Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa että e-pillerit ei muka lihota?

Vierailija
18.05.2015 |

Oon kyllä täysin eri mieltä! Aloitin noin pari kuukautta sitten pillerit runsaiden menkkojen takia. Oon aina ollut kova liikkumaan ja syön säännöllisesti. Painoni on ollut 58kg viimeiset 4 vuotta, olen siis 20-vuotias. Siksi olinkin suorastaan järkyttynyt kun viimeksi tänään kävin vaa'alla ja painoni on noussut 1,5kk aikana 5kg (!!!). En ymmärrä kun lääkärit ja tutkimukset sanovat että pillerit eivät lihota vaan se johtuu siitä että syö liikaa. Tai että on aloittanut juuri parisuhteen niin huomaamattaan herkuttelee. Mutta minullahan ei mitään suhdetta ole eikä ruokahaluni ole kasvanut ollenkaan. Elämäntapani ovat täsmälleen samat kuin silloin pari kk sitten ja siksi tuttuni ja perheenikin ihmettelevät yhtäkkistä lihomistani. Järkytykseni lihomisesta sai minut liikkumaan enemmän ja syömään entistä terveellisemmin, mutta lihon vain silti koko ajan. Onko tämä siis totta että jonkun lääkärin mielestä olen vain tyhmä kun en myönnä herkuttelevani salaa??? Koska sitähän minä näköjään teen. Huokaus.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:32"]Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa.
[/quote]

Oot syöny 13 vuotta pillereitä mutta tuona aikana MYÖS tehnyt kolme lasta? Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Jos oot syöny pillereitä niin onhan tuossa noiden lasten takia jo useamman vuoden tauko, että varmaan aika turha puhua 13sta vuodesta..

Vierailija
2/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:23"]

Mä paisuin Yasminista kauheeta tahtia. Enkä tosiaan liho helpolla, söin entistä vähemmän. Noin kilo kuussa tuli, loppui se kokeilu ja paino laski tosi äkkiä. Harmonetin aikana ehkä kilon parissa vuodessa, joten siihen olin tyytyväinen. Nyt migreenin takia Mini-Pill, en oo täs 6kk aikana lihonut. Vaihda ap merkkiä!

[/quote]

Yasminet on siitä hauskoja pillereitä, että vaikka ne turvottaa, niin ne ei silti ehkäise kovin kummoisesti. Eli siinä on kyllä oikein hyvä kombinaatio, jos haluaa tehdä elämästään vaikeeta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:19"]

Ap, minkä merkkisiä e-pillereitä syöt? Minulle pillerit eivät itsessään ole aiheuttaneet painonnousua, vaan ruokahalun eksponentiaalista kasvua, minkä takia lihoin. Söin akneen tarkoitettuja Cypretyl-pillereitä.

[/quote]

Tuo ruokahalun lisääntyminen on myös kytköksissä aineenvaihdunnan ja hormonien muutoksiin. Nimenomaan siihen insuliinin ja sen käsittelyyn.

Vierailija
4/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]

Ei ne lihota, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Syö vähemmän muuttuneen aineenvaihtuntasi mukaan.

[/quote]

Mitäs se muuttunut aineenvahdunta on tarkoittavinaan? Sitäkö, että elimistö jotankin ottaa samasta ravintomäärästä enemmän energiaa? Miten se tapahtuu?

Vai tarkoittako se sitä, että ruoka sulaa mahassa nopeammin? Jos kuitenkin vuorokaudessa mahaan menee sama määrä ruokaa ja sama määrä kaloreita, ja kulutus on tasan sama, ei sillä ole merkitystä miten nopeasti maha toimii.

Siis, miten se "aineenvaihdunnan nopeus" tarkalleen vaikuttaa lhomiseen, ja mistä se rasvaksi muuttuva lisäenergia tulee?

Vierailija
5/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]

Ei ne lihota, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Syö vähemmän muuttuneen aineenvaihtuntasi mukaan.

[/quote]

Mitäs se muuttunut aineenvahdunta on tarkoittavinaan? Sitäkö, että elimistö jotankin ottaa samasta ravintomäärästä enemmän energiaa? Miten se tapahtuu?

Vai tarkoittako se sitä, että ruoka sulaa mahassa nopeammin? Jos kuitenkin vuorokaudessa mahaan menee sama määrä ruokaa ja sama määrä kaloreita, ja kulutus on tasan sama, ei sillä ole merkitystä miten nopeasti maha toimii.

Siis, miten se "aineenvaihdunnan nopeus" tarkalleen vaikuttaa lhomiseen, ja mistä se rasvaksi muuttuva lisäenergia tulee?

[/quote]

Veren insuliinipitoisuuden kohoaminen aiheuttaa rasvan muodostumista.

Vierailija
6/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:32"]Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa. [/quote] Oot syöny 13 vuotta pillereitä mutta tuona aikana MYÖS tehnyt kolme lasta? Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Jos oot syöny pillereitä niin onhan tuossa noiden lasten takia jo useamman vuoden tauko, että varmaan aika turha puhua 13sta vuodesta..

[/quote]

Sori, ollanpa tarkkoja - 13v -  3v on 10 vuotta.  Anteeksi huijausyritys:(

Vierailija
7/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:23"]

Mä paisuin Yasminista kauheeta tahtia. Enkä tosiaan liho helpolla, söin entistä vähemmän. Noin kilo kuussa tuli, loppui se kokeilu ja paino laski tosi äkkiä. Harmonetin aikana ehkä kilon parissa vuodessa, joten siihen olin tyytyväinen. Nyt migreenin takia Mini-Pill, en oo täs 6kk aikana lihonut. Vaihda ap merkkiä!

[/quote]

Yasminet on siitä hauskoja pillereitä, että vaikka ne turvottaa, niin ne ei silti ehkäise kovin kummoisesti. Eli siinä on kyllä oikein hyvä kombinaatio, jos haluaa tehdä elämästään vaikeeta. :)

[/quote]

Aijaa? No mulla ei ollut silloin seksielämää, joten en osaa sanoa ehkäisytehosta. Mutta tuo turvotus oli ihan järkyttävää, siis aivan hirveetä oikeesti. Kellotkaan ei lopulta meinanneet enää mahtua ranteeseen! Joten todellakin oli myös nestettä kehossa, mutta kauhee kaksoisleuka, alavatsalla kunnon röllykkä entisen pienen ja ihan siedettävän masun sijaan.. Sitten aloin laskemaan kalorit, ihan jokaisen ja lisäsin liikuntaakin. Läskit senkuin paisui vain ja olin todella ihmeissäni :D. Kaikki tuo muutamissa kuukausissa, siihen päälle vielä hirveät kilariraivarit joka asiasta ja sitten mulle riitti. 

Vierailija
8/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:32"]Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa. [/quote] Oot syöny 13 vuotta pillereitä mutta tuona aikana MYÖS tehnyt kolme lasta? Sen käsityksen kirjoituksestasi saa. Jos oot syöny pillereitä niin onhan tuossa noiden lasten takia jo useamman vuoden tauko, että varmaan aika turha puhua 13sta vuodesta..

[/quote]

Sori, ollanpa tarkkoja - 13v -  3v on 10 vuotta.  Anteeksi huijausyritys:(

[/quote]

Itseasiassa taisin syödä pillereitä myös ennen 20 ikävuotta joten tuo 13v voi hyvinkin pitää paikkansa lapsista huolimatta, sitä en huomioinutkaan. Vasta 33v:nä laitatin hormonikierukan (eikä sekään lihottanut)

Vierailija
9/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:19"]Ap, minkä merkkisiä e-pillereitä syöt? Minulle pillerit eivät itsessään ole aiheuttaneet painonnousua, vaan ruokahalun eksponentiaalista kasvua, minkä takia lihoin. Söin akneen tarkoitettuja Cypretyl-pillereitä.
[/quote]
Mulla on ollut Cypretyl/Diane Novat nyt 26 vuotta jo, eikä ole paino noussut. Eikä ruokahalu lisääntynyt. Ei niin mitään "oireita" ole tullut. Sopii todella hyvin. Että näin erilaisia me olemme.

Vierailija
10/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan aloittajaa! Itse aloin syömään pillereitä 15 vuotiaana kuukautiskipuihin. Kävin salilla 4-5 kertaa viikossa ja silti painoa kertyi +10kg! Tämä oli kammottavaa hauraalle teinin itsetunnolle joten lopetin pillerit ja sen jälkeen laihduin muutamassa kuussa takaisin alkuperäisiin mittoihin... Tämän jälkeen en ole hormooneihin koskenut.

Vierailija
11/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:44"]Joo kyllähän ne lihottaa. E-pillereiden aloituksen jälkeen joudun nykyään syödä 500kcal vähemmän kuin ennen niitä. Siis jos haluan että paino pysyy samana. [/quote] Ohhoh aika paljon. Miten sait laskettua tuon kalorimäärän mikä täytyi vähentää entisestä kalorimäärästä? Olisi kiva tietää jos saisin itsekin tuolla tavalla painoni laskemaan, koska en nyt yhtään tiedä kuinka paljon vähemmän mun pitäisi syödä kuin ennen. AP.

[/quote]

Jos aiemmin paino pysyi samassa kaloreilla X ja pillereiden jälkeen paino pysyy samana kaloreilla X-500, niin siitä pystyy päättelemään, eron olevan tuon 500... doh.

Vierailija
12/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]Ei ne lihota, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Syö vähemmän muuttuneen aineenvaihtuntasi mukaan.
[/quote]

Sanoin aloituksessani että olen alkanut liikkumaan entistä enemmän ja syömään entistä terveellisemmin (johon kuuluu myös annoskokojen pienentäminen!). Tarkoittaako tämä sitä että aktiivinen urheilija ei saisi syödä kun banaanin päivässä jotta lihominen ei jatkuisi? En ymmärrä. AP.

Vierailija
14/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lihottaa, elimistösihän on silloin keinotekoisesti raskaana, joten elimistön aineenvaihdunta muuttuu. Ei se ole ihan pikkujuttu lähteä rukkaamaan koko naisen hormonitoimintaa. Pillerit myös aiheuttavat joillekin pahoinvointia mitä yritetään helpottaa napostelulla.

E-pillerit ovat lääke, ja yllättävän monilla lääkkeillä on sivuvaikutuksena painonnousu. Vasta nykyään se aletaan myöntääkin, kun kehenkään ei enää uppoa se selitys, että ikänsä hoikkana ollut, hyvin syönyt ja hyvin liikkunut ihminen alkaakin yhtäkkiä laiskaksi läskistelijäksi samalla kun alkaa käyttämään tiettyjä lääkkeitä.

Vierailija
15/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]Ei ne lihota, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Syö vähemmän muuttuneen aineenvaihtuntasi mukaan. [/quote] Sanoin aloituksessani että olen alkanut liikkumaan entistä enemmän ja syömään entistä terveellisemmin (johon kuuluu myös annoskokojen pienentäminen!). Tarkoittaako tämä sitä että aktiivinen urheilija ei saisi syödä kun banaanin päivässä jotta lihominen ei jatkuisi? En ymmärrä. AP.

[/quote]

Syöt liikaa. Energiaa ei synny tyhjästä. Se on fakta.

Vierailija
16/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma kierukan kans...

Vierailija
17/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:21"]

Kyllä ne lihottaa, elimistösihän on silloin keinotekoisesti raskaana, joten elimistön aineenvaihdunta muuttuu. 

[/quote]

Aineenvaihdunta muuttuu eli kuluttaa vähemmän. Ja kun tätä ei oteta huomioon ja syödään kuin ennenkin, niin totta kai lihoaa. Ei pitäisi puhua, että ne pillerit itsessään lihottavat, kun ihmiset oikeasti tuntuvat kuvittelevan sen sitten johtuvan vain niistä pillereistä.

Vierailija
18/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:22"]

Syöt liikaa. Energiaa ei synny tyhjästä. Se on fakta.

[/quote]

Höpsis hei. Ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja, jotka vaikuttavat siihen miten elimistö varastoi rasvaa. Esimerkiksi joillakin raskaana olevilla raskaushormonit aiheuttavat suolistoon metabolisen oireyhtymän, jonka vuoksi elimistö varastoi energiaa tehokkaammin kuin muulloin ja odottajaa lihoo enemmän kuin se olisi laskennallisesti mahdollista verrattuna syötyihin kaloreihin, ja taas synnytyksen jälkeen laihtuu vaikke ei edes laihduta, koska aineenvaihdunta normalisoituu. En ihmettelisi, jos myös e-pilerit aiheuttaisivat samanlaisia häiriöitä aineenvaihduntaan.

Vierailija
19/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa.

Vierailija
20/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:32"]Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa.
[/quote]

Et oo tosissas? :D järki hoi älä jätä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä