Kauhea virtsatietulehdus, mitä tehdä? Saako saikkua?
Minulla ei eläessäni ole ollut virtsatietulehdusta. Muutama päivä sitten se iski, keskellä yötä ja sen jälkeen en nukuttua saanut. Se päivä meni kärsien, mutta töistä selviten ja runsaasti juoden.
Torstaina oli oireeton. Tänään heräsin taas keskellä yötä siihen ja kävin antamassa virtsanäytteen. Iltaa kohden tuntui, että chiliöljyllä olisi koko alakerta voideltu, tulista ja kirvelee niin helkutisti. Vessassa olen käynyt tänään varmaan 30-40 kertaa. N. Joka 10 minuutti. Tuntuu, että rakko räjähtää jos ei pääse useammin, vaikkei virtsaa tulisikaan. Alkoi myös vatsakivut, aaltoillen. Burana auttoi vähän, siis todella vähän ja antibiootit aloitin tänään. En usko saavani unta. Olen juonut tänäänkin todella paljon nesteitä. Virtsatessa kirvelee aivan tolkuttomasti.
Onko kellään mitään vippaskonstia tähän? Onko mitään helpottavia aineita? Pystyykö töihin mennä? Minulla on vuorotyö, kiireinen ja minun tarvitsisi väh 10minuutin välein käydä vessassa kun normaalisti riittää ehkä 2 krt työpäivän aikana.
Kommentit (42)
Nämä on kyllä kummallisia juttuja. Kun nenä vähän vuotaa saa heti saikkua 3 päivää... mutta kun vessassa joutuu juoksemaan 6 kertaa tunnissa ja alakerta tuntuu kuin olisi chilillä voideltu ei saikkua meinaa saada millään.
Etkö sä mitään antibioottia saanu? Ne auttaa aika nopeasti.
Xylocain geeli vaginaan levitettynä auttaa kirvelyyn koska se on puudutusainetta. Tuskin saat sitä mistään tosin valitettavasti.
Menee itsestään ohi, muista juoda paljon vettä.
Vierailija kirjoitti:
Xylocain geeli vaginaan levitettynä auttaa kirvelyyn koska se on puudutusainetta. Tuskin saat sitä mistään tosin valitettavasti.
Emlaa saa ilman reseptiä, ja lidokaiinia sekin. Voisiko siitä olla hyötyä?
Tietysti saat sairauslomaa. Toivotaan, että antibiootti alkaa auttamaan.
tkl
[qu.ote=Vierailija]Menee itsestään ohi, muista juoda paljon vettä.[/quote]
Eihän muuten mene. Antibioottikuuri jos noin pahat oireet.
Alkavan virtsatietulehduksen olen saanut pois juomalla litratolkulla, pissaamalla litratolkulla ja hautomalla alapäätä lämminvesipulloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se virtsatulehdus vaginasta ole peräisin.
Etkö saanut alkuantibioottia mukaan? Tuossa vaiheessa oleva virtsatieinfektio vaatii antibioottihoidon. Ja se kannattaa muuten aloittaa nopeasti, leviää muuten helposti munuaisiin ja sitten oletkin jo sairaalahoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä mitään antibioottia saanu? Ne auttaa aika nopeasti.
Ole ystävällinen ja lue aloitus ennen kommentointia.
Sain antibiootit, tosin en tiedä tehoaako ne, kun tuli vasta alustava vastaus. Mutta olo oli niin sietämätön että antoivat Trimopania alkuun. En tiennyt tällaista tautia edes olevan olemassa.
Epäilen minulla olevan lämpöä, koska mittasin lämmön ja tuntien buranakuurin jälkeen 36.9, yleensä kun otan buranan niin lämpö laskee yleensä 35-36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaankin, jos se kirvely tulee virtsaputken suulta ja siitä ympäristöstä. Jos se tulee virtsaputken sisältä niin ei auta. En tiedä oikeastaan mistä kohtaa tuo tuntemus tulee.
Onko sinulla sukupuolitautimahdollisuutta (esim. uutta kumppania)? Nekin aiheuttaa virtsaoireita ja silloin hoito on aivan eri. Jos ei ole mitään mahdollisutta, niin sitten hoidetaan VTI: na. VTI antibioottikuurissa kestää hiukan, ennen kuin alkaa toimimaan. Välillä oireita voi olla hetken aikaa lääkekuurin jälkeenkin. Runsas juominen (karpalo tms .hapan mehu) ja maksimikipulääkitys lievittää oireita. Jos sinulle tulee kylki- ja selkäkipua, sekä nousee kuume, niin sitten menet päivytyskeen.
Lääkäriin, saat saikkua ja antibiootit!
Älä huolehdi, antibiootti alkaa vaikuttamaan nopeasti. Mulle tulee virtsis kanssa aina tosi pahana, siihen ei vedenjuomiset yms ikinä auta, joka kerta on pakko ottaa lääkkeet.
Pikaista paranemista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaankin, jos se kirvely tulee virtsaputken suulta ja siitä ympäristöstä. Jos se tulee virtsaputken sisältä niin ei auta. En tiedä oikeastaan mistä kohtaa tuo tuntemus tulee.
Tähän lisäyksenä komppaan muita, että jos et ole mennyt lääkäriin niin mene ehdottomasti. Antibiootit hoitavat tuon oikeasti kuntoon ja oireesi kuulostavat sellaisilta että nyt on syytä reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Menee itsestään ohi, muista juoda paljon vettä.
Menee munuaisiin.
Pikku vaivoihin antibioottia voi Jeesus teidän kanssanne kun tulee jotain isompaa niin ei antibiootit enää toimi koska resistanssi.
Itse en vastaavassa tilanteessa töihin mennyt koska en työssäni pystyisi vessassa ramppaamaan. Ja sairas olotila oli.