, viimeiset kolme päivää olen syönyt lihapullia ja muusia. Että se siitä sisäfileestä..
[/quote]
Eineksiä?
Hernekeitto, ja pitää todellakin nälän, sillä sisältää paljon proteiinia.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:33"] Meillä on 3 keittopäivää viikossa vaikkei ole rahat tiukalla. Mitä AP syö normaalisti? Sisäfilettä? [/quote] Se, että en pidä keittoruoista ei tarkoita sitä, että söisin sisäfilettä normaalisti. Mielestäni keittoruoat eivät myöskään pidä nälkää niin, että pärjään sillä annoksella 6-8 tunnin työpäivät fyysisessä työssä syömättä. Keittoruoat miellän hieman kevyemmäksi syötäväksi. Ja kun nyt kysyit niin äsken söin muusia ja kalapuikkoja, viimeiset kolme päivää olen syönyt lihapullia ja muusia. Että se siitä sisäfileestä.. [/quote] Eineksiä?
[/quote]
Kuinka niin eineksiä? Käsittääkseni kalapuikot olivat mainitsemistani ruoista ainoa einesruoka ja sitäkin olen syönyt vain yhden aterian yhteydessä, koska piti saada ruokaa ja nopeasti. Muuten niitä en ole syönyt vuosiin. Loukkasiko sinua jotenkin se, että en pidä keittoruoista vai mikä sinulla on minua vastaanu? En ole sinulle mitään tehnyt, olen vain kysynyt vinkkejä edullisiin ruokiin..
No, borssikeitto on edullinen ja riittoisa ruoka, vaikka keitto onkin. Silputtua valkokaalia, punajuurta, sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja selleriä kuullotetaan öljyssä tomattipyreen kanssa ja sitten lisätään lihaliemi, maustetaan viinietikalla, timjamilla, suolalla ja pippurilla. Keitellään pari tunta ja tadaa, monen päivän ruoka on siinä. MAksaa ehkä 20 senttiä per lautanen. Lisää smetanaa niin tulee ruokaisampaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:32"]
No, borssikeitto on edullinen ja riittoisa ruoka, vaikka keitto onkin. Silputtua valkokaalia, punajuurta, sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja selleriä kuullotetaan öljyssä tomattipyreen kanssa ja sitten lisätään lihaliemi, maustetaan viinietikalla, timjamilla, suolalla ja pippurilla. Keitellään pari tunta ja tadaa, monen päivän ruoka on siinä. MAksaa ehkä 20 senttiä per lautanen. Lisää smetanaa niin tulee ruokaisampaa.
[/quote]
Jos on rahat tiukilla, niin tulee kyllä kalliiksi tämä ruoka. Pitäisi noi kaikki ostaa ja tuskin kaikilla on esim. viinietikkaa ja timjamia kaapissa. Ja tämähän on kasvisversio minkä ohjeen annoit, ei kauhean täyttävää. Ja muutenkin borssikeitto jakaa mielipiteet, itse en söisi. (ei ap)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:33"]
[/quote]
Kaalilaatikko: kaalia, riisiä, sika-nautaa tai soijarouhetta, sipulia