Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä lapset olleet kotona yksin iltavuoron ajan?

Vierailija
08.10.2021 |

Jos iltavuoro on sinne 22-23 asti. Ja etenkin jos 2 lasta jotka lähes samanikäisiä. Eli suht samalla tasolla pärjäämisen kanssa. Omat täytti juuri 8v ja 9v ja en ole jättämässä vielä illoiksi. Koulupäivän jälkeen ovat keskenään, samoin aamulla. Ja hyvin on mennyt. Olen kuitenkin alalla missä paljon vuorotyötä. Ja nykyinen työ kestää enää loppuvuoden. Lapset on kyllä isänkin luona, mutta oman kokemukseni mukaan työnantajat on aika nihkeitä järjestämään vuoroja sen mukaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäistenkin aivojen etuotsalohko on vielä keskenkasvuinen ja tutkimusten mukaan 14 vuotiaskin muistaa vain puolet tälle annetuista turvallisuusohjeista.

Vierailija
2/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oikein ymmärtänyt miten ne illat eroaa päivistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on vuoroviikoin isällä ja olen saanut sovittua iltavuorot isä viikolle. Kolmannesta luokasta eteen päin ovat olleet satunnaisesti iltaisin yksin.

Vierailija
4/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO sen verrab matala, jotta ei kait sillä niin väliä olekaan sulle.

Vierailija
5/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄO sen verrab matala, jotta ei kait sillä niin väliä olekaan sulle.

Kuka nyt osoitti oman älykkyytensä?

Vierailija
6/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et anna lapsia isälle jos et koe heidän kasvatusta tärkeämmäksi kuin oma työ?

Vierailija
7/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi et anna lapsia isälle jos et koe heidän kasvatusta tärkeämmäksi kuin oma työ?

Ehkä isä ei halua yksinhuoltajaksi. Harva haluaa.

-ohis.

Vierailija
8/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yussuf hoitaa lapsia silläaikaa.

Vierailija
9/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko näin? Olin välillä puolikin vuotta työtön, kun ei löytynyt päivätyötä. Mutta vuosikausia ei ole varaa olla työtön. Ja lasten olisi muutenkin parempi tällä hetkellä olla enemmän mun luona. Ja kunhan nyt kysyin, missä vaiheessa muut on uskaltanut jättää. Sanoin kyllä jo alussa, että omiani en vielä jätä. Oon vaikka sitten työtön.

Ap

Vierailija
10/14 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tosiaan ymmärrä, niin selitetään sitten. Päivällä ne lapset on koulussa. Ei siis yksin kotona. Ainakaan koko minun työvuoroa. Aamulla tunnin, iltapäivästä 1-2h. Iltavuoro alkaa siihen aikaan kun koulu on jo loppunut. Joten ne lapset on sen 9h yksin, kun matkoihinkin menee aikaa. Ja niiden pitäisi käydä keskenään nukkumaankin. Ja monia alakoululaisia se vielä saattaa pelottaa. Tai ei välttämättä käydä ajoissa nukkumaan, vaan juuri ennenkuin äiti tulee kotiin.

Ap

Vierailija
11/14 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 14.

Vierailija
12/14 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko näin? Olin välillä puolikin vuotta työtön, kun ei löytynyt päivätyötä. Mutta vuosikausia ei ole varaa olla työtön. Ja lasten olisi muutenkin parempi tällä hetkellä olla enemmän mun luona. Ja kunhan nyt kysyin, missä vaiheessa muut on uskaltanut jättää. Sanoin kyllä jo alussa, että omiani en vielä jätä. Oon vaikka sitten työtön.

Ap

sinun pitää ottaa itsellesi mies. tulee talous kuntoon ja lapset saavat miehen mallin. oppivat näkemään miehen ja naisen välisiä vuorovaikutusta kotona.

Vierailija
13/14 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

sinun pitää ottaa itsellesi mies. tulee talous kuntoon ja lapset saavat miehen mallin. oppivat näkemään miehen ja naisen välisiä vuorovaikutusta kotona.

Niitä miehiähän noin vain otetaankin. Ja minulla kyllä on jo, mutta en ole lapsille esitellyt, ei ole ajankohtaista. Ja muutenkaan ei ole kenenkään muun velvollisuus huolehtia lapsistani kuin minun ja heidän isänsä. Ja taloudellisesti pärjään kyllä mainiosti, vaikka en aina töissä olisikaan. Pelkillä kelan rahoilla voisi olla tiukempaa, mutta pärjättäisi silti. Mutta nytkin saan taas liiton päivät nollattua.

Vierailija
14/14 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oikein ym miten ne illat eroaa päivistä?

Mitä ihmettä! Etkö ymmärrä sitä eroa, että lapset joutuvat huolehtimaan itsestään koko illan?! Päivällinen, iltapala, iltatoimet ja käyvät nukkumaan vailla turvallista aikuista. Millainen äiti olet, vailla tätä ymmärrystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi