Sopiiko hormonikierukka, jos paha akne nuorena?
Pohdin hormonikierukan laitattamista lääkärin suosituksesta vuoto-ongelmiin. Askartuttaa vaan, että voinko saadas aknen tuosta hormonikierukasta. Nuorena oli erittäin paha akne, enkä todella haluaisi sitä takaisin. Kaksi kertaa on roaccutania jo syöty. Ikää on jo reilut 40 v mutta kai ne hormonit voi silti tehdä iholle tepposet?
Kuulisin mielelläni kokemuksia hormonikierukasta muilta aknea poteneilta. Oletteko uskaltaneet ottaa hormonikierukan ja miten kävi iholle?
Kommentit (7)
Ei sopinut. Sain järkyn aknen ja lihoin lyhyessä ajassa 15kg. Ei enää ikinä kierukkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:50"]Mulle ei sopinut. Otin pois, söin raoacuttan kuurin ja laitoin takaisin, nyt ei enää ongelmaa.
[/quote]
Olitko aiemmin syönyt roaccutania? Mietin, että kun olen jo kaksi roaccutan-kuuria syönyt, niin vieläkö se akne palaisi?
Mulle sopii. Hormonikierukan laiton jälkeen tuntuu, että rauhoittui vielä entisestään. Nuorena siis kärsin aknesta, mutta Diane Novat rauhoittivat sen. Jouduin lopettamaan pillerit,kun ikää tuli 40v eikä niitä enää suositella sen ikäisille.
Uskomatonta! Kun mulla oli 2x hormonikierukka lääkäri sanoi ettei sillä ole mitään sivuvaikutuksia ihoon tai painoon tms ulkoisiin koska vaikutus on niin paikallinen ja määrä niin minimaalinen. Eikä tosiaan ollutkaan. Olin laiha kuin heinäseiväs ja iho ihan hyvä kuten aina.
Ehkä sitten uskaltaisin kokeilla. Aknea vaan en halua enää koskaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:50"]Mulle ei sopinut. Otin pois, söin raoacuttan kuurin ja laitoin takaisin, nyt ei enää ongelmaa. [/quote] Olitko aiemmin syönyt roaccutania? Mietin, että kun olen jo kaksi roaccutan-kuuria syönyt, niin vieläkö se akne palaisi?
[/quote]
en ollut aiemmin syönyt, söin ekan kuurin kierukan jälkeen. Nyt kun laitoin uudelleen, akne ei enää palannut...
Mulle ei sopinut. Otin pois, söin raoacuttan kuurin ja laitoin takaisin, nyt ei enää ongelmaa.