Ajattele nopeasti! Mikä väri sinulla tulee mieleen 80-luvusta
Tuleeko jollekkin mieleen jokin muu väri kun Neon pinkki, sähkönsininen tai lime
Kommentit (78)
Inhokkivärini eli kaikki neonvärit, mintunvihreä ja lohenpunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastellit.
Ne on ysärin alkua.
Ei, kyllä niitä oli myös kasarilla. Mintunvihreä, vaaleanpunainen..toki sävyissä voi olla eroa,nuo oli aika vahvoja pahimmillaan 😁
Onhan niitä nytkin. Kaikkia värejä on aina.
Musta tai valkoinen, sillä mä en ollut silloin vielä syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Neon värit, kirkkaat ja shokeeraavat, joita ei vielä 70-luvun harmaudessa ollut.
70-luku on ollut värikästä. Mustavalkoisista ja haalistuneista värikuvista saa väärän käsityksen.
Kun luin aloituksen, ajattelin, että kaikki tietenkin vastaavat ruskea. Minusta 80-l oli ilmiselvästi ruskeaa aikaa. Yllätyin, kun on mainittu neonvärejä ja pastilleja. Ei niitä meillä kyllä ollut 80-luvulla. Menin yläasteelle 1990, joten on helppo muistaa millaista oli ennen tai jälkeen tuon vuosikymmenen vaihdon.
Oranssi. Jäänteitä 70-luvulta, kukaan ei ollut vielä maalannut piiloon. Ja oranssin lisäksi ruskea ja vihreä, joita oli seinä ja lattiapintojen lisäksi huonekaluissa.
Minulla oli hienoja pastellinvärisiä vaatteita: lohenpunaista/persikkaa, mintunvihreää ja liilaa. Ja tietysti myös neonvärejä, kuten pinkkiä, löytyi mustaan yhdistettynä. Minusta 80-luku oli ihanan värikästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun luin aloituksen, ajattelin, että kaikki tietenkin vastaavat ruskea. Minusta 80-l oli ilmiselvästi ruskeaa aikaa. Yllätyin, kun on mainittu neonvärejä ja pastilleja. Ei niitä meillä kyllä ollut 80-luvulla. Menin yläasteelle 1990, joten on helppo muistaa millaista oli ennen tai jälkeen tuon vuosikymmenen vaihdon.
Ihan samat mietteet. Tosin neonvärit taisi tulla vaatteisiin joskus -88-89...? Olivat vuoden tai parin juttu. Ala-asteikäinen olin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Magenta
Lisätään, että elin teinivuoteni tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat mietteet. Tosin neonvärit taisi tulla vaatteisiin joskus -88-89...? Olivat vuoden tai parin juttu. Ala-asteikäinen olin silloin.
kyllä neon-värejä oli jo-85, muistan yläasteelta ne kaulaliina-sormikkaat -yhdistelmät..
Pinkki ja lila neon tussit ja siihen vielä kimalteita niin avot. Ihanat korostukset hymy naamoille ja pienille hahmoille. Ja tietenkin ranteessa joka värin rinkula.
Sähkönsininen mullekin.
Mutta se oli muutenkin valoisa vuosikymmen. Ei taida enää tulla sellaista.
Ei, kyllä niitä oli myös kasarilla. Mintunvihreä, vaaleanpunainen..toki sävyissä voi olla eroa,nuo oli aika vahvoja pahimmillaan 😁