Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ensimmäistä kertaa viikonloppuhoitoon

Vierailija
04.12.2014 |

Olemmeko ihan törppöjä vanhempia jos lähdemme viikonloppulomalle ja jätämme 8kk ikäinen vauva hoitoon? Ei ole koskaan aiemmin ollut yötä erossa molemmista vanhemmista yhtäaikaa. Tuttavapariskunta (lapseton) kovasti houkuttelee uutavuotta viettämään ja kannustaa hoitoon vientiä, mutta itse epäröin. On hän vielä niin pieni ja kovin meihin kiintynyt. Antakaa pliis asialliset mielipiteenne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nuorin 4 kk, kun annettiin lapset viikonloppuhoitoon. Hyvin pärjäsivät mummun kanssa eikä aiheuttanut mitään traumoja. Nykyään jo iso koululainen ja ihan terve ja tasapainoinen lapsi on. :)

Vierailija
22/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fiksua. Yksi yö per ikävuosi. Jostain järkeväatä syystä. Miksette käy juhlissa ja palaa sitten kotiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisittekö kokeilla yhden yön niin että lapsen hoitaja olisi teillä yön,te muualla jossain lähellä.jos se toimii niin voisiko hoitaja olla teillä myös vkl reissun? 

Tutut tavarat,oma sänky jne tuovat turvaa. Olin itse 4kk vauvan kanssa vanhempieni luona yötä, vaikka olin mukana oli kyläily vauvalle uuvuttava ja stressaava kun kaikki oli vierasta.

tiedät itse parhaiten mikä tuntuu hyvältä sinulle ja lapselle. Jos tuntuu pahalta älä mene :)

Vierailija
24/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:30"]

Olemmeko ihan törppöjä vanhempia jos lähdemme viikonloppulomalle ja jätämme 8kk ikäinen vauva hoitoon? Ei ole koskaan aiemmin ollut yötä erossa molemmista vanhemmista yhtäaikaa. Tuttavapariskunta (lapseton) kovasti houkuttelee uutavuotta viettämään ja kannustaa hoitoon vientiä, mutta itse epäröin. On hän vielä niin pieni ja kovin meihin kiintynyt. Antakaa pliis asialliset mielipiteenne.

[/quote] en antaisi hoitoon noin pientä. Omat menot ei ole niin tärkeitä kun vauva. Vauva aika on niin lyhyt. 

Vierailija
25/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ois ite voinu jättää 8kk vauvaa hoitoon. Suurimmalta syyltä sen takia että ei ole reilua hoitajia kohtaan kuunnella yöitkuja heräämisineen. Ehkä voisitte käydä yhden yön siellä hoitopaikassa yötä ja jos lapsi nukkuu hyvin yönsä niin pohtia sinne jättämistä. Mut voi olla aika hirveä tunne jos vauva ei pärjääkään ja olette niin kaukana ja umpihumalassa. Eiköhän teillä voi olla miellyttävä uv vaikka kahdestaan kotonakin, tai sen lapsettoman pariskunnan kanssa.

Vierailija
26/28 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi minäkään

Vierailija
27/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni oli 9kk, kun olimme kaikki serkukset (minä 9v, siskoni 7v) mummulla hoidossa viikon (vai viisi päivää tms). Hyvin se meni, ja eipä tuo näytä kovin kieroon kasvaneen. Kyseinen serkku nyt siis 11v!:)

Vierailija
28/28 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asiaa kannata miettiä siltä kantilta, millainen lapsi on. Onko ns. sopeutuvainen, viihtyykö isovanhempien kanssa, miten nukkuu, syökö pullosta, miten muuten syö jne. Ja tietenkin siltä kantilta, tuntuuko itsestä hyvältä jättää lapsi hoitoon. Itse jätin vauvani yöhoitoon, kun hän oli 7 kk ajateltuani kokonaisuutta. Tiesin, että vauvani pärjää hoidossa ja nauttii isovanhemoiensa seurasta. Asiaan vaikutti paljon se, ettei vauva enää heräillyt öisin ja söi hyvin pullosta. Ja kaikki meni aivan mainiosti! Ja niin, välimatkaa oli 200 km enkä ajatellut sen olevan ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi