Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia? Parisuhteesta.

Vierailija
03.12.2014 |

Suutuin miehelle ja sanoin että tämä ei toimi. Hän huusi kovaa että erotaan sitten. Kun suuttuu niin kiroilee ja huutaa. Ihan hirveän kuuloista. Ei osaa keskustella. Tälläistäkö mä olen sietänyt. Itselläni erilainen kokemus lapsuuden perheessä. Isä oli sovitteleva ja yritti selvittää riitoja. Tosin muita ongelmia oli sitten. En vain voi sietää tuota kiroilua ja huutamista yhtä aikaa. Tullut viime aikoina 9:ltä illalla vasta kotiin. Oon vaan väsynyt kun itse hoidan töiden jälkeen lasten arjen. Mies sentään laittaa aamulla lapset kouluun. Mutta laitan kaiken valmiiksi. Kun tulee töistä niin ei auta lasten kanssa yhtään. Kysyy vaan että ei tiedä mitä pitää tehdä? Vaikka tietää hyvin. Nytkin tuli kotiin lasten nukkuma-aikaan ja lähti saman tien kauppaan hakemaan ruokaa itselleen. Olisi voinut hetken odottaa ja auttaa lasten kanssa. En mä tiedä kelle mä tästä puhuisin. Ei ole ystäviä ja vanhemmille jos puhun niin ne vain sanoo että kyllä se siitä leppyy ym.ja älkää riidelkö jne. Ei ne ymmärrä. Mä en tiedä millainen on oikeanlainen parisuhde. Onko tää normaalia? En mä tiedä edes rakastanko tuota miestä enää. Nyt ainakin ärsyttää vaan. Ei me nähdä ollenkaan tai vietetä aikaa yhdessä tai perheenä. Vk-loppuna se vaan nukkuu pitkään. Tää ei ole sellaista perhe-elämää mistä mä haaveilin. Ja ollaan oltu kauan yhdessä ja tosi myrskyinen liitto. Nykyään ei juuri riidellä paitsi nyt viime aikoina. Kait kaikki miehet on viallisia, tai naiset.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että ette osaa kommunikoida toistenne kanssa jos just menee huudoksi. Itselläni ei ole lapsia joten en tiedä millaista se tulisi sitten olemaan. 5 vuoden suhteessa mieheni on huutanut ehkä kaksi kertaa minulle. Kaikki ovat erilaisia, mutta jos et ole onnellinen se jo kertoo ettei ole ns normaalia. Olen oppinut että ongelmat selviää vain puhumalla. Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sussahan ei ole mitään vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa.

Tuosta huutamisesta - välienselvittelyn tapoja on erilaisia, eikä mikään niistä ole oikea tai väärä (paitsi toki väkivalta on väärin). Ei se nyt maailmaa kaada jos välillä huudetaan, ja sitten sovitaan. Persoonallisuudesta riippuu mikä selvittelytapa itselle sopii parhaiten. Esim. itse tykkään siitä että kiivaasti selvitetään vaikka huutamalla se asia ja sitten sovitaan. Kammottavin tapa minulle on erään eksäni harrastama, että paetaan koko asian käsittelyä, vaikka lähdetään kävelemään heti jos tulee vähänkin keskustelussa jostain erimielisyyttä josta pitäisi sopia. Mutta toisenlaisille ihmisille taas toisin. 

Luultavasti se miehesi ei muuten ihan oikeasti tiedä, mitä hänen pitäisi tehdä töistä tullessaan "auttaakseen lasten kanssa". Mikset vain kertoisi hänelle mitä haluat tehtävän? Ei miehet aina oivalla selalisia asioita itse. Hyvä jos kuitenkin käskemällä tekee. 

Eikä nyt joku viikonloppuna pitkään nukkuminen voi ongelma olla oikeasti. Tuntuu että etsimällä etsit miehestä vikoja koska olet jotenkin kyllästynyt tilanteeseenne.

Vierailija
4/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi ottaa parisuhdeaikaa ja selvittää välinne. Olkaa toisillenne avoimia ja rehellisiä niin lähennytte. Tuota teidän nykyistä tietä kuljette kohti eroa. Mies löytää jonkun ymmärtäjän ja aloittaa uuden suhteen.
Ei ole muuta neuvoa antaa, kun että mieti mitä parisuhteelta haluat ja kerro se miehelle. Ei syyttävästi, vaan "musta tuntuu"-tyylisesti.
T. Pariterapian läpikäynyt

Vierailija
5/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule yksikaan suhde tai ihminen ei ole taydellinen

Vierailija
6/6 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:44"]

Ihan normaalilta kuulostaa.

Tuosta huutamisesta - välienselvittelyn tapoja on erilaisia, eikä mikään niistä ole oikea tai väärä (paitsi toki väkivalta on väärin). Ei se nyt maailmaa kaada jos välillä huudetaan, ja sitten sovitaan. Persoonallisuudesta riippuu mikä selvittelytapa itselle sopii parhaiten. Esim. itse tykkään siitä että kiivaasti selvitetään vaikka huutamalla se asia ja sitten sovitaan. Kammottavin tapa minulle on erään eksäni harrastama, että paetaan koko asian käsittelyä, vaikka lähdetään kävelemään heti jos tulee vähänkin keskustelussa jostain erimielisyyttä josta pitäisi sopia. Mutta toisenlaisille ihmisille taas toisin. 

Luultavasti se miehesi ei muuten ihan oikeasti tiedä, mitä hänen pitäisi tehdä töistä tullessaan "auttaakseen lasten kanssa". Mikset vain kertoisi hänelle mitä haluat tehtävän? Ei miehet aina oivalla selalisia asioita itse. Hyvä jos kuitenkin käskemällä tekee. 

Eikä nyt joku viikonloppuna pitkään nukkuminen voi ongelma olla oikeasti. Tuntuu että etsimällä etsit miehestä vikoja koska olet jotenkin kyllästynyt tilanteeseenne.

[/quote]

Maailma ei kaadu, jos välillä huudetaan, mutta minä en voi sovitella riitaa huutajan kanssa. Eli jos minulle riidassa huudetaan, vastaan asiallisin argmentein ja jos huuto jatkuu, lähden kävelemään pois tilanteesta, joka ei johda mihinkään. Odotan, että toinen osapuoli rauhoittuu ja kykenee keskusteluun. Mitä enemmän toinen huutaa, sitä pitempään olen hiljaa.