Paljonko 3 lapsen työtön yh voi saada tukia?
Elatusapua saan 200€/kk per lapsi. Haluaisin vuokrata 4 huoneen asunnon 800€ saako siihen jotain asumistukea?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:57"]
Tää on niin perseestä, että 3 lapsen työtön yh tulee paremmin toimeen kuin kolmen lapsen kaksi töissä käyvää vanhempaa. Onko meillä "pieni" kannustinloukku? Tuet niin minimiin, että loiset hankkiutuu töihin!
[/quote]
Miksi, ette itse hakeudu parempi palkkaisiin töihin?! Rakkaudella kolmen lapsen yksinhuoltoja ansio- ja pääomatulot yht. 734742€.
[/quote]
Niitä hyväpalkkaisia töitä ei riitä kaikille.
T: Alipalkattu akateeminen, useita vuosia opiskellut työssäkäyvä, äiti
[/quote]
Tartuit varmaan koukuun, että ei niitä huono palkkaisiakaan töitä riitä kaikille, niin on vähän lapsellista länkyttää tuubaansa töihin hakeutumisesta.
Olen 4 lapsen yh ja vielä vanhempain vapaalla. Netto n.2300e/kk elarit, vanh.raha, lapsilisät ja hoitolisä. Asumistukea saan vähän reilu 500e/kk eikä se ole tuossa netossa mukana koska se maksetaan suoraan vuokranantajalle. Mutta kun netosta vähennetään vuokran omavastuu osuus niin koko kuulle kaikkeen elämisen kustannuksiin, laskuihin on n.2000e. Ja meitä siis 1 aikuinem, 4 lasta. Pärjäämme!
Mulla 2 lasta ja yh olen. Vuokra 730€ johon saan astukea 480€. Tylttömyyspvraha käteen jäävä 980€. Lapsilisä 316 € yh korotuksella. Ja 300€ elarit. Toimeentulo tukea en oo ikinä hakenu. Näillä on pärjätty välillä just ja just.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:14"]
Olen 4 lapsen yh ja vielä vanhempain vapaalla. Netto n.2300e/kk elarit, vanh.raha, lapsilisät ja hoitolisä. Asumistukea saan vähän reilu 500e/kk eikä se ole tuossa netossa mukana koska se maksetaan suoraan vuokranantajalle. Mutta kun netosta vähennetään vuokran omavastuu osuus niin koko kuulle kaikkeen elämisen kustannuksiin, laskuihin on n.2000e. Ja meitä siis 1 aikuinem, 4 lasta. Pärjäämme!
[/quote]
Ja me rahoittajat laulamme iloisena joululauluja ja juoksemme kieli vyön alla töissä. Jee jee. En halua.
[/quote]
Tässä hyvä esimerkki, että töihin ei tarvitse Suomessa mennä. Voi luoja!
[/quote]
Voi pyhä jeesus, jos ette pärjäisi. Elämisen kustannuksiin jäävä summa on sama per henkilö mitä meillä on yhteesä kolmelle jäävä osuus. Jaxuhali!
35 jatkaa.. eli 1596 e tulot yhteensä. Ja menot 950€ eli pakolliset laskut + autokulut. Jää 546 € josta ostetaan ruoka ja vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:21"]
35 jatkaa.. eli 1596 e tulot yhteensä. Ja menot 950€ eli pakolliset laskut + autokulut. Jää 546 € josta ostetaan ruoka ja vaatteet.
[/quote]
Autokin vielä. Taidan pyyttää lopputiliä jo tänään! :D
Joo pakko olla kun en asu kaupungissa.
saakos sen myöskin jos asuu omassa omistusasunnossa ja jos puolisontulot on 5000 euroa / kk?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:26"]
[/quote]
Joo en minäkään asu. Joudun polkemaan pyörällä säällä kun säällä ensin 3 km viemään lapset hoitoon ja vielä 10km päälle lähinmälle bussipysäkille, bussissa 45 min ja vielä 2 km kävelyä työpaikalle.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:26"]
[/quote]
Joo en minäkään asu. Joudun polkemaan pyörällä säällä kun säällä ensin 3 km viemään lapset hoitoon ja vielä 10km päälle lähinmälle bussipysäkille, bussissa 45 min ja vielä 2 km kävelyä työpaikalle.
[/quote]
Miten sulla on noin huonosti asiat? tulosi? oletko naimisissa? miehen tulot?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:27"]saakos sen myöskin jos asuu omassa omistusasunnossa ja jos puolisontulot on 5000 euroa / kk?
[/quote]
Saako minkä?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:27"]
saakos sen myöskin jos asuu omassa omistusasunnossa ja jos puolisontulot on 5000 euroa / kk?
[/quote]
Auttakaa nyt please! Onko minulla kaikki sosiaalitulot mennyt ohi?
Kannattaisko muuttaa lähemmäs kaupunkia niin ei tarvi 10km mennä lähimmälle bussipysäkille....
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:27"]saakos sen myöskin jos asuu omassa omistusasunnossa ja jos puolisontulot on 5000 euroa / kk? [/quote] Saako minkä?
[/quote]
Kaikki tuet?
Et varmaan saa astukea jos 5000 euroa puolison palkka. Etkä sossusta saa toimeentulotukea.
2