onko noloa antaa pokkareita joululahjaksi?
Mulla on niin monta lahjaa ostettavana että rahat ei meinaa riittää
Kommentit (13)
No kyllä kirjat tulee antaa kovakantisina, jos joululahjaksi menee. Pokkarit on usein vähän vanhempia kirjoja ja pienellä etsimisellä nekin löytyy kovakantisena suht halvalla.
Musta ei ole noloa, todellakaan. Eivät ne kovat kannet ratkaise mitään vaan tosiaan se sisältö. Englanninkielisessä maailmassa julkaistaan suurin osa kirjoista pehmeäkantisina ja ihmiset ostavat nimenomaan niitä.
Mä en edes kovakantisia haluaisi. Raahaan kesken olevaa kirjaa aina mukaan joka paikkaan ja pokkari on paljon mukavampi raahattava kuin kovakantinen tapaus. Sen vuoksi mulla tahtoo kovakantiset jäädä lukematta, kun valikoin hyllystä aina jonkun pokkarin laukussa kannettavaksi sen kovakantisen sijaan.
Just ostin nuorelle pojalle pokkarin joululahjaksi. Ei mulle tullut edes mieleen, että olisi jotenkin nolo. Maksoi muuten 10 e ja kovakantiset maksoi n. 20e ylöspäin. Et tuossakin mielessä järkevämpää ostaa pokkari.
Ei ole. Yhden kovakantisen hinnalla saa 3-4 pokkaria. Itse ainakin paljon lukevana suorastaan kauhistun, kun joku maksaa yhdestä kovakantisesta 30 euroa. Mieluummin pokkareita tai 20-30 euron lahjakortti adlibrikseen tai stokkan akateemiseen, jossa kirja-ale alkaa heti vuoden alusta.
Ei millään tavalla noloa. Meilläpäin on jopa tapana antaa lahjaksi kirjoja omasta hyllystä. Mikäli lahjan saaja oikein kirjaan rakastuu, hän voi ihan vapaasti hankkia siitä sellaisen hypersuperdeluxe-version minkä haluaa. Todennäköisesti saaja lukee kirjan kerran, ja vie kirjastoon.
Ei ole! Ja pokkareita on kivempi lukea kuin kovakantisia. Mieluummin keskinkertainen pokkari kuin samanhintainen suklaa/karkkiloota. Kirjassa hintaa ei edes ajattele saajana, koska se on henkilökohtaisempi lahja ja kertoo yleensä ostajan tai saajan mieltymyksistä.
Ei ole noloa! Vaikka antaisit heijastimen tai tarran lahjaksi, niin ei ole noloa. Minua ainakin lämmittäisi ihan mikä vain pieni muistaminen läheisiltä, pelkkä korttikin käy!
Ei yhtään noloa, tykkäisin kovasti.
Ei se noloa ole, mutta mitään uutuuksia ei suomenkielisinä saa. Ei minusta 30 euroa älytön hinta ole kovakantisesta kirjasta ja uusiakin kovakantisia saa jo 25 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:34"]
No kyllä kirjat tulee antaa kovakantisina, jos joululahjaksi menee. Pokkarit on usein vähän vanhempia kirjoja ja pienellä etsimisellä nekin löytyy kovakantisena suht halvalla.
[/quote]
Tyypillistä sivistymättömälle. Lahjaksi voi antaa jopa divarista ostetun kirjan jos haluttu kirja on niin vanha että se on myyty kaupoissa loppuun ajat sitten.
Ei ole. Kirjan arvo on tekstissä, sisällössä.