Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä ette koe työstressiä: mitä työtä teette?

Vierailija
08.10.2021 |

Olen ollut viime kuukausina/vuosina aivan ylistressaantunut töistäni. Olen rahoitusalalla. Palkkani on hyvä, mutta en enää kestä tätä jatkuvaa stressiä.

Mietin, mikä työ voisi olla sellainen, missä kuormitus olisi inhimillinen. Haluan nukkua yöni rauhassa.

Sinä, joka et koe valtavaa stressiä töistä: mitä työtä teet?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistösihteeri.

Palkka huono, työn oppii helposti ja siisti toimistotyö. Toimisto on auki 9-16, silloin pitää olla töissä, liukumaa 1 h.

Vierailija
22/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousassistentti valtiolla, mutta ei mitään stressiä. Jos teen virheen, se kyllä korjataan. 

Siis minua ei stressaa työkuorma vaan se voinko tehdä taloudellisesti vahinkoa. Työt kyllä tehdään ajallaan, mutta ei mitään stressiä, että aiheutan taloudellista vahinkoa virheilläni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette koe. Ei, te ketkä ette koe.

Helpottiko?

Vierailija
24/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja. Ei tarvitse työtä stressata, mutta palkka nostaa verenpainetta.

Laitoshuoltaja julkisella. Tupsuttelen posliinikissoja ja kuuntelen oopperaa. Palkassa ei valittamista ja puolet edellisen työpaikan työmäärästä. Vaihda paikkaa, olet työvoimapula-alalla.

Vierailija
25/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poatissa lajittelijana. Ei stressaa ja meillä on hyvät yölisät

Vierailija
26/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion tarkastusviraston johtaja. Hihiii...

Vierailija
27/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*postissa* siis

Vierailija
28/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkolliset stressaavat töistään? Eihän teidän omat rahat siinä firmassa ole kiinni.

Vierailija
29/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä työssä ole vika. Itse olen esim. stressaajatyyppiä eli ihan sama mikä työ, saan revittyä kaikesta stressiä. Todella ärsyttävää.

Tunnistan tämän itsestäni. Ja olen todennut, että en pääse neurooseistani eroon, joten olen mieluummin keskituloinen "kusisukka" kuin matalasti palkattu kusisukka.

Minulla auttoi ympäryskuntaan muuttaminen, lenkkeilyt metsäteillä kaukana hälystä ja kutominen. Kuormitun kaupunkielämästä enemmän kuin haluaisin uskoa.

Vierailija
30/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poatissa lajittelijana. Ei stressaa ja meillä on hyvät yölisät

:D

Vierailija
31/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallialan tehtaassa kokoonpanijana. Okei, palkka ei päätä huimaa, mutta on kuitenkin pelkässä päivävuorossa sama kuin esimerkiksi hoitajilla kolmivuorotöissä. Ei tartte kun vaan tehdä käsillä töitä, pyörittelee vähän ruuveja, kuuntelee hyvää musiikkia ja lähtee himaan. Ei tartte murehtia mistään. Kiireaikoina saadaan tehdä ylitöitä ja viikonloppuja.

Myyjät huolehtii siitä hintakilpailupuolesta, meidän ei tarvitse kuin tehdä helvetisti. Ei tämäkään silti kaikille sovi, moni lopettaa jo alussa kesken kun ei pää kestä tehdä suorittavaa työtä, jossa pitää oikeasti TEHDÄ koko ajan ja noudattaa taukoja aika minuutilleen. Mulle tää sopii oikein mainiosti. Olin aikoinaan kaupan kassalla, palkka oli sama kuin nyt, vaikka piti olla töissä iltaisin ja viikonloppuisin. Ja sai kuunnella asiakkaiden valituksia koko ajan, ihan kuin v-ttu MINÄ olisin päättänyt siinä kauppaketjussa yhtään MISTÄÄN! 

Nyt on muuten teknologiateollisuudessa työntekijäpula, että tervetuloa vaan alalle. Edelleen, palkka ei sitten päätä huimaa. Mutta ei ole niin stressaavaakaan kuin monet muut saman palkkatason työt. Minusta kuitenkin moni vieroksuu tehdastöitä turhaan. Se on niin paljon kivempaa kuin moni muu saman palkkatason työ, että ihme ettei näistä töistä suorastaan tapella. Itse kai osaan arvostaa tätä työtäni paremmin, koska olen ollut kaiken maailman asiakaspalvelutöissä orjapalkalla aiemmin.

Vierailija
32/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähkäri. Työaika joustaa, pomo stressaa puolestani. Teen töitä kun olen töissä ja muulloin en niitä mieti.

Vierailija
33/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa pienten ryhmässä hoitaja. Ope hoitaa suunnittelun, vasut ja keskustelut vanhempien kanssa. Mun työ on keskittyä perushoitoon ja sen sujuvuuteen. Ryhmässä 12 lasta ja kun ovat 1-2 vuoden ikäisiä niin päivät menee perushoitoon, syömiseen, nukkumiseen, pukemiseen ja ulkoiluun.

Oikeastaan aika kevyttä työtä ja hirvittää kun joskus joudun siirtymään yli 3-vuotiaiden ryhmään.

Vierailija
34/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNC koneistaja.

Työ ei ole fyysisestikään erityisen kuormittavaa koska on niin automatisoitua.

Hyvä homma kaikin puolin 👌

Vierailija
35/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja. Työalue on vain ja ainoastaan minun aluettani. Kuvantamiseen tullaan "seulan" kautta eli ei ole riehujia jne. Työ suhteellisen yksinkertaista, mutta mielenkiintoista. Ei koskaan tarvitse miettiä työasioita kotona.  

Vierailija
36/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilintarkastaja, ei kiinnosta toimiston oven sulkeuduttua v*ttukaan... minustunteja tehnyt ympäri vuoden.

Vierailija
37/37 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallialan tehtaassa kokoonpanijana. Okei, palkka ei päätä huimaa, mutta on kuitenkin pelkässä päivävuorossa sama kuin esimerkiksi hoitajilla kolmivuorotöissä. Ei tartte kun vaan tehdä käsillä töitä, pyörittelee vähän ruuveja, kuuntelee hyvää musiikkia ja lähtee himaan. Ei tartte murehtia mistään. Kiireaikoina saadaan tehdä ylitöitä ja viikonloppuja.

Myyjät huolehtii siitä hintakilpailupuolesta, meidän ei tarvitse kuin tehdä helvetisti. Ei tämäkään silti kaikille sovi, moni lopettaa jo alussa kesken kun ei pää kestä tehdä suorittavaa työtä, jossa pitää oikeasti TEHDÄ koko ajan ja noudattaa taukoja aika minuutilleen. Mulle tää sopii oikein mainiosti. Olin aikoinaan kaupan kassalla, palkka oli sama kuin nyt, vaikka piti olla töissä iltaisin ja viikonloppuisin. Ja sai kuunnella asiakkaiden valituksia koko ajan, ihan kuin v-ttu MINÄ olisin päättänyt siinä kauppaketjussa yhtään MISTÄÄN! 

Nyt on muuten teknologiateollisuudessa työntekijäpula, että tervetuloa vaan alalle. Edelleen, palkka ei sitten päätä huimaa. Mutta ei ole niin stressaavaakaan kuin monet muut saman palkkatason työt. Minusta kuitenkin moni vieroksuu tehdastöitä turhaan. Se on niin paljon kivempaa kuin moni muu saman palkkatason työ, että ihme ettei näistä töistä suorastaan tapella. Itse kai osaan arvostaa tätä työtäni paremmin, koska olen ollut kaiken maailman asiakaspalvelutöissä orjapalkalla aiemmin.

Hyvin sanottu.

Itse myös ihmettelen miksi tehdastyötä ja metallialaa vieroksutaan, kaikkialla ei ole samanlaista.

Työpaikoissakin on eroja palkan suhteen, itse saan mielestäni ihan hyvää palkkaa.

Palvelualalle en enää menisi kirveelläkään, enkä mihinkään matalapalkkatöihin. Oon kokenut nekin aikanaan.

T. Se CNC koneistaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi