Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö työttömän ja työssäkäyvän elintason olla sama?

Vierailija
04.12.2014 |

Pitääkö tukien avulla taata sama elintaso työttömälle kuin työssäkäyvälle. Mulle on tullut sellainen olo, että työttömän lapsille pitää sossun maksaa kännykät ja tabletit ja tietokoneet ja harrastukset vain, ettei lapsi/nuori syrjäydy. Vanhemman lusmuillessa elatusvelvollisuudestaan tupakkaa polttaen sipsejä syöden ja tv:tä katsellen. Ihan perseestä tää nykymeno.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:44"]

Työttömän lapsilla sosiaalinen kehitys vaarantuu kun kavereilla on uusimmat kännyt ja tabletit, mutta työttömän kersalla ei ilman sossua olisi.

[/quote]

Joo, ja mun sosiaalinen kehitykseni vaarantuu ja työssäkäyntihalukkuuteni suorastaan kuolee, kun minun hiellä tienaamani rahaa jaetaan iloisesti mihin sattuu eikä kenelläkään ole enää vastuuta mistään.

[/quote]

Tehdäänkö niin, että annat mulle duunisi? Maksan iloisesti veroistani sitten sunkin lusmuilusi.

Saatana että riepoo kaltaisesi inisijät.

Vierailija
42/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti Suomessa on jo nyt huiman korkea palkkataso muuhun Eurooppaan nähden, me on hinnoiteltu jo itsemme ulos työmarkkinoilta. Palkkatason jäädytys, hintojen jäädytys ja sosiaaliturvan leikkaus on ainoa mahdollisuus nostaa Suomi suosta. Yhtään työpaikkaa ei synny nykypolitiikalla. Me ei voida enää hyysätä lusmuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä pitäisi otta työmarkkinatuki pois sellaisilta joilla puoliso on töissä hyvällä palkalla. Ihan kuin ennen oli markkarajat.

Vierailija
44/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaaotetuista lapsista siis kyse? Kyllä laitoksissakin on varmasti aika tiukat rajat. [quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:44"]

Työttömän lapsilla sosiaalinen kehitys vaarantuu kun kavereilla on uusimmat kännyt ja tabletit, mutta työttömän kersalla ei ilman sossua olisi.

[/quote]

Huostaaotetuista lapsista siis kyse? Kyllä laitoksissakin on varmasti aika tiukat rajat mihin rahaa lasten vuoksi laitetaan. 

Vierailija
45/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Joo, ja mun sosiaalinen kehitykseni vaarantuu ja työssäkäyntihalukkuuteni suorastaan kuolee, kun minun hiellä tienaamani rahaa jaetaan iloisesti mihin sattuu eikä kenelläkään ole enää vastuuta mistään.

[/quote]

Tehdäänkö niin, että annat mulle duunisi? Maksan iloisesti veroistani sitten sunkin lusmuilusi.

[/quote]

Työnantaja ei todellakaan suostuisi siihen, että joku tsuppari av-palstalta otettaisiin tilalleni. Sen takia käyn aukomassa päätäni täällä, koska työni vaatii ehdotonta diskreettiyttä. Sen lisäksi työ vaatii erinomaista loogista päättelykykyä, firman prosessien, teknologian, toimintaympäristön ja toimintatapojen aukotonta hallintaa sekä poikkeuksellisen hyvää kielitaitoa.

Vituttaa kun olen hankkinut koulutuksen, työkokemuksen, teen vastuullista työtä ja sitten jotkut sossuinisijät ja heidän ymmärtäjänsä korjaavat työni hedelmät.

Vierailija
46/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö työttömän luopua asunnosta, puhelimesta ja tableteista/kannettavista tietokoneista sun muista hyödykkeistä jotka on ostettu kun töissä on käyty vai miten tämä nyt menee? Minä en ainakaan aio luopua vaikka kuinka ulisette. Työttömyys on lähes aina väliaikaista, vaikka täällä muuta väitetäänkin.

Vierailija
47/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:00"]

Huostaaotetuista lapsista siis kyse? Kyllä laitoksissakin on varmasti aika tiukat rajat. [quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:44"]

[/quote]

Huostaaotetuista lapsista siis kyse? Kyllä laitoksissakin on varmasti aika tiukat rajat mihin rahaa lasten vuoksi laitetaan. 

[/quote]

Ehei, ei tarvita edes huostaanottaa...riittää ihan avohuollon tukitoimena nää edut voidaan lahjoittaa työttömälle sossupummille lasten hyvinvoinnin takaamiseksi. Ihme ettei kaikki sossupummit vielä tienneetkään tätä väylää.

Vierailija
48/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Työnantaja ei todellakaan suostuisi siihen, että joku tsuppari av-palstalta otettaisiin tilalleni. Sen takia käyn aukomassa päätäni täällä, koska työni vaatii ehdotonta diskreettiyttä. Sen lisäksi työ vaatii erinomaista loogista päättelykykyä, firman prosessien, teknologian, toimintaympäristön ja toimintatapojen aukotonta hallintaa sekä poikkeuksellisen hyvää kielitaitoa.

Vituttaa kun olen hankkinut koulutuksen, työkokemuksen, teen vastuullista työtä ja sitten jotkut sossuinisijät ja heidän ymmärtäjänsä korjaavat työni hedelmät.

[/quote]

Voit aivan vapaasti jäädä työttömäksi ja nauttia muiden työn hedelmistä. Tilallesi on varmasti tulijoita, et ole korvaamaton.

Vierailija
49/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö työttömän luopua asunnosta, puhelimesta ja tableteista/kannettavista tietokoneista sun muista hyödykkeistä jotka on ostettu kun töissä on käyty vai miten tämä nyt menee? Minä en ainakaan aio luopua vaikka kuinka ulisette. Työttömyys on lähes aina väliaikaista, vaikka täällä muuta väitetäänkin.

[/quote]

Ei sun omalla rahalla ostetuista tarvi luopua, mutta yhteiskunnan ei tarvi ostaa sulle parin vuoden välein uusia.

Vierailija
50/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voit aivan vapaasti jäädä työttömäksi ja nauttia muiden työn hedelmistä. Tilallesi on varmasti tulijoita, et ole korvaamaton.

[/quote]

Joka yt-kierroksella olen ilmoittautunut vapaaehtoiseksi lähtijäksi. Ei ole auttanut. Tämä työ istuu minussa sitkeämmin kuin kuppa Aleksis Kivessä. Skandaali N45:ta ei suostuta irtisanomaan! Mistä saan korvauksia näin häpeilemättömästä syrjimisasenteesta!! Vai onko kyse Tommy Hellstenin "Saat sen mistä luovut" -asiasta? Selittäkää.

Korvaamaton tuskin olen, vaikka kun työnantaja noin käyttäytyy, alkaa vähitellen tuntua siltä, että työnantaja kuvittelee minua korvaamattomaksi, mikä on täysin p:sta.

Vierailija
51/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnteko on niin vaikeaa ja aiheuttaa katkeruutta niin luopukaa töistä!

Vapautuu työpaikkoja työttömille!

Vierailija
52/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sama elintaso, mutta kyllä tietyt ruokaa ja lämpimää yösijaa ylemmän tason tarpeet kyllä. Tietokone, terveydenhoitomahdollisuus, perusturvallinen asunto, puhelin. Jos esim. pitäisi sanoa että onko nykymaailmassa telkkari vai tietokone nettiyhteydellä oleellisempi tarvike, niin tietysti se tietokone. Sillä voi hoitaa asioinnit, opiskelut, jokaisessa työpaikassa tarvitsee tietokoneita jne. Tietokoneen ei sitten taas tarvitse olla uusin mahdollinen, eikä nettiyhteyden erityisen nopea.

Ja lasten kannalta viimeistään yläkoulussa tietokonetta käytetään ja odotetaan käytettävän niin paljon, että kirjaston rajatut käyttömahdollisuudet voivat olla ihan koulunkäynnin kannalta mahdottomia. Ja jos ei kotona pääse omaksumaan rutiinia koneen käyttöön, niin sitä hitaampaa on tehdä koulutehtäviä kun aika menee asiasisällön sijasta sen tekniikan kanssa räpeltämiseen.

Toisaalta kannatan kyllä nykysysteemiä, jossa on ihan oma valinta, mihin rahansa laittaa. Sossu ei taida hankkia valmiina puhelimia tmv. muille kuin sijoitetuille  lapsille, tai ehkä mamuille? Jos työtön väen vängällä haluaa sen uudemman mallin älypuhelimen, niin sitten on vain syömättä pari kuukautta, että saa rahat kokoon. Samalla tavalla ne verorahat kuluvat, käyttipä se ihminen ne mihin tahansa. Tietysti pitää sitten osata olla valittamatta, jos on itse tehnyt ulkopuolisen silmissä tyhmiä kulutusvalintoja.

Tuota kalliiden harrastusten maksamista lapsille en oikein taas ymmärrä. Tietysti se voi olla ennaltaehkäisevää toimintaa, mutta voidaanko siitä sitten satavarmasti sanoa, että jos lapselle maksetaan jääkiekkoharrastus, niin hän ei sitten masennu tai syrjäydy? Vai olisiko yhtä lailla mahdollista ehkäistä tulevia ongelmia tukemalla edullisempia harrastuksia?

Vierailija
53/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:16"]

Jos työnteko on niin vaikeaa ja aiheuttaa katkeruutta niin luopukaa töistä! Vapautuu työpaikkoja työttömille!

[/quote]

Jos luovun työpaikastani, voinko saada työstäluopumispalkinnon? Sellaisen niinkuin työttämän starttirahan vastuullisen ja välittävän tekoni palkitsemiseksi. Olisi ihan kohtuullista.

Vierailija
54/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:17"]

Ei sama elintaso, mutta kyllä tietyt ruokaa ja lämpimää yösijaa ylemmän tason tarpeet kyllä. Tietokone, terveydenhoitomahdollisuus, perusturvallinen asunto, puhelin. Jos esim. pitäisi sanoa että onko nykymaailmassa telkkari vai tietokone nettiyhteydellä oleellisempi tarvike, niin tietysti se tietokone. Sillä voi hoitaa asioinnit, opiskelut, jokaisessa työpaikassa tarvitsee tietokoneita jne. Tietokoneen ei sitten taas tarvitse olla uusin mahdollinen, eikä nettiyhteyden erityisen nopea.

Ja lasten kannalta viimeistään yläkoulussa tietokonetta käytetään ja odotetaan käytettävän niin paljon, että kirjaston rajatut käyttömahdollisuudet voivat olla ihan koulunkäynnin kannalta mahdottomia. Ja jos ei kotona pääse omaksumaan rutiinia koneen käyttöön, niin sitä hitaampaa on tehdä koulutehtäviä kun aika menee asiasisällön sijasta sen tekniikan kanssa räpeltämiseen.

Toisaalta kannatan kyllä nykysysteemiä, jossa on ihan oma valinta, mihin rahansa laittaa. Sossu ei taida hankkia valmiina puhelimia tmv. muille kuin sijoitetuille  lapsille, tai ehkä mamuille? Jos työtön väen vängällä haluaa sen uudemman mallin älypuhelimen, niin sitten on vain syömättä pari kuukautta, että saa rahat kokoon. Samalla tavalla ne verorahat kuluvat, käyttipä se ihminen ne mihin tahansa. Tietysti pitää sitten osata olla valittamatta, jos on itse tehnyt ulkopuolisen silmissä tyhmiä kulutusvalintoja.

Tuota kalliiden harrastusten maksamista lapsille en oikein taas ymmärrä. Tietysti se voi olla ennaltaehkäisevää toimintaa, mutta voidaanko siitä sitten satavarmasti sanoa, että jos lapselle maksetaan jääkiekkoharrastus, niin hän ei sitten masennu tai syrjäydy? Vai olisiko yhtä lailla mahdollista ehkäistä tulevia ongelmia tukemalla edullisempia harrastuksia?

[/quote]

Mutta kun se meidän Nico-Petteri haluaa harrastaa juuri jääkiekkoa ja siitä tulee isona NHL pelaaja, joka kustantaa meidän vanhuudenpäivät. Niin tottahan sossutäti heltyy.

Vierailija
55/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä asiantuntijana ärsyttää jatkuva työttömien laittaminen tyhmän juopon rooliin.

Sillä tavalla toimimalla lähinnä yrittää luoda itselleen kasvotonta kaunan kohdetta. Juoppojen sossupummien massaa.

Kuitenkin työttömyys koskettaa kaikkia yhteiskunta luokkia. Koulutukseen ja kykyyn katsomatta.

Meissä "AV-tsuppareissakin" on laaja leikkaus työttömistä. Itsensä nostaminen korvaamattomuuden jalustalle on Itsepetosta. Kukaan ei ole korvaamaton työntekijä.

Vierailija
56/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ja samalla opettaa, että töitä ei tarvitse tehdä kun sossusta saa kaiken jota tarvitsee jos hankkii lapsia.

Vierailija
57/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:24"]

Työttömänä asiantuntijana ärsyttää jatkuva työttömien laittaminen tyhmän juopon rooliin. Sillä tavalla toimimalla lähinnä yrittää luoda itselleen kasvotonta kaunan kohdetta. Juoppojen sossupummien massaa. Kuitenkin työttömyys koskettaa kaikkia yhteiskunta luokkia. Koulutukseen ja kykyyn katsomatta. Meissä "AV-tsuppareissakin" on laaja leikkaus työttömistä. Itsensä nostaminen korvaamattomuuden jalustalle on Itsepetosta. Kukaan ei ole korvaamaton työntekijä.

[/quote]

No niinhän minä juuri sanoin!!! Voisiko joku tulla kertomaan työnantajallekin sen saman, pkl!?!! N45

Vierailija
58/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah... taas tämä sama ruikutus. Joku kermaperse on taas sitä mieltä, että työttömät juhlivat joka päivä kuin linnan juhlissa ikään. Täällä oli jokin aika sitten jonkun keskituloisen tallukan tulo/menovertailu verrattuna työttömään tai toimeentuloturvalla olevaan. Sitten itkettiin YHÄÄ kuinka epistä, kun työttömällä vertailussa oli aivan imaginäärisen hulppea saldo vrt. työssäkäyvään. No sitten kun tarkemmin katsottiin, mihin se työssäkäyvän palkka hupeni, niin listalta löytyi vakuutuksia, useampi henkilöauto, ulkomaanmatkoja jne. jne. Eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Mutta sääliksi käy tosiaan, ettei ihminen osaa olla tyytyväinen edes siitä, että sillä ylipäätään  on työpaikka ja asiat päällisin puolin kunnossa. Kaiken huippu on tuo saivartelu noista puhelimista. Jonkun junttieinarin puhelin menettää hohteensa kun naapurin työttömällä naapurin peralla on ihan samanlainen. Voi voi.

terv. eräs jolla nokia vm 2007 simpukka, hinta 29e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi