Kauhea virtsatietulehdus, mitä tehdä? Saako saikkua?
Minulla ei eläessäni ole ollut virtsatietulehdusta. Muutama päivä sitten se iski, keskellä yötä ja sen jälkeen en nukuttua saanut. Se päivä meni kärsien, mutta töistä selviten ja runsaasti juoden.
Torstaina oli oireeton. Tänään heräsin taas keskellä yötä siihen ja kävin antamassa virtsanäytteen. Iltaa kohden tuntui, että chiliöljyllä olisi koko alakerta voideltu, tulista ja kirvelee niin helkutisti. Vessassa olen käynyt tänään varmaan 30-40 kertaa. N. Joka 10 minuutti. Tuntuu, että rakko räjähtää jos ei pääse useammin, vaikkei virtsaa tulisikaan. Alkoi myös vatsakivut, aaltoillen. Burana auttoi vähän, siis todella vähän ja antibiootit aloitin tänään. En usko saavani unta. Olen juonut tänäänkin todella paljon nesteitä. Virtsatessa kirvelee aivan tolkuttomasti.
Onko kellään mitään vippaskonstia tähän? Onko mitään helpottavia aineita? Pystyykö töihin mennä? Minulla on vuorotyö, kiireinen ja minun tarvitsisi väh 10minuutin välein käydä vessassa kun normaalisti riittää ehkä 2 krt työpäivän aikana.
Kommentit (42)
Naisten vaiva ja siksi vähätelty. Voi olla jo munuaiset pilalla.
Se onn muuten paha sairaus, kokemusta on nimittäin siinä niinsanotusti kusinouseepääähän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee. Vai saikkua virtsiksestä. Mulla on virtsis 8-10 krt vuodessa. Helpottaa heti kun saan Trimopanit/Selexidit. Siihen asti pärjää särkkäreillä ja juomalla runsaasti vettä.
Sulla on huono hygienia. Ei oo normaalia että noin usein on vti.
Vierailija kirjoitti:
Menee itsestään ohi, muista juoda paljon vettä.
Saattaa mennä kyllä munuaisiin. Antibioottia pikaisesti.
Munuaisaltaantulehduksesta olin kerran viikon sairaalassa ja sain antibiootteja suoneen. Lisäksi puolen vuoden seuranta ja ultraääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee. Vai saikkua virtsiksestä. Mulla on virtsis 8-10 krt vuodessa. Helpottaa heti kun saan Trimopanit/Selexidit. Siihen asti pärjää särkkäreillä ja juomalla runsaasti vettä.
Sulla on huono hygienia. Ei oo normaalia että noin usein on vti.
Ei välttämättä. Virtsateiden rakenne voi myös vaikuttaa. Itsellä loppui tulehdukset, kun aloin syödä 1000mg c vitamiinia päivittäin ja seksin jälkeen aina pissalla.
Vierailija kirjoitti:
Eli taas mennään... Koska SINULLA on joku asia tietyllä tavalla, niin kaikilla muillakin on oltava. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että särkeekö päätäsi ikinä? Naapurin Helvillä särkee välillä. Hän hakkaa itseään nakuna avoimessa arkkupakastimessa puukauhalla silloin vartin ja pärjää sillä. Siis kaikki pärjäävät sillä.
Ja nyt ihan vinkkinä. Jos olet kusitaudissa noin usein, niin juo karpalomehua, syö karpalokapseleita ja c-vitamiinia norsukuuri. Vuoden päästä ylläpito riittää. Voit sitten kertoa täällä, miten pelkkä karpalokapseli riittää, eikä ole tulehduksia, etkä millään tajua miten muilla voi olla. .
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jos tulee virtsatietulehdus niin ilman antibioottia alkaa pissa karkailla housuun alle vuorokaudessa. Vaikea tehdä töitä siinä.
Aih, tuo on kyllä synnytyksen jälkeen tuskallisin kokemani asia ja ne joilla ei ole koskaan ollut, eivät osaa kuvitellakaan! Työkykyä ei tod ole. Antibiootti onneksi auttaa ja tuo c-vitamiinikuuri ehkäisee.
Vierailija kirjoitti:
Sain antibiootit, tosin en tiedä tehoaako ne, kun tuli vasta alustava vastaus. Mutta olo oli niin sietämätön että antoivat Trimopania alkuun. En tiennyt tällaista tautia edes olevan olemassa.
