Miksi ”kympin tyttöjä” haukutaan?
Tässä tarkoitan nyt kympin tytöillä heitä, jotka ovat kouluaikana opiskelleet ahkerasti ja saaneet hyviä arvosanoja. Heitä, jotka ovat tehneet paljon töitä ja edenneet työelämässä valitsemallaan uralla. Monilla kympin tytöillä on elämä muutenkin mallillaan ja he ovat päämäärätietoisia.
Kympin tyttöjä on iät ja ajat haukuttu pingottajiksi, suorittajiksi, nörteiksi ja stressaajiksi, joiden pitäisi ottaa rennommin. Nämä kommentit eivät ole jääneet kouluikään, vaan vastaavaa kommentoidaan yhä aikuisistakin. Valitetaan, kuinka on niin väärin, kun kympin tytöt vievät opiskelupaikat ja päätyvät työelämässä hyville paikoille. Haukutaan, kuinka ”tylsiä” ja persoonattomia kympin tytöt ovat. Kympin tyttöjä haukutaan silloinkin, kun he päätyvät tunnollisina hoitamaan jotain hommaa, jota muut eivät suostuisi tekemään.
Miksi kympin tyttöjä haukutaan niin kovasti vielä aikuisenakin? Miksi kympin tyttö ei saisi päätyä hyvään opiskelupaikkaan/työpaikkaan? Mitä sitten, jos kympin tyttö ei ole räiskyvä persoona?
ap
Kommentit (260)
5 on korkein arvosana yliopistossa.
Kympin tytöillä on usein ylimielinen asenne muita kohtaan. Pitävät itseään parempana, mutta ovat pelkkiä teoreetikkoja ja ulkoa lukijoita. Sitten kun mennään työelämään ja ne koulun säännöt ei enää päde, näiltä hajoaa pää ja ne kasin oppilaat alkaa pyörittää hommaa.
Ei minulla ole mitään kympin tyttöjä vastaan, mutta he voisivat miettiä sitä asennettaan ympäröivään maailmaan vähän aikaisemmin.
Johtuu kympintyttöjen persoonista. Ei heitä kukaan normaali ihminen kestä.
Moni kympintyttö on ahkera opiskelija, mutta liian pedantti ja hidas työelämässä. Minulla on tuollainen työkaverina. Tekee hyviä raportteja, mutta minä laskutan samassa ajassa tuplasti. Että se siitä menestyksestä työelämässä.
Koska kympin poikia ei haukuta, heitä ihaillaan. Naisenhan ei perinteisesti ole kuulunut tehdä mitään kunnianhimoista, ainoastaan lisääntyä ja passata miestä ja lapsia. Se on muilta pois jos nainen menestyy eikä noudata perinteitä.
Kuka muka? En minä ainakaan hauku. Jotkut ihmiset nyt vaan ovat niin tyytymättömiä omaan elämäänsä että haukkuvat kaikki mahdolliset. Mutta onneksi siitä ei tarvitse välittää. Lennä tyttö, lennä.
Työmyyrä kirjoitti:
Moni kympintyttö on ahkera opiskelija, mutta liian pedantti ja hidas työelämässä. Minulla on tuollainen työkaverina. Tekee hyviä raportteja, mutta minä laskutan samassa ajassa tuplasti. Että se siitä menestyksestä työelämässä.
Wau, sä oot varmasti todellinen kultakimpale sun pomolle! Tuskin kukaan voi päihittää sua teidän firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Wau, sä oot varmasti todellinen kultakimpale sun pomolle! Tuskin kukaan voi päihittää sua teidän firmassa.
Kympin tyttö loukkaantui kun joku kertoi totuuden.
Minusta tämä on narratiivina tarpeetonta kympinsaajien sukupuolittamista, ja kertoo kulttuuriimme syvälle juurtuneesta seksismistä.
Kympin tytöille hyvää elää myös sitä elämää, eikä homehtua kirjojen kanssa. Väittäisin, että tällä olisi tulevaisuuden kannalta suurempi merkitys kuin sillä tuleeko kokeesta kymppi vai ysi.
Ei minua kukaan ole haukkunut. Lähinnä jotkut olleet kateellisia. Asenteessani ei myöskään ole vikaa. Mitä jos lopetetaan nämä yleistykset tähän?
T. Kympin tyttö
Vierailija kirjoitti:
Kympin tytöillä on usein ylimielinen asenne muita kohtaan. Pitävät itseään parempana, mutta ovat pelkkiä teoreetikkoja ja ulkoa lukijoita. Sitten kun mennään työelämään ja ne koulun säännöt ei enää päde, näiltä hajoaa pää ja ne kasin oppilaat alkaa pyörittää hommaa.
Ei minulla ole mitään kympin tyttöjä vastaan, mutta he voisivat miettiä sitä asennettaan ympäröivään maailmaan vähän aikaisemmin.
Eli tiivistettynä tärkeimmät asiat oppii elämänkoulussa ja katuviisaus on todellista viisautta?
Suurin osa ihmisistä on keskivertoja ja ne tykkää haukkua porukassa erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Kympin tyttö loukkaantui kun joku kertoi totuuden.
Sorry, en ole kympin tyttö, ihan kasin tyttö, mutta vituttaa tuollaset vähättelijät. Mutta onneksi tosiaan on teitä superosaajia, jotka aina tietää ja osaa paremmin kuin muut koko firmassa yhteensä!!! Siksi on kiva aina mennä töihin, kun tietää että homma on varmalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Taisi kalikka kalahtaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tiivistettynä tärkeimmät asiat oppii elämänkoulussa ja katuviisaus on todellista viisautta?
Joku juntti on pahastunut kun älykäs nainen ei oo jaksanut kuunnella sen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanoin niin? Tässä hyvä esimerkki taas siitä, miten sosiaalinen älykkyys puuttuu ja heti alkaa tulla ylimielistä olkiukkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Kympin tytöille hyvää elää myös sitä elämää, eikä homehtua kirjojen kanssa. Väittäisin, että tällä olisi tulevaisuuden kannalta suurempi merkitys kuin sillä tuleeko kokeesta kymppi vai ysi.
Tajuatko että jotkut voivat olla luonnostaan hyviä koulussa? Ja myös työelämässä. Ja muutenkin voi elämässä mennä hyvin. Riippumatta täydellisestä suorituksesta.
T. Kympin tyttö
ei taida kympin tytöt paljoa palstailla