En löydä vastausta kysymykseeni. Asiaa lottovoitosta.
Kun voitan huomenna 57 miljoonaa euroa Eurojackpotista, onko minulla mitään mahdollisuutta jakaa sitä läheisille ilman lahjaveroa? Olen pelannut peliä Veikkauksen nettisivuilla ja mahdolliset voitot maksetaan sinne ilmoitetulle tilille.
Jos tulostan kimppasopimuksen Veikkauksen sivuilta jälkikäteen ja kerään siihen läheisten nimet, onko se väärin? Pitäisikö minun tehdä tuo sopimus nyt etukäteen? Se ei onnistu, kun lähisuku on hajallaan Suomessa..
Kommentit (6)
Eikö sellainenkin onnistuisi, että avaa tilin johonkin pankkiin, laittaa sinne miljoonan ja antaa tutulle sen pankkikortin tunnuslukuineen.
Jes, kiitos. Teen siis paristakymmenestä lähisukulaisestani miljonäärejä.
ap
Onhan tätä harrastettu ennenkin. Esim ne jotka voitti jotain 12 miljoonaa lotossa kahden euron kupongilla ja sitten olikin "ennen arvontaa" tehty viiden hengen porukkasopimus :D ihan varmasti joo...
Yleinen tapa jakaa voitto, mielestäni ei mitään arveluttavaa, onhan Veikkaus jo maksanut verot valtiolle, miksi maksaa toiset?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:34"]Eikö sellainenkin onnistuisi, että avaa tilin johonkin pankkiin, laittaa sinne miljoonan ja antaa tutulle sen pankkikortin tunnuslukuineen.
[/quote]
Teoriassa onnistuu, mutta sitten kun verottaja saa tietää niin tulee verot + rapsut. Helpompi tehdä se sopimus niin ei pääsee karhu osingoille.
Voit tehdä jälkikäteen kimppasopimuksen. Noin isot voitothan ei tule heti tilille. 3 viikkoa karenssiaika.