Epäilen minulla olevan lämpöä, koska mittasin lämmön ja tuntien buranakuurin jälkeen 36.9, yleensä kun otan buranan niin lämpö laskee yleensä 35-36
Jos sulle nousee kuume, on todennäköisesti kyseessä munuaisiin noussut tulehdus, ja siihen ei Trimopan auta.
Vierailija kirjoitti:
Peppusek sin jälkeen ei penistä tulisi työntää pesemättä suoraan emättimeen.
Vierailija kirjoitti:
Menee itsestään ohi, muista juoda paljon vettä.
Kroonistuu tai sitten kipuaa munuaisiin, jolloin oletkin todellisissa vaikeuksissa.
Olen saanut virtsikseen sairaslomaa, mutta vain jos olen sitä itse tajunnut pyytää. Teen sellaista työtä myös jossa keskittymisen pitää olla huipussaan ja ylimääräisiin kerran tunnissa vessassa ramppaamiseen ei ole aikaa.
Juo paljon karpalomehua ja syö c-vitamiinia purkista tai esim. Sitrushedelmistä tai marjoista.
Itsellä on todettu lyhyempi virtsaputki sekä kuivat limakalvot jotka edesauttavat tulehduksen syntymistä.
Nykyään minulla varalle koko ajan nitrofur-c antibiootti ja jos tuntuu että tulehdus alkamassa aloitan kuurin, sillä joka kerta se pamahtaa niin kovalla rytinällä ettei työnteosta tule mitään. Tsemppiä!
Jalkojen kylmettymisestäkin voi saada virtsatietulehduksen. Eli pitäkää naiset jalat lämpiminä.
Mikset ole saanut antibioottia. Antibiootti on tarpeen, jossa se bakteeri saadaan pois. Ei sitä kannata siellä elimistössä pitää elossa.
Antibioottiresepti, missä se on. Ja kuuri syödään loppuun asti sitten.
Runsas veden juominen, sen pitäisi auttaa oireisiin, mutta ei häädä bakteeria kuitenkaan.
Sairaslomaa ei tod.näk. kirjoiteta, jos ei ole kuumetta noussut korkeisiin lukemiin.
Lievä "virtsis" voi mennä itsekseen ohi, kun juo paljon ym. Mutta jos äityy pahaksi, olet tosiaan "nesteessä" ja lääkkeet oltava tosi järeät, eli lääkäriin!
Nm: munuaistulehduksen valitettavasti kokenut
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole saanut antibioottia. Antibiootti on tarpeen, jossa se bakteeri saadaan pois. Ei sitä kannata siellä elimistössä pitää elossa.
Antibioottiresepti, missä se on. Ja kuuri syödään loppuun asti sitten.
Runsas veden juominen, sen pitäisi auttaa oireisiin, mutta ei häädä bakteeria kuitenkaan.
Sairaslomaa ei tod.näk. kirjoiteta, jos ei ole kuumetta noussut korkeisiin lukemiin.
Sairauslomasta, antibiootti alkaa yleensä melko heti vaikuttaa, mutta kun kerrot että työssäsi ei ole mahdollista juosta vähän väliä vessassa, niin ehkä se sairauslomakin sitten on aiheellinen.
Mutta mene nyt se resepti hakemaan.
Ap täällä. Aamulla heräsin aivan uutena ihmisenä, vaikka olin nukkunut muutamia tunteja. Virtsatessa vähän kirvelyä, muttei kipua tai muuta. Töihin siis ja hyvin meni. Ilmeisesti melko hyvin auttoi trimopanit.
Eilen en olisi voinut mennä töihin. Virtsanpidätyskyvyttömyyttä, tuntui, että alapääni oli chilillä ja partateriä täysi. Todella kauheat kivut, olin sitten maaten, seisten, hyppien, istuen tms.
Huh! Viljelyvastaus oli jotain e5 jtk ja e. Coli. Leukosyytit vain yhdellä plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Aamulla heräsin aivan uutena ihmisenä, vaikka olin nukkunut muutamia tunteja. Virtsatessa vähän kirvelyä, muttei kipua tai muuta. Töihin siis ja hyvin meni. Ilmeisesti melko hyvin auttoi trimopanit.
Eilen en olisi voinut mennä töihin. Virtsanpidätyskyvyttömyyttä, tuntui, että alapääni oli chilillä ja partateriä täysi. Todella kauheat kivut, olin sitten maaten, seisten, hyppien, istuen tms.
Huh! Viljelyvastaus oli jotain e5 jtk ja e. Coli. Leukosyytit vain yhdellä plussalla.
Eli oot saanut omaa paskaasi virtsateihin. Huono hygienia ja väärän mallista seksiä.