Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 vuotiaat, mitä vanhenemisen merkkejä olette huomanneet?

Vierailija
04.12.2014 |

Itsellä kertyy huomattavasti aiempaa helpommin painoa, vähän väliä koskee johonkin, hiuksia on päälaella ehkä kolme ja krapulat kestää viikon. 

Kyllä se vain on niin, että jo 40 vuotiaana sitä vielä nykyihminenkin joutuu kohtaamaan vanhenemisensa.

t. Syntymäpäiväsankari

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kaunistun vielä päivä päivältä:)

Vierailija
2/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä 40 juuri mitään, mutta nyt 45 näkö menee perkele. Siis ilman lukulaseja ei kohta näe vastata kännykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryppyjä tullut, kuukautiskierto lyhentynyt

40 v

Vierailija
4/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen iho ei ole enää niin kimmoisa ja napakka, tyynynjäljet on aamulla poskessa pitkään. Silmäkulmiin on tulleet naururypyt. Kroppa on ihan entisensä mutta treenaan ja liikun paljon ja syön todella tervellisesti. Kasvoista tuo siis lähinnä näkyy.

-44v

Vierailija
5/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ehkä hankkimaan lasit, ainakin aamulla tuntuu, ettei silmät oikein näe vielä mitään. Tarkentaminen on vaikeaa. Onkohan se huononäköisyyden oire?

Kuukautiskierto myös lyhentynyt 26 päivään.

Silmäluomet roikkuu ja painaa.

Vierailija
6/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huomaa, että alle 30-vuotiaat miehet haluavat vaan seksiä, mutta eivät enää parisuhdetta.

Vierailija
7/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko kyllä myöntää että stondis ei ole enää läheskään niin terhakka kuin vielä kymmenen vuotta sitten. 

Vierailija
8/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on täysin tallella (ei vieläkään silmälaseja), mutta katseen fokuksen siirto läheltä kauas vie huomattavasti kauemmin kuin nuorena.

Takapuoli alkaa kuihtua ja jos tuppaa tulla lisää painoa, se tulee ikävästi vyötärölle. Sinänsä lihomisherkkyys ei iän myötä ole kasvanut.

Huomaan olevani joissain asioissa konservatiivi, siinä minä, häh?! Esim. viime presidentinvaaleissa äänestin Niinistöä Haaviston sijaan. Silloin tunsin itseni vanhaksi.

Istuessa jäykistyy paljon nopeammin, nivelet jäykemmät. Töissä ajoittaisen seisomisen mahdollistava säätöpöytä on tosi jees.

Varsinainen krapula minulla on ollut viimeksi vuonna 1996. Sen jälkeen en oikeastaan ole enää juonut tiukkaa viinaa.

Ensi keväänä 45 v. tulee täyteen.

Vierailija
9/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy koputtaa puuta ja sanoa etten vielä mitään. Olen tällä hetkellä elämäni parhaassa kunnossa ja usein luullaan 3 kymppiseksi! 

Vierailija
10/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäränäkö hieman heikentynyt, se on oikeastaan ainoa asia. Ai niin, ja teinit ärsyttää ihan suunnattomasti, siitä päättelen olevani aika kalkkis :) Tukka on paksu ja voi hyvin, ryppyjä ei ole juurikaan. Odotan lasta yhdeksän vuotta nuoremmalle miehelleni ja seksiäkin on joka päivä, se pitää nuorena. Täytän 42 kahden kk kuluttua. 

Vierailija
11/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman ilmejuonteen otsalla, en mitään muuta. Painan saman kuin 20-vuotiaana, ei ole mitään sairauksia tai väsymystä, näen edelleen hyvin, hiukset on yhtä paksut kuin aina ennenkin, eikä juomisesta tullut krapulakaan ole läheskään yhtä paha kuin nuorena (nuorena jo 3-4 oluesta oksensin seuraavan päivän iltapäivään, nykyään ei tarvi kuin ottaa nappi särkylääkettä ja nukkua vähän pidempään kuin yleensä ja siinä se). 

Huvittavaa tässä on se, että en ole todellakaan harrastanut mitään terveellisiä elämäntapoja. Olen sinkku ja elellyt lähinnä dieetillä sokerilimsa, eines- ja pikaruoat, karkki, keskikalja ja energiajuomat. Välillä töissä työpaikkaruokalaruokaa sentään. Liikuntaakaan en ole koskaan harrastanut paitsi sen mitä arjessa luonnostaan on pakko.

Vierailija
12/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Naama näyttää aamuisin unenpöpperössä karsealta. Ryppyjä on tullut silmien ympärille enemmän ja varsinkin aamulla ne näkyvät. Onneksi kroppa on säilynyt aika hyvänä, mitä nyt rinnat tietysti roikkuvat enemmän. Mutta paino ei ole noussut ja mahdun samoihin vaatteisiin kuin 20-vuotiaana. Pari lemppari mekkoa vieläkin käytössä. Mutta kaikenlaista kremppaa on enemmän, iskiaskipuja ja sen sellaista. Tarttis vissiin alkaa jotain säännöllistä liikuntaa harrastamaan. Ei pitäisi pitää kohtalaistakaan kuntoa itsestäänselvyytenä enää tässä iässä.

Vierailija
13/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan lähteminen ainoa. Muuten oisin huippukunnossa. Vituttaa kun sen takia näyttää niin kulahtaneelta.

Vierailija
14/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä jotain mun esimerkkejä:

-kremppoja: aamulla kroppa on kuin puupökkelö heti heräämisen jälkeen ja lihaskuntoa saa jo tosissaan treenata.

-juonteita naamassa, näkyy varsinkin tietyssä valossa ärsyttävän hyvin

-näkö huononee huomattavasti (ennen mulla oli tosi hyvä näkö, nyt on kohta edessä eka käynti optikolla)

-ei tarvitse syödä juuri mitään ja jo lihoo

-krapulat on aivan törkeitä ja kestää kauan -> syy vähentää alkoholinkäyttöä -> krapulat pahenee entisestään sitten kun ottaa (ns. harjoituksen puutetta)

-valvominen näkyy välittömästi vielä suurempina juonteina, silmäpusseina, turvotuksena ym ym

-nuoret miehet eivät enää katso perään eivätkä tule juttelemaan (paitsi Espanjassa käydessäni työmatkalla tapahtui päinvastoin, ennen ei ollut sellaista vientiä, onko siellä kypsempi nainen muotia?). Nykyään juttusille tulevat miehet ovat ikähaarukkaa 45-60v.

MUTTA mun kohdalla hiusten harveneminen oli positiivista; ennen mulla oli liiankin paksu ja tuuhea tukka, nyt kun se on vähän harventunut, hiukseni ovat helpommat laittaa ja näyttävät asettuvan vihdoinkin niinkuin haluan. Että edes jotain hyvääkin :D

t. 42 v rouva pk-seudulta

Vierailija
15/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hyvää syntymäpäivää vielä ap:lle! Ei tämä nyt niin hirveää ole 4-kymppisen elämä, vielä ollaan kuitenkin nuoria ;)

t. 42 v rouva pk-seudulta

Vierailija
16/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin äsken 50 ja vasta nyt olen alkanut huomata että minäkn se vanhenen, hiuksia lähtee enemmän, kuukautiset tulevat milloin sattuu ja lihoakin olen tainnut pari kiloa, vaikka elän kuten ennenkin. 40-vuotiaana tunsin itseni nuoreksi, synttäreillä juoksin elämäni ekan 5 km koko ajan vauhdissa. 45-vuotiaana olin parhaimmillani fyysisen kuntoni ja ulkonäköni puolesta. Nyt kaikki alkaa rapistua.

Vierailija
17/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu tulee siis meikäläiselle ensi helmikuussa? ;-)

Alamäki alkoi minulla jo 35-vuotiaana. Sitä ennen ei niskoja särkenyt koskaan vaikka olivatkin kivikovat. Kun täytin 35, alkoi säryt ja silmien alle ilmestyi silmäpussit.

Mutta näöstä viis, menetin sen jo 9-vuotiaana kun sain silmälasit. Rypyt tulkoot nauramisesta, ei murheista, ja onneksi on ryppyvoiteet. Mitä kalliimpi, sitä tehokkaampi uskoo tämä tuleva nelikymppinen.

Luomia on jostain syystä alkanut tulla niin, että kenties vaihdan kohta väriä kokonaan?

Vierailija
18/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö heikkenee, painoa vaikeampi saada alas, mustat silmänaluset, kroppa jäykistyy, ei ole enää niin ketterä, väsyneempi, muisti heikkenee. Onhan näitä=(

Vierailija
19/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Laihtuminen ei onnistu (noin kymmenen vuotta sitten laihtuminen oli helppoa ja nopeaa, piti vain päättää)

- aamuisin koko kroppa on jäykkä ja kävely vaikeaa

- hämäränäkö huonontunut niin ettei oikeasti näe juuri mitään

- naama vanhentunut; iho roikkuu ja ryppyjä silmäkulmissa

- tunne-elämä tasaantunut; osaa ottaa asiat rennommin ja järkiperäisesti

- oman perheen ja omien sukulaisten merkitys muuttunut kaiken keskipisteeksi; he ovat elämän tärkeimpiä ihmisiä

- tietoisuus oman elämän rajallisuudesta

- on oppinut luopumaan; monia sydänsuruja ja eroja takanapäin, myös tärkeiden ihmisten menetyksiä hautajaisten myötä

- itsensä ja mielipiteidensä kunnioittaminen noussut yhtenä ykkössijalle; ei myötäile muita niin paljoa kuin nuorempana

...siinäpä se noin suurinpiirtein.

t. nainen 39

Vierailija
20/31 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v:

- jo parin vuoden ajan PMS-alakulo on aina vain pahentunut, venyy jopan viikon mittaiseksi ellei kahden viikonkin peräti. Kierto alkanut lyhetä 28 päivästä 26:een ja nyt on välistä jäänyt jo 2 perättäiset menkat. Pakko varata aika lääkärille ja varmistaa onko kyseessä jokin muu häiriö kuin ikä.

- univaikeuksia öisin, en saa millään nukuttua tuntikausiin. Ei kuitenkaaan hikoilua, en vain saa unta.

- hiusten määrä vähentynyt ja kasvu hidastunut, mutta ei sentään kaljua näy. Pitkät hiukset pidän vielä. Muuin karvoitus harventunut todella paljon.

- kasvojen piirteet pudonneet, muutenkin kuin vain ilmeryppyjä. Eniten näkyy leukaperissä ja silmäkulmien tienoilla. Rintojen välissä oleva iho jää kurtulle nukkuessa.

- seksi on todella hauskaa ja villiä, mikään ei enää nolota. Ihan kuin olisi alkanut uusi villi vaihde pitkässä liitossa, näppejä ei saa pidettyä erossa. Ei mitään kuivuusongelmia onneksi.

- minäkin olen huomannut mielipiteiden muuttumisen konservatiimisemmiksi. Huomaan arvostavani työteliäisyyttä haaaveksimisen sijaan, kirkkoa ja perinteistä avioliittokäsitystä mitä erilaisimpien laajojen suhdekäsitysten sijaan. Isänmaata ja perhettä enemmän kuin ennen. Arvostan hillittyä käytöstä kikattelun tai huutamisen sijaan.

- Viihdyn enemmän yksin kuin ihmisjoukossa. Baarissakaan ei ole kiinnostanut käydä enää muutamaan vuoteen. En ole kiinnostunut miesten katselusta lainkaan, tuo yksi oma riittää.