Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiasta ja terapeutista

Vierailija
08.10.2021 |

Osaako joku neuvoa. Olen käynyt terapiassa yli vuoden ja minusta on koko ajan tuntunut, että tästä ei ole mitään hyötyä. Takana akuutti kriisi. Minulla on koko ajan ollut tunne, että terapeutti ei ole läsnä, että se vain kuuntelee, ei kuule. Harvoin kommentoi mitään, lähinnä se on semmoista yksinpuhelua. Kun olen käynyt katsomassa, mitä on kirjannut, ei ole edes kirjannut niitä asioita, jotka olen itse kokenut tärkeinä ja joita olen tuonut eniten esille, vaan jotain ihan muuta. Olenko väärässä? Nyt haluaisin lopettaa terapian, kun koen, että tästä ykdinpuhelusta ei ole mitään hyötyä. Olisin tarvinnut terapeutin, joka tarjoaa näkökulmia ja ratkaisuvaihtoehtoja, en tyyppiä, joka vaan kuuntelee monologiani.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan lopetat. Ei kai siinä muuta.

Vierailija
2/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on leipääntynyt työhönsä. Kaiket päivät kuuntelee noita ihmisten valituksia, niin vähemmästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Terapeutin tehtävä on kuulla ja nostaa uusia näkökulmia kysymällä tarkentavia kysymyksiä. Onnea paremman löytämiseen!

Vierailija
4/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ainut. Valitettavan monilla sama tarina. En oikeastaan tunne ketään, joka olisi käynyt terapeutilla ja tullut sieltä jotenkin wholesome-tyyppinä ulos. Päin vastoin, silloin se vasta alkaa se ”minä kun olen mt-ongelmainen niin minulla on oikeus käyttäytyä huonosti ja olla huomion keskipisteenä”.

Vierailija
5/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökemiat!

Vierailija
6/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikea terapiasuuntautuminen? Onko lääkitys käytössä?

Vierailija
7/7 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minulla on samanlainen kokemus. Terapeutti vain nyökytteli, hymyili ja teki muistiinpanoja.

Kerran jouduin kertomaan uudelleen juuri samat asiat, jotka olin kertonut kaksi viikkoa sitten. Ne tulivat terapeutille aivan uusina asioina.

Turhauduin ja lopetin terapian puolen vuoden kuluttua. Yhden uuden näkökulman löysin terapiassa, mutta siihen se sitten jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä