Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten koirienomistajat voi olla lihavia?

Vierailija
04.12.2014 |

Varsinki isojen koirien omistajat. Kumminkin sen kanssa pitää kävellä sellanen 2 tuntia päivässä eli tosi paljon. Miten ne sitten on päässy lihaviksi? Pitäs varmaan syödä tosi paljon jos kumminkin liikkuu sen 2 tuntia päivässä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen syöt enemmän kuin kulutat kaava. Sipsit, suklaat, siiderit siinähän se.

Vierailija
2/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että painonhallinnan kannalta syöminen on paljon olennaisempaa kuin liikkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, isoja koiria kun tuppaa olemaan sellaisiakin rotuja, joita ei edes saa juokulenkittää kilometrejä joka päivä =) Ota selvää asioista, katsos kun ihmisiä on erilaisia, niin on koiriakin. 

Enemmän mua huolestuttaisi tyhmyys, se kun ei  katso sitä, onko sulla koira vai ei.

Vierailija
4/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan tee 2h lenkkejä päivittäin, vaan ihan max. 15 minsan kusetuskeikkoja. Eläimen pitäminen ylipainoisella ihmisellä pitäisi olla eläinsuojelurikos.

Vierailija
5/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta koiran omistaminen ei estä syömästä liikaa. Lenkittäjiäkin saattaa perheessä olla useita, jolloin ei itse joudu joka päivä pitkällä pissalla koiran kanssa käymään.

Vierailija
6/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli joitakin lisäkiloja koiran hankkimisen jälkeen, koska en ehdi pitkien kävelylenkkien lisäksi vielä salillekin samana iltana, ja jälkimmäinen on kovaa treenatessa tehokkaampaa kalorien polttoa.

Vierailija
7/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä, kun menee koiranäyttelyyn, niin siellä näkee aina sellaisia sairaalloisen lihavia matameja, myös aktiivirotujen, kuten sakemannien kehässä. Siellä mennä viipottavat kehässä juoksujalkaa kyllä ihan ketterästi, mutta luulisi, että enemmin jonkun sohvakoiran kanssa pääsisi lihomaan, eikä isojen ja paljon liikkuvien rotujen.

Vierailija
8/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vilkkaan keskikokoisen koiran ainoa omistaja. Harrastan lenkkeilyn ohella koirani kanssa agilityä ja tokoa. Lisäksi käyn itse ohjatuissa jumpissa, kuntosalilla ja uimassa. Silti BMI on 27, ollut samoissa lukemissa kymmenisen vuotta - niin ennen koiran hankintaa kuin sen jälkeenkin. Aktiivinen elämäntapa ja ylipaino on ihan mahdollinen yhtälö. Siitä en syytä koiraani, vaan taipumustani herkutteluun...

Vierailija
9/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi koiraa enkä ikinä ole edes hengästynyt kun niitä ulkoilutan. Sehän on suurimmaksi osaksi pysähtelyä ja seisoskelua kun koirulit nuuhkii ja tutkii. En laske koiran ulkoilutusta liikunnaksi lainkaan, tehtävänsä täyttää ulkoiluna ja hapen haukkaamisena. Eri asia on ne, jotka juoksee koiran kanssa, en vaan ymmärrä miten saavat opetettua ettei yhtään saa pysähtyä nuuhkimaan.

Vierailija
10/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien koirien kanssa ulkoilu ole mitään hiki hatussa lenkkeilyä :) koirat nuuhkivat, pysähtelevät, nuuhkivat vähän lisää jne.

Vierailija
11/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin teen yhden reippaan lenkin päivässä ja silloin ei nuuskita vaan mennään:) Letkeet nuusku lenkit on sitten erikseen.

Vierailija
12/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maratonjuoksijoissakin ylipainoisia.

Vierailija
13/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne ylipainoiset hilpasee kevyesti mun ohi ja on maalissa tunti mua ennen. Vähän siinä itse kukin nöyrtyy. -13

Vierailija
14/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti: kävely kuluttaa tunnissa 200-500 kcal. Ottaen huomioon, että koiran kanssa on pysähtelyä jne. voisi ehkä arvioida lukemaksi n. 300 kcal. Harvat lenkkeilevät arkipäivänä töitten jälkeen tuntia pidempää, koska aika on rajallista. Eli kulutusta voi olla tuon kolmisensataa kaloria. Yhdessä vadelmamunkissa on 170 kcal. Eli vaikka kahvin kanssa kaksi munkkia, niin jää jo ylimääräistä energiaa. Jos vielä annoskoot ruuassa ovat peruskulutusta suuremmat, ylipainoahan siitä kertyy.

Huomioithan, että iso koira liikkuu muutenkin kuin köpöttelemällä tien laitaa: pyöräilylenkkejä voi olla, tai kepin ja pallon heittelyä esimerkiksi. Kesäaikaan uittamista. Ne eivät juuri liikuttajan kaloreita polta, vaikka koira saakin tehokasta liikuntaa, jossa on spurtteja ja käännöksiä.

Vierailija
15/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mua ihmetyttää, että koiran kävelyttämistä pidetään koiralle jotenkin ihan ylivetona ulkoiluna. Sehän on isolle koirallekin yhtä köpöttelyä ja haistelemista, eihän koira saa edes mennä sille ominaista vauhtia, vaan ne hajujen välit on mentävä ihmisentahtisesti. Ei koira siinä kyllä kovin kummoista liikuntaa tai energianpurkamista saa...

Minä ainakin liikutan isoa koiraa kävelyttämällä pelkästään pissa- / kakkakeikat, ja muutoin heitellään palloa, frisbeetä, lenkkeillään vapaana metsässä, kesäisin uidaan kapulaa heitellen, talvella mennän vetohiihtoa ja vedätetään pulkkaa jne. Mahdollisimman monipuolista liikuntaa, joka myös kuormittaa. Joskus tehdään vain herkun piilotusta sisällä tai pihalla, tai ihmisen etsintää, niin että on käytettävä nenää ja päätä. Se on koiralle yllättävän väsyttävää.

Vierailija
16/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan auton metsän laitaan ja päästän koirat vapaaksi. Koirat kirmaa, minä poltan parit rööki, nakkaan palloa ja tepastelen lämpimikseen. Ei paljon kalorit kulu... paitsi koirilta.

Vierailija
17/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvin voi. Lenkkeilen koirieni kanssa noin 2 tuntia päivässä. Painoindeksini on 29 eli läski olen. Olen myös ollut läski aikana jona olen  harrastanut koiralenkkien lisäksi kuntosalia ja vatsatanssia. Mulla ruokahalu kasvaa kulutuksen myötä, niin että pysyn samassa painossa aina vaan. 

Ja en mässytä mitään sipsejä, siideriä tai suklaata, vaan ihan tavallista perusruokaa vaan syön sen verran isoja määriä että pysyn pullukkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